HIFK:n peliesitykset kaudella 2024–2025

• 918 146
  • 16 759

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin veskari pelaa nollapeliä niin, että ei tekisi mieli edes nostaa tähdistöön. Ei hyökkääminen taaskaan mitenkään häikäissyt, mutta puolustaminen oli kovalla tasolla.

Monta pelaaja on kehuttu, mutta Vesalainen +3, 1+0 ja IFK hyökkääjistä eniten peliaikaa.

Kärpät kuormitti avainpelaajiaan huomattavasti enemmän. Näkyykö huomenna?

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

Suski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelattiin tänään mun mielestä ihan kelvollinen peli. Tasapaino pysyi pelaamisessa melko hyvin läpi ottelun, ainoastaan 2-0 maalin jälkeen iski pieni tutun tuntuinen käsien ja jalkojen jäätyminen. Puolustus tänään todella hyvä.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Huh kun oli paskatasoinen jääkiekko-ottelu. Ei urheilullisesti, vaan älyllisesti. Olin paikalla duuniporukan kanssa, joten hieman oli toki häiriötekijöitä itselläni. Katsoin kuitenkin koko matsin katsomossa enkä käytävällä tuopin äärellä. IFK:n nollatason pelitavan pelasti se, että Kärpät oli vielä enemmän sekaisin. Tilastohistoriaan jää tietystä puhdas 3-0 dominanssi, mutta totuus on kaukana siitä. Taktisesti aivan järkyttävän paskaa kiekkoa koko peli molemmilta jengeiltä. Papille tosin kehut ja puhtaat paperit.
Hieno juttu että voitettiin, mutta olihan aikamoista..

Edit: unohtui sanoa, mutta jälleen kerran fanikatsomomme oli ihan vitsi. Toivottavasti edes ostitte käytäviltä jotain että firman kassa jäi osaltanne plussalle.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Huh kun oli paskatasoinen jääkiekko-ottelu. Ei urheilullisesti, vaan älyllisesti. Olin paikalla duuniporukan kanssa, joten hieman oli toki häiriötekijöitä itselläni. Katsoin kuitenkin koko matsin katsomossa enkä käytävällä tuopin äärellä. IFK:n nollatason pelitavan pelasti se, että Kärpät oli vielä enemmän sekaisin. Tilastohistoriaan jää tietystä puhdas 3-0 dominanssi, mutta totuus on kaukana siitä. Taktisesti aivan järkyttävän paskaa kiekkoa koko peli molemmilta jengeiltä. Papille tosin kehut ja puhtaat paperit.

Edit: unohtui sanoa, mutta jälleen kerran fanikatsomomme oli ihan vitsi. Toivottavasti edes ostitte käytäviltä jotain että firman kassa jäi osaltanne plussalle.
Tästä kommentista saa kyllä vaikutelman, että koko ottelu ollaan lähinnä pulistu duuniporukan kanssa ja sitten tullaan heittelemään täysin pelitapahtumien vastaisia kommentteja ottelun tapahtumista.

Oletan, että sinä et tasan tehnyt ottelussa mitään tunnelman parantamiseksi? Silti tullaan heittelemään tällaista tuubaa tänne niille, jotka tekivät, mutta ei mielestäsi riittävän hyvin, jotta voisi työporukkasi kanssa istua lämpimässä aitiossa ja nauttia ''hyvästä tunnelmasta''. Voi vittu mitä settiä

Joe Finley #3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Edmonton Oilers

Huh kun oli paskatasoinen kommentti. Taktisesti juuri sellainen esitys mitä tähän paikkaan tulee lyödä pöytään. Ei se ehkä maailman viihdyttävintä kiekkoa ollut, mutta ite ainakin viihdyin. Ei Kärpillä juuri ollut palaakaan tänään, ja se oli IFK:n hyvyyttä enemmän kuin Kärppien huonoutta.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit: unohtui sanoa, mutta jälleen kerran fanikatsomomme oli ihan vitsi. Toivottavasti edes ostitte käytäviltä jotain että firman kassa jäi osaltanne plplussalle.
Mites katkarapukatsomo suoritti?

Mitä itse näin ja minkä itse vahvistit, niin perusbisse tuntui taas kelpaavan, eikä se tuo kyllä paljoa profittia seuran kassaan. Tyypillinen ongelma teidän suorittamisessa Nordiksella.

Mä ainakin ottaisin edes Jallut kyytipojaksi, jos ei olis Cynaria tarjolla.

Nimim. "Ääni käheäksi, muttei jäykällä brenkulla" - onko sulla ääni viinasta käheä, vai maha halvasta kaljasta turpea?

(Breno just tänään omalta osalta ihan kohdillaan, mut vikaa kertaa nyt hallilla kausarin kanssa, nurtsille vielä kausitsetti löytyy. Siellä ei vaan katkista enää sulle ole, jos ei grillimakkaraloundgea sellaiseksi lasketa.)

(Suurin syy Nordiksen paskaan tunnelmaan ei ole fanikatsomo, jossa toki omat ongelmansa, vaan se, että muu halli istuu kuin mausoleumissa katsomassa kuinka Marian luut mätänee, eli just sä olet suurin ongelma siihen, että keskikastia ollaan tältäkin osin - vai brenotitko menemään ja chanttasit oikein tuella? Vai painoitko roolisi mukaan paalua ineen seuran kassaan? Vai teitkö mitään maitsemisen arvoista ja elit vaan puolinukkuvaa elämää?)

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno voitto kyllä tänään Kärpistä ja tähän vielä hyvänä bonuksena Hoviselle nollapeli. Huomenna olisi hyvä ottaa jälleen se suorat kolme pinnaa Raksilasta, koska SaiPa saa pelata kotimatsissa KooKoota vastaan, joka pelaa merkityksetöntä ottelua, niin tossa voi hyvinkin olla tulossa SaiPalle se varmat kolme pinnaa.

Hovinen ainakin pitäisi laittaa maaliin huomenna, joten toivottavasti konkari ei väsy liikaa tällaisessa otteluruuhkassa.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pysyn täysin kannassani. Kärpillä oli kaikki mahdollisuudet viedä tämä ottelu samalla, kun IFK ei saanut ennen kolmatta erää edes yhtäkään järkevää hyökkäystä aikaiseksi. Onko se hyvä taktiikka että luotetaan, että vastustaja sählää omat paikkansa ja luotetaan että lopulta joku meidän oma roiskinta johtaa tehtyyn maaliin? Hyvä että tajuttiin 2/3 osa ottelusta roiskia edes sinne vastustajan maalin suuntaan, kun jostain syystä se kulma tai ränni tuntuu niin paljon paremmalta.

Fanikatsomosta sanoin jo mitä ajattelen. Valehdelkaa itsellenne juuri niin paljon kuin haluatte.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fanikatsomosta sanoin jo mitä ajattelen. Valehdelkaa itsellenne juuri niin paljon kuin haluatte.
Onko siis mielestäsi Nordiksella jykevä tunnelma ja raaka kannustus kaikkialla muualla paitsi fanikatsomossa?

Fanikatsomossa on paljon ongelmia joita täällä on käsitelty ansiokkaasti, mutta se mausoleumi tulee kyllä kokonaisuutena ihan sieltä muualta hallista. Tapparan läpsyttimetkin olisi parannus.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pysyn täysin kannassani. Kärpillä oli kaikki mahdollisuudet viedä tämä ottelu samalla, kun IFK ei saanut ennen kolmatta erää edes yhtäkään järkevää hyökkäystä aikaiseksi. Onko se hyvä taktiikka että luotetaan, että vastustaja sählää omat paikkansa ja luotetaan että lopulta joku meidän oma roiskinta johtaa tehtyyn maaliin? Hyvä että tajuttiin 2/3 osa ottelusta roiskia edes sinne vastustajan maalin suuntaan, kun jostain syystä se kulma tai ränni tuntuu niin paljon paremmalta.

Eli olet sitä mieltä, että ensimmäiseen kahteen erään IFK:lla ei ollut yhtään järkevää tai vaarallista hyökkäystä ja Kärpillä puolestaan oli, vaikka esimerkiksi maaliodottoma oli kahden erän jälkeen selkeästi IFK:lle?

Tietysti voi olla mielipiteitä, mutta älä ihmettele, että saat niistä krittiikki mikäli ne eivät perustu ensinkään todellisuuteen, kuten tämä nyt esittämäsi.

Ja edelleen on vittu kaiken huipentuma, että joku ''onninen ultras'' tyylinen katsoja huutelee yhtään mitään fanikatsomo toiminnasta.

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Mun mielestä oli hyvä peli. 1. erässä käynnistymistä, 2 ja 3 erässä pääosin hallittiin kenttätapahtumia ja pyhällä hengellä Kärpät pysyi 2 erää nollilla. Taktisesti kerrankin hyvä peli ja vastustaja ei ollut kummoinen, mutta IFK myöskään ei vaipunut vastustajan tasolle ja loppuun asti pelattiin hyvin eikä tullut paskat housuun. Fyysisesti myös dominoitiin, lisää tätä kiitos ja tästä hyvä jatkaa vikaan koitokseen. Samaa peliä niin hyvä tulee ja tällä kertaa heti alusta alkaen kovaa päälle, niin tulee oululaisilla kakat housuun.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko siis mielestäsi Nordiksella jykevä tunnelma ja raaka kannustus kaikkialla muualla paitsi fanikatsomossa?

Fanikatsomossa on paljon ongelmia joita täällä on käsitelty ansiokkaasti, mutta se mausoleumi tulee kyllä kokonaisuutena ihan sieltä muualta hallista. Tapparan läpsyttimetkin olisi parannus.

Ei ole, enkä niin ole missään kohtaan väittänytkään. Fanikatsomo on kuitenkin paikalla puoli-ilmaiseksi, toisin kuin kaikki muut. Miksi? Koska IFK odottaa fanikatsomolta tunnelmaa. Saako se sitä? Ei.

Kritiikki ilmeisesti satuttaa sinua ja ymmärrän sen täysin, jos olet yksi niistä hienoista ihmisistä fanikatsomossa joka oikeasti kantaa kortensa kekoon. Teitä on monia, joten kun puhuin fanikatsomosta niin tietenkin epäreilusti yleistin kritiikkini koskemaan teitä kaikkia. Pahoittelut siitä. Vapaamatkustajia on kuitenkin todella paljon ja se pitäisi korjata. Kokonaisuutena fanikatsomomme on surkealla tolalla. Vieraspeleissa meno on täysin eri, mutta paikalla on tietysti silloin vain ne jotka tulivat paikalle kannustamaan IFK:ta. Halpojen kausarien raiskaajat jäävät kotisohvalle.

Kritiikkiini on tietysti helppo vastavittuilla keksimällä kaikkea hauskaa siitä, että olin tänään duuniporukalla paikalla. Näin olin ja ilta piti sisällään kaikenlaista. Olen ollut paikalla myös muutaman muun kerran.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Eli olet sitä mieltä, että ensimmäiseen kahteen erään IFK:lla ei ollut yhtään järkevää tai vaarallista hyökkäystä ja Kärpillä puolestaan oli, vaikka esimerkiksi maaliodottoma oli kahden erän jälkeen selkeästi IFK:lle?

Kyllä olen täysin tätä mieltä. Ihmeteltiin tätä tilastoa molemmilla erätauoilla, että miten IFK:n maaliodottama voi olla tuolla roiskimisella parempi kuin Kärppien, kun hallittuja hyökkäyksiä ei käytännössä ollut ollenkaan.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä mitä tuo tarkoittaa. Hyökkäät minua kohtaan henkilökohtaisesti, vaikka et tiedä minusta mitään. Olen tehnyt IFK:n eteen paljon. Toivottavasti sinäkin.

Tarkoitan sitä, että kun heitellään tällaisia varsin provosoivia kommentteja.

Samalla, kun itse istutaan paikalla firman porukalla (oletus) eikä täten osallistuta ollenkaan tunnelman luontiin. On se kyllä omiaan aiheuttamaan melkoilailla vitusta.

Oikeassa olet, en tiedä sinusta mitään ja arvostan tekeemäsi työtä IFK:n eteen. Toki fanikatsomossa on kritisoitavaa, mutta mielestäni tämä ei ole kyllä oikea tapa siihen.

Lisäksi on hyvä muistaa, että fanikatsomon tunnelman tuskin paranee sillä, että kaikki ajattelee jonkun muun tekevän jotain.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy