HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 157 121
  • 22 271

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
@tommy36 täyttä asiaa. Itse en voi sietää ajatusta siitä, että ajan 1,5h per suunta edestakaisin nähdäkseni joukkueen, jota ei kiinnosta. Tunnen itseni silloin aivan saatanan petetyksi.

Jos kehtaat avata ääntä, niin ensi kerralla voisit huutaa jotain ytimekästä kuten "kahden tunnin ajomatka, tämänkö takia?" ja "pelatkaa edes faneille, vaikkei kiinnosta". Voi olla, että siellä vaihtopenkillä vähän nolottaisi ja jostain löytyisikin sitten se vaadittava taisteluilme.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin sellanen fiilis, että tänään ja huomenna tulee pannukakku. Veikkaan 0-1p tästä viikonlopusta. Vahvistunut JYP, aina paha Hippos ja huomenna Ilves tulee taas maajoukkue Pennasen kanssa näyttämään hauista. Toivottavasti olen väärässä, mutta pakko jotenkin valmistautua pahimpaan. Vastukset ovat pahat.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jotenkin sellanen fiilis, että tänään ja huomenna tulee pannukakku. Veikkaan 0-1p tästä viikonlopusta. Vahvistunut JYP, aina paha Hippos ja huomenna Ilves tulee taas maajoukkue Pennasen kanssa näyttämään hauista. Toivottavasti olen väärässä, mutta pakko jotenkin valmistautua pahimpaan. Vastukset ovat pahat.
Mä taas uskon, että IFK haluaa pestä kasvonsa nolon SaiPa-esityksensä jälkeen. Tänään kotijoukkue ei varmasti peruuttele Jyväskylässä, joten uskon IFK:n kaatavan Tupakoimattomat. Ilves onkin sitten hankala pala, ainakin jos pakisto pysyy kapeana.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon riippuu siitä minkälaisen puolustuksen saavat kasaan näihin kahteen peliin. HIFK kun kyseessä niin kaikkien odottaessa vemppaosaston tyhjentymistä, käykin päinvastoin.
Jokatapauksessa pisteet tulee olemaan tiukassa.
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Paljon riippuu siitä minkälaisen puolustuksen saavat kasaan näihin kahteen peliin. HIFK kun kyseessä niin kaikkien odottaessa vemppaosaston tyhjentymistä, käykin päinvastoin.
Jokatapauksessa pisteet tulee olemaan tiukassa.
Eilinen Kyoceran uutisminuutti ei ainakaan herättänyt toivetta, että vemppoja olisi takaisin kokoonpanossa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Huomasiko kukaan muu kun Nättinen paiskoi vaihtoaitoin luukkua on Vesalainen valikoituikin rankkarin vetäjäksi? Seurasin mies ottelun jälkeen ja ihan hyvässä hengessä näytti Vesalaisen kanssa jutustelevan, eli ehkei tuosta sen kummempaa seurannnut, olisi vain halunut itse sen vetää, etenkin kun Micke ehti sen jo kuuluttaakin.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Eilinen Kyoceran uutisminuutti ei ainakaan herättänyt toivetta, että vemppoja olisi takaisin kokoonpanossa.
Day-to-day voi toki tarkoittaa mitä tahansa, mutta jos olisin Peltonen ja tietäisin että pakkeja tulossa takaisin day-to-day osastolta niin ilmoittaisin ne juurikin noin. Vastustaja tietää vasta pelipäivänä millainen pakisto siellä on IFK:lta vastassa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Huomasiko kukaan muu kun Nättinen paiskoi vaihtoaitoin luukkua on Vesalainen valikoituikin rankkarin vetäjäksi? Seurasin mies ottelun jälkeen ja ihan hyvässä hengessä näytti Vesalaisen kanssa jutustelevan, eli ehkei tuosta sen kummempaa seurannnut, olisi vain halunut itse sen vetää, etenkin kun Micke ehti sen jo kuuluttaakin.

Ehkä otti pannuun se ettei saanut siitä maalia tehtyä häirinnästä huolimatta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Huomasiko kukaan muu kun Nättinen paiskoi vaihtoaitoin luukkua on Vesalainen valikoituikin rankkarin vetäjäksi? Seurasin mies ottelun jälkeen ja ihan hyvässä hengessä näytti Vesalaisen kanssa jutustelevan, eli ehkei tuosta sen kummempaa seurannnut, olisi vain halunut itse sen vetää, etenkin kun Micke ehti sen jo kuuluttaakin.
Mut silleen kuitenkin paremmin osas Nättinen ottaa sen kun minä joskus arviolta 7-9 vuotiaana. En päässy jossain futiksen skutsiturnauksessa ampuu rankkaria, vaikka olin rappauksen kohteena, ni juoksin protestiks lähellä olevaan metsään, enkä edes jääny kattoo menikö rankkari maaliin. Et silleen otin ihan hyvin sen, ja tosta sainkin kuulla sit tovin :D
 
Viimeksi muokattu:

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mut silleen kuitenkin paremmin osas Nättinen ottaa sen kun minä joskus arviolta 7-9 vuotiaana. En päässy jossain futiksen skutsiturnauksessa ampuu rankkaria, vaikka olin rappauksen kohteena, ni juoksin protestiks lähellä olevaan metsään, enkä edes jääny kattoo menikö rankkari maaliin. Et silleen otin ihan hyvin sen, ja tosta sainkin kuulla sit tovin :D

Siitäpäs oltaisiin saatu hyvä yleisötapahtuma aikaan vaihteeksi pelin jälkeen kun oltaisiin porukalla lähdetty etsimään Nättistä keskuspuistosta. Onneksi punainen peliasu erottuu tuolta harmaasta ja hämärästä.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Jotenkin sellanen fiilis, että tänään ja huomenna tulee pannukakku. Veikkaan 0-1p tästä viikonlopusta. Vahvistunut JYP, aina paha Hippos ja huomenna Ilves tulee taas maajoukkue Pennasen kanssa näyttämään hauista. Toivottavasti olen väärässä, mutta pakko jotenkin valmistautua pahimpaan. Vastukset ovat pahat.
Pahin vastustaja IFKlle on ihan IFK itse. Voi tulla vähän mitä vaan. Usein kun on parempi vastustaja niin IFKn peli parantuu joten katotaan ny.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Pieni tilastokatsaus teemalla alisuorittaako IFK liigan häntäpään joukkueita vastaan kotona? (Lähtöoletus: ei.) Palstalla tuntuu tällainen ajatus elävän ja nousevan aina pintaan kun sattuu joku nihkeä SaiPa-matsi vastaan. Otos kattaa Villen täydet kaudet, eli 60 matsia. Vastustajat jaettu kolmeen: 1) top-6 2) säälijengit 3) bottom-5.

1) 21 ottelua, maalit 54-58, pisteitä 1.5 p/peli, maalit per peli: 2.6-2.8
2) 18 ottelua, maalit 39-28, pisteitä 1.8 p/peli, maalit per peli: 2.2-1.6
3) 21 ottelua, maalit 80-51, pisteitä 2.1 p/peli, maalit per peli: 3.8-2.3

Sanoisin, että IFK suorittaa ihan oletetulla tasolla bottom-5:sta vastaan. Paljon puhuttu SaiPa on tuolla otannalla löylytetty 9-5 ja 6-1. Mikä vähän pistää silmään on se, että kaikkien noiden p/o-lukemien soisi olevan pari kymmenystä korkeampia, mikäli liigan huipulle halutaan. Tämä kausi on tähän asti näyttänyt onneksi paremmalta.

Ehkä tuossa alisuorittamis-myytissä on pitkälti kyse siitä, että nihkeät ja odottamattomat SaiPa-pelit vituttaa eniten ja jää mieleen + onhan siinä ripaus IFK:laista arroganssia olettaa, että IFK (tai kukaan muukaan tässä liigassa) voittaa häntäpään jengit 10/10 - ei voita, oli asenne kunnossa tai ei.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Tämä olisi mielenkiintoinen asia tietää, että miksi on vaikea syttyä peliin? Joukkuetta tulee katsomaan kuitenkin +7000 ihmistä syksyn keskiviikkona, eivätkä liput ym. oheistuotteet ole ihan ilmaisia. Melkoinen oksennus fanien suuntaan edes sanoa tuollaista ääneen. Joukkueessa on kuitenkin pelaajia, jotka tienaavat sen 150-250k/kausi, niin sillä rahalla luulisi, että ammatissa kuin ammatissa, jokainen antaisi kaikkensa.
Ymmärrän kyllä, et sarja on pitkä ja ohipelejä tulee väkisinkin ja vastustajan Töppöset ja Löppöset eivät aina jaksa sytyttää, mutta itse tällaisen pelin jälkeen tunnen itseni petetyksi, kun käytän rahaa ja ennen kaikkea aikaa joukkueen seuraamiseen ja kannattamiseen ja sitten pelaajat toteavat, ettei tänään oikein kiinnostanut. Toki sanomattakin, tämä näkyi kentällä.
Ihmisen mieli vaan on tuommoinen, uusi auto innostaa ensimmäiset kuukaudet mutta pikkuhiljaa innostus vähenee MUTTA toki ammattilaisurheilussa pelaajan vastuulla on sytyttää itsensä peliin. Se ei ole valmentajan tehtävä, vaikka valmentajakin sen voi tehdä muutamia kertoja kauden aikana muttei mitenkään 60 kertaa.
Petri Matikainen tuli tunnetuksi moottorisahastaan ja jotkut valmentajat potkivat roskiksia ja toiset raahaavat maalin pukukoppiin ja näyttävät itse miten maali tehdään. Nämä temput sytyttävät varmasti pelaajat peliin kunhan niitä käyttää harvakseltaan, liiallinen käyttö vähentää tehoa.

Kyllähän kaikki Saipan Töppöset ja Löppöset saavat helposti psyykattua itsensä IFK-peliin Nordiksella, kun taas IFKn tähtipelaajilta vaatii jo aika paljon enemmän työtä innostua lokakuisen keskiviikon Saipa-ottelusta.

Eräs IFKssa pitkään pelannut NHL-pelaaja kirjoitti hyvin kirjassaan miten koko NHL-uran psyykkasi itsensä väkisin pelaamaan parhaalla tasolla joka ilta vaikka kuinka väsytti tai oli kroppa rikki. Oli vaan pakko jos halusi mahtua pelaamaan. Se työ alkoi jo peliä edeltävänä iltana ja jatkui eri muodoissa alkulämmön loppuun asti.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Eräs IFKssa pitkään pelannut NHL-pelaaja kirjoitti hyvin kirjassaan miten koko NHL-uran psyykkasi itsensä väkisin pelaamaan parhaalla tasolla joka ilta vaikka kuinka väsytti tai oli kroppa rikki. Oli vaan pakko jos halusi mahtua pelaamaan. Se työ alkoi jo peliä edeltävänä iltana ja jatkui eri muodoissa alkulämmön loppuun asti.
Ah, tämä on se mitä kaipaan!! Ehkä tää on sitä old school mentaliteettia ja asennetta ja aikoja jotka ei palaa.
Kiitos muuten hyvästä ja asiallisesta vastauksestasi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
... toiset raahaavat maalin pukukoppiin ja näyttävät itse miten maali tehdään. Nämä temput sytyttävät varmasti pelaajat peliin kunhan niitä käyttää harvakseltaan, liiallinen käyttö vähentää tehoa.
Ja ampuvat tolppaan. Eaves taisi olla.

Eiköhän IFK saa kasattua itsensä varsinkin huomiselle. Tämän illan matsissa on isompi riski siihen, että voi näkyä fleguilua.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vesalainen tarjonnut jo kaksi hienoa syöttöä
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Liigan parasta ylivoimaa tarjolla
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Paikkoja on, mutta yritetään taas laukoa Vehviläisen läpi
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Lehmus on Eemeli Heikkinen Reborn
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös