Nyt on ihan rehellisesti sanottava, etten usko Kari Jalosen sanoihin pätkän vertaa: "Peltosella tuli Oulussa pikkukolhu... Riksmanilla tuli Oulussa pikkukolhu...". On varmaan vielä molemmilla kysymyksessä joku todella vaatimaton naarmu tai kolahdus, kenties ihan mustelmakin, mutta otetaan nyt varman päälle. Yeah right! Niinhän sitä viime kaudellakin sanottiin Mikestä aluksi, että palaa ihan näillä näppäimillä laatikkoon. Eikä sitten kuitenkaan palannut. Hamiltoninkin kanssa tilanne oli aluksi juuri tällainen. Vastataan jotain, kunhan joku ensin kysyy. Ja tämä nyt ei ole syytös yhtään ketään kohtaan, ainoastaan toteamus, että täällä päässä valmistaudutaan jo molempien kohdalla suurempaan kuin "pikkukolhun paranteluun".
Toivon Peltosen ja Riksamanin palaavan kokoonpanoon jo heti seuraavaan peliin. Mutta, jos heidän tilanteestaan ei anneta nopeasti jotain hieman yksilöidympää informaatiota, pidän tilannetta vakavana. Ja vakavalla tarkoitan pidempää kuin parin pelin poissaoloa. Ja tämä siis perustuu vain siihen, miten aikaisemmin tilanteet ovat menneet. Mulla ei ole mitään "sisäpiiritietoa" kummankaan tilanteista, joten on ihan mahdollista, että palaavat pian kaukaloon. Toteanpahan vaan, että esim. Riksmanin kohdalla on hieman arvelluttavaa, että Juuso saa flunssaviruksen mo-tauolla ja on kaksi peliä kokonaan sivussa. Sitten hän palaa kokoonpanoon avaamaan luukkua kahdeksi peliksi. Tämän jälkeen hän pelaa yhden pelin, jossa hänet pannaan oikeasti koville ja heti sen jälkeen hän vastoin kaikkien odotuksia availee jälleen luukkua, koska hänelle tuli "pikkukolhu Oulussa". Sorry vaan, mutta mä en nyt osta Herra Jalosen lausuntoja.
Rivimiesten (kuten esim. Järvinen) tilanteista on annettu heti julki kohtuullisen kattavaa tietoa paluuaikatauluineen, toisin kuin ykköskorin äijien. Historia todistaa, että näiden ukkojen kohtalosta kerrotaan hyvin vähän ja vastaukset kysymyksiin ovat ympäripyöreitä.
"Paskapuhetta", sanoisi Virmasen Masa. Toivottavasti olen väärässä.