HIFK:n peliesitykset kaudella 2024–2025

• 545 749
  • 9 945

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikamoista, että HIFK:n pitäisi antaa jopa luovutusvoitot Pelicansille, että Lehterä on terveenä myös tulevan viikonlopun jälkeen. Kuvastaa vain kuinka mätä HIFK on. Missä tähtipelaajien turvallisuus? Väitättekö ettei "poliiseille" oikeasti ole tarvetta nykylätkässä? Taas malliesimerkki tilanteesta jonka takia joukkueessa pitäisi aina olla yksi Trevor Gillies. Nyt syödään paska ja mennään eteenpäin. Ennen se oli vastustaja joka sen paskan söi. Mutta kai tää tissiposkeilu on tyylikkäämpää. Kakkonen paljaana tarjotaan oikein kuka tulee kairaamaan.

Aikamoinen on asenne, jos sun mielestäsi Lehterän pelaamattomuus merkitsee automaattisesti tappiota ja peräti luovutusvoittoa. Koska se Lehterän kokoonpanossa oleminen ei kuitenkaan merkitse automaattista voittoa. Tämä on fakta. HIFK on pelannut tällä kaudella kaksi kertaa Pelsuja vastaan, hävinnyt molemmat ja kummassakin on ollut Lehterä ykkösketjun keskellä.

Hullu saa olla, muttei tyhmä. Jos on olemassa pienikään riski, että Lehterän vamma on sellainen, joka voi vaarantaa loppukauden, en pistäisi ketään vastaan kentälle ennen kuin selviää. Mutta en varsinkaan Pelicansia vastaan. Vaikka koko HIFK:n jengi latoisi kaikilta Pelicanseilta paskat pihalle, jos telovat jonkun meille kriittisen tärkeän pelaajan se on vähän niin kuin housuun kuseminen pakkasella tai ilmankin pakkasta. Lämmittää hetken, mutta sitten onkin vähän kurjempaa.

Mutta minähän en näistä peluutusasioista päätä ja varmaan hyvä kaikille. Mutta se kannattaa pitää sitten mielessä, että valmennuksen suuntaan on turha jakaa shittiä, jos "jotain" tapahtuu.

Trevor Gillies olikin todellinen uhka. Tosin muualla kuin kaukalossa.

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hullu saa olla, muttei tyhmä. Jos on olemassa pienikään riski, että Lehterän vamma on sellainen, joka voi vaarantaa loppukauden, en pistäisi ketään vastaan kentälle ennen kuin selviää. Mutta en varsinkaan Pelicansia vastaan.
Itse olen tällä kertaa eri mieltä. Ihan sama mikä joukkue on vastassa, niin Helsingin IFK ei ole sellainen joukkue joka lähtee pelkäämään vastustajan sikailijoita. Sitä varten meillä pitää olla muutama kaveri joilta hanskaushommat hoituu tarvittaessa, jos siihen pitää lähteä.

Kaiholla muistelen 2011 mestaruusjoukkuetta, jossa oli mukana sellaisia kavereita kuin Kankaanperä, Melart, Kurvinen, Pöysti, Wärn, Liivik. Ei muuten tullut vastustajilla mieleenkään lähtemään kokeilemaan ykköspelaajien telomista, sillä joka ketjussa ja pakkiparissa oli joka pystyi vastaamaan huutoon. Lisäksi kaikki osasivat myös pelata ja olivat tärkeässä roolissa.

Ahtiala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Rangers
Jos Tami eläisi, niin se häpeäisi teitä. Eiku sehän elääkin.

Ei kyllä kuuluisi IFK:n, eikä varsinkaan sen kannattajien pelätä mitään.
Täällä on muutamien kirjoittajien kesken pelätty Pelsujen seikkailijoita, jotka vaan trloo teidän jätkiä. Kannattaa vaikka tässä kohtaa perehtyä esim tän kauden pelikieltojen määriin. Toisella näistä joukkueista niitä on eniten, toisella lähes vähiten. Tiedä sitten.

Mutta itse asiaan, ainakin täältä näkökulmasta nää IFK kohtaamiset on parasta mitä tää väsynyt runkosarja tarjoaa. IFK, ja sen kannattajat sytyttää aina. Se on se vihatuin, ja just siks mieluisin vastustaja.
Lähestulkoon aina on tunnetta, ryskettä ja hyvää viihdettä, puolin toisin. Toki ne pelit on viime aikoina kääntynyt useammin meille, mutta siitä huolimatta selkeitä kohokohtia runkosarjassa.
Nytkin molempina päivinä menossa hallille, tulkaahan tekin.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Niin sinä klubi kannattaja tulet tänne kertomaan, että @BOL tekstejä tekstejä ei kannata sisällön takia lukea. Samalla, kun heittele itse vähän sinne päin kommentteja jatkuvasti

Nyt, jotain rotia tohon hommaan. em. Kirjoittajan tuotos on kuitenkin omaasi ihan merkittävästi laadukkaampaa.
Loistava homma jos on sinulle laadukkaampaa. Älä sitten enää lue minun tekstejä niin pääset helpommalla ja nukut paremmin.

En muutenkaan kirjoita tekstejä fanilaput silmillä kannattajille vaan henkilöille jotka oikeasti haluaa uudistaa & rakentaa myös "vaikeilla" päätöksillä ja sen kauttaa lopulta voittaa. Ei sen vaikeampaa - kuten esim. HJK (futis) ja Tappara (lätkä) ovat hyvin osoittaneet.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso ja paha HIFK jättää tähtipelajaansa ulos Pelicans peleistä, koska pelkää fyysistä peliä?

Taisihan HIFK aikanaan tehdä noin Frankfurt Lionsin kanssa ja palkata Trevor Doylen pitämään yllä järjestystä.

Tämä olisi kyllä sitä todellista "miespilluutta" josta on oma ketjunsa. Se että tämmöisestä edes keskustellaan, niin on aika naurettavaa. Hagmanilla todella syytä kääntyä haudassaan. Sitten pitäisi varmaan hankkia joku kovanaama. Ai niin, mutta pelaajia ei koskaan löydetä juuri siihen tarpeeseen, joka joukkueella on.

Miten voittaa HIFK? Valitse vaihtoehto. Pelaa fyysisesti, vedä träppiä, karvaa kovaa. Meininki on yhtä surullista, kuin Alpo Suhosen aikana.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tai luistele paljon ja kovaa. IFK hyytyy useimmiten kolmansissa erissä ja Peltosen ainoat pelisuunnitelmat on jäljellä hätäripurut

Monestihan se on mennyt niin, että sieltä on yllättävä lisävaihde löytynyt sen jälkeen, kun kilpikonna on mennyt vituiksi ja vs päässyt tasoihin. En usko, että Peltosen HIFK:ta voi huonokuntoiseksi syyttää. Luisteluvoimaa ei ole ja tietysti se vaikuttaa, kun avainpelaajia kuormitetaan kauheasti.

Se oli vähän noloa, kun HPK nordikselta alisti IFK:ta fyysisesti. Ensin Knot vedettiin nippuun avausmaalissa ja myöhemmin jatkoajalla IFK:ta vedettiin miehissä seinälle. Mm. Komarov keräili kamojaan.

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Blackhawks
Mitä helvettiä nyt taas. Ensinnäkin pelko on väärä sana, sodassa pelätään täällä skulataan täysillä vaikka olis a junnuja ainoastaan käytettävissä. Tää on vaan hokia, hyvää uutta vuotta kaikille/Gott nytt år till er alla!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen tällä kertaa eri mieltä. Ihan sama mikä joukkue on vastassa, niin Helsingin IFK ei ole sellainen joukkue joka lähtee pelkäämään vastustajan sikailijoita. Sitä varten meillä pitää olla muutama kaveri joilta hanskaushommat hoituu tarvittaessa, jos siihen pitää lähteä.

Kaiholla muistelen 2011 mestaruusjoukkuetta, jossa oli mukana sellaisia kavereita kuin Kankaanperä, Melart, Kurvinen, Pöysti, Wärn, Liivik. Ei muuten tullut vastustajilla mieleenkään lähtemään kokeilemaan ykköspelaajien telomista, sillä joka ketjussa ja pakkiparissa oli joka pystyi vastaamaan huutoon. Lisäksi kaikki osasivat myös pelata ja olivat tärkeässä roolissa.

Hyvä, saa olla eri mieltä :). Ja hyvät perustelut.

Tämä pelkääminen on kyllä nyt ihan joidenkin muiden omassa päässä syntynyt ajatus, koska mä en koe pelkääväni mitään HIFK:hon liittyvää. Mutta niin ne jutut täällä menee, että joku kokee itse jonkun toisen tarkoittavan jotain ja siitä tulee yhtäkkiä palstatotuus. Mutta ei, ei kyllä pelota Pelicans eikä heidän yksittäiset pelaajansa. Musta vaan kannattaa tiedostaa kokonaistilanne ja vastustajan meitä harrastamat tavat.

Mähän olen myös itse kuittivihon vannoutunut kannattaja. Ja parhaiten se kuittivihko toimii jo etukäteen. Musta ehdottomasti lätkään kuuluu se, että jokainen vastaa omista teoistaan kentällä. Mutta mun maailmassa kuittivihkoakin heilutellaan miehekkäästi ja reilusti. Rottailuja en arvosta yhtään, vähiten omilta.

Mä itse koen niin, että suurista loukkaantumismääristä johtuen, pelaajat joutuvat miettimään seurauksia paljon enemmän kuin jos loukkaantumisia ei olisi niin paljon. Itse pelikiellot eivät sinänsä varmaan pelota hirveästi ketään, mutta koska reserviä ei juurikaan ole viime vuosina ollut, sillä omalla pelikiellolla jättää helposti oman jengin kokoonpanomielessä kuseen. Ja kun on itse ollut sillä toisella puolella monta kertaa, kun vierestä tippuu ukkoja, on ihan inhimillistä, että seurauksia mietitään. Ja kun tiedetään, että HIFK-lisä on olemassa, jokainen piste on tärkeä sarjan ollessa tasainen, kynnys lähteä kuittaamaan pelkkää kovaa, puhdasta taklausta tähtipelaajaan on aina meillä riski. Varsinkin, kun noissakin tilanteissa on normaalia korkeampi loukkaantumisriski muutenkin. Eikö Luhangallekin käynyt niin, että näytettyään hauista, tippui taas toviksi kokoonpanosta. Vai sairastuiko hän? Mutta poissa oli kuitenkin. Ja taas pelattiin kapealla.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Iso ja paha HIFK jättää tähtipelajaansa ulos Pelicans peleistä, koska pelkää fyysistä peliä?

Iso ja paha IFK jättää tähtipelaajansa mahdollisesti ulos pelistä, koska kyseisellä pelaajalla on vamma, joka on vaakalaudalla että paraneeko itsestään vai onko veitsen kautta kausi ohi. Olis ihan vitun fiksua antaa lahelaisten päättää meidän puolesta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Iso ja paha IFK jättää tähtipelaajansa mahdollisesti ulos pelistä, koska kyseisellä pelaajalla on vamma, joka on vaakalaudalla että paraneeko itsestään vai onko veitsen kautta kausi ohi. Olis ihan vitun fiksua antaa lahelaisten päättää meidän puolesta.
Varmuuden vuoksi perutaan koko peli, jos vaan mahdollista niin ei satu mitään. Ollaan pieni ja kiltti HIFK, peluutetaan B-junnuja ja kutossenttereitä jos ihan pakko.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikamoinen on asenne, jos sun mielestäsi Lehterän pelaamattomuus merkitsee automaattisesti tappiota ja peräti luovutusvoittoa. Koska se Lehterän kokoonpanossa oleminen ei kuitenkaan merkitse automaattista voittoa. Tämä on fakta. HIFK on pelannut tällä kaudella kaksi kertaa Pelsuja vastaan, hävinnyt molemmat ja kummassakin on ollut Lehterä ykkösketjun keskellä.

Hullu saa olla, muttei tyhmä. Jos on olemassa pienikään riski, että Lehterän vamma on sellainen, joka voi vaarantaa loppukauden, en pistäisi ketään vastaan kentälle ennen kuin selviää. Mutta en varsinkaan Pelicansia vastaan. Vaikka koko HIFK:n jengi latoisi kaikilta Pelicanseilta paskat pihalle, jos telovat jonkun meille kriittisen tärkeän pelaajan se on vähän niin kuin housuun kuseminen pakkasella tai ilmankin pakkasta. Lämmittää hetken, mutta sitten onkin vähän kurjempaa.

Mutta minähän en näistä peluutusasioista päätä ja varmaan hyvä kaikille. Mutta se kannattaa pitää sitten mielessä, että valmennuksen suuntaan on turha jakaa shittiä, jos "jotain" tapahtuu.

Trevor Gillies olikin todellinen uhka. Tosin muualla kuin kaukalossa.

Mä olen kyllä itse nyt tässä myös hieman samaa mieltä, sillä onhan toi Pelicans vaan niin hankala vastustaja aina meille ollut ja kun heitä vastaan on valitettavasti vaan olemassa juurikin se suuri riski, että Lehterä saattaa joutua telotuksi heidän toimestaan, niin näin ollen olisi kyllä parempi antaa Lehterälle sitä lepoaikaa ja poissulkea se riski, että ne Pelicansin pelaajat pääsisivät meidän ykköstähteä mitenkään jyräämään tai mailalla käsille hakkaamaan.

Pari peliä sinne tänne pitkän runkosarjan aikana, niin ne voidaan kyllä uhrata, jos seurauksena on se riski, että pahimmassa tapauksessa Lehterän loppukausi saattaa olla uhattuna ja samalla myös koko meidän jengin tämä kausi ja mitalipelit, jotka todellakin ovat kiinni juurikin siitä Lehterän mukanaolosta, toisin kun pari yksittäistä runkosarjan matsia, jotka eivät ole vielä edes mitään sijoituksia tässä ratkaisemassa.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen kyllä itse nyt tässä myös hieman samaa mieltä, sillä onhan toi Pelicans vaan niin hankala vastustaja aina meille ollut ja kun heitä vastaan on valitettavasti vaan olemassa juurikin se suuri riski, että Lehterä saattaa joutua telotuksi heidän toimestaan, niin näin ollen olisi kyllä parempi antaa Lehterälle sitä lepoaikaa ja poissulkea se riski, että ne Pelicansin pelaajat pääsisivät meidän ykköstähteä mitenkään jyräämään tai mailalla käsille hakkaamaan.

Pari peliä sinne tänne pitkän runkosarjan aikana, niin ne voidaan kyllä uhrata, jos seurauksena on se riski, että pahimmassa tapauksessa Lehterän loppukausi saattaa olla uhattuna ja samalla myös koko meidän jengin tämä kausi ja mitalipelit, jotka todellakin ovat kiinni juurikin siitä Lehterän mukanaolosta, toisin kun pari yksittäistä runkosarjan matsia, jotka eivät ole vielä edes mitään sijoituksia tässä ratkaisemassa.
Nyt lopettelen winter classicin katsomista kun ratkes. Mutta tämä nyt on aivan uskomatonta ajattelua. Jos Pelicans pelottelulla kaataa IFK:n niin kyllä sen muutkin tekee. Mahotonta on tuo Lahilaisten pelko. Kait tämä on vain pahaa unta.

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere

Ei helvetti mitä täällä saa lukea. Lehterä, jos on vaan lääkäreiltä saanut peliluvan, pitäisi säilöä pumpuliin koska kannattajat ja valmennus eivät pelkää mitään, mutta pelkäävät että jotain sattuu.

Tiedän että Lehterältä itseltään ei kysytä mitään, mutta jos kysyttäisi, niin saattaisi vastaus olla: "mitä v****a nyt?".

Sellaista toimintaympäristöä ei tässä reaalimaailmassa olekaan että esim Ilveksessä harkittaisiin Suomen jättämistä poppareille, vaikka liipaisinherkkä Komarov kummittelisi ukkospilvenä taivaanrannassa.

MattiPussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainostivat, että ennen HIFK-Pelicans- ottelua hallissa on yleisöluistelua. Voisikohan sieltä löytyä vahvistuksia kokoonpanoon?
Hyvä kun muistutit! Otan oman kiekon mukaan. Muutaman kerran sitkeästi dumppaan sen punaisen päällä kulmaan ja kelaan ihan gammovauhdeilla perään, hyppäämättä kuitenkaan plekseihin (taklaamatta). Eiköhän näillä näytöillä pääse vähintään raskiksi kolmoseen.

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kun muistutit! Otan oman kiekon mukaan. Muutaman kerran sitkeästi dumppaan sen punaisen päällä kulmaan ja kelaan ihan gammovauhdeilla perään, hyppäämättä kuitenkaan plekseihin (taklaamatta). Eiköhän näillä näytöillä pääse vähintään raskiksi kolmoseen.
Muista möyriä minuutin verran kulmissa ja sitten aivan puhki vaihtoaitoiden suuntaan.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs Ässät
  • 1.69
  • 4.55
  • 4.15
JYP vs TPS
  • 2.82
  • 4.05
  • 2.22
Lukko vs K-Espoo
  • 1.57
  • 4.95
  • 4.70
Pelicans vs HIFK
  • 1.87
  • 4.25
  • 3.50
SaiPa vs KooKoo
  • 1.84
  • 4.45
  • 3.55
KalPa vs Tappara
  • 2.40
  • 4.15
  • 2.78
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy