Nyt viimeksi. Kymmenen päivää on jo mennyt ja herra on ollut täysin oireeton koko pätkän. Testit olleet yli viikon negaa. En tiedä miksi meillä pitää soveltaa jotain omia liigan vaateita rajumpia sävellyksiä enää tässä vaiheessa. Varaa siihen ei olisi. Herra paratkoot JOS Motinin case on samanlainen.
PCR raja-arvo voi olla puolikin vuotta koholla tartunnan jälkeen. Minun ymmärrys ei enää tähän puuhasteluun riitä.
Ja kyllä, tässä ei enää mennä minkään kansallisen urheilijaohjeistuksen mukaan. Se ohje liigan sisällä on viiden päivän karanteeni ja kahdella negalla saa palata peleihin.
Kiitos tiedosta. Mä ymmärrän tuohtumuksen, koska onhan tämä turhauttava tilanne kaikkinensa. Ja voin kuvitella, miltä pelaajista tuntuu. Todennäköisesti näissä tapauksissa näitäkin arvoja seurataan joka tapauksessa ja ne huomioidaan, kunhan testejä on tehty riittävästi. Tuskin kukaan nyt tämän raja-arvon vuoksi puolen vuoden pannaa urheilusta saa, jos kaikki on muuten ok.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö oireettomilla sairastajilla ole joka tapauksessa ihan samanlaiset riskit jälkitautien kanssa kuin oireellisillakin? Eli, tällainen oireeton sairastaminen on jopa vaikeampi tulkittava kuin oireellinen, kun ei ole mitään muuta kuin testitulokset? Mä olen siltikin sitä mieltä, että terveys edellä pitää mennä. Epäreilua? Kyllä. Mutta lääkärillä on lääkärin etiikka ja itse olen mielissäni, että arvostettu Petri Helenius on juuri HIFK:n käytössä. Enkä usko mihinkään kiusantekoon, vaan ihan oikeasti ajatellaan pelaajan parasta.
Kovin ristiriitaista (ei liity varsinaisesti lainaamaani kirjoitukseen/kirjoittajaan), että samaan aikaan, kun täällä huudetaan HIFK:n olevan aivan liian löperö tartuntojen saamisen suhteen ja pelaajat pitäisi sulkea pohjoiskoreamaisesti mökkileireille, koska tosipelit ja tartunnat pitää saada tukahdettua nollaan, ollaan kuitenkin sitä mieltä, että pelaajien pitää päästä kentälle mahdollisimman nopeasti ja varman päälle ottaminen on turhaa ja paskaa, koska tosipelit ja fanit ansaitsevat enemmän... Mun on todella vaikea lähestyä asiaan noin, kun kysymyksessä on pelaajien terveys. Se on täältä helppo huudella, koska jokainen pelaaja on lopulta korvattavissa. Mä arvostan oikeasti sitä, että HIFK ottaa asiat vakavasti.
Ja hei, uskooko joku, että HIFK:ssa ei kaikki menisi pahimman skenaarion kautta? Minä en ainakaan usko.