Väittelen itseni kanssa
JOS HIFK kohtaa narrit, mun on tingittävä narriklausuulilla siitä, että oddsit HIFK:lle olisivat 65/35. Aiemmin totesin, että jos HIFK on runkkarin kakkonen, se menee jatkoon 80/20 ja kolmosena 65/35. HIFK menee narreista jatkoon todennäköisyydellä 60/40 kuitenkin.
-Jahas, näin kirjoitit 7.3. ja eilen 10.3. olit kovin pessimistinen- mistäs tällainen rotseilu?
-Eilen VITUTTI. VITTU ETTÄ VITUTTIKIN. Tänään olen samoissa asetelmissa kuin 7.3 ja otan sarjan sarjana toki muistaen sen, että 2.sijaa tyrkytettiin ja se olisi ollut millä mittarilla tahansa parempi kuin nyt käteen jäänyt kolmossija. Lisään vielä loppuun, että eilen VITUTTI. VITTU!
Siis 60/40 HIFK:lle sarjassa, jossa kotiedulla ei tule olemaan yhtään mitään merkitystä. HIFK:n pelastaa se, että pelataan neljästä voitosta. Pelkkä materiaaliero koskien erityisesti pakistoa vie HIFK:n väkisin jatkoon. Narrien pakisto on huono kiekollisena, huono fyysisessä pelissä ja lisäksi epäbalanssissa. Pakeista on niin vaikea löytää toimivia pareja, että narripakisto on tällä kaudella omituisella tavalla alle osiensa summan. Se voisi olla Penan kokoama ja sen täytyy olla Masan kokoama? Veskarit menevät tasan ja oletan Riksmanin pysyvän tasollaan. Maalejatekeviä hyökkääjiä meillä on useampaan ketjuun kuin narreilla.
-Kotiedullako ei ole mitään merkitystä??
-Ei todellakaan, tää on stadin keskinäiset ja muutenkin playoffsarjoissa kotiedun merkitys on pienempi kuin runkosarjassa. Olen jopa sitä mieltä, että kotihalli on ekoissa matseissa HIFK:lle pahempi paikka kuin Ilmala. Muuten seison tuon takana ja oletan/toivon Riksmanin pysyvän tasolla, jolla hän suoritti pitkän runkosarjan. Samalla muistutan, että Lasak-Järvinen ei ole millään mittarilla huippukaksikko - siis vastustajan veskarit. Niillä saavutettiin sija 6.
Erkkaa pidän Kojoa viiltävämpänä kaverina ja uskon, että Erkka lataisi aivan kaiken ensimmäisiin otteluihin. Enkä pidä mahdottomana, että narrit menisi jopa 2-0 -johtoon sarjassa.
-Mitä, Erkkako muka parempi kuin meidän Kari-setä?
-Kyllä, tässä lasken edelleen edun vastustajalle ja muistutan, että Erkka on koutsannut paljon SM-liigaa isommissakin ympyröissä.
-Mutta jospa Kojo lähtee ahneella karvauspelillä ja hakee HIFK:lle mahdollisimman paljon maalipaikkoja haastaen myös fyysisesti heikohkoa narrien alakertaa?
-Pidän tätä skenaariota yhtä mahdollisena kuin sitä, että sarjan avaavassa ottelussa Nordiksella Maamme-laulun tulevat vetämään Sting, Bono ja Slash -trio. Luulen, että narrit johtaa sarjaa kolmen ottelun jälkeen 2-1.
Nyt pelataan pitkiä sarjoja ja mikään joukkue ei saa lörähtää muutamaan yksittäiseen jäähyyn. Jos näin käy, joukkue ei alunperinkään ollut valmis ottamaan po-sarjan voittoa. Kun pelataan itse kovaa, vastustajakin provosoituu ja tulee vuorenvarmasti ottamaan myös oman osansa jäähyistä ja sitä varten HIFK:lla on erinomainen ylivoima. Tänä keväänä odotan Kojolta ja joukkueelta oikeasti ylivaihdetta. Ei enää lähdetä leikkimään runkosarjan säännöillä, koska eivät vastustajatkaan aio tehdä niin.
-Tässä spekuloit yleisesti pleijareista, aika hyvää settiä.
-Joo, toi on itse asiassa mun mummoni arkistoista kaivettua tavaraa. Terijoen pesäveikot hahmotteli siinä taktiikkaansa naisten pesäpallon mestaruusotteluun Viipurin urheilijoita vastaan joskus v-36. Samat lainalaisuudet pätevät edelleen joukkueurheilussa. Pitää löytyä ylivaihde ja jotain muuta kuin sitä, mihin vastustajat ovat runkosarjassa tottuneet. Tätä ei Kojon HIFK ole saanut aikaiseksi kahtena edellisenä keväänä ja niinpä kaksi kautta valmentanut Kojo on playoffsaavutuksiltaan edelleen saman verran koutsannutta Isä Paulia jäljessä...melko murheellinen ja odottamaton tilasto.
-Ei kai ?
-Jep, Isä Paul sai ekana keväänään yhden voiton HPK:lta ja tokana keväänään 2 voittoa TPS:stä sääleissä ja yhden voiton Bluesilta. Yhteensä 4 otteluvoittoa ja yksi voitettu sarja, tosin säälisarja. Kojo ekana keväänään sääleissä ulos 0-2 Tepsille ja viime keväänä 2 voittoa HPK:sta. Yhteensä kaksi otteluvoittoa ja nolla voitettua sarjaa.
-Mutku...niinku....siis....tota....Kojo joutu niinku vetämään toisten kokoomalla joukkueella ja huonoilla veskareilla..
-Mutku isä Paul joutu kans vetämään eka kevään toisten kokoomalla joukkueella, kun se tuli kesken kauden ja veskarit oli silloinkin paskat ja jopa suunnilleen samat
-Mutku....niinku....siis......Kari sedän joukkue on urheilullinen
-Hieno homma, että Cooperissa kulkee 100m enemmän, mutta katsottaisiinko kuitenkin lopputulokset tulosurheilun tapaan?
-Joo...mutku....niinku....nyt sieltä tulee se sparta ja se vasta onkin ihan paska
-Katottaisko silti tää kevät loppuun? Kari Kalsong saattaa jäädä historiaan koutsina, joka nousi vaikeuksien kautta voittoon, joten älä nyt vielä änkyttele ensi kaudesta
-No, okei, voiko Kojon HIFK sitten sun mielestä mennä jatkoon?
-Lues toi seuraava lainaus
Uskon, että Ville ja kumppanit eivät valahda zombeiksi tällä kertaa ja veikkaan hyökkääjiemme lopulta jauhavan narripakit kuutamolle ja materiaaliedulla HIFK vie sarjan 4-2. Täältä voi sitten kaivella sarjan jälkeen tämän esille
-Okei, toi kuulostaa kieltämättä mahdolliselta! Erkka lataa alkuun kaiken ja Kojo pakittelee kiltisti alta pois. Mutta sitten HIFK:ssa tajutaan, että ei niilläkään mitään ihmeveskoja ole, pakeista puhumattakaan ja maalipaikkoja metsästämällä tää ratkee ihan matemaattisestikin kelaillen pakosta meille.
-Just näin mä lähden tähän sarjaan. Siltikin VITUTTAA se eilinen ja samoin se, että narrien kuntopuntari kolmesta vikasta matsista on aika kova meihin verrattuna. Ne otti 7p ja vastassa olivat runkosarjan 1,2 ja 4. HIFK 3p ja vastassa runkosarjan 11,12 ja 13.
-No huh, onneks tulee tauko.
-Joo, sanos muuta, tauko menee aivan totaalisesti HIFK:n eduksi. Narreille ois sopinut loistavasti aloittaa sarja vaikka tänään tai huomenna