Perustuu siihen, mitä HIFK:n nyjyinen urheilujohtaja on asiasta sanonut. Että siksi niitä optiosopimuksia kannattaa tehdä/antaa, kun se toinen vuosi on halvempi. Mutta voihan se olla, että en ymmärrä suomea tai olen tässä kusetuksen kohteena. Tai molemmat. Mielestäni perustelut olivat kuitenkin ihan järkeenkäypiä, joten en koe tarvetta kyseenalaistaa
Pohjasin oman kirjoitukseni näille tiedoille ja koskemaan HIFK:ta. Muualla voi olla toisin ja jokainen utj saa maksaa ihan niin paljon tai vähän kuin haluaa. On myös olemassa sekin vaihtoehto, että seura haluaa itse tarkastaa palkkaa option käyttämisen jälkeen ylöspäin, jos sopimus on pelaajan kannalta huono. Eikä siihen edes tarvita optiota, vaan normisopimuskin riittää. Näin on toimittu HIFK:ssakin esim.., kun joku junnu on breikannut.
En myöskään missään kirjoittanut, että vain näin toimitaan, mutta huomasin juuri, että kirjoituksestani puuttuu yhdestä kohtaa sana ”usein”, mikä muuttaa vähän kirjoitukseni alkuperäistä ideaa. Lisäsin sen juuri. Tapoja on siis monia, mutta oletan, että HIFK:ssa toimitaan näin, kun kerran UJ on itse asiasta kertonut.
Itse pidän oman mutuni siitä, että Motinin liksa on tällä kaudella pienempi kuin viime kaudella. Ja tämä siis oli todellakin mutua. Ja voin olla väärässäkin enkä sitten kyllä nuku enää ikinä. Mutta
@Bafforosso olisi siitä näköjään todella onnellinen, joten ehkä toivomme, että Motin tienaa tästä kaudesta enemmän kuin viime kaudesta.