JUMALAUTA!!! Olihan mahtavat ystävänpäivätanssit!!! Kiitos HIFK, Kiitos Ville Peltonen ja muu staff, Kiitos kanssaeläjät ja fanit!!! Tää on mun IFK!!!
Kauden ehdottomasti paras peli ja tällä kertaa se kesti kokonaiset 60min!!! Olihan mahtavaa olla Nordiksen lauteilla tätä todistamassa. Mietin juuri, että koska viimeksi HIFK on tarjoillut tällaista näin hyvää fiilistä, joka jatkuu useita tunteja ottelun jälkeen? Ei tältä kaudelta kovin montaa kertaa mieleen tule.
Itse peliä DOMINOITIIN TÄYSIN koko 60min. Ilves ei saanut mitään aikaan, EI MITÄÄN!!! WAU!!! Oltiin aggressiivisia, fyysisiä, rohkeita, hallittiin kiekkoa ja pelin rytmiä sekä virtausta. Peli olisi hyvin voinut päättyä meille 7-0!
Puolilta päivin, kun Koipan, Raskin ja Ikosen poissaolot tulivat julki, olin jo valmis lyömään Ipaa lapulle ja isolla. Onneksi en lyönyt ja onneksi jengi todisti epäluuloni vääräksi.
Eritoden ilahduttaa miten hyvin ja rohkeasti pelattiin kiekolla. Syötöt napsuivat lapaan, vaihdettiin rohkeasti ja tarkasti pitkilläkin syötöillä puolta, oli käyttösyöttöä, jättöä yms. Tällaisella pelillä meidänkin pakisto näytti kiekolliselta. Upeaa katsottavaa.
Myös TUNNETTA oli kentällä sekä katsomossa. Oltiin fyysisiä ja isäntiä kaukalossa. Aivan mahtavaa! Vanhan ajan fiilistä pelkästään hyvässä mielessä tuli varsinkin siitä, kun molemmilta jengeiltä oli 5 pelaajaa jäähyaitiossa. Taka-askelia ei todellakaan otettu!
Jos jotain napinaa haluaa tästä pelistä sanoa, niin tehokkuus ylipäätään voisi edelleen olla parempaa. Tänään oli ensiluokan paikkoja oikeasti vähintään seitsemään maaliin mutta Ipan maalille vaihdettu Gunnarsson pelasi kyllä myös loistavasti. Ja se YV. Se ei toimi vieläkään ja on todella tehotonta vaikka tänään muutama hyvä paikka siellä pelattiinkin. Siitä pitäisi kaivaa tehot nyt vihdoin esille ja saada sitä kautta etua peleihin.
Ipasta pari sanaa. Ennen olen sympannut mutta pikkuhiljaa alkaa mieli vähän muuttua. Tänäänkin pelasi koko ajan tilanteiden ja vihellysten jälkeen pikkusikaa, jäätiin päälle makoilemaan ja antamaan poikkaria, Sundia sai pitää jonkun minuutin jäissä maalin takana ja Gregoiren temppu nyt oli omassa luokassaan kusipäisyydessä mitattuna. Toki meiltäkin löytyi vastinetta Leksan yms. muodossa ja Martinin huitominen oli typerä mutta jotenkin Ilves jätti itsestään todella kusipäisen kuvan. No senkin takia oli erityisen makeaa voittaa dominoivalla esityksellä tänään!
Kiitos pitää antaa silloin, kun kiitos kuuluu, joten vielä kerran: ISO KIITOS, tää on mun HIFK!!!