Jos se Motinin pommi olisi osunut oikeasti päähän, minkä takia Jämsen palasi kentälle? Motinin pommien kanssa ei pelleillä, koska Motin on terästä, jolloin Pelicansin valmennukselta täysin edesvastuutonta pistää kaveri kentälle pääosuman saanut pelaaja. Kuulin ohimennen käytävillä, että otteluvalvoja olisi ollut sitä mieltä, että ei olisi osunut päähän, mutta koska en tätä itse otteluvalvojan suusta kuullut, en mene takuuseen, onko näin oikeasti sanottu. Todennäköisesti heillä on siis paremmat kuvat käytössään kuin pelkät CMoren hidastukset. Jämsen joka tapauksessa nykynuorisolle ominaisesti pelasi tilanteessa huonosti ja pää alhaalla, mikä on vaarallista ja näistä pitäisi nuorten pelaajien nyt oikeasti ottaa opikseen. That said, oli taklaus puhdas tai ei, Motinilta aivan päättömän typerä teko, varsinkin tilanteessa, missä pakisto on muutenkin ohut. Noita ei rikoksenuusijana pitäisi edes hakea.
Itse peli oli varsin sekavaa ja HIFK:n hyvä alku pelasti paljon. Pasmat meinasivat seota kunnolla ensin Dykin putoamiseen, sitten Motinin ulosajoon ja lopulta Kotkansalon pois tippumiseen, mutta lopulta joukkueena mentiin ja saatiin tärkeät kolme pinnaa. Hienosti pelasi koko pakisto isolla kuormituksella ja kaksi pelaajaa, eli Lehmus ja Luhanka vieläpä aivan överi-isoissa saappaissa. Iso kuormitus kokemattomilla jätkillä, mutta siihen nähden hyvin meni. Tästä pelistä on varmasti hyötyä tulevaakin ajatellen. All around-Pakarinen omaksui pakin roolinsa varsin nopeasti ja Paajanen paikkasi ainakin kerran Pakarista pakkina. Hyvin vedetty!
Koivistoinen otti jengin reppariin maalinteon muodossa, joten ei tässä voi kauheasti valittaa itse pelistä valittaa. Toki yleistilanne on perseestä, kun ohkaisella mentiin nyt muutenkin ja kaikki loput riskit realistoituivat yhdessä pelissä. Nyt joukkuetta on käytännössä pakko vahvistaa puolustuksen osalta, joten jännä nähdä, mitä tuleman pitää. Toivottavasti ainakin yksi ihan oikea pakkivahvistus löytyy välittömästi ja kysymyksessä on sellainen pelaaja, joka kykenee ison roolin ottamaan.