Kadlecista jäi mieleen juuri tuo sopimuksen rikkominen ja sitä seurannut Frank Mobergin myöskin legendaarinen lausunto: "Meillä ei enää koskaan tule pelaamaan yhtään tsekkiä". Tuominen-Rajala oli kyllä huono, mutta Hedberg-Saarinen oli pelkällä Hedbergin panoksella liki yhtä huono, joten Nikke Hedberg kilpailee Lasse Korhosen kanssa HIFK:n kaikkien aikojen paskimman pakin tittelistä.
Penan ajassa on niin paljon helmiä, että niitä pulpahtelee pintaan vielä vuosikaudet. Mutta tässä on jo leffakäsikirjoituksen ainesta:
On tammikuu -06, HIFKillä menee Sheddenin alaisuudessa todella lujaa ja Shedden haluaisi vielä yhden kovan ulkkarihyökkääjän, jotta pääsisimme kantamaan kannua keväällä. The Sir Pena saapuu paikalle, analysoi selkeän pyynnön ja suorittaa nopeasti vaaditut toimenpiteet erehtymättömällä ammattimiehen vainulla:
1) Ulkomaalaiskiintiömme on jo täynnä, sinne on raivattava tilaa. Niinpä rikotaan 2000-luvun paras mv-kaksikkomme Lundell-Askey vaihtamalla Askey narrien Rämöön. Narrit sai hyvän veskarin, mutta putosi silti playoffeista. Lunkka jäi yksin kantamaan vastuuta ja sehän on aina ollut hänen....erikoisalueensa.
2) Pena lähtee Tsekkeihin hankkimaan muistaakseni Hlinkaa, joka siis tulisi Askeyn paikalle.
3) Penan tsekkivahvistusprojekti takkuaa, vaikka Kuvernööri itse on Prahassa hoitamassa asioita.
4) Shedden kaivaa lopulta itse ECHL:stä luunkovan Brad Parsonsin.
5) HIFK putoaa tulevalle mestarille HPK:lle välierissä 3-2 ja pääsee kahden maalin päähän finaalipaikasta. Yhdellä maalilla peli tasoihin vikassa ottelussa ja sitten se voittomaali. Moni on sitä mieltä, että Askey-Lundell olisi riittänyt HPK:n Wiikmanille, pelkkä Lundell ei riittänyt. Joten tammikuiset operaatiot, joiden tarkoituksena oli vahvistaa joukkuetta, itse asiassa huononsivat sitä tuhoisan paljon. Jossittelu on jossittelua, mutta ehkäpä meillä olisi nyt yksi kulta lisää, jos HIFK ei olisi tehnyt tammikuussa mitään muutoksia.
6) HIFK menettää suurelta osin tämän seurauksena Sheddenin Jokereihin. Tämä kumuloituu myöhemmin Jokerien ja Suomen maajoukkueen kuvioihin. Sir Pena vaikuttaa muuallakin kuin HIFK:ssa.
7) The Sir Pena korvaa Sheddenin salamannopeasti hieman kalliimmalla Viiksi-Bob Francisilla.
8) Viiksi-Bob dokaa itsensä ulos kesken kauden ja Penan pelisilmä puhuu jälleen. Sisään tulee puolihullu uskovainen Paul Baxter.
9) Tämä nyt sopii mihin kohtaan tahansa, mutta prosessin kuluessa Pena ei koskaan korvaa lähtenyttä Askeyta, vaan jatkaa Lundell selkeänä ykkösenä, vaikka vajaaälyisinkin tajusi Lundell-Askey -vaiheessa, että Lundell on parhaimmillaan joko kakkosena tai tasavahvasti rotatoivan veskarin kanssa.
10) Paul Baxterin jatkokaudeksi Pena hankkii kakkoseksi ei-kenenkään-kaipaamaan Kiva Harri Rindellin. Yhdessä tämä kaksikko peruuttelee ja kompuroi HIFK:n säälipleijareihin ja puolivälierissä lauluun tylyin 4-1 -lukemin. Puolivälierissä Baxter väläyttää pelinlukukykyjään nostamalla Lundellin kolmannen ottelun maaliin.
11) The Sir itse saa fudut kesken kauden
Kaikki tuo alkoi tammikuussa -06 yhdestä Sheddenin lauseesta: "Nyt on tosi hyvä jengi ja voittoja tulee putkeen, mitäs jos hankkisit mulle yhden ulkomaisen sentterin - ihan varmuuden vuoksi?" 2 vuotta tästä Pena on päätynyt kohtaan 11 ja ihmettelee itsekin, miksi tulee kenkää, kun koko ajan on uurastanut joukkueen eteen kuin raivotautinen? Kieltämättä Pena ehti tuonkin kahden vuoden aikana hoitaa tilanteen yhdestä hyökkääjähankinnasta omiin potkuihinsa. Jos Pena ei olisi tehnyt mitään, kenties HIFK olisi saanut kultaa, Shedden olisi jatkanut meillä ja Pena olisi ylistetty tj. Ahkera mies siis potkittiin pois. Patruuna Juuso Walden sanoi joskus, että hän sietää kyllä laiskojakin alaisia, jos he ovat lahjakkaita ja myös vähemmän lahjakkaita alaisia, jos he ovat ahkeria. Mutta työntekijä, joka on lahjaton ja ahkera - sellaista ei pidä koskaan palkata.