Bismarckille kuitti ja kumarrus. Kaverilla on mielipiteitä ja kykyä perustella niitä sekä munaa seisoa niiden takana. Suthan ryöpytetään kölin alitse, jos Kojo ryssii pleijarit, mutta tuskinpa se heilauttaa? Mähän oon siinä mielessä aito fanikirjoittaja, että tulen tänne tuuttaamaan kritiikkiä tai kehuja varsinaisia artisteja eli pelaajia ja valmentajia kohtaan. Joten ilmoitan nyt jo, että Kojoa tänne tulen silloin mollaamaan, en teikäläistä! Olen törmännyt täällä sellaisiinkin liikuttaviin tapauksiin, jotka hahmottavat ja kohdistavat pelianalyysinsa lähinnä toisen kirjoittajan suuntaan. "Ootko nyt tyytyväinen, kun sun veskarisuosikki oli huono?". Funtsikaa hetki. Fani 1 kommentoi pelaajia ja valmentajia ja suorituksia kaukalossa. Fani 2 saapuu ottelun jälkeen kommentoimaan Fanin 1 aiempia kirjoituksia - kutsuuko joku tällaista vakavissaan kiekkokeskusteluksi? : D
bozikilta kiitokset ulkopuolisen analyysista. Ville on iso johtaja ja hänen merkitystään ei voi kukaan vakavissaan väheksyä. Pentin poistuminen on toinen iso asia, jonka merkitystä ei myöskään kannata unohtaa. Pentti ulos, Ville sisään on viime aikojen hienoin HIFK-teko ohi kaikkien valmentaja/pelaajakuvioiden. Stigun kanssa olen samaa mieltä siitä, että Kojolla on isot asiat pelissä tänä keväänä. Jos kevät menee päin helvettiä, hän on menossa Jortsun ja Aran seuraksi dinosaurusmuseoon. Paikka museossa ei ole kuitenkaan ikuinen. Esimerkiksi Ara tekee kovasti duunia päästäkseen eläkkeelle koutsina, joka on onnistunut usealla vuosikymmenellä. Katsaus tylsän analyyttisiin kiekkomarkkinoihin, joilla ammatti-ihmiset signaavat pelaajia ja valmentajia, kertoo karusti, että Kojon huikea arvostus on totta vain HIFK-fanisaitilla. Kärpät-HIFK-Pelicans. Tuota ei erkkikään pysty selittämään hyväksi urakaareksi. HIFK:n jälkeen Kojon oletettiin siirtyvän ulkomaille. Älkää mua siitä syyttäkö, että Nokan ura menee tuohon suuntaan. Tietääkseni kukaan valmentajia scouttaava henkilö ei ole lukenut Jatkoajasta omia analyysejani ja päättänyt sen perusteella, ettei se taida olla nyt aivan iskussa. No, kukaan valmentajia palkkaava ei ole lukenut täältä myöskään Kojon huikeasta "työ on kesken" -kehityskaaresta, koska eipä ole minkään ison joukkueen kanssa Kojolla natsannut. Meikäläisen, muutaman muun kirjoittajan ja koko jääkiekkomarkkinan mielestä (kysyntä/tarjonta) Kojo on flopannut HIFK:ssa pahasti tähän mennessä. Sen ansiosta hänen määränpäänsä on pienempi organisaatio.
Mutta. ISO MUTTA. Kojo pelaa isoista asioista tänä keväänä ja haluaa varmasti enemmän kuin kukaan näppiksen hakkaaja saada mestaruuden HIFK:ssa. Pelicans on pieni joukkue, mutta ei kuitenkaan koutsien hautausmaa. Aran viimeinen nousu lähti sieltä. Hän sai keskitason joukkueen kuntoon, pääsi yrittämään Jokereihin ja nyt Kärppiin. Kojollekin tämä tie on auki ja mestaruus HIFK:n kanssa olisi hänellekin lottovoitto tulevaisuutta ajatellen. En keksi yhtäkään syytä, miksi tällainen koutsi ei viimeisellä kaudellaan tekisi kaikkeaan mestaruuden eteen.