HIFK:n peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 156 854
  • 22 271

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä ollut pitkä aika ilman liigaa ja vielä muutama päivä pitäis jaksaa. Mukavasti kahteen voittoon päätettiin ennen taukoa. Tällä viikolla kaksi kotipeliä ja yksi vieraspeli Lappeenrannassa.
Kotiotteluissa tulee vieraspelitaulukossa sijoilla 2 ja 3 olevat JYP ja Tappara vastaan.
Taulukkoa katselemalla niin kotipeleistä kummastakin 1-2 pistettä ja vieraspelistä 2 pistettä. Itse odotan että keskiviikkona kolme, perjantaina kolme ja lauantaina kaksi. Kahdeksan pistettä olisi mainio suoritus.
2/3 oikein
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kautta on pelattu reilut 20 kierrosta ja harmillisen epävakaata pelaaminen edelleen on. Pelin virtaus katkeaa liian usein huolimattomasta pelaamisesta johtuvaan seikkaan ja sen jälkeen ajaudutaan aivan turhaan sumppuun tai laitavääntöihin. Jokainen pelitilanne pitää pelata huolellisemmin ja kaikki ylimääräinen riskinotto esimerkiksi omalla sinisellä on karsittava minimiin.

Jos keskinkertaisena suorituksella ollaan sarjassa kolmantena muutama piste kärkeä perässä niin jaksan odottaa kun asiat menee kohdilleen. Viime kautena sama pistemäärä oli kasassa 30 ottelun kohdalla.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää ihan käsittämätöntä. HIFK pelaa aivan vitun paskaa lätkää tolla jengillä; ei iloa, ei valoa, ei taistelua, ei energiaa, ei yhtään mitään mistä suostuisi maksamaan penniäkään. Kiekot pyörii jaloissa ja pomppii lapojen yli, kukaan ei saa syötettyä kiekkoa dynaamisesti kenellekään, mistä näyttäisi kehittyvän yhtään mitään upeata. Näyttää jälleen kerran siltä, kun kentällä olisi viisi toisilleen tuntematonta kaveria, jotka sitten yksilöinä yrittävät…. niin, mitä nyt sitten yrittävätkin.

Koska itse kuulun siihen koulukuntaan, jotka arvioivat peliä sen mukaan, kuinka hienolta, upealta, viihdyttävältä, taistelevalta, jne. se näyttää, niin ei tässä pääse kyllä ylpistymään. Pääsääntöinen fiilis pelejä katsellessa on vitutus. Silti saadut pisteet maistuvat tietenkin joka kerta hyviltä.
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauantaisen Liigan hegemoniaottelun edellä pitää matkustaa Itä-Suomeen. Pimeän marraskuun ankeudessa ja kaikkia harmituttaa. Vastassa on Saipa. Marraskuussa.

Bussimatkalla ohi läpipunaisen Kymenmaan ja lähestyttäessä Neuvosto-Venäjän rajaa aika kuluu korttia pelatessa. Lehterä saa potin. Kaikki ovat siihen tottuneet. Valmennus puolinuokkuu bussin etupenkeillä. Ville tuijottaa padiaan läpitunkevalla katsellaan. Auktoriteetti leijuu ohuena pilvenä myös bussin takaosaan.

Saimaan rantaa lähestyessä ankeus lisääntyy. Jossain mökeissä vilkkuu yksinäinen ja surullinen valo. Missään ei näy enää koko aluetta aiemmin hallinneiden valloittajien pitkäkilpisiä Bemareita tai Mersuja. Missään ei enää näy pitkäkilpiä tai muita jarikurreja. Raja lienee kiinni ja ruplalahjukset samoin? Joku selaa paskasanomien sivuja ja ilmoittaa jonkin Jarmon olevan harmissaan halpojen bensareissujen hankaloittumisesta. Bussin sisältä kuuluu mielipiteitä, että Jarmo tulisi hoidella.


Jäähallin ympärillä olevat koivutkin näyttävät surkeilta. Ne näyttävät siltä, etteivät enää koskaan keväisin lehtiä tule tekemään.

Hallissa on vastassa pirteä Lalli Partisen kasvattajaseura, joka on valinnut logokseen neuvostoliittolaista avaruuromua ja joka on uusinut johtoaan tarmokkaasti. Kaikkia harmituttaa. Lehterä saa taas viimeisen potin. Jotenkin pitäisi raapia kolme pistettä ja levätä ennen huomista jääkiekko-ottelua.

Paluumatkalla bussissa Ville tuijottaa edelleen padiaan. Kaikki muut ajattelevat huomista. Kolme pistettä, niin se riittää. Petteri vinoilee jotain väsynyttä voittomaalista. Muut nuokkuvat. Kunhan saisi hyvät unet.

Saimaan räntätöyräällä (ikävä kyllä paikallisen metsästysseuran ponnisteluista huolimatta) henkiin jäänyt supikoira etsii pesäpaikkaa talveksi. Se tietää olevansa Neuvosto-Venäjältä peräisin oleva tuholaislaji, jota kaikki Suomessa vihaavat.

Jopa se tietää, että HIFK:lla on maalivahtiongelma.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.
Vaikka vaadinkin mestaruutta joka kausi niin olen ihan sitkeästi tässä kuitenkin jaksanut odottaa.. hymiö.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
20 peliä täynnä
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.

Jäbä on oikeassa ja huomennahan se nähdään osaako toi jengi taistella mestaruudesta.

Huomenna voitto ja ollaan oikeasti kärkijengi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.

Mä olen kyllä ymmärtänyt sitten jotain vähän väärin. Tämä on myös viihdebisnestä. Toki IFK myös lippuja tällä hetkellä myy paljon, mutta viihdearvoltaan pelit eivät ole kyllä materiaaliin suhteutettuna kummoista viihdettä. Keväällä ei ole merkitystä millä tyylillä ne voitot tulee, mutta runkosarjassa on.
 

F#21

Jäsen
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.
Ihan oikeastiko olet tyytyväinen HIFK:n viimeisen 30 vuoden touhuun? Mun elinaikana HIFK on voittanut kaksi mestaruutta ja ovat lähes joka vuosi yksi suurista pelaajabudjetin osalta. Täällä tosi harvalla on "kaikki mulle heti nyt!" -asennetta, vaan ovat turhautuneet HIFK:n normaalitasoon, eli alisuorittamiseen. Mitä pidempään se jatkuu, sitä laajemmin nämä hyvien ja huonojen päivien erot näkyy myös faneissa.

Mut hei, ehkä me muut vaan kannustetaan tätä hommaa väärin. Hitto kun elämä ja lätkä olisi pelkkää hattaraa ja suloääniä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Upeaa että 2. ketju saatu vauhtiin ja tuloksia myös tulee!

Ykkönenkin suorittaa hyvin, mutta jotenkin tuntuu että ei oikein saada ykkösessä kenestäkään maksimia irti.

Hienoa että Seppälä ja Tallberg teki maaleja ja hyvää peliä myös Ikoselta joten nelonenkin aika liekeissä. Upeaa jos nelonen pystyy jatkamaan tuloksen tekoa.

Peli tosin tänään ei mielestäni ollut kovinkaan ihmeellistä, rutiini voitto ja pari stiblua joista Saipalle maalit. Meillä taas paljon paikkoja mutta vähän maaleja.

Huomiselta odotan kyllä rakenteellisesti laadukkaampaa peliä, mitä tällä viikolla nähty.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Onneksi tässä lajissa ei tyylipisteitä jaeta muuten kuin täällä palstalla. Mestaruuden voittavan tai muuten vain menestyvän seuran ei tarvitse esittää pelistä ja vaihdosta toiseen mitään esimerkillistä lättylätkää missä Crosby tai Mcdavidkään ei onnistu kokoajan, koska yllättäen siellä on vastustaja joka yrittää horjuttaa sitä hienoa taiteilua ja kikkailua. Moni tuntuu vaativan IFK:lta viihdettä ja sirkushuveja kokorahalla ja siihen perään sitten sitä mestaruutta eli tyyli on "kaikki mulle heti nyt!" Näin se vain ei tässä maailmassa mene ja se on asia jolle ei voi mitään.
Mielenkiinnosta kysyn, mitkä ovat omat vaatimuksesi seuran ja joukkueen suhteen?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan oikeastiko olet tyytyväinen HIFK:n viimeisen 30 vuoden touhuun? Mun elinaikana HIFK on voittanut kaksi mestaruutta ja ovat lähes joka vuosi yksi suurista pelaajabudjetin osalta. Täällä tosi harvalla on "kaikki mulle heti nyt!" -asennetta, vaan ovat turhautuneet HIFK:n normaalitasoon, eli alisuorittamiseen. Mitä pidempään se jatkuu, sitä laajemmin nämä hyvien ja huonojen päivien erot näkyy myös faneissa.

Mut hei, ehkä me muut vaan kannustetaan tätä hommaa väärin. Hitto kun elämä ja lätkä olisi pelkkää hattaraa ja suloääniä.

Miksi pitää heittäytyä tälle linjalle? Siis tahallaan väittää jotain, mistä ei ole edes kirjoitettu. Tuskin kukaan on tyytyväinen HIFK:n 30v. menestykseen. Miten edes voisi? Mutta tämä kausi on pahasti kesken ja meillä on ihan täydet mahdollisuudet voittaa Kannu keväällä.

Joo, ei ole peli näyttävää illasta toiseen, mutta nyt ollaan erinomaisissa kyttäysasemissa. Kerrankin! Paras viihdetuote tarjoillaan keväällä. Siihen asti täytyy sietää välillä paskempiakin pelejä. Ei ne tapparailveksetkään joka ilta loista.
 

F#21

Jäsen
Miksi pitää heittäytyä tälle linjalle? Siis tahallaan väittää jotain, mistä ei ole edes kirjoitettu. Tuskin kukaan on tyytyväinen HIFK:n 30v. menestykseen. Miten edes voisi? Mutta tämä kausi on pahasti kesken ja meillä on ihan täydet mahdollisuudet voittaa Kannu keväällä.

Joo, ei ole peli näyttävää illasta toiseen, mutta nyt ollaan erinomaisissa kyttäysasemissa. Kerrankin! Paras viihdetuote tarjoillaan keväällä. Siihen asti täytyy sietää välillä paskempiakin pelejä. Ei ne tapparailveksetkään joka ilta loista.
Kättä ylös, ei tuossa tietenkään niin väitetty. Meni vain tunteisiin kun yritetään taas kertoa miten täällä pitäisi fanittaa.

Mä vaan odotan HIFK:lta huomattavasti enemmän mitä nyt nähdään. Kun pelistä ei löydy edes näissä heikoissa peleissä sitä punaista lankaa, niin se harmittaa ja ei anna uskoa tulevaan. Sitten kun pelissä näkyy toisteisuutta, jolla osataan hallita peliä omalla temmolla, eikä sortua vastustajan tempoon, niin alan useammin näyttämään posia koko joukkueelle.

Onhan tuolla nytkin paljon hyvää ja voin helposti myöntää olevan syyllinen siinä, etten kaikesta kehua anna.

Mutta joo, ohjasin omalla viestillä keskustelua väärään suuntaan, pahoittelut.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen kyllä ymmärtänyt sitten jotain vähän väärin. Tämä on myös viihdebisnestä. Toki IFK myös lippuja tällä hetkellä myy paljon, mutta viihdearvoltaan pelit eivät ole kyllä materiaaliin suhteutettuna kummoista viihdettä. Keväällä ei ole merkitystä millä tyylillä ne voitot tulee, mutta runkosarjassa on.
Ai viihdebisnestä? Eli pelaaja kun palkataan joukkueeseen niin sopparissa lukee työn kuvauksessa että "yleisön viihdyttäminen"? No ei lue. Siinä mielessä urheilusta on tehty viihdebisnestä että halliin myydään lippuja ihmisille jotka sitä huippu-urheilijoiden keskinäistä kamppailua paremmuudesta haluaa seurata. Tämän takia en ymmärrä sitä että täälläkin moni murjottaa ja märehtii kun joukkue on niin paska mutta silti käy hallilla... Kyllähän sitä itsekin taas mielessäni ajattelin keskiviikkona ensimmäisen erän lopussa että "miksi ***** mä tänne tulin" mutta jäin vielä toiveikkaana odottamaan että jos se joukkue parantaisi ja paransihan se niin harmitus väistyi melko äkkiä. Eli tottakai tunteella kun mennään niin harmittaakin välillä mutta se että jos kokee esimerkiksi IFK:n pelitavan niin kuolemantylsäksi pelistä toiseen niin eikai kukaan sitä pakota katsomaan?

Ja miten se tyyli nyt runkosarjassa sitten vaikuttaa siihen mutta ratkaisupeleissä ei? Ne pisteet joita harvase ilta on tarjolla niin niihin ei saa mitään lisäpisteitä sillä jos voittaa vaikka 7-0 kuin että voittaisi 3-1... Jokainen piste on kevättä ajatellen erittäin tärkeä ja minä en henk.koht. pysty näkemään sillä mitään väliä että kuinka näyttävästi ne otetaan kunhan niitä vaan otetaan. Esimerkiksi huomenna ei ole odotettavissa mitään viihteen ilotulitusta kummaltakaan joten kunhan vaan saataisi niitä sarjapisteitä...

Ihan oikeastiko olet tyytyväinen HIFK:n viimeisen 30 vuoden touhuun? Mun elinaikana HIFK on voittanut kaksi mestaruutta ja ovat lähes joka vuosi yksi suurista pelaajabudjetin osalta. Täällä tosi harvalla on "kaikki mulle heti nyt!" -asennetta, vaan ovat turhautuneet HIFK:n normaalitasoon, eli alisuorittamiseen. Mitä pidempään se jatkuu, sitä laajemmin nämä hyvien ja huonojen päivien erot näkyy myös faneissa.

Mut hei, ehkä me muut vaan kannustetaan tätä hommaa väärin. Hitto kun elämä ja lätkä olisi pelkkää hattaraa ja suloääniä.
En missään nimessä ole tyytyväinen. Haluan oman suosikkijoukkueeni voittavan joka ilta ja joka kausi mutta eihän niin käy missään urheilussa. On täysin totta että IFK ei ole menestynyt niinkuin seura itsekin olisi toivonut faneista puhumattakaan mutta tässä päästään siihen pointiini tuosta viihteestä... Minun mielestäni sen pelin ei tarvitse näyttää superhienolta kunhan sitä menestystä tulisi taas pitkästä aikaa ja nyt näyttää siinä mielessä hyvältä että ollaan pelattu tuloksellisesti paljon paremmin kuin esimerkiksi viime syksynä ja materiaali on täysin riittävä kevään pelejä ajatellen. Jokainen joukkue kasvaa kauden aikana ja oppii asioita omasta tekemisestä ja vastustajista. Mestari on se joka oppii eniten ja siksi se mestari vaihtuu aina välillä. Täytyy myös lisätä se että toki olen iloinen että ollaan pystytty kuitenkin viime vuosina olemaan mitalipeleissä mukana ja niitä karvaita 3-tiloja on tullut mutta sekin on parempi kuin jääminen kuudenneksi, ei tietenkään se mitä haluan mutta edes jotain.

En allekirjoita tuota "me kannustetaan väärin" vieläkään mutta sitä ihmettelen että miksi niin monelle täällä voitokkainakin iltoina se mieli on synkkä kun ei ollut viihdyttävää kiekkoa... se on harmi.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittuileeko ne Taposelle?

Olen käynyt katsomassa HIFK:n pelejä Sheddenin kaudesta lähtien paikan päällä, ja seuraavasta kaudesta lähtien yhtä jaksoisesti tähän päivään asti kausikortilla. Noista kotipeleistä olen nähnyt noin 90-95%. Ja urhoteliacmoreilta vieraspelit.

Saman tyyppisiä koomailuja olen nähnyt joka ikinen vuosi HIFK:n parhailtakin pelaajilta. Ei tässä siis mitään uutta ole. Että tässä tuskin on edes vähää aluksi kyse Taposesta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei ollaan tehty kahteen viime matsiin 10 ja päästetty 8 - 6 pojoa. Oldschool hockey, meitsi diggaa!

Edit: päästetty tietenkin 7. Ei nyt rönsyllä sentään.
Kuulostaa ihan IFKlta kyllä tuo "keskinkertaisuus". Hienoa kuitenkin että sieltä löytyy tällä kaudella sen verran osaamista, että saadaan tämä tiukkuus käännettyä pisteiksi, mikä todellakin on uutta viime kausiin. Siihen se suurin muutos sitten tällä erää jääkin, mutta toki on arvokasta siellä loppukaudestakin, ja ties vaikka tässä tosiaankin rämmittäisiin vielä runkosarjan voittoonkin tällä euroopan huikeimmalla taktiikalla. Sepä jo olisikin jotakin se.
Saa VPn poppoo olla kyllä kädet ristissä iltaisin, että Lehterä tuli tänne. Ilman tollasta lättykonetta olisi pistesarakekin mahdollisesti hyvinkin toisenlainen. Mutta koska emme sitä tiedä, niin olettakaamme että kaikki olisi ilmankin mennyt upeasti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ei ollut häävi peli ja varsinkin toinen erä oli aivan hirveä kuten myös Lindbohm totesi haastattelussa. Plussaa kuitenkin pisteistä. Vähän kyllä tuli myös tunne, että joukkue säästeli huomista varten.

Taposella muutama hyvä torjunta, eli askel parempaan edellisestä ottelusta, mutta vastapainoksi edelleen paljon pomputtelua eikä kolme omiin ja 86 svs% ole kovin mairitteleva tilasto kriisi-Saipaa vastaan. Puolustajat toki saavat ottaa kyseisistä luvuista osan piikkiinsä, mutta eihän se sattumaakaan ole, että toinen veskari päästää jatkuvasti ~3 maalia per ottelu ja toinen ~1 maalin per ottelu. Tilastoero on aivan valtava kun puhutaan kahdesta saman joukkueen tolppien välissä operoivasta maalivahdista.

Sitten ylivoima. Nyt vittu oikeasti, kuka tuosta puuhastelusta vastaa? Miten voi olla, että tällaisella rosterilla pyöritetään näin hidasta, mielikuvituksetonta ja ennalta-arvattavaa ylivoimaa? Ero vaikkapa JYP:iin on kuin vertaisi Dallas Starsia Kajaanin Hokkiin. Tuossa on aikalailla pari variaatiota akselilla Lehterä - Martin - Vesalainen (aiemmin Ikonen), ei mitään muuta. Toisin sanoen jos pelinrakentajalla ei ole väylää poikittaissyöttöön, niin hän pelaa kiekon viivalle, josta puolustaja joko A: laukoo ruuhkaan tai B: siirtää kiekon B-pisteen kaarella lapa pystyssä odottavalle laukojalle. Mitään muutosta ei ole tapahtunut viime kauteen verrattuna vaikka jo silloin todettiin, että jotain pitäisi tehdä. Ikosta on parjattu koko alkukausi siitä, ettei hän ole tehnyt ylivoimalla maaleja, mutta nyt Vesalainen paukuttelee samassa roolissa kiekkoja plekseihin ja maalivahdin logoon. Voisiko paskalla ja täysin ennalta-arvattavalla ylivoimalla sittenkin olla osuutensa asiaan?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai viihdebisnestä? Eli pelaaja kun palkataan joukkueeseen niin sopparissa lukee työn kuvauksessa että "yleisön viihdyttäminen"? No ei lue. Siinä mielessä urheilusta on tehty viihdebisnestä että halliin myydään lippuja ihmisille jotka sitä huippu-urheilijoiden keskinäistä kamppailua paremmuudesta haluaa seurata. Tämän takia en ymmärrä sitä että täälläkin moni murjottaa ja märehtii kun joukkue on niin paska mutta silti käy hallilla... Kyllähän sitä itsekin taas mielessäni ajattelin keskiviikkona ensimmäisen erän lopussa että "miksi ***** mä tänne tulin" mutta jäin vielä toiveikkaana odottamaan että jos se joukkue parantaisi ja paransihan se niin harmitus väistyi melko äkkiä. Eli tottakai tunteella kun mennään niin harmittaakin välillä mutta se että jos kokee esimerkiksi IFK:n pelitavan niin kuolemantylsäksi pelistä toiseen niin eikai kukaan sitä pakota katsomaan?

Ja miten se tyyli nyt runkosarjassa sitten vaikuttaa siihen mutta ratkaisupeleissä ei? Ne pisteet joita harvase ilta on tarjolla niin niihin ei saa mitään lisäpisteitä sillä jos voittaa vaikka 7-0 kuin että voittaisi 3-1... Jokainen piste on kevättä ajatellen erittäin tärkeä ja minä en henk.koht. pysty näkemään sillä mitään väliä että kuinka näyttävästi ne otetaan kunhan niitä vaan otetaan. Esimerkiksi huomenna ei ole odotettavissa mitään viihteen ilotulitusta kummaltakaan joten kunhan vaan saataisi niitä sarjapisteitä...


En missään nimessä ole tyytyväinen. Haluan oman suosikkijoukkueeni voittavan joka ilta ja joka kausi mutta eihän niin käy missään urheilussa. On täysin totta että IFK ei ole menestynyt niinkuin seura itsekin olisi toivonut faneista puhumattakaan mutta tässä päästään siihen pointiini tuosta viihteestä... Minun mielestäni sen pelin ei tarvitse näyttää superhienolta kunhan sitä menestystä tulisi taas pitkästä aikaa ja nyt näyttää siinä mielessä hyvältä että ollaan pelattu tuloksellisesti paljon paremmin kuin esimerkiksi viime syksynä ja materiaali on täysin riittävä kevään pelejä ajatellen. Jokainen joukkue kasvaa kauden aikana ja oppii asioita omasta tekemisestä ja vastustajista. Mestari on se joka oppii eniten ja siksi se mestari vaihtuu aina välillä. Täytyy myös lisätä se että toki olen iloinen että ollaan pystytty kuitenkin viime vuosina olemaan mitalipeleissä mukana ja niitä karvaita 3-tiloja on tullut mutta sekin on parempi kuin jääminen kuudenneksi, ei tietenkään se mitä haluan mutta edes jotain.

En allekirjoita tuota "me kannustetaan väärin" vieläkään mutta sitä ihmettelen että miksi niin monelle täällä voitokkainakin iltoina se mieli on synkkä kun ei ollut viihdyttävää kiekkoa... se on harmi.
Ei se että heittäytyy sarkastiseksi, tahi viljelee ironiaa niinä voittoiltoinakin, tarkoita varmaankaan että mieli on synkkä. Pisteistä ollaan varmaankin kiitollisia ja iloisiakin, mutta eihän tuota pelin rakennetta oikein parhaalla tahdollakaan kykene kauheasti kehuskelemaan. Tuossa jo viittasinkin, että saa olla valmennus kiitollinen muutamasta pelaajasta, joita ilman tämäkin kausi voisi olla viime kauden toisinto. Nyt onneksi tämä Salmelaisen joukkue sisältää sen verran henkilökohtaista taitoa -joista nyt se Lehterä on kyllä erityisesti mainittava- että pisteitä kertyy, mutta kyllä liki jokainen osa-alue pelissä on todella ontuvaa, eikä lainkaan tasolla jota varmaankin moni kesäissä unelmissaan haaveili tämän "parhaanjoukkuemunaikana" esittävän.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut häävi peli ja varsinkin toinen erä oli aivan hirveä kuten myös Lindbohm totesi haastattelussa. Plussaa kuitenkin pisteistä. Vähän kyllä tuli myös tunne, että joukkue säästeli huomista varten.
Tuntuu, että se on useamman vuoden säästellyt huomista varten, joten tullee ihan murskajaiset, ja siitä alkaa lento kohti mestaruutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös