HIFK:n playoffit 2011

  • 571 774
  • 2 171

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Videot - SM-liiga Tosta 25min kohdalla Nokan jutut ja samalla ilmeet. Kysymyshän kuuluu: "Mitkä olivat rehelliset ensimmäiset fiilikset kun Jalonen kuuli että Jokerit tulevat vastaan." Ja Nokka lähtee vastaamaan väärään kysymykseen. :) Eihän häneltä edes kysytä kuka on ennakkosuosikki tai kenellä on paineet.

Ok, sori. En ollut nähnyt kyseistä clippiä. Tosin tämäkään ei poista sitä tosiasiaa, että ihan kaikkea, mitä varsinkin valmentajat puhuvat, ei kannata uskoa ihan sanasta sanaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Videot - SM-liiga Tosta 25min kohdalla Nokan jutut ja samalla ilmeet. Kysymyshän kuuluu: "Mitkä olivat rehelliset ensimmäiset fiilikset kun Jalonen kuuli että Jokerit tulevat vastaan." Ja Nokka lähtee vastaamaan väärään kysymykseen. :) Eihän häneltä edes kysytä kuka on ennakkosuosikki tai kenellä on paineet.

No on se hyvä, että kun kaikki pelilliset seikat puoltavat HIFK:n voittoa tässä sarjassa, niin voitte tukeutua toivossanne edes Kojon turinoihin pakollisessa mediapressissä. Asteikolla yhdestä kymmeneen, kuinka epätoivoinen ja pelokas ilme Kojolla oli? Yritin katsoa, mutta ei suostunut kelaamaan sinne 25 minsan kohdalle. Jos oli yli seiskan arvoinen ilme, ollaan varmasti hävitty tääkin kausi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Videot - SM-liiga Tosta 25min kohdalla Nokan jutut ja samalla ilmeet. Kysymyshän kuuluu: "Mitkä olivat rehelliset ensimmäiset fiilikset kun Jalonen kuuli että Jokerit tulevat vastaan." Ja Nokka lähtee vastaamaan väärään kysymykseen. :) Eihän häneltä edes kysytä kuka on ennakkosuosikki tai kenellä on paineet.
Joo, kyllä referaatit Kojon kommenteista antoi hiukan erilaisen kuvan kuin tuo autenttinen tilanne joka videolta näkyy. Aika hämmentävä tilanne kaikkinensa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No on se hyvä, että kun kaikki pelilliset seikat puoltavat HIFK:n voittoa tässä sarjassa, niin voitte tukeutua toivossanne edes Kojon turinoihin pakollisessa mediapressissä. Asteikolla yhdestä kymmeneen, kuinka epätoivoinen ja pelokas ilme Kojolla oli? Yritin katsoa, mutta ei suostunut kelaamaan sinne 25 minsan kohdalle. Jos oli yli seiskan arvoinen ilme, ollaan varmasti hävitty tääkin kausi.
Heh, no sanoisin että kasipuol. Se mikä on varmaa on se että voittaja ratkaistaan kentällä. Tässä vaan on liikaa aikaa matsien alkuun joten jotain hupia pitää olla ja sitä tarjoilee brändinne päävalmentaja, Nokka.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten pelkään sen pöntön Ben-Amorin tekemisiä. Yksikin polvitaklaus lisää, niin vaadin että vedetään Pulkkiset ja muutkin sitten sairaalaan. Vihaan Ben-Amoria ja sen tahallisia vahingoittamisyrityksiä. Sanon sen jo nyt. Tämä "mies" tulee vetämään jonkun HIFK:n luottopelaajan loppukaudeksi sivuun.

Valitettavan totta. Tästä olen itsekin huolestunut. Kovaa saa ja pitääkin pelata, mutta puhtaasti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Valitettavan totta. Tästä olen itsekin huolestunut. Kovaa saa ja pitääkin pelata, mutta puhtaasti.

Tähän ja Tikin viestiin: Kaikkeen pitää olla valmis. Jos sikailua ilmenee, niin astetta kovemmin takaisin. Mitään taka- askelia ei nyt pidä ottaa. Ja jos Ben-Amorin tai jonkun muun sikailut kohdistuvat tähtipelaajiin, niin eiköhän sieltä vastapuoleltakin löydy sitten fysiikkavalmentajan polvea tai muuta sopivaa taklattavaa. Toiveissa kova, mutta rehti sarja, mutta vastustajan toisin halutessa pitää itsekin olla valmis kaikkeen.
 

Stigu

Jäsen
Joo, kyllä referaatit Kojon kommenteista antoi hiukan erilaisen kuvan kuin tuo autenttinen tilanne joka videolta näkyy. Aika hämmentävä tilanne kaikkinensa.

Joo. Hämmentävä, absurdi, ajatuksia herättävä ja jopa pelottava tilanne. Jos videolta katsoo tarkkaan, niin ajassa 24.17 Kojon kulmakarva nykii samaan malliin, kuin panikoituneella kauriilla, kun se on joutunut metsästäjien ansaan. Samoin ajassa 25.12 Kojo katsoo ohi haastattelijan, mikä kertoo suunnattomasta epävarmuudesta. Samoin jos filmiä kelaa 100-kertaisella pikavauhdilla edestakaisin kohtien 27.12 ja 28.30 välillä, näyttää Kojo vapisevan kuin haavanlehti. Ja onko pelkkää sattumaa, että Kari Jalosen nimestä saa anagrammin Arka Loinen J?

Noi asiat yhdistettynä tuohon oululaisen vessan episodiin: hiljaiseksi vetää. Teatterikoulukin taisi olla vain veruke yrittää löytää koulun kellarista salaista käytävää Helsinki-Lahti-junaan. En yhtään ihmettelisi, vaikka Kojo alkaisi itkemään kesken ottelusarjan, tai huutaisi vapisevalla kimeällä äänellä joukkojansa pakenemaan koko hallista.

Onko sulla Gags heittää yhtään muita huhuja Jalosesta?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kyllähän minä olen aina tiennyt, että HIFK on se liigan mielenkiintoisin joukkue, mutta olen myös kuvitellut, että narrifaneilla on ihan suht mielenkiintoinen porukka myös, jonka luulisi herättävän keskustelua edes omien joukossa. Ei näköjään. Tervetuloa keskustelemaan sitten HIFK:sta ja meidän playoff-taipaleesta kun teidän omasta jengistä puhuminen ei maistu! Provotkin welcome!

Alkaisipa matsit jo!
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Provotkin welcome!

Itse edustan hermoheikkoa sekä häviämistä ja etenkin narreille häviämistä yli kaiken fania. Jos minä saisin päättää, niin ei olisi mitään asiaa toisten hiekkalaatikoille. Sen takia pyrin välttämään lukemasta yhteistä ottelusarja-ketjua. Jos on jotain kysyttävää itselläni, niin mahdollisen vastauksen luen. Voipi tulla kalliiksi, kun läppäri lentää seinään jostain kommentista.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Kyllähän tässä on tullut vähän sellainen olo kun olen lukenut tätä palstaa, että ainakin osa narri faneista käy täälläpuolen selittelemässä että HIFK:llä on kaikki painneet ja vain hävittävää (tottakai meidän kautemme olisi täysi pannukakku hävitessämme) ja Jokerit on jo kuivilla.

Tämän sarjan päätyttyä heidän tappioon olikin se jo ok suoritus, jos taas käviskin niin et HIFK häviäis sarjan niin he voisivat naureskella ja vittuilla meille.

Kyllä tässä sarjassa on paineita on molemmilla se on nyt vaan niin, et miten ne käsitellään.

Itse uskon tulevan tasainen sarja jonka HIFK kääntää edukseen kotiedun ja valmiimman paketin turvin, Jokereilla on kumminkin vielä niin paljon pelaajien vireessä (Rita, Hentunen, Pihlman ja kummpanit) kysymysmerkkejä.

Tänä keväänä elämme HIFK fanejen unelmaa tai sit vaihtoehtoisesti painajaista.
Ei malttais enää odottaa vajaata viikkoa. HIFK! HIFK! HIFK!!!
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
On kyllä säälittävää itkemistä ollut tässäkin ketjussa monelta IFK-fanilta. Kyllähän nyt omiin pitää tässä kohtaa uskoa. Koko kausi vedetty hyvällä suoritustasolla ja otteet erityisesti ns. kovissa peleissä ovat olleet hyviä. Mielestäni suurimmat kompastelut ovat tapahtuneet nimenomaan ns. heikkoja jengejä vastaan, kuten nyt runkosarjan lopussa.

Minä en tiedä itkemisestä, mutta minä lähden ihan luottavaisena tähän sarjaan. Minusta esim. Kalpa, HPK tai Kärpät eivät olisi sopineet HIFK:lle yhtään paremmin kuin Jokerit. Minä uskon myös siihen, että HPK ja Kärpät pelaavat itsensä jatkoon 2-0 voitoin omista sarjoistaan ja ehtivät näin ollen levätä ja treenata neljä täyttä päivää ennen perjantain ensimmäisiä pelejä. En myöskään usko, että yksikään jengi ottaa tässä vaiheessa kautta mielellään vastaan Oulun Kärppiä, jolla on kokemusta, menestystä, vanha kettu valmentajana ja peli loksahtanut uomiinsa. Jos vielä käy niin, että Kreps intoutuu pelaamaan SM-liigan parhaan pelaajan tasolla, niin en yllättyisi, vaikka Kärpät pelaisi välierissä.

HIFK on viime vuosina hävinnyt kaikki playoff-sarjansa HPK:lle. Tässä on hirveä psyykkinen etu HPK:lla. HPK myös perinteisesti viihtyy hyvin Nordiksella, joten tässäkään meillä ei olisi suurta etua.

HIFK on osoittanut aikaisempina vuosina pystyvänsä voittamaan minkä tahansa jengin ja myös häviämään mille tahansa jengille. Varsinainen veikkaajan unelma siis. Minä en myöskään laittaisi ihan liikaa painoa runkosarjan lopun peleille. Nyt alkavat aivan eri pelit ja uusia ratkaisijoita nousee perinteisesti esiin.

Ainut asia, mikä minua huolettaa on sentteritilanne. Mikäli Wirtanen ja Ramu pelaavat loukkaantuneina, niin annamme todella paljon tasoitusta mille tahansa jengille. Granlund, Liivik, Piiparinen ja Töykkälä ovat liian ohut sentterinelikko, joten toivotaan että päästään menemään nelikolla Granlund-Wirtanen-Ramu-Liivik. Mikäli ei, niin se Hirson paikkaamatta jättäminen saattoi olla sitten se ratkaiseva virhe joukkueen rakentamisessa.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän sarjan päätyttyä heidän tappioon olikin se jo ok suoritus, jos taas käviskin niin et HIFK häviäis sarjan niin he voisivat naureskella ja vittuilla meille.

Jos Narrit on tuota mieltä niin hittojako me ollaan väittelemään vastaan. Ainakin itse janoan voittoa ja voin sanoa, että mahdollinen tappio vituttaisi niin, että runko tärisee. Tällä hetkellä uskon kuitenkin omaan tekemiseen ja nautin siitä, että IFK:n paketti on huomattavasti paremmin kasassa kuin Narrien vastaava. Tästä syystä me ollaan suosikkeja, ja jos halutaan rakentaa menestyvää joukkuetta tuon suosikin aseman kanssa täytyy oppia elämään. Toivoisin, että koko jengi ottaa mallia Kapteenimme haastattelusta. Siinä näkee kuinka näitä pelejä oikein himoitaan.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Eniten pelkään sen pöntön Ben-Amorin tekemisiä. Yksikin polvitaklaus lisää, niin vaadin että vedetään Pulkkiset ja muutkin sitten sairaalaan. Vihaan Ben-Amoria ja sen tahallisia vahingoittamisyrityksiä. Sanon sen jo nyt. Tämä "mies" tulee vetämään jonkun HIFK:n luottopelaajan loppukaudeksi sivuun.
Voisitko antaa yhden esimerkin Semirin polvitaklauksista? Tai tahallisista vahingoittamisyrityksistä? Okei, Semir taklaa kovaa, mutta sinun toitottamaasi "tahallista vahingoittajaa" ei miehestä saa millään. Ja muutenkin, sun juttujesi yleinen taso ei ole juurikaan noussut pitkästä siperian matkasta huolimatta. Jos niin paljon vihaat Ben-Amoria, niin kai nyt tollaseen saa jostain jotain lääkettä? En itsekään juuri Lennua rakasta, mutta työtäänhän se vaan tekee. Ja hyvin, kuten Semirkin.

Nämä "Pulkkiset sairaalaan" jutut ovat säälittäviä ja paljastavat ajatusmaailmastasi paljon. Vaikka siellä ei olekaan paljon mitään. Valitettavasti.

Ja anteeksi muut IFK-lukijat, että avauduin aidan väärällä puolella, ei tule toistumaan. Vajaa viikko ja rysähtää.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sinä fanina olet toteuttanut ja aiot toteuttaa tätä periaatetta? Tähän asti olen havainnut vaan varman tappion manaamista keskustelupalstalla.
Aha, nyt se on sitten fanien vika jos hävitään?
Minun, netti-niilon, virtuaali-itkut tai kannustukset ei vaikuta paskan vertaa mihinkään. On aivan sama mitä täällä hokee, voittoa tai tappiota.

Kyse oli joukkueen päävalmentajan alistuneesta selittelystä, kun häntä haastateltiin. Ei sarja tuohon kaadu, mutta kertoo siitä minkäläinen virkamies tuo KJ on - täysin väärän joukkueen peräsimessä. Suurin osa täälläkin on sitä mieltä, että HIFK:lla on parempi ja laadukkaampi pelaajamateriaali kuin narreilla joten ketä tuo KJ yrittää sumuttaa tuolla oman joukkueensa vähättelyllä. Itseäänkö?
Hänen piti tuoda HIFK:n voittamisen kulttuuria, etenkin playoffeihin, mutta siinä tuo jäykkä rautakanki on epäonnistunut täysin. Playoff-traumainen ja henkinen siipirikko Hifk olisi tarvinnut valmentajakseen jonkun henkisesti vahvan ihmisen joka psyykkaa joukkueen sellaiseen hurmokseen ja henkiseen tilaan ettei siellä valahda paska heti punttiin kuten KJ:n aikana on aina käynyt.
Been there, done that.
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aha, nyt se on sitten fanien vika jos hävitään?
Minun, netti-niilon, virtuaali-itkut tai kannustukset ei vaikuta paskan vertaa mihinkään. On aivan sama mitä täällä hokee, voittoa tai tappiota.

Kyse oli joukkueen päävalmentajan alistuneesta selittelystä, kun häntä haastateltiin.
En missään viitannut, että mahdollinen häviö olisi fanien vika. Sinä sen vedit esiin. Kuitenkin, ansaitseeko sellainen fani edes joukkueen menestystä, joka julkisesti, vaikkakin vain fanipalstalla, manaa ennakkoon tappiota, lyö vetoa omaa joukkuetta vastaan etc?

Eiköhän joukkuekin osaa jättää nuo mediajutut omaan arvoonsa ja keskittyy olennaiseen. Suosittelen sitä lämpimästi myös kaikille faneille. Joskushan ne play-off-traumat pitää selättää, jos nykyisen, omista jätkistä muodostuvan joukkuerungon toivotaan tuovan menestystä myös tulevaisuudessa. Nyt siihen on mitä hienoin sauma, joten täysi kannustus ja tuki joukkueelle.

Jos HIFK tänä(kin) keväänä karsiutuu puolivälierissä, aion kyllä esim. henk. koht. laittaa officelle palautetta ja vaatia hieman selitystä, miksi taas kävi näin ja miksi menestys on ollut Penankin aikaa huonompaa. Jalonenhan lähtee joka tapauksessa, joten hänestä on tällä hetkellä turha stressata.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eikö kukaan muistanut tehdä Jokereiden osioon pudotuspelit 2011 -ketjua vai minkä takia täällä tuntuu joka toinen viesti olevan narrifanin käsialaa?
Onhan tuolla SM-liigaosiossa tätä puolivälieräsarjaa käsittelevä ketju, mutta jostain syystä HIFk-kannattajat eivät sinne uskaltaudu, vaan värisevät pelosta täällä ytimen ulkokehällä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Onhan tuolla SM-liigaosiossa tätä puolivälieräsarjaa käsittelevä ketju, mutta jostain syystä HIFk-kannattajat eivät sinne uskaltaudu, vaan värisevät pelosta täällä ytimen ulkokehällä.

Onneksi sinä, Asiakirjoittajien Messias, muistat tulla tänne ytimen ulkokehälle muistuttamaan meitä pelokkaita lampaita, missä tosimiehet kirjoittaa.
 

SailingFun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC(#12), U20 Mestis, Heiskanen
tää kausi on hävitty. HÄH

Kyl nyt harmittaa, tää kausi oli sitten tässä. Runkosarja oli meni jälleen kerran penkin alle. Hävittiin joillekin Sputnik-, töpseli ja porkkanapöksyjoukkueille. Eikä me oltu edes ekoja saati sitten tokia. Maalejakaan ei saatu 200 tehtyä, ei toimi hyökkäys. Puolustuskin vuosi kuin seula ja moket eivät saaneet mitään kiinni. Meilkein kaikki muut joukkueet olivat tässäkin parempia. Plusmiinus tilastokin näyttää niin surkeata saldoa ettei sellaista ole melkein ikinä nähty.

Hei haloo! Nyt on pleijarit käynnissä. Ne alkoivat siinä samassa kun runkosarjamatsit vihellettiin päättyneeksi. Valkut luikertelevat ihan mitä sattuu jos joku toimittaja niiltä jotain kyselee.

Nyt mennään eikä meinata. Ensiksi pyyhitään jokerit pelipöydältä. Pelataan omilla avoilla ja sillä taktiikalla, anteeksi pelikirjalla, jota ollaan nyt pari kuukautta piiloteltu. jokereita ei auta hentusen heräilyt, lasakin unelmatorjunnat tahi ben-amorin kylmäksijot Villeen. Ainoa jota pelkään, on jos joku aivoton jokeri ajaa Micken kylmäksi. Mutta en usko tähän, sen verran mulla on uskoa ja kunnioitusta jokereiden penkin takana toimivaan Valmentajaan.

Toimittajien kirjoitukset Play-off ennakoista kelpaa vain saunan sytykeiksi.
 

Stigu

Jäsen
Nyt mennään eikä meinata. Ensiksi pyyhitään jokerit pelipöydältä. Pelataan omilla avoilla ja sillä taktiikalla, anteeksi pelikirjalla, jota ollaan nyt pari kuukautta piiloteltu.
Joo, onhan pelikirjallakin merkitystä, mutta itse näkisin että IFK:n todellinen voima ja mahdollisuus tehdä jotain ennennäkemätöntä ja epätavallista pleijariessa piilee Bismarckin legendaarisessa IFK: sloganissa: Intohimo, Fyysisyys, Kunnia. Noita kolmea sanaa ei ole nähty kentällä pleijareissa sitten legendaarisen vuoden 2006 SaiPa-sarjan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En kyllä keksi mitään syytä miksi tässä pitäisi nyt olla kusessa. Tasoero joukkueiden välissä on tullut jo selväksi kaikille (paitsi Gagsille). Paikallispeli on ainoa etu minkä minä keksin jokereille. Heidän hyökkäyksensä paremmuus on lähinnä erittäin hilpeä vitsi poislukien Janne Lahden. Ensimmäisenä tulen hattu kourassa myöntämään olleeni vääräässä ja anteeksi pyytämään, jos HIFK tästä lauluun lähteen. Tällä hetkellä se ei pelota, ei sitten yhtään.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Bismarckin legendaarisessa IFK: sloganissa: Intohimo, Fyysisyys, Kunnia.

Nyt tulen kyllä IFK-kissana nostamaan omaa häntääni... ; )
Tämä lause on lanseerattu tämän kauden avaustifossa, minun toimestani, enkä itse ole sitä muussa yhteydessä nähnyt. =) Voi toki olla, että joku muukin esim. Bismarck on myös saman keksinyt ja julki tuonut. Tässä tapauksessa pahoitteluni. =)

Itse pleijareista odotan melko tasaista vääntöä. Toivon Stigun tapaan, että nuo yllä mainitut kolme sanaa toteutuvat. Silloin ollaan jo hyvin lähellä voittoa.

Uskon että IFK menee jatkoon Ville Peltosen mitalla... ; )
 

Stigu

Jäsen
Nyt tulen kyllä IFK-kissana nostamaan omaa häntääni... ; )
Tämä lause on lanseerattu tämän kauden avaustifossa, minun toimestani, enkä itse ole sitä muussa yhteydessä nähnyt. =)
Äääh, sori BR. Tietysti sinun hieno tifo se oli! No anyway, noissa sanoissa kiteytyy IFK:n voiton avaimet. Kauden ensimmäinen pleijaripelikin (HPK-Ipa) osoitti, että voiton saa se joukkue, jolla on tuo henkinen puoli (tunne+tahtotila) kondiksessa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Äääh, sori BR. Tietysti sinun hieno tifo se oli! No anyway, noissa sanoissa kiteytyy IFK:n voiton avaimet. Kauden ensimmäinen pleijaripelikin (HPK-Ipa) osoitti, että voiton saa se joukkue, jolla on tuo henkinen puoli (tunne+tahtotila) kondiksessa.

No hätä. =) Ajatus toki oli minun, mutta toteutus tehtiin muutaman muun "hullun" kanssa... =D

Juuh, ei se materiaali kaikkea todellakaan ratkaise vaan jengin pitää puhaltaa yhteen hiileen. Siksi en ole tällä hetkellä huolissani, sillä tällä kaudella IFK on fanin silmään näyttänyt siltä, että se on yhtenäinen JOUKKUE.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös