Jos Juuson kohdalla olisi kysymys vain ja ainoastaan flunssasta ja vatsataudista, mä en edes kävisi tätä keskustelua. Korkeintaan ihmettelisin, miten on mahdollista, että yhteen ihmiseen tarttuu jokainen mahdollinen pöpö. Mutta sehän on ihan normielämää ja luultavasti jokaisella meistä on lähipiirissään ihminen, joka on jatkuvasti sairaana. Sairastumiset alentavat vastustuskykyä, se on selvää. Mutta Juuson tapauksessa, ainakin omalla kohdallani, on kyse ihan muusta.
Koska IFK ei tiedota Juuson selän tilanteesta suoraan, käytetään näitä flunssia ym. pöpöjä selityksinä. Eikä muuten näytä Juuson CV:ssäkään kovin hyvältä, että "sairaudet"- kohdassa heti "kroonisesti selkäsairas"-kohdan jälkeen on 273 viruspöpöä. Lisäksi Juuson viruksista toipuminen on ollut hitaampaa kuin muilla potilailla, joten ihmekös tuo, jos hieman kiristää kravattia.
Mun teoriani on, että IFK käyttää Juuson kohdalla flunssaa ainoastaan tekosyynä omien mokiensa peittelyyn. Ja tällä tarkoitan nyt sitä, että Juuson palkkaamista voidaan pitää jonkin asteisena virheenä useiden poissaolojen vuoksi. Tai minä ainakin pidän. Jos eivät toimistolla pidä, ihmettelen, miksi ollaan valmiita maksamaan kallista palkkaa maalivahdille, jonka pitäisi periaatteessa olla valmis hyppäämään jokaiseen peliin tolppien väliin, mutta joka ei siihen kykene. Kenellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä, että Juusolla selkä reistailee, jos on vähänkään selvillä hänen lähimenneisyydestään.
Juusolla on vielä ensi vuosi sopimuksestaan jäljellä ja kysymys kuuluukin, aikooko IFK ottaa yhtä suuria riskejä ensi kaudella kuin mitä tälle kaudelle otettiin? Säästetäänkö väärässä kohtaa, jos lähdetään siitä olettamuksesta, että Juuso on ensi kaudella 100% kunnossa selkänsä osalta? Jos lähdetään, millä perusteella? Mikä tukee tätä? Onko varaa antaa muille tasoitusta siinä, että ykkösmaalivahdiksi hankittu kaveri ei ole aseman edellyttämässä kunnossa? Omat vastaukseni ovat: säästetään, ei perusteita, sitä ei tue mikään ja ei ole.
Toivotan kaikille erilaisten virusten kourissa painiville tsemppiä ja pikaista paranemista. Toivotaan, että Söden reidestä levinnyt kuume ei iske esim. oikeaan olkapäähän...