Vaikka nyt vastaankin @BOL, niin yleisesti ottaen mua vähän ihmetyttää seurojen tiedottaminen pelaajien terveystiedoista "palvellen yleistä mielenkiintoa" tms. Ihmisten (mukaan lukien pelaajat) terveystietoja koskee EU:n tietosuoja-asetus, jonka mukaan ko. tietoja ei saa käsitellä ilman erityistä syytä. Työnantajalla tällainen syy näiden käsittelyyn tietysti on (sisäisesti), mutta terveystietojen julkinen jakaminen on lähtökohtaisesti kiellettyä, ellei henkilö itse ole antanut lupaa ko. tietojen julkaisemiseen. Mun on vaikea uskoa, että tällaista julkaisemislupaa on edes mahdollista kirjata työsopimukseen pelaajaa sitovasti.Onko jossain sanottu selvästi, että Martin olisi loukkaantunut? Entäpö, jos onkin sairastunut? Esim. koronaan ja sen jälkeen riippuu oireista, kunnosta ja ehkä sydänfilmeistä, milloin palaa?
Mua kiinnostaisi tietää myös, mikä Seppälän vamma on, kun on poissa toistaiseksi. Viime viikolla oli nimittäin vielä day-to-day…
Itse en oikeastaan edes halua tietää, mikä kutakin pelaajaa vaivaa, ellei pelaaja ole itse tuonut terveystietojaan julki, kuten vaikkapa Ramu teki ärtyneen suolisto-oireyhtymänsä tjsp. kanssa. Ihan vaan siitä syystä, että inhimillisesti ajattelen pelaajilla tulee olla oikeus pitää omat terveystietonsa pois julkisuudesta, ihan kuin kenellä tahansa muullakin.