HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 989 720
  • 17 673

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkosarjasijoituksella ei ole mulle mitään merkitystä mestaruudesta pelattaessa. Jos katsotaan kauden myötä peliään eniten kehittänyttä joukkuetta, niin IFK on siinä kiistaton mestari. Kaikki eivät vain näe kustakin paskana.
Tänään sarjan helvetin hyvin pelannutta joukkuetta suvereenisti pataan. Siinä sulle roti.
Juu ei varmaankaan sulle, se on selväksi tullut. Muille mahdollisesti kyllä, sekä keskimäärinn myös sille, että sijoilta ynnä muut on hyvin harvoin mestaruuksiin noustu, ja voi tosiaankin olla että tästäkin kaudesta -ihan kivasta vaiheesta huolimatta- jää lopulta vain se kusi...no, mahdollisesti jopa paskakin käteen.

Eli ei nyt ihan kannata taas kerran haljeta omahyväisyyteensä muita arvostelevalla asenteella, siis sellaisella "- Että kyllähän mää taas tänkin tiesin, kun oo niin hiton viisas".

IFK:n peli on hyvin paljon kuitenkin ollut melkoista sontaa tämän(kin) kauden aikana, ja ihan varmasti on siten kaiken arvostelunsa sekä mahdollisen epäuskon touhuunsa ansainnut.

Jokainen täällä oleva "negailijakin" kuitenkin melkoisella varmuudella riemuitsee rinnallasi, jos IFK tekee tuon ihmeen, että mestaruuteen liki puolen kauden sontasatsin tarjottuaan yltää. Toki tämä edellyttää ettet ennen sitä ole tosiaankin posahtanut omahyväisyytesi kuplassa.

Ja tosiaankin, sillä runkosarjasijoituksellahan pelataan myös isommista resursseistakin, joten ehkäpä sitäkin voittoa kannattaa ihan tosissaan tavoitella, eikä aina keskittyä näiden "kevään joukkueiden" rakentelemisiin.

Nyt kaiketi IFK pelaa sillä tasolla -ainakin noin 50% otteluistaa, jolla sen pitikin pelata odotusten mukaan. Melko kovapäistä porukkaa IFK:ssa kuitenkin pelailee, kun kesän aikana aina unohtavat miten sitä kiekkoa pelataan, ja sitten kestää tosiaankin puolen kauden verran taas opetella se uudestaan.

Mutta katsellaan nyt kausi loppuun ennenkuin haletaan, että mihin asti se nyt sitten lopulta riittää, sillä hyvälläkään jaksolla ei ole lopulta mitään merkitystä jos ei kaudesta jää loppuviimeksi käteen yhtään mitään, kuten esim sitä CHL paikkaa. Jota seikkaa itsessään jo pidän melko nolona IFK:n osalta jos koskaan sieltä puuttuu näiden paljon puhuttujen resurssiensa kanssa.

Onnea nyt kuitenkin IFK:lle ihan loppuun asti, ja kaikki tosiaankin juuri nyt näyttää taas mahdolliselta, joka eittämättä tekee loppukauden seuraamisesta mielenkiintoisempaa. Pysyköön siis paska poissa nordikselta kuin juurikin IFK:n esityksistä loppukauden ajan, sillä ihan riittävästi tuota onkin tämän(kin) kauden tarpeiksi tähän asti nautittu. Täällä ainakin alkaa fiilis nousemaan, vaikka negasiioeen kuulunkin.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rehellisyyden nimissä pitää tunnustaa että Taponen piti meitä kyllä pystyssä. Siellä oli monta ns. game saveria, ilman Taposta olisi voinut olla isotkin tappiolukemat. Ei se peli mikään paraatimarssi ollut, mutta kuten sanoit, ei sillä tyyllillä niin väliä kun maalit ratkaisevat.
Juu ja toivottavasti tuosta on opittu, että ei millään Halosilla enää kausiin lähdetä. Nyt vaan tosiaan pidetään peukkuja että Tapone kestää päätyyn saakka, ja miski ei kestäisi. Tuntuu olevan melko kylmä - ja/vai kovapäinen kaveri. Huikeata tosiaankin, että IFK:ssa tuntuu pelaavan tämän kauden mahdollisesti paras maalivahti. Huikea Jannu kyllä, ja todella hieno jatkosoppari. Halonen ei valitettavasti kuitenkaan - nähdyn ja koetun myötä - ole riittävä ensikaudelle edes kakkoseksi.
 

Incognito

Jäsen
Juu ja toivottavasti tuosta on opittu, että ei millään Halosilla enää kausiin lähdetä. Nyt vaan tosiaan pidetään peukkuja että Tapone kestää päätyyn saakka, ja miski ei kestäisi. Tuntuu olevan melko kylmä - ja/vai kovapäinen kaveri. Huikeata tosiaankin, että IFK:ssa tuntuu pelaavan tämän kauden mahdollisesti paras maalivahti. Huikea Jannu kyllä, ja todella hieno jatkosoppari. Halonen ei valitettavasti kuitenkaan - nähdyn ja koetun myötä - ole riittävä ensikaudelle edes kakkoseksi.

Joku voisi sanoa myös niin, että toivottavasti näihin kausiin ei millään Taposilla lähdetä. Tästä keissistä voisi sanoa, että väärin voitettu. Mikäli tästä olisi oikeasti sellainen maku, että tiedetään mitä tehdään, niin Taponen olisi ohittanut kauden aikana hierarkiassa jonkun vakaan liigatason veskarin omilla esityksillään. Kukaan meistäkään täällä ei olisi osannut ennustaa ihan nyt nähdyn kaltaista, vaikka suuri osa olisi sitä näytön paikkaa tarjonnut jo viime kaudella. Sen verran tässä vedän jäitä hattuun, että samanlaista lentokeliä ei Taposellakaan välttämättä ensi kaudella ole. Ensi kaudella hän lähtee selkeänä ykkösvahtina kauteen ja se muuttaa henkistä tilaa. Nyt hän on tullut tavallaan puskista ja on ollut pelkkää voitettavaa. Se on henkisesti paras tilanne tulla. Voi olla, että mikäli Halonen jatkaa ensi kaudella, niin se mahdollisuus on, että Halonen (HIFK saattaa olla niin jääräpäinen, että jatkaa näillä) saa siihen hyviä pelejä alle ja keikahtaa uudelleen tämä. En väitä, että niin käy, mutta se on mahdollista. Hussollehan kävi niin, että se toinen kausi olikin yllättävän haastava ja tiedän hänen olleen "eadri" isolla E:llä. Halosellahan homma ei ole niinkään ollut kiinni siitä, etteikö olisi hyvä maalivahti, vaan nähdäkseni kasetin kestävyys on hänen kohdallaan ollut se suurin kynnys. Taposen kohdalla voisi olla jopa parempi tilanne se, että siihen tulisi joku kokenut maalivahti haastamaan ja hän joutuisi uudelleen todistamaan olevansa kovempi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Eli ei nyt ihan kannata taas kerran haljeta omahyväisyyteensä muita arvostelevalla asenteella, siis sellaisella "- Että kyllähän mää taas tänkin tiesin, kun oo niin hiton viisas".

Saiskos tähän hieman lihaa ympärille, ettei vaikuta väärältä todistukselta, eli paskapuheelta?

Mun siteeni IFK:hon on, että se tarjoaa minulle mieleistäni viihdettä. Minulla ei ole omistusta, tai mitään muutakaan tapaa vaikuttaa suoraan seuran asioihin. Mutta hyvin vahva myötäelämisen tunne ja tarve on, joka ei ole sidottu seuran menestymiseen. Mun arvoissani Ilves on helvetin hieno seura mestaruuksineen, ja pohjalla käymisineen nykyisessä loistossaan. Mutta IFK on kovempi, uljaampi, ryhdikkäämpi, edustavampi - mun IFK. Mutta silti se on vain urheiluseura, enkä missään yritä teeskennellä, että se olisi minulle, tai elämälleni yhtään sen suurempi asia. Elämässäni on oikeastikin tärkeitä asioita.

Työelämää ja sen myötä kaiken maailman koulutuksia takanani on niin paljon, että uskon vahvasti työilmapiirin olevan yksi iso osa työviihtyvyyttä, ja sitä kautta yhteisön saavuttamia tuloksia. Ja silloin astuu Jatkoaika kuvaan mukaan osana joukkueen työilmapiiriä. Minulta ei liikene täällä sympatiaa sille itseään kriittisiksi kuluttajiksi kuvitteleville riidan kylväjille, niille työilmapiirin myrkyttäjille, joka katsoo asiakseen mouhota täällä milloin mitäkin paskaa olipa siihen oikeasti aihetta tai ei. Minulla on näkemykseni ja oikeuteni niiden julkituomiseen. Vältän parhaan kykyni mukaan henkilökohtaisuuksia, mutta jos joku ottaa osumaa itseensä vajavaisen ymmärryksensä, tai itsetunto-ongelmiensa vuoksi, niin pahoittelen.

Tulet aika tuttavallisen oloisesti iholleni selittelemään viisauksistani, omahyväisyyksistäni ja kuplieni possahteluista. Et tiedä minusta yhtään mitään, joten ainoa kompetenssisi väitteisiisi on omassa päässäsi rakentelemasi hyvin outo, ontto, ja paikkaansa mitenkään pitämätön harha, jonka julkituomisen katsoit nyt hyvinkin tarpeelliseksi. Miksi?

Mulla on IFK-vuosia takana niin paljon, että kokemus juuri tämän seuran yllätyksellisyydestä on hyvin vahva. Hyvässä ja pahassa. Jos jotain vuodet IFK:n kanssa ovat opettaneet, niin nöyryyttä ja tappion sietämisen kykyä. Sekä sitä, että keulia ei kannata yhtään, ennen kuin läski leidi on laulanut.
Mutta mikään pettymys seuran ympärillä ei ole niin iso, että minun pitäisi omaa pahaa oloani lievittääkseni koittaa loukata seuraa, sen henkilöstöä tai muita kirjoittajia täällä. Mutta minullakin on rajani, ja henkilökohtaisuuksiin menemällä astuu sen rajan yli helposti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Rehellisyyden nimissä pitää tunnustaa että Taponen piti meitä kyllä pystyssä. Siellä oli monta ns. game saveria, ilman Taposta olisi voinut olla isotkin tappiolukemat. Ei se peli mikään paraatimarssi ollut, mutta kuten sanoit, ei sillä tyyllillä niin väliä kun maalit ratkaisevat.
Jhagia mukaillen: Liigan sääntöjen mukaan on täysin laillista hankkia / kasvattaa maalivahti, joka on parempi kuin vastustajilla. Se on erittäin tärkeä osa joukkuetta ja ilman hyvää veskaria geimeivereineen ei kukaan voita mestaruutta. Nautitaan nyt, kun meillä on ilmiömäinen lähipelitorjuja. Itketään sitten kun lomat tulee. Tai kannu.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saiskos tähän hieman lihaa ympärille, ettei vaikuta väärältä todistukselta, eli paskapuheelta?

Mun siteeni IFK:hon on, että se tarjoaa minulle mieleistäni viihdettä. Minulla ei ole omistusta, tai mitään muutakaan tapaa vaikuttaa suoraan seuran asioihin. Mutta hyvin vahva myötäelämisen tunne ja tarve on, joka ei ole sidottu seuran menestymiseen. Mun arvoissani Ilves on helvetin hieno seura mestaruuksineen, ja pohjalla käymisineen nykyisessä loistossaan. Mutta IFK on kovempi, uljaampi, ryhdikkäämpi, edustavampi - mun IFK. Mutta silti se on vain urheiluseura, enkä missään yritä teeskennellä, että se olisi minulle, tai elämälleni yhtään sen suurempi asia. Elämässäni on oikeastikin tärkeitä asioita.

Työelämää ja sen myötä kaiken maailman koulutuksia takanani on niin paljon, että uskon vahvasti työilmapiirin olevan yksi iso osa työviihtyvyyttä, ja sitä kautta yhteisön saavuttamia tuloksia. Ja silloin astuu Jatkoaika kuvaan mukaan osana joukkueen työilmapiiriä. Minulta ei liikene täällä sympatiaa sille itseään kriittisiksi kuluttajiksi kuvitteleville riidan kylväjille, niille työilmapiirin myrkyttäjille, joka katsoo asiakseen mouhota täällä milloin mitäkin paskaa olipa siihen oikeasti aihetta tai ei. Minulla on näkemykseni ja oikeuteni niiden julkituomiseen. Vältän parhaan kykyni mukaan henkilökohtaisuuksia, mutta jos joku ottaa osumaa itseensä vajavaisen ymmärryksensä, tai itsetunto-ongelmiensa vuoksi, niin pahoittelen.

Tulet aika tuttavallisen oloisesti iholleni selittelemään viisauksistani, omahyväisyyksistäni ja kuplieni possahteluista. Et tiedä minusta yhtään mitään, joten ainoa kompetenssisi väitteisiisi on omassa päässäsi rakentelemasi hyvin outo, ontto, ja paikkaansa mitenkään pitämätön harha, jonka julkituomisen katsoit nyt hyvinkin tarpeelliseksi. Miksi?

Mulla on IFK-vuosia takana niin paljon, että kokemus juuri tämän seuran yllätyksellisyydestä on hyvin vahva. Hyvässä ja pahassa. Jos jotain vuodet IFK:n kanssa ovat opettaneet, niin nöyryyttä ja tappion sietämisen kykyä. Sekä sitä, että keulia ei kannata yhtään, ennen kuin läski leidi on laulanut.
Mutta mikään pettymys seuran ympärillä ei ole niin iso, että minun pitäisi omaa pahaa oloani lievittääkseni koittaa loukata seuraa, sen henkilöstöä tai muita kirjoittajia täällä. Mutta minullakin on rajani, ja henkilökohtaisuuksiin menemällä astuu sen rajan yli helposti.
Anteeksi kovasti, mutta lukiessani vastauksesi lienee kaikille parasta päättää täältä tähän tämä keissi. Tämä -kuten niin moni muukin asia täällä palstalla - lienee vähän sellainen tilanne, jonka hedelmällisyydestä en suurta toivetta elätä, jos keskustelua tämän aiheen ympärillä kovin pitkään jatketaan.

Me - minä ja sinä- siis luemme ja tulkitsemme rivejäsi ja niiden sisältöä eri tavalla, ja siitä kumpi niitä lukee väärin ei kannata kovinkaan pitkää viestiketjua synnyttää.

Minä koen usein viestiesi sisällön -josko ei omissakaan kehumista useinkaan ole - selkeästi itseä korostaviksi sekä eriävästi ajattelevia väheksyviksi. Se syy miksi niin toimit, lienee ihan se ja sama, mutta kiitos kuitenkin perusteluistasi joiden allekirjoittamaa näkemystä me tulemme jatkossakin tulkitsemaan hyvinkin eritavalla.

Toki en väittänyt, enkä väitä nytkään, etteikö kirjoittelusi olisi ajoittain ihan sisällölisesti järkevää ja jopa jossakin määrin perusteltuakin, joten kyllä ne jatkossakin luen.

En vaan itse -vaikka en toki moista määrää koulutusta, tahi ihmistuntemusta kohtuu monista ikävuosistakaan huolimatta omaakaan - niin kovasti arvosta tätä alati keskusteluissa vallitsevaa "fanipoi...anteeksi, fanihenkilö" keskustelua, jossa asetellaan toisten toimesta (juurikaan) minkäänlaisia raameja sille, miten itse kukin saa käsitellä täällä suhdettansa IFK:n kannattamisen aiheuttamiin tunteisiin.

Enhän toki nimittäin voi tietää, että millainen tilanne itse kunkin elämässä kulloinkin vallitsee, ja kuinka joskus hyvin vähäpätöinenkin asia -kuten vaikkapa IFK:n peliesitykset- saattaa vetää mielen matalaksi. Jos toki ajoittain myös siihen toiseen suuntaan, eli naaman virneeseen kuten vaikkapa -83.

Me myös asettanemme itsellemme hyvinkin erilaisia määreitä sille, minkä koemme viihteenä, ja siten toisille -siitä kannattamisestakin huolimatta - ei IFK ihan stabiililla tavalla silkka nirvanaa tuota jolloin käsite viihteestä saattaa hyvinkin kyseenalaistua.


Mun puolesta no hard feelings, ja puutuin vain tuohon miten itse koin kirjoituksesi sisällön. Suon sinulle kaikin mokomin oikeuden vetää hernettä mihin hyvänsä jos ei muu maailma täytä odotuksisasi sen suhteen miten heidän pitää käyttäytyä ja kokea asiat. Mutta he kenties eivät ole yhtä koulutettuja asiaa ymmärtämään, joten suonet kuitenkin heillekin mahdollisuuden täällä vaeltaa ja hengitellä tuosta ilmaisemastasi vitutuksestakin huolimatta.

Kiitos vastauksestasi, ja annetaan nyt tämän jälkeen sitten asian olla se mitä se on, ja pahoitteluni niinikään, jos jotenkin ymmärsin sinua kovastikin väärin, vaikka sitä edelleenkin epäilen vahvasti että niin ei käynyt.

Ja lopuksi.

Uskon toki kovin monella muullakin asioiden olevan kaikesta kannattamisestaankin huolimatta siten, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin jääkiekko, mutta suotakoon edelleen siitäkin huolimatta heille mahdollisuus -ja jopa minulle- kiukutella edes täällä vaikka se kaikkia ei miellyttäisikään.

Siksi en ihan aina ymmärrä -vaikka sitä nyt sitten tässä itsekin neämmä teen- että miksi niin monessa viestissä -jos kerran on mielestään niin oikeamielinen ja positiivinen ihminen- on niin hitosti angstia ja negatiivisuutta heitä kohtaan jotka eivät ajattele kuten nämä kirjoittajat itse? Eikö nuo "negapellejä" arvostelevat rivit voisi jättää pois samoin kuin hyvonkin selkeät vihjailut nimimerkkeihin joita mahdollisesti tarkoittaa, ja antaa itsensä vain leijua siinä omassa positiivisuudessan ja jakaa vain sitä paljon puhuttua Rakkautta viesteissään. Vaan eihän nyt silleen voi tietenkään, koska voi kertoa toisille suoraan tahi kieroon kuinka idiootteja nämä ovat kun kusikin on paskaa ym.

Mutta juu, tsemiä sinullekin loppukauteen ja pidetään kuitenkin nakit pakkasessa ja peukut pystyssä, että tästä vielä hyvä tulee. Juuri nyt ainakin näyttää paremmalta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku aiemmin jo nosti esille tuon, että toivottavasti kuntohuippu ei ole väärään aikaan, kun nyt näyttää siltä että Ilves, Lukko ja Tappara ovat kyykänneet viime aikoina kukin vuorollaan, kun meillä taas mennyt lujaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Joku aiemmin jo nosti esille tuon, että toivottavasti kuntohuippu ei ole väärään aikaan, kun nyt näyttää siltä että Ilves, Lukko ja Tappara ovat kyykänneet viime aikoina kukin vuorollaan, kun meillä taas mennyt lujaa.

Eipä ole paljon varaa sen ollakaan muussa kohtaan tai muuten voi unohtaa pelit kokonaan kevään aikana.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tänään on ainakin lepoetu meillä ja toivottavasti se näkyy kaukalossakin.
Näin on! Se pitää tosin myös itse ottaa käyttöön pitämällä kovaa tempoa, eikä lähteä Tapparan träppiin.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Parin tunnin ero normaaliin alkamisaikaan tuskin näkyy millään tavalla Tapparan pelissä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olikin itseltä mennyt tuo aikainen pelin alkamisajankohta ohi. Miksi se alkaa jo 14.30?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tapparalla piti olla faniristeily, mutta eestiäiset tajusi tämän ja myivät laivan pois
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Peltosen & co aina toimiva tolppaträppi ja Tappara kahdella syötöllä sen läpi IFKn alueelle. Toivottavasti edes jossain vaiheessa karvataan kunnolla.

Liigan paras ylivoima pääsee taas yrittämään
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miten edes pystyy pelaamaan ylivoiman näin päin vittua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös