HIFK:n peliesitykset

  • 1 153 372
  • 4 653
Tila
Viestiketju on suljettu.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun on vaikea kuvitella, että Kari Jalosen luonteenlaadulla tarkoitettiin jotain muuta kuin sanottiin, joten eihän tässä enää tiedä miten päin olisi...
Kerrotko vähän lisää tästä Kari Jalosen luonteenlaadusta ja millaiseksi sen koet? Ja mielellään ei mediasta luettujen kommenttien pohjalta tehtyä luonneanalyysia.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kyllä, I.Pikkarainen on onnistunut hienosti tällä kaudella. Pelityylinsä taas on sitä luokkaa, ettei pidä ihmetellä jos pinna palaa joiltakin vastustajilta. Silloin pitää vastata huutonsa ja ottaa muikkari vastaan.
Pikkarainenhan sai muistutuksen, mikä on aivan ok, joten mikä tässä asiassa voi enää vaivata? Pikkaraiselta vielä rehdit ja asialliset kommentit Paten noutoon, joten kuitti on annettu ja elämä jatkuu.

Kukaan IFK-fani ei sentään toivottavasti ole samaa mieltä kuin muutama kehno provoilija naapureista, joiden mukaan Piku ei vastannut tekemisistään, kun ei tapellut. Toi on ehkä naurettavin käsitys koodistosta mitä olen koskaan kuullut ja kertoo vaan siitä, kuinka pihalla jotkut ovat. Tai haluavat esittää olevansa.

Anyway, eilisen jälkeen on hyvä lähteä joulutauolle. On muuten mielenkiintoista, että muutama nimimerkki tulee aina paikalle tappiomatsien jälkeen, mutta voittomatsien jälkeen ollaan aivan hiljaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Oma kirjoitukseni koski sitä, että Ilkka Pikkarainen takuulla tietää itse, että pelatessaan tuolla tyylillä muikkareita tulee, vaikka tekisi kuinka paljon pisteitä.

Samalla totesit kuitenkin edellisessä viestissä, että Pikkaraisen pitää vastata teoistaan ja lähteä mukaan tappeluun. Listaat Ruudun veljekset suosikkipelaajiksisi, mutta pidät Pikkaraisen J.Ruutumaista käytöstä huonona? Tarkoitus ei ole haastaa riitaa, mutta pidätkö nyt eilistä Pikkaraisen toimintaa raukkamaisena vai taidokkaana vastustajan spasmojen sekoituksena?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samalla totesit kuitenkin edellisessä viestissä, että Pikkaraisen pitää vastata teoistaan ja lähteä mukaan tappeluun.

Lainaatko sen kohdan, jossa sanon noin.

Mitä väliä sillä on, pidänkö minä sitä raukkamaisena vai taidokkaana? Kommentoin tätä:
Samat sanat. I.Pikkarainen on ollut parhaita pelaajiamme koko kauden, ja otteluketjun puolella osa (onneksi tosiaan vain osa) omistakin faneista on sitä mieltä, että turpaan ansaitsisi saada.

Pelaaja, joka pelaa niinkuin Pikkarainen, ansaitsee muistutuksen pelityylistään vaikka tekisikin hyvin pisteitä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huumorintajuton, pikkusieluinen, intohimoton. Lähdetäänkö noista?
Suuri ihmistuntija Tant Gredulin on puhunut!
Oletko tehnyt päätelmäsi urheiluruudun 10 sekunnin haastattelujen perusteella vai perustuuko ne ihan empiiriseen kokemukseen KJ:sta?
Taitaa olla ennakkoasenteet jotka sulla mielessä jyllää - onhan Karilla ollut ne pitkät kalsaritkin joskus...
KJ:n kanssa useamman kerran keskustelleena voin sanoa, että näistä listaamistasi luonteenpiirteistä eivät ensimmäinen ja viimeinen pidä ainakaan paikkaansa. Pikkusieluinen voi olla, mutta kukapa meistä on täydellinen?
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Huumorintajuton, pikkusieluinen, intohimoton. Lähdetäänkö noista?

Intohimoa lajiin ei tuolta mieheltä puutu. Vaikka kuinka näyttelisi viilipyttyä niin kyllähän hänellä kuohahtaa tuon tuostakin yli. Huumorintajua löytyy ihan normaalisti, vaikka ei välttämättä pelitilanteissa löydy.

Pikkusieluinen.. varmasti on, ainakin miten itse käsitän.

Täällä on ihmiset moneen otteeseen ihmiset todenneet, että Jalonen olisi jotenkin auktoriteetiton, nössö tai muuten epävarma. Onko Helsingin valot muuttaneet miehen täydellisesti näin lyhyessä ajassa, vai perustuvatko arviot lehdistötilaisuuksiin tjms. muihin julkisiin esiintymisiin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Tässä tämä viesti, josta tant gredulin kyselit:

Täh? Jos tekee paljon pisteitä, ei ansaitse muistutusta omista rottailuistaan?
Ja kyllä, I.Pikkarainen on onnistunut hienosti tällä kaudella. Pelityylinsä taas on sitä luokkaa, ettei pidä ihmetellä jos pinna palaa joiltakin vastustajilta. Silloin pitää vastata huutonsa ja ottaa muikkari vastaan.

Minun on vaikea kuvitella, että Kari Jalosen luonteenlaadulla tarkoitettiin jotain muuta kuin sanottiin, joten eihän tässä enää tiedä miten päin olisi... Missä on mun IFK?

Mielestäni kukaan Pikkaraista puolustanut ei ole samaan hengenvetoon todennut, että Pikkarainen ei ansaitsisi iskuja rottailustaan. Tälläisiä muistutuksia IPikkarainen saakin aina välillä. Otteluketjufoorumissa on kuitenkin ainakin Germanicus todennut että Pikkaraisen pitäisi saada turpaansa KOSKA ei lähtenyt tappeluun. Koska douppi todnäk. tarkoitti tätä viestiä/vastaavaa niin tulkitsin vastauksestasi, että olet samaa mieltä Germanicuksen kanssa. Ehkä mulla meni siis vellit sekaisin, pahoittelut. Joka tapauksessa nykyisessä sarjatilanteessa tämä oli Pikkaraiselta 100%sti oikea ratkaisu.

Ilmeisesti tuolla "Missä on mun IFK?" viittaat vain Jaloseen sillä Pikkaraisen käytös ei ainakaan poikennut siitä IFK:sta, jossa esim. Jarkko Ruutu on pelannut.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuri ihmistuntija Tant Gredulin on puhunut!
Oletko tehnyt päätelmäsi urheiluruudun 10 sekunnin haastattelujen perusteella vai perustuuko ne ihan empiiriseen kokemukseen KJ:sta?
Taitaa olla ennakkoasenteet jotka sulla mielessä jyllää - onhan Karilla ollut ne pitkät kalsaritkin joskus...
KJ:n kanssa useamman kerran keskustelleena voin sanoa, että näistä listaamistasi luonteenpiirteistä eivät ensimmäinen ja viimeinen pidä ainakaan paikkaansa. Pikkusieluinen voi olla, mutta kukapa meistä on täydellinen?

En nähnyt eilistä pätkää ollenkaan. Tämä on minun käsitykseni hänestä. Olen pahoillani.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otteluketjufoorumissa...
My bad on näköjään se, että pitää lukea paljon muutakin kuin se ketju, jossa kommentoi viestejä :)

Ilmeisesti tuolla "Missä on mun IFK?" viittaat vain Jaloseen sillä Pikkaraisen käytös ei ainakaan poikennut siitä IFK:sta, jossa esim. Jarkko Ruutu on pelannut.

Samalla toki myös siihen, ettei Piku muka ansaitse muikkareitaan, koska tekee pisteitä.

Lisäys: Mullahan on sukset ristissä vähän kaikkien kanssa tänään, veikeetä! Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa. Käytän keppihevosena veli Brewerin viestiä, jossa hän pyysi lanseeraamaan vieraskausarin. Kotikausarikatsojan hermo ei näköjään pidä enää.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Olisi mielenkiintoista lukea jonkun paikalla olleen, pelianalyysiin pystyvän kirjoittajan raportti siitä, miten matsi meni. Nythän tilanne on se, että kun deletoi Blues-IFK -viesteistä sanat "Pikkarainen", "Lostedt" ja "nouto", jäljelle ei jää juuri mitään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olisi mielenkiintoista lukea jonkun paikalla olleen, pelianalyysiin pystyvän kirjoittajan raportti siitä, miten matsi meni. Nythän tilanne on se, että kun deletoi Blues-IFK -viesteistä sanat "Pikkarainen", "Lostedt" ja "nouto", jäljelle ei jää juuri mitään.

Pelillisesti joukkue onnistui hyvin ja Nieminen esitti hyviä otteita. Puolustuksesta ei ole muuta kritisoitavaa kuin välillä avausten kanssa ongelmia (siihen tietysti vaikuttavat myös hyökkääjät) ja omassa päässä suoriuduttiin hyvin, vain muutama merkkausvirhe. Hyökkääjät pelasivat ok-tasolla, esiin voi nostaa Kuhdan jolla löytyi virtaa käytöskymppiin asti. Taklauksiakin oli ja ne jakautuivat tasaisesti, kumpikaan joukkue ei hallinnut fyysisellä pelillä. Huolenaiheena voi pitää erien alkua, jälleen tokassa ja kolmannessa erässä kun Blues tuli vähän kovempaa päälle, niin meidän jätkät eivät olleet täysin hereillä vaan tuli turhia pyöritystilanteita omaan päätyyn. Purkukiekot kuitenkin onnistuivat hyvin joten niistä selvittiin kunnialla. Turhia jäähyjä tuli liikaa, varsinkin hyökkäyspäässä otettiin muutama jäähy vain laiskuuden takia. Ylivoima olisi voinut olla tehokkaampaakin jos laukaukset olisivat menneet paremmin maalia kohti ja tällä kertaa niitä tuli myös enemmän mihin on totuttu.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomionarvoista

Yksi mielenkiintoinen seikka on, että joukkue näyttää pelaavan huomattavasti paremmin, kun pelissä on tunnetta. Jos taas vastustaja vaan seisoskelee ja välttelee torikokouksia ja on vielä sarjataulukkon perusteella ns. helpompi vastus kuten esim TPS tällä kaudella jäähällissa, niin peli menee ihan plörinäksi. Perin kummaa, että kotiyleisö ei riitä sytyttämään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anyway, eilisen jälkeen on hyvä lähteä joulutauolle. On muuten mielenkiintoista, että muutama nimimerkki tulee aina paikalle tappiomatsien jälkeen, mutta voittomatsien jälkeen ollaan aivan hiljaa.

Viittaat varmaan minuun, vaikka eilisen jälkeen kirjoitinkin. Sen verran tuota kuitenkin kommentoisin, että en ole tottunut sellaiseen IFK:hon, että voisin todeta "... eilisen jälkeen on hyvä lähteä joulutauolle". Mutta aikaisemminkin olen hämmentyneenä todennut, että meidän fanit ovat nykyään tyytyväisiä, kun joukkue voittaa joka kuudes kerta. Ja kun näin on, niin sitä saa lisääkin. Tämmöiseksikö on IFK:n kannattaminen mennyt. Aika vähästä ollaan iloisia. Joskus taisin mainita, että tässä sarjassa paska jengikin voittaa aina välillä. Mutta että se tekee jonkun tyytyväiseksi, ei olisi uskonut.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus taisin mainita, että tässä sarjassa paska jengikin voittaa aina välillä. Mutta että se tekee jonkun tyytyväiseksi, ei olisi uskonut.
Niin, ei tietenkään nykyiseen pistemäärään, sarjasijoitukseen, joukkueeseen tai peliesityksiin voi olla tyytyväinen, mutta siihen kuitenkin olen, että joukkue pääsi tauolle yhdestä kärkijengistä otetun voiton jälkeen ja Nieminen pelasi hyvän ottelun. Paskatkin jengit voittavat välillä, mutta IFK on tällä kaudella voittanut kärkipään jengejä riittävällä prosentilla. Häntäpään jengejä vastaan niitä pisteitä on eniten menetetty.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Mutta aikaisemminkin olen hämmentyneenä todennut, että meidän fanit ovat nykyään tyytyväisiä, kun joukkue voittaa joka kuudes kerta.

Tämä ei siis ole kohdistettu sinuun, mutta monen IFK-fanin mielentilaa tuntuu kuvaavan seuraava episodi mestaruuskaudelta: Alkukaudella IFK on voittanut useita otteluita putkeen ja yleisesti vaikuttaa jo todella lupaavalta jengiltä. HIFK pelaa hyvän ja tapahtumarikkaan ottelun K-Espoota vastaan voittaen sen muistaakseni 5-4. Kuitenkin ainut asia, mitä edessä istunut vanhempi IFK:ta kannattanut kaljupää sanoi IFK:sta - riippumatta hallitsiko vai saiko K-Espoo tehtyä maalin yms - oli että "Ei noista ole helvetti mihinkään. Kunnon nippu kyrpiä." Ja tämä toistui valehtelematta parikymmentä kertaa.

Ymmärtäähän sen, että moni on joutunut katsomaan niin paljon paskaa peliä ja pettymyksiä vuosien varralle, että ollaan katkeroiduttu jolloin mikään ei enää kelpaa - edes hyvät otteet. Totta myös ettei yksi ottelu, jossa porukka taistelee ja esittää yleisöön menevää peliä tee vielä autuaaksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen nuorten jääkiekkomaajoukkue on nyt valittu Ottawassa pelattaviin MM-kisoihin ja pelaajalistassa ovat mukana HIFK:sta Ilari Melart ja Eetu Pöysti. Kisat pelataan 26.12 - 5.1.2009 ja kummaltakin pelaajalta jää väliin ainakin neljä(27.12. Jokerit, 30.12. Blues, 2.1. Jokerit, 3.1. TPS ja mahd. 6.1. Pelicans) ehkäpä jopa viisi SM-liigan runkosarjapeliä. Vaikkei tilanteen uskoisi olevan tämä, niin on rehellisesti sanottava, että Melartin puuttuminen tekee kohtuullisen loven IFK:n puolustukseen. Toivottavasti molemmat IFK-pelurit onnistuvat kisoissa aivan, kuten koko Suomen joukkue.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kummaltakin pelaajalta jää väliin ainakin neljä(27.12. Jokerit, 30.12. Blues, 2.1. Jokerit, 3.1. TPS ja mahd. 6.1. Pelicans) ehkäpä jopa viisi SM-liigan runkosarjapeliä.
Melart on pelikiellossa 27.12., joten huilaisi muutenkin. Nyt vasta tajusin, että sehän oli IFK:lta loistavaa toimintaa uhrata juuri Melart eikä esim. Honkanen.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto mua hatuttaa jotkut fanit nykyisellään. HIFKn kausi ei todellakaan ole mennyt putkeen ja tällä kaudella ollaan palattu normitilaan avoimen liigan osalta eli divariin voi tippua jälleen jokusen vuoden tauon jälkeen kuten ennenkin. Silti täällä on jo heitetty pyyhe kehään ja esitellään kauhuskenaarioita divariin tippumisesta ja ties mistä. Ennen HIFK oli tunnettu loppuun asti taistelustaan ja sama koski kannattajia. Nykyisin ei tuota taistelua välttämättä löydy kentältä, eikä katsomosta. Kritiikkiä ja protestiakin (jopa itse hallissa) tulee esittää, mutta taistelua ja uskomista itseensä paskoinakaan aikoina ei tule unohtaa. Ei ihme, että joukkuekkin pelaa kuin velttoperseet, kun osa kannattajistakin esittää maailmanlopun tulleen ja on heittänyt pyyhkeen kehään jo kauden alettua.

Mä olen positiivisuuuskänässä joulutauon ajan ja todellakin uskon punaisten menevän 6 joukkoon runkosarjassa. Totta on, että korkeammalle pitää tähdätä, mutta todellisuus lyö tällä hetkellä silmille ja sen mukaan mennään. Mä pistän vielä paremmaksi kuin tuon 6 parhaan joukkoon runkosarjassa ja veikkaan, että HIFK ottaa kultaa omilla kriteereillään eli menee välieriin. Toivelista pukille pitää myös esittää tässä vaiheessa eli 1 kpl maalivahteja ja jos ei onnistu, niin Nieminen-Ahlqvist kaksikolla syteen tai saveen. Sitten mä toivon vielä ainakin yhtä pakkia, mutta pakettiin voi laittaa samalla myös sen toisen kappaleen. Kiitos!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ei ihme, että joukkuekkin pelaa kuin velttoperseet, kun osa kannattajistakin esittää maailmanlopun tulleen ja on heittänyt pyyhkeen kehään jo kauden alettua.

Oho! Siis jengi pelaa paskasti heti kun osa kannattajista heittää pyyhkeen kehään. Jo on aikoja eletty.
"Brändi-IFK" olisi vetänyt kahta kovemmin kun tieto muutaman fanin kritiikistä olisi hien hajun myötä vyörynyt pukukoppiin. "Vittu! Nyt kundit vedetään kahta kovempaa, hei! Yhtään fania ei jätetä kylmäksi. Me ei tätä matsia hävitä, tää pelataan loppuun tyylillä ja taistelulla. Nyt, vittu, hakataan noi".

Ja lisäksi vielä se, että miksi tänäpäivänä puhutaan vastustajasta nimellä
"kaveri"?? Vittu, se mikään kaveri ole.
Tää on just tätä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho! Siis jengi pelaa paskasti heti kun osa kannattajista heittää pyyhkeen kehään. Jo on aikoja eletty.

Mä nyt avauduin HIFK:n kannattamsesta kovin draamaqueen tyyppisesti vastavetona täällä liikkuvaan ranteet auki-liikkeen osastoa mukaellen. Sen myönnän, että huumorini on kömpelöä ja vaikeasti avautuvaa, ja jopa juuri huumorin mittapuun täyttävää. Tämä siis sille, että joku old school -fani jaksaa länkyttää kuinka HIFK-fanit ovat tyytyväisiä nykyiseen ja ennen oli fanitusta myöten kaikki niiiiiiin paljon toisin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tämä siis sille, että joku old school -fani jaksaa länkyttää kuinka HIFK-fanit ovat tyytyväisiä nykyiseen ja ennen oli fanitusta myöten kaikki niiiiiiin paljon toisin.

No olihan se ihan eri peliä, kun ME Väiskilllä "Kallen" kanssa pelattiin IFK:ssa. Ihan eri tunnelma ja paukkumaissikin oli vielä Amerikan pelloilla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HIFK:n surkeus kotipeleissä on se asia, jota en ymmärrä kauden 08-09 osalta ollenkaan. Saldona on 4-2-1-8, maaliero 35-47 ja 17 pistettä. HIFK on poistunut hallista vain 4/15 kertaa kaikki pisteet mukanaan. Maaleja on tehty 2,33 ja oma pää on soinut 3,13 kertaa ottelua kohden. Maaliero on -0,8/ottelu. Mainittakoon vertailuna, että JYPin maaliero on 2,18 maalia plussalla ottelua kohden kotiotteluissa. Keskimäärin JYP lähtee 3 maalia paremmasta odotusarvosta kotipeliin kuin HIFK. Yli yhden maalin verran plussalla kotipeliin lähtevät Ilves, Jokerit, Kalpa, Kärpät, Blues ja Lukko.

Vieraskentällä HIFK on ihan ok joukkue, 17 peliä, 7-1-3-6, maaliero 53-53 ja pisteitä 26 kpl. Maaleja tehdään ja päästetään 3,12/ottelu. HIFK on tehnyt jopa eniten maaleja vieraspeleissä kaikista joukkueista. Samainen HIFK on tehnyt kappalemääräisesti kaikkein vähiten liigamaaleja kotiotteluissaan, vaikka keskiarvona vähän enemmän kuin Pelicans tai Tappara. Jopa 12 kotiottelun tappioputkesta lauantaina toipunut Ässät tekee 2,5 maalia/ottelu kotipeleissään, joka on enemmän kuin HIFK:n 2,33.

HIFK on siis surkea kotijoukkue, jonka pelien seuraaminen Nordiksella jouluun saakka on ollut säälittävän kehnoa ja ylihintaista viihdettä. Ei voi kuin ihmetellä tätä kotipelien takalukkoa, johon Jalosen HIFK on vaipunut. Esim. Doug Sheddenin HIFK ei hurmannut aina peliesityksillään, mutta kauden 05-06 HIFK pelasi kuitenkin n. 3 kuukauden tappiottoman putken Nordiksella marrskuun alusta tammikuun loppuun. Samoin toinen havumetsien osaamaton puupää-koutsi, Paul Baxter keräsi HIFK:n kanssa 34 pistettä viime kaudella otteluista 31-45, vaikka hyökkäyspeli oli mitä oli, koko kauden 07-08 ajan. Nyt olisi Jalosen HIFK:n aika ryhdistäytyä ja erityisesti palauttaa Nordis paikaksi, jossa pisteet jäävät kotijoukkueelle.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennen HIFK oli tunnettu loppuun asti taistelustaan ja sama koski kannattajia. Nykyisin ei tuota taistelua välttämättä löydy kentältä, eikä katsomosta. Kritiikkiä ja protestiakin (jopa itse hallissa) tulee esittää, mutta taistelua ja uskomista itseensä paskoinakaan aikoina ei tule unohtaa. Ei ihme, että joukkuekkin pelaa kuin velttoperseet, kun osa kannattajistakin esittää maailmanlopun tulleen ja on heittänyt pyyhkeen kehään jo kauden alettua.

Yrität siis sanoa, että on maksavan yleisön vika, että jengi on paska ja pelaa alle kaiken arvostelun. Ja että maksava yleisö saa juuri sitä, mitä kuuluukin saada. Voi helvetti mihin on maailma mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös