Arvon Nuorempi Nelson,
miksi IFK tarvitsee uuden videoscreenin? Siksikö, että tämän kauden otteluissa Sakari Lindfors saadaan usein lähikuvaan? Vai siksi, että kahden kolmen vuoden päästä IFK:n omista nuorista pelaajista rakennettu mestariyhdistelmä saadaan paremmin lähikuviin? Epäilen molempia, ensimmäistä siksi, että screeniä ei ainakaan täksi kaudeksi ole käsittääkseni mahdollista saada ja toista siksi, että mikäli nuoret lunastavat suuret odotukset, he ovat silloin, kun heidän pitäisi se mestarijoukkueen runko muodostaa, ympäri Pohjois-Amerikkaa.
Arvasin, että tapaus Calounin mainittuani saan kirpeitä ja katkeria kommentteja. Uskon itsekin, että IFK:lle oli parasta luopua hänestä (Olitko muuten arvon Nuorempi Nelson vaatimassa Calounia kesken viime kauden takaisin? ). ;)
Kuitenkin kun vertaan listaa 1 listaan 2,
1)
- SIHVONEN Toni/ kh; AIK SWE
- UUSIKARTANO Aki/ kh; Lukko
- BEDNAR Jaroslav/ lh; Los Angeles NHL
- CALOUN Jan/ lh; Blues
- HURME Markku/ lh; Blues
- HYVÖNEN Hannes/ lh; San Jose NHL
- NIEMINEN Mika/ lh; Ilves
- PIRJETÄ Lasse/ lh; Kärpät
- RAJAMÄKI Erkki/ lh; HPK
2)
+ CIPRUSS Aigars/ kh; Jokerit
+ SALMINEN Kimmo/ lh; Kärpät
+ VAUHKONEN Jonni/ lh; Lukko
voin väittää, että jos rahaa on niin "ammattimies" Matikainen kyllä näkee, että listaa 2 on täydennettävä muillakin, kuin lupaavilla junioreilla. Ja, että listan 1 pelaajat ovat hieman kalliimpia kuin listan 2 + juniorit. Siis, tämä kaikki, jos halutaan antaa yleisölle vastinetta ja pyritään edes jotenkin menestymään ensi kaudellakin.
Minulla ei siis ole lähipiirin tietoja IFK:sta, enkä perusta juttujani kavereilta kuultuihin juttuihin. En myöskään väitä, että IFK olisi konkurssin partaalla, mutta uskon, että pelaajiin panostettu rahamäärä on IFK:ssa pienempi tänä vuonna siksi, että viime vuonna kulutettiin järjetön määrä fyffee turhaan. Perustan väitökseni ainoastaan eri mediosta havaitsemiini seikkoihin ja puhtaaseen maalaisjärkeen.
Niin ja lopuksi, tulihan ne sieltä:
1) Mitä sää landepaukku Essolla funtsit, kyllä mä stadis tiedän
2) Sisäpiirin tietoo mulla, sä maalaistollo kuullu kavereilta
:p