Minullahan ei henkilökohtaisesti ole mitään sitään vastaan, että joku tekee työtä ilmaiseksi IFK:lle. Kuten ei myöskään mitään sitä vastaan, että panostetaan nuoriin ja pyritään laajentamaan fanikantaa. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin myönnettävä, etten nyt niin hirveästi lämpene millekään temekekewadeotto-fanittamisen hakemiselle nuorison keskuudessa. Ei oikein liity siihen mielikuvaan, mikä itselläni on IFK:sta. Toisaalta, mikäs minä olen määrittelemään kenenkään fanittamisen tasoa. Minulla ei myöskään ole mitään itse tyttöä vastaan, joka nyt jonkinlaisen näytönpaikan IFK:sta saa.
Se, mikä minua tökkii on, että tässä taas lähdetään valloittamaan sellaista "alaa", mikä on täysin toissijaista menestystä haettaessa. Organisaatiossa olisi niin monta muutakin asiaa, mitkä pitäisi korjata ensin. Näin wanhan fanin ja maksavan asiakkaan näkökulmasta tulee mieleen vaikkapa niinkin yksinkertainen asia kuin nettisivujen käytettävyys, sisältö ja suomen kielen taso. Ei luulisi olevan järin vaikeata laittaa näitä asioita kuntoon. Mutta, kun ei... joukkueen kasaamiseen liittyvistä asioista nyt puhumattakaan.
Ihmettelen myös sitä, että kun vihdoin puhdistettiin joukkue Edareiden jätkistä, niin heti perään faneille tungetaan kaikenlaista ulkourheilullista hömppää. Luulisi sen nyt vihdoin ja viimein olevan selvää, että fanit arvostavat urheilullista menestystä. Parasta sirkushuvia kansalle on voittava ja viihdyttävä peli. Siitä tosin ei toistaiseksi ole valittamista, vaikka pelit olisivat hieman paremmin voineet mennäkin. Mutta yritetty on ja se on näkynyt myös katsomoon.
Loppuun vielä pieni pyyntö toimistolle. Laskekaa nyt tarkkaan, kuinka paljon Sakari Lindforsin huseeraaminen maalivahtivalmentajana tulee loppupeleissä maksamaan. Niitä kustannuksia kun on muitakin kuin pelkkä rahapalkka ja luontaisedut. Kuinka paljon IFK:lle nauraminen ja epäuskottavuus mm. maalivahti-asioissa tulee välillisesti maksamaan? "Onko vaikutusta?" kysyisi Pentti Matikainen... (jota nyt en missään nimessä kaipaa!)