Totuus kuitenkin on se, että paremmilla viimeistelijöillä olisi Taposen statsit merkittävästi huonommat, sillä peittää todella huonosti kulmat, ja se voi vielä kostautua isosti helppoina maaleina. Toistaiseksi ei vielä ole koeteltu todellista tasoa, mutta toivotaan että se tästä vielä paranisi. Juuri nyt ei statsit kerro ihan totuutta pelaamisensa tasosta, mutta kertoo jonkin verran kyllä siitä, että IFK:n kenttäpelaaminen kyllä suo maalivahdille töitä, joten isoihin epäonnistumisiin ei mokellakaan varaa ole, sillä ihn omasta takaa tarjoaa myös osaavalle vastustajalle hyviä paikkoja siirtää kiekkoa maaliin.
Tätä samaa mä olen myös tässä just ajatellut, kun sitä Taposen todellista tasoa ei todellakaan ole vielä mitattu ja vaikka olisikin, niin siitäkin huolimatta joukkueella pitää olla mielestäni riveissä ainakin kaksi tai jopa kolme hyvää maalivahtia ihan siltä varalta, kun kausi on pitkä, jos ykkösveskarilla ei koppi tartu tai jos kauden aikana tulee niitä loukkaantumisia, niin ei tarvitse siinäkään tilanteessa heittää sinne maalin suulle mitään arpa-junioria, kun löytyy se huipputason kakkosveskari ja luukkumieheksi saadaan myös kunnon liigaveskari, jonka tason kaikki jo tietävät.
Mitä oon itse 90-luvulta asti tätä touhua seurannut, niin musta on jopa ihme ja kumma se, että miten tämän seuran valmennus- ja seurajohto on niin valitettavan usein lähtenyt siihen kauteen kovin kevyellä veskariosastolla ja sitten on ihmetelty just sitä, että miksi ei noin hyvä joukkue pääse niitä puolivälierissä pidemmälle, vaikka on hyökkäyksessä ollut milloin ketäkin huippunimiä.
Mielestäni aikoinaan se Jan Lundell sai aivan liian paljon sitä peliaikaa ja vastuuta maalin suulla omaan tasoonsa nähden, joten enää ei IFK:n pitäisi lähteä samanlaiseen arpapeliin siinä veskaripelissä, vaikka toki Taponen onkin huomattavasti parempi maalivahti, kun mitä Lundell aikoinaan oli.