HIFK:n peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 1 023 118
  • 17 673

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Nyt oli kelpo yhdistelmä ja Pakarinenkin löysi röyhkeyttään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kentän pienimmältä hienoa omien puolustamista. Tuomarit pasko housuunsa taas vaihteeksi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hehheh. Muualla pudotuspelien MVP ja meillä maksimissaan kolmosketjun sentteri. Klassikko.

Totta se on, että paska on, mutta mikä se syy on?
Mitä väliä sillä on mitä se on tehnyt yhtenä keväänä ja yhtenä kautena? Ei nuo näytöt nyt niin kovat ole, että itse laskisin Koivistoisen varmaksi top-6 pelaajaksi joka on nyt epäonnistunut jostain syystä x. Ehkä eri valmennus saisi hänestä enemmän irti, mutta en mä itse panostaisi Koivistoiseen. Ei ole todellakaan varma kortti.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Oppikirjaesimerkki Peltosen ajan hallinnasta 90% kulmissa pyörimistä
Pahinta siinä on, että kiekko heitetään vastustajan hyökkäyspäätyyn 80% peliajasta ja koetetaan sitten päätypainilla saada itselle tilanne haltuun, mutta menetetään se poikkeuksetta n. 70%:sti. Toisin sanoen Peltosen pelikirjassa ei ole kuin tasan yksi sivu ja siinäkin vain muutama hassu tikkukirjaimilla raapustettu rivi tekstiä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Vittu joku Seppälä on valmis antaa kuittia kun muut hiihtelee paskat housuissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämä IFKn yliaggressiivinen alivoima tullaan kyllä parhaimpien ylivoimien toimesta tuhoamaan. Päätöntä juoksemista
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ootko hallilla, kun kerkesit ton kirjottaa ja mä kerkesin viel lukeakin, ennen kun televisios tapahtu?
Kotona, mutta katson tätä ”Viasat kortilta” antenniverkossa. Olen tämän saman huomannut, kun ollaan pidetty etäkisastudioita kavereiden kanssa. Tämä kortti telkkarissa on lähes kymmenen sekunttia striimejä edellä.

Ei huolta. Laitan spoileriin meidän mestaruusmaalin
 

Incognito

Jäsen
Mitä väliä sillä on mitä se on tehnyt yhtenä keväänä ja yhtenä kautena? Ei nuo näytöt nyt niin kovat ole, että itse laskisin Koivistoisen varmaksi top-6 pelaajaksi joka on nyt epäonnistunut jostain syystä x. Ehkä eri valmennus saisi hänestä enemmän irti, mutta en mä itse panostaisi Koivistoiseen. Ei ole todellakaan varma kortti.

Sehän se ongelma on, että IFK:ssa ei saada näitä pelaajia omalle tasolleen tai saada heistä jopa enemmän irti, kuin mitä edellisessä joukkueessa.

Tämähän on muuten loputon kierre, että hankitaan vaikka joka kausi edelliskauden mestarijengin ykkösjätkät ja sitten ne floppaa meillä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sehän se ongelma on, että IFK:ssa ei saada näitä pelaajia omalle tasolleen tai saada heistä jopa enemmän irti, kuin mitä edellisessä joukkueessa.
En ole eri mieltä kanssasi, mutta mikä se Koivistoisen oma taso aidon oikeasti on? Vai oliko tuo yksi Lukko-kausi puhdas suonenveto? Ei se mua viime kaudellakaan vakuuttanut eikä se Lukossakaan ole ollut kuin tasan yhden kauden ajan ns. ykkössentteri, mutta tuolloin Lukolla oli muitakin älyttömän kovia senttereitä.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Sehän se ongelma on, että IFK:ssa ei saada näitä pelaajia omalle tasolleen tai saada heistä jopa enemmän irti, kuin mitä edellisessä joukkueessa.

Tämähän on muuten loputon kierre, että hankitaan vaikka joka kausi edelliskauden mestarijengin ykkösjätkät ja sitten ne floppaa meillä.
Olisiko yksi iso syy ongelmaan paskat valmentajavalinnat? Pikkarainen oli siedettävä valmentaja kuten Törmänen, mutta Jalonen viimeksi pitkään aikaan mestaruuden tuonut valmentaja.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kotona, mutta katson tätä ”Viasat kortilta” antenniverkossa. Olen tämän saman huomannut, kun ollaan pidetty etäkisastudioita kavereiden kanssa. Tämä kortti telkkarissa on lähes kymmenen sekunttia striimejä edellä.

Ei huolta. Laitan spoileriin meidän mestaruusmaalin
Joskus useampi vuosi sitten joku pienempi vetolafka selkeästi sulki striimin tahtiin HIFK-Ässät kohteita kun kortti telkussa katsoen ehti painaa seuraavan maalin tekijää niin että näki kuka sen teki ensin :D
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän se ongelma on, että IFK:ssa ei saada näitä pelaajia omalle tasolleen tai saada heistä jopa enemmän irti, kuin mitä edellisessä joukkueessa.

Tämähän on muuten loputon kierre, että hankitaan vaikka joka kausi edelliskauden mestarijengin ykkösjätkät ja sitten ne floppaa meillä.

Kuten @Walkin tuossa sanoikin, niin mikä se Koivistoisen taso sitten on? Se yksi kevät oli toki upea, mutta nauttiko enemmän olosuhteista? IFK:ssa pitää oikeasti osata pelata ja olla pää kunnossa, että täällä onnistuu.

Tähän hyvä esimerkki - oliko Matias Loppi lähtökohtaisesti yli PPG -tason pelaaja tässä sarjassa?
 

Incognito

Jäsen
En ole eri mieltä kanssasi, mutta mikä se Koivistoisen oma taso aidon oikeasti on? Vai oliko tuo yksi Lukko-kausi puhdas suonenveto? Ei se mua viime kaudellakaan vakuuttanut eikä se Lukossakaan ole ollut kuin tasan yhden kauden ajan ns. ykkössentteri, mutta tuolloin Lukolla oli muitakin älyttömän kovia senttereitä.

Voi toki olla myös suonenveto, mutta toisaalta veti viime kaudella IFK:ssa Lukkoa paremmalla PPG:llä runkosarjan. Sitten toinen MVP Paajanen on meillä nyt ihan turisti. Kumpikaan näistä ei edes ole mikään ikäloppu. Luulisi, että iän puolesta molemmat olisivat nyt aika primessa.

Lisäksi vielä se, että ei Paajanen ja Koivistoinen ole ainoat IFK:ssa epäonnistumassa käyneet pelaajat, jotka muualla ovat tehneet kovaa jälkeä. Meillä on tässäkin perinteitä.

Väittäisin että kun IFK ei nytkään ole pelitavallisesti läheskään Liigan kärkeä, siihen heikko roolitus ja kolmanneksi sitten ne paineet mitä IFK:ssa on, niin aika valmis paketti epäonnistumiselle.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotona, mutta katson tätä ”Viasat kortilta” antenniverkossa. Olen tämän saman huomannut, kun ollaan pidetty etäkisastudioita kavereiden kanssa. Tämä kortti telkkarissa on lähes kymmenen sekunttia striimejä edellä.

Ei huolta. Laitan spoileriin meidän mestaruusmaalin

Striimit ovat käytännössä aina antenniverkkoa perässä. Frendien kanssa kun katsellaan NFL:ää kuulokkeiden välityksellä, niin huomaa aika hyvin, ketkä katselevat puhelimesta/tietokoneelta, ja ketkä TV:stä. Aina on jollain jossain kohtaa paha mieli spoilaamisen takia, heh.
 

Incognito

Jäsen
Kuten @Walkin tuossa sanoikin, niin mikä se Koivistoisen taso sitten on? Se yksi kevät oli toki upea, mutta nauttiko enemmän olosuhteista? IFK:ssa pitää oikeasti osata pelata ja olla pää kunnossa, että täällä onnistuu.

Tähän hyvä esimerkki - oliko Matias Loppi lähtökohtaisesti yli PPG -tason pelaaja tässä sarjassa?

Virran Lukko oli 2 kautta pelitavallisesti täysin ylivertainen nippu tässä sarjassa. Siinä oli helppo onnistua. Olosuhteet olivat kunnossa.

Loppi ei koskaan vienyt joukkuettaan kauhean pitkälle. En nosta kauhean korkealla heikosti menestyvän jengin kärkipelaajia yleisesti ottaen. Pikkujengien starat on erikseen. Paajanen ja Koivistoinen voittivat mestaruuden kärkijätkinä Pennasen ja Virran pelisysteemeillä. Alkuperäinen pointtini olikin se, että miksi IFK ei oikein koskaan ole pelitavallisesti Liigan paras joukkue, jossa pelaajan on mahdollista onnistua, vaikka ei ole kaikilla mittareilla Liigan paras pelaaja?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Voi toki olla myös suonenveto, mutta toisaalta veti viime kaudella IFK:ssa Lukkoa paremmalla PPG:llä runkosarjan. Sitten toinen MVP Paajanen on meillä nyt ihan turisti. Kumpikaan näistä ei edes ole mikään ikäloppu. Luulisi, että iän puolesta molemmat olisivat nyt aika primessa.

Lisäksi vielä se, että ei Paajanen ja Koivistoinen ole ainoat IFK:ssa epäonnistumassa käyneet pelaajat, jotka muualla ovat tehneet kovaa jälkeä. Meillä on tässäkin perinteitä.
Niin Paajanen on just täydellinen esimerkki siitä, että ei ne menneet teot merkkaa mitään. Kun jalka ei enää riitä niin se ei vain riitä. Peli muuttuu, pelaajat muuttuu jne.

Koivistoinen ei viime kaudella ollut todellakaan niin hyvä mitä sen ppg näyttää ja playoffeissa oli mielestäni iso floppi. Koivistoinen tuntuu myös olevan pelaaja jonka ympärille on todella vaikea rakentaa ketju ja ylivoimalla todella huono. Ei kovin hyviä ominaisuuksia ykkös- tai kakkossentterille nähdäkseni.

Sitten kun Koivistoinen on kuuma, niin hän todellakin on sitä. Todella ailahteleva pelaaja.

Mä oon tyytyväinen, jos tämä kausi jää viimeiseksi IFK:ssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Sehän se ongelma on, että IFK:ssa ei saada näitä pelaajia omalle tasolleen tai saada heistä jopa enemmän irti, kuin mitä edellisessä joukkueessa.

Tämähän on muuten loputon kierre, että hankitaan vaikka joka kausi edelliskauden mestarijengin ykkösjätkät ja sitten ne floppaa meillä.
Olet täysin oikeassa! Tätä olen itsekin kelannut, että jos se meidän scouttauksen tapa on hankkia edellisen kevään parhaat pelaajat voidaan onnistua vain, jos he pitävät tasonsa. Ja tuo tapa maksaa perkeleesti.

Missä on ne edulliset matalan profiilin hankinnat, jotka breikkaa meillä, kuten vaikka Koivistoinen pitkässä juoksussa ja maltilla lopulta teki Lukossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös