HIFK:n peliesitykset kaudella 2024–2025

• 880 251
  • 16 161

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Tyylipisteitä ei näistä jealla, joten pakko todeta, että olipahan äärimmäisen tärkeä 6 pisteen viikonloppu! Olemme olleet vuosien varrella monesti se joukkue, joka poistuu maalin tappio niskassaan ja pelin jälkeen on fiilis, ettei se Tappara oikeastaan esittänyt yhtään mitään, mutta niin vaan kairasi voiton. Nyt pöytä oli käännettynä toisin päin ja hyvältä maistuvat pinnat - ai että! Taas kerran osoitus myös siitä, miksi maalivahti on jääkiekkopelissä tärkein yksittäinen pelaaja.

Uskon, että tauko tulee nyt parhaaseen mahdolliseen paikkaan. Konkarit Lehterä, Pakarinen ja Pappi tarvitsevat hyvät levot, että homma rokkaa tärkeimpien pelien ollessa käsillä.

Palmun jalat ja kädet ovat olleet elintärkeät viimeisimmissä peleissä, kun ketjukavereiden peli on ollut hakusessa. Komissaarion naaraus Stadiin oli mega juttu - siitä vielä kerran propsit Kalamiehelle!

Maju-breikin jälkeisellä viikolla Lämsä (tarkemmin; poika), Jukurit ja Kärpät. Tuosta seuraava kolmen voiton viikko, niin neljän sakki alkaa näyttämään hyvin todennäköiseltä!

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Ihan rehellisesti IFK oli pelillisesti heikompi kaikissa tämän viikon kolmessa ottelussa. On erittäin hämmästyttävää, että IFK voitti jokaisen pelin. Sodassakin puolustaminen on helpompaa kuin hyökkääminen. Joukkue oli erittäin onnekas, En keksi parempaa selitystä.

Sanotaan, että onni on ansaittava, mutta ihan noin paljon onnea ei kyllä ansaittu.

Olo on ristiriitainen, koska olivathan nuo pelit aika karmeaa katsottavaa.
Voitettiin maaliodottamat kaikkissa tämän viikon otteluissa. Eli kyllä siellä ihan oikeasti jotain tehtiin oikein.

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Voitettiin maaliodottamat kaikkissa tämän viikon otteluissa. Eli kyllä siellä ihan oikeasti jotain tehtiin oikein.
Joo, varmasti jotain IFK teki oikein, koska voitti viikon kaikki kolme peliä.

Minä en rehellisesti sanoen tiedä, mikä tämä maaliodottama on. Katsoin kaikki viikon kolme peliä, ja minusta olimme suurimman osan alakynnessä tässä yhdeksän erän otannassa. Liigan laukaisutilastojen mukaan IFK:lla oli viikon aikana 101 laukausta ja vastustajilla 157 laukausta. Minun järkeni mukaan vastustajalla on silloin suurempi maaliodottama. Nähdäkseni IFK oli pitkiä aikoja pelillisesti kovassa paineessa viikon kolmessa pelissä.

No sen verran vilkaisin tätä maaliodottamaa, että maalivahdin sijoittuminenkin vaikuttaa maaliodottamaan. Tämä on tätä nykypäivän teknologiauskoa, lukuisien muuttujien perusteella lasketaan todennäköisyyksiä. Minua tuollainen maaliodottama ei ilahduta yhtään, jos suuren osan peliä saa katsoa pelko perseessä, että omissa helähtää.

Jotain myönteistä haluan sanoa, koska koen olevani realisti, en pessimisti. Mäkiaho ja Lundell - esitykset ilahduttavat suuresti. Olen myös Knotin puolesta iloinen, että munausten vastapainoksi löytyi tehoja. Petrus Palmu vaikuttaa olevan paras kesken kauden hankinta pitkään aikaan. Kiviharju pelaa selvästi parasta kauttaan.

Off topic - kun pääsimme ilon puolelle: Ilahduttaa Jääskän selkävoitto viime yönä Thomasia vastaan. Thomas ilmeisesti ei ymmärtänyt suomea, kun Jääskä pyysi painimaan, joten aloittivat nyrkkeilyllä. Selostajat sen sijaan ymmärtävät suomea, ja ovat alkaneet kutsua Jääskää Jaskaksi.

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Minä en rehellisesti sanoen tiedä, mikä tämä maaliodottama on. Katsoin kaikki viikon kolme peliä, ja minusta olimme suurimman osan alakynnessä tässä yhdeksän erän otannassa. Liigan laukaisutilastojen mukaan IFK:lla oli viikon aikana 101 laukausta ja vastustajilla 157 laukausta. Minun järkeni mukaan vastustajalla on silloin suurempi maaliodottama. Nähdäkseni IFK oli pitkiä aikoja pelillisesti kovassa paineessa viikon kolmessa pelissä.

No sen verran vilkaisin tätä maaliodottamaa, että maalivahdin sijoittuminenkin vaikuttaa maaliodottamaan. Tämä on tätä nykypäivän teknologiauskoa, lukuisien muuttujien perusteella lasketaan todennäköisyyksiä. Minua tuollainen maaliodottama ei ilahduta yhtään, jos suuren osan peliä saa katsoa pelko perseessä, että omissa helähtää.

Jotain myönteistä haluan sanoa, koska koen olevani realisti, en pessimisti. Mäkiaho ja Lundell - esitykset ilahduttavat suuresti. Olen myös Knotin puolesta iloinen, että munausten vastapainoksi löytyi tehoja. Petrus Palmu vaikuttaa olevan paras kesken kauden hankinta pitkään aikaan. Kiviharju pelaa selvästi parasta kauttaan.

Off topic - kun pääsimme ilon puolelle: Ilahduttaa Jääskän selkävoitto viime yönä Thomasia vastaan. Thomas ilmeisesti ei ymmärtänyt suomea, kun Jääskä pyysi painimaan, joten aloittivat nyrkkeilyllä. Selostajat sen sijaan ymmärtävät suomea, ja ovat alkaneet kutsua Jääskää Jaskaksi.
Samaa mieltä maaliodottamasta ja mitä omilla silmillä näkee. Sekä laukaus- että torjuntatilastoja katsomalla.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Mietin liittyks tää maaliodottama siihen, et jokainen veto ei ole vaarallinen vaikka se siltä yleisöön näyttäisi? Jos veto tulee kulmasta ja Hovisen tasoinen veska näkee sen, niin edellyttää Hovisen emämunausta et menee sisään,

Tuli mieleen nää jotkut Tappara-pelit, joissa me ollaan voitettu vedot 35-20, mut tuntuu, että Tappara oli silti selvä voittaja.

Et se näennäispyöritys ja vetely ilman kunnon maskia on vain sellaista ”näyttää hyvältä, mut mitään ei tapahdu” -kamalta.

Mulle tuli vähän sellainen fiilis tällä viikolla. Suurin osa vastustajien pyörityksiä oli sellaisia nättejä kiekonsiirtelyjä, mut meillä oli miesylivoima oman maalin edessä ja Hovisella ei tuntunut välillä tulevan edes hiki. Katseli vaan olkien yli, et milloin se veto tulee?

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mietin liittyks tää maaliodottama siihen, et jokainen veto ei ole vaarallinen vaikka se siltä yleisöön näyttäisi? Jos veto tulee kulmasta ja Hovisen tasoinen veska näkee sen, niin edellyttää Hovisen emämunausta et menee sisään,

Tuli mieleen nää jotkut Tappara-pelit, joissa me ollaan voitettu vedot 35-20, mut tuntuu, että Tappara oli silti selvä voittaja.

Et se näennäispyöritys ja vetely ilman kunnon maskia on vain sellaista ”näyttää hyvältä, mut mitään ei tapahdu” -kamalta.

Mulle tuli vähän sellainen fiilis tällä viikolla. Suurin osa vastustajien pyörityksiä oli sellaisia nättejä kiekonsiirtelyjä, mut meillä oli miesylivoima oman maalin edessä ja Hovisella ei tuntunut välillä tulevan edes hiki. Katseli vaan olkien yli, et milloin se veto tulee?

Se liittyy juurikin siihen koska oma silmä ei ole objektiivinen.

Jo aikaisemmin tullut esille, että IFK omassa päässä puolustaa boksia, vaatii vakaan maalivahdin ettei nämä -EV laukaukset mene sektorin ulkopuolelta maaliin. Irtokiekko on tavoite saada itselle ja pyrkiä pitkään hyökkäykseen vastustajan päähän. Tämän totesi Peltonen itse Lukko pelin jälkeen.

Joku luonnehti puolustamisen helppoutta jossain ketjussa niin on tässä on ristiriita erään mestarivalmentajan kanssa joka itse määrittelee sen, että tiivis puolustaminen voittaa mestaruuksia ja se on kaikkien vaikein asia sisäistää koska siinä on niin monta muuttujaa. Hyökkäminen kyllä tulee siinä samassa kun puolustutetaan laadukkaasti. Sotavertaus tähän oli ontuva myös siksi, että usein jääkiekossa resurssit on yhtä vahvat kun sodassa niin harvoin on.

Itse en näe yhtään joukkuetta mitä ei olisi mahdollista voittaa 7 pelin sarjassa. Ja nyt vähän jokaisella on vaikeuksia jo siipirikkoisen kanssa .En silti vielä minäkään liputa menestyksen puolesta, mutta nämä asiat huomioon ottaen olen varovaisen positiivinen.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otin pitkästä aikaa eilen matsissa bisset erätauolla ja parit vielä matsin jälkeen. Liekö siitä syystä tuntui, että pelissä viihtyi paremmin, ottelutapahtumana? Vaikka eihän siellä mitään kummempaa edes ollut ja paikoitellen oli perinteistä myyrykiekkoa pitkät pätkät.

Onko todella niin, että pienessä fyllassa peltoskiekkoa jaksaa hiivan voimalla paremmin?

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Otin pitkästä aikaa eilen matsissa bisset erätauolla ja parit vielä matsin jälkeen. Liekö siitä syystä tuntui, että pelissä viihtyi paremmin, ottelutapahtumana? Vaikka eihän siellä mitään kummempaa edes ollut ja paikoitellen oli perinteistä myyrykiekkoa pitkät pätkät.

Onko todella niin, että pienessä fyllassa peltoskiekkoa jaksaa hiivan voimalla paremmin?
Kyllä. Selvinpäin on todella vaikea katsoa. Varsinkin oman pään sekoilut saa aikaiseksi korkin aukeamisen.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jo aikaisemmin tullut esille, että IFK omassa päässä puolustaa boksia, vaatii vakaan maalivahdin ettei nämä -EV laukaukset mene sektorin ulkopuolelta maaliin. Irtokiekko on tavoite saada itselle ja pyrkiä pitkään hyökkäykseen vastustajan päähän. Tämän totesi Peltonen itse Lukko pelin jälkeen.

Jep, tuosta keskustan puolustamisesta aiheutuu välillä niitä tosi pitkiä pätkiä omissa, mutta harvoin niistä kuitenkaan maalipaikkaa edes rakentuu. Katsojana ne hirvittää kyllä joka kerta.

Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Jep, tuosta keskustan puolustamisesta aiheutuu välillä niitä tosi pitkiä pätkiä omissa, mutta harvoin niistä kuitenkaan maalipaikkaa edes rakentuu. Katsojana ne hirvittää kyllä joka kerta.
Toki tuo boksin puolustaminen on kuluttavaa ja usein vaihtoa kaipaava viisikko luovuttaa kiekon väsyneenä vastustajalle. Joten vaikkei varsinaista maaliuhkaa synnykään, niin samalla se syö hyökkäyspelin energiaa ja tehokkuutta,

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viikonlopun pelejä en pahemmin kerinnyt katsoa, mutta viime viikon peleistä tuli enemmän pisteitä kun ajateltiin! Edelleen varmasti paljon parantamisen varaa, mutta silti ollaan tuolla top 4 sijoilla. Eli siihen nähden miltä peli näyttänyt, niin tilanne varsin hyvä! Alemmat kentät ruvenneet tekemään maaleja kun ykkönen hieman hiipunut.
Ensi viikolla olisi tärkeä voittaa Lukko, niin ollaan tasapisteissä. Toiveissa 3 voittoa, mutta eiköhän siellä avata vähintään perjantaiksi rotsin ylänappi ja menetetä pisteitä Mikkeliin.

Edit: EHT tauko huomioitu. Olispa jo ensi viikko. Parhaillaan saadan jo pari kaveria lisää kokoonpanoon tuolloin!

Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viikonlopun pelejä en pahemmin kerinnyt katsoa, mutta viime viikon peleistä tuli enemmän pisteitä kun ajateltiin! Edelleen varmasti paljon parantamisen varaa, mutta silti ollaan tuolla top 4 sijoilla. Eli siihen nähden miltä peli näyttänyt, niin tilanne varsin hyvä! Alemmat kentät ruvenneet tekemään maaleja kun ykkönen hieman hiipunut.
Huomenna olisi tärkeä voittaa Lukko, niin ollaan tasapisteissä. Toiveissa 3 voittoa, mutta eiköhän siellä avata vähintään perjantaiksi rotsin ylänappi ja menetetä pisteitä Mikkeliin.

Sulla menee viikot liian nopeasti. Viikon päästä vasta seuraavat matsit.
Tämä viikko huilataan ja hiotaan pelitapa timanttiseksi.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Lehterälle tehnyt tauko eetvarttia

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nerokas hyökkäyspään jäähy ja sen myötä momemtum pois

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy