HIFK:n markkinointi, parannuksia ja valituksia

  • 468 640
  • 1 357

Stigu

Jäsen
No, olkaa ymmärtämättä. Jos itse yrittäjänä solmisin yhteistyösopimuksen jonkun tahon kanssa oikein kädenpuristusten ja kakkukahvien kera, niin kyllä mulle tulisi hiukan höntti olo jos tämä kumppani kuukauden päästä järjestäisi jotain tempauksia pahimman kilpailijani kanssa. On se kauhiata se rahan mahti.
Joo ei kyllä meikäläinenkään ihan ymmärrä tätä kuviota. IFK:n brändi on tällä hetkellä niin kovaa valuuttaa, että luulisi että noista markkinointisopimuksista voisi tehdä exklusiivisia. Tai siis ainakaan tuota arvokasta IFK-brändiä ei pitäisi sotkea missään tapauksessa Narrien nykyisen uunoturhapurovittuminämejajokerit-meiningin kanssa mitenkään. Sitäpaitsi Itäkeskus, Jakomäki, Kontula, Vesala ym. ovat Narrien sydänaluetta, joten mielestäni IFK:n pitäisi jättää muutenkin nämä alueet omaan arvoonsa. Enkä usko että Puhoksen diili on edes rahallisesti merkittävä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo ei kyllä meikäläinenkään ihan ymmärrä tätä kuviota. IFK:n brändi on tällä hetkellä niin kovaa valuuttaa, että luulisi että noista markkinointisopimuksista voisi tehdä exklusiivisia. Tai siis ainakaan tuota arvokasta IFK-brändiä ei pitäisi sotkea missään tapauksessa Narrien nykyisen uunoturhapurovittuminämejajokerit-meiningin kanssa mitenkään.
Ei tuolla mitään ratkaisevaa merkitystä ole kenellekään. Päinvastoin kauppiaan kannattaa ottaa myyntiin näiden kahden eri brandin tuotteita, varsinkin kun ne eivät kannibalisoi toistensa myyntiä. Molemmille on omat ostajat. Toki HIFK voisi ostaa itselleen myymälänäkyvyyttä tekemällä sopimuksia siihen tyyliin, ettei ketju myisi muiden liigaseurojen oheistuotteita. Tämä taas pitäisi tehdä kauppiaalle niin houkuttelevaksi, että muiden jengien kamat kannattaa jättää myymättä. En tiedä tulisiko kauppiaalle riittävää lisämyyntiä ihan IFK-brändin vetovoimalla plus markkinointituella, eli roudaamalla perinteisesti pari kertaa muutama pelaaja vetäisemään nimmareita lippalakkeihin (kauppiaalle riittäisi pelkkä #64). Tuotahan voi tehdä ihan muutenkin sopimalla, eikä HIFK kärsi mitään siinä jos samasta kaupasta voi ostaa myös narrituotteita.

En minä ainakaan ostaisi minkäänlaista Jokerien rotsia vaikka saisin vitosella. Jos taas samassa kaupassa on vastaava HIFK-tuote ja olen rotsia vaille, niin olosuhteet kauppojen syntymiselle ovat olemassa. Ei ole HIFK-tuotemyynnistä pois, jos samasta kaupasta voi ostaa myös Jokereiden tai muiden jengien sälää. Sen sijaan voidaan tehdä kauppiaan kanssa yhteistyötä sopimalla, että HIFK-tuotteet pidetään esillä näyttävästi ja valikoima on edustava, tuodaan vaikka jotain pahvimikkeä ja HIFK-ständiä sisään, sillä ajatuksella että näissä suhteissa ollaan naapuria pykälän verran korkeammalla. Kai narrifanit osaavat löytää kuppaiset kaulahuivinsa sieltä alahyllyltäkin.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändistä

Tuolla Narrien ketjussa oli puhetta mediaseksikkyydestä. Joka tapauksessa IFK
on kolmanneksi halutuin urheilu Brändi ja tässä oli ihan fakta pohja. Tämä tiedoksi jos naapurit alkaa huuteleen tunnepohjalta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tuolla Narrien ketjussa oli puhetta mediaseksikkyydestä. Joka tapauksessa IFK
on kolmanneksi halutuin urheilu Brändi ja tässä oli ihan fakta pohja. Tämä tiedoksi jos naapurit alkaa huuteleen tunnepohjalta.

Kuva... kun siis lähde olis kiva.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tutkimus

Tuo on varmaan jossain bränditutkimuksessa ollut ja en tarkoita tastingia.

Tässä jotain julkista joka on vähän eri tutkimus.

SM-liiga teetti syksyllä 2010 kansallisen tutkimuksen, jossa kysyttiin, mikä on suosikkijoukkueesi. HIFK oli ylivoimainen ykkönen. Se sai 16,2 prosenttia äänistä. Jokerit ja TPS saivat toiseksi eniten ääniä, 9,1 prosenttia.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tässä Sydänfilmi: http://www.youtube.com/user/HIFKtv#p/a/u/0/Te-TKqQn-Sg

Yksinkertainen on kaunista :)

Helvetin hieno. Oikein sisuksissa värähti vaikka en IFK:ta fanitakaan. Tuosta tajusin kaiken, niitä jokereiden teemu selänteestä tykkää x fania feisbuukissa-katumainoksia en ole vieläkään tajunnut. Väänäsen kuvaan jaffalan seinällä joku sotkenut liituväreillä tukkaa sun muuta. Veri innovatiivista. Mutta joo, tämä ja ne metron sydänmainokset oikein hyvin tehty ja rakentaa imagoa vielä vahvempaan perhe-läheisyys-ajatteluun mikä lie ideanakin.
 

scholl

Jäsen
rakentaa imagoa vielä vahvempaan perhe-läheisyys-ajatteluun mikä lie ideanakin.

Mä en usko tuohon. Tai ehkä siinä mielessä uskon, että IFK:n kannattaminen ei sinänsä ole valinta, vaan se on tavallaan oikeus, joka kulkee perheissä perintönä. Se siirtyy isältä pojalle. Juurikaan kukaan IFK:n kannattaja ei ole valinnut sitä siis itse, vaan se on osa kulttuuria ja perinnettä.

Mainoksen tarkoituksena on kertoa se, että IFK:n kannattaminen tulee sydämestä. Ihmiset ovat aidosti mukana siinä. Se ei ole mitään sellaista hetken pelleilyä kuten joku Chelsean tai Jokereiden kannattaminen, joka perustuu aatteen ulkopuolisiin seikkoihin kuten sen hetken pelaajiin. IFK:n kannattajat ovat sisäistäneet IFK:n aatemaailman ja arvot kuten porvarillisuuden, suomenruotsalaisuuden, itsevarmuuden, hienoisen ylimielisyyden ja kaukalossa kropan likoon laittamisen. Se on aitoa kannattamista silloin, kun niistä asioista oikeasti pidetään kuten vaikkapa demareille naureskelusta, jolloin se kannattaminen tulee oikeasti sydämestä. IFK:lla ei ole muotikannattajia, eikä IFK:lla ole sellaisia kannattajia, jotka sanovat kannattavansa IFK:ta sen takia, koska niin kuuluu jossain porukassa sanoa. Vääräntyyppiset tyypit kärähtäisivät nimittäin heti ja heistä huomattaisiin, etteivät ole IFK-kannattajia, joten puolivaloilla ei kannata edes esittää olevansa IFK-kannattaja, vaan sellainen henkilö voi suoraan valita Jokerit. Muutenkaan en ole kyllä koskaan kuullut demarista, joka haluaisi esittää olevansa porvari. Koko suomalaisuushan lähtee alemmuuskompleksista. Halutaan esittää vaatimatonta. Aikanaan moni liittyi taistolaisiin, vaikkeivat olleet edes kommunisteja, vaan olivat hyvinvoivaa porukkaa ja menivät joukon jatkona sinne.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mä en usko tuohon. Tai ehkä siinä mielessä uskon, että IFK:n kannattaminen ei sinänsä ole valinta, vaan se on tavallaan oikeus, joka kulkee perheissä perintönä. Se siirtyy isältä pojalle. Juurikaan kukaan IFK:n kannattaja ei ole valinnut sitä siis itse, vaan se on osa kulttuuria ja perinnettä.

Niin, tarkoitin juuri tuota. IFK on perhe, johon synnytään. Perhe välittää toisistaan, huolehtii toisistaan, pitää toistensa puolta. Minusta tuo Sydän-kampanja kuvaa erinomaisesti tuota aspektia. Ei olla brändi vaan jotain paljon suurempaa, joukkue osoitti sen viime keväänä ja oikea veto kasvattaa IFK-perheen yhteenkuuluvuutta, ja välittämistä. Kovuus ja lämpö samassa paketissa, se kai teitä eniten viehättääkin. Ja käsittääkseni se saattaa myös siirtyä äidiltä tyttärelle.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mainoksen tarkoituksena on kertoa se, että IFK:n kannattaminen tulee sydämestä. Ihmiset ovat aidosti mukana siinä. Se ei ole mitään sellaista hetken pelleilyä kuten joku Chelsean tai Jokereiden kannattaminen, joka perustuu aatteen ulkopuolisiin seikkoihin kuten sen hetken pelaajiin.

Alkuun on todettava, että hieno mainos! Usein yksinkertainen idea laadukkaasti toteutettuna on tehokas keino mainostaa. Laatutyötä, kuten koko muukin IFK:n mainonta sen jälkeen, kun Everi hyppäsi remmiin.

Väitteesi siitä, että Jokerikannattajat eivät ole sydämellään mukana joukkueensa takana on osoitus tietämättömyydestäsi, samasta asiasta kumpuaa mm. suvaitsemattomuus ja nurkkapatriotismi. On kovin tökeröä väittää Jokerikannattajuuden olevan hetken pelleilyä, joka pohjautuu epäolennaisuuksiin. Fanittaminen, kohdistui se sitten mihin tahansa kohteeseen, on itse fanille tärkeä ja elämään sisältöä tuova asia. Jos joku katsoo oman kompetenssinsa riittävän toisen fanituksen kohteen arvosteluun ja vähättelyyn on toivottavaa, ettei kyseinen henkilö kärsi korkeanpaikan kammosta, sillä se jalusta on todella korkea. Todellinen Jokerikannattaja ei eroa todellisesta IFK-fanista millään muulla tavoin kuin kohteen puolesta, molemmilla on sydän ihan yhtä paljon hommassa mukana. Ja molemmille oma joukkue on ainoa.

IFK:n kannattajat ovat sisäistäneet IFK:n aatemaailman ja arvot kuten porvarillisuuden, suomenruotsalaisuuden, itsevarmuuden, hienoisen ylimielisyyden ja kaukalossa kropan likoon laittamisen. Se on aitoa kannattamista silloin, kun niistä asioista oikeasti pidetään kuten vaikkapa demareille naureskelusta, jolloin se kannattaminen tulee oikeasti sydämestä.

Aika empiirisen tutkimuksen olet saanut aikaan. Tunnustan itsessäni lokeroimasi IFK:n aatemaailman kaksi ensimmäistä kriteeriä, kahteen seuraavaan olen jäävi itseäni arvioimaan. Viimeisestä aatemaailman kriteeristäsi on kulunut jo vuosia. Silti olen syntynyt, elän, hengitän ja kuolen Jokerina. Taitaa poikkeus kuitenkin vain vahvistaa säännön, vai mitä scholl?

Hyvää kiekkokautta naapureille ja finaaleissa nähdään. Voittaakoon taas parempi joukkue, kuten viime kaudella.

T: Ihan aito narri vuodesta -73

edit. kirjoitusvirhe.
 
Viimeksi muokattu:

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
En mä edes halunut siihen vastausta, kun tiesin sen jo. En tosin tiedä mitä epätoivoista selittelyä tuo sinun yrityksesi on. Porvari ei selittele ja asu muiden nurkissa, se omistaa jo.

Ok. Oletkin trolli.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
HIFKin kotisivutkin petraavat kuin moderaattorit konsanaan:
Uutiset - HIFK

Oleellinen pointti on ihanlopussa: "Erätaukomyyntiä varten kannattaa varata käteistä, sillä se nopeuttaa asiointia ja vähentää jonotusta."

Vielä kun Restel älyäisi laittaa korttiostelijat omille tiskeille ja varata käteisostajille omat kassat tyyliin "Vain käteinen". Joskus muinoin taisi olla joissain peleissä "tasaraha-vitonen" -kaljakärryjä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vielä kun Restel älyäisi laittaa korttiostelijat omille tiskeille ja varata käteisostajille omat kassat tyyliin "Vain käteinen". Joskus muinoin taisi olla joissain peleissä "tasaraha-vitonen" -kaljakärryjä.
Tämä on kyllä asia joka on minua ihmetyttänyt pitkään, eikä todellakaan koske pelkästään Resteliä ja Helsingin Jäähallia. Tähän törmää Suomessa oikeastaan kaikkialla. Sujuva asiointi ja palvelu on tehty liian vaikeaksi. Perkele täytyyhän noilla olla tuolla kokemuksella näpppituntuma siitä, millainen on asiakkaiden maksu- ja ostokäyttäytyminen ja ihme että palvelua ei osata räätälöidä sen mukaisesti. Bogo nämä miettinyt?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jokereiden mainokset

Tää nyt ei tavallaan liity IFK:n markkinointiin ja ei, ei pitäisi myöskään kiinnittää huomiota naapurin touhuihin, mutta mikä siinä on että Ilmalan markkinointi ei osaa tehdä mitään omaperäistä? Alkanu pikkuhiljaa vituttaa koko touhu. Jokaikinen vuosi kopioidaan meidän tekemisiä! Pitäisi nauraa, mutta lähinnä alkaa ärsyttää kun katsoo niiden mainoksia jossa on aina samat aspektit kun IFK:n mainoksissa.

Pari vuotta sitten IFK:lla oli slogan : Aina sattuu ja tapahtuu.

No miten Jokereilla? Kesken kautta riensi taas Kivinen ja Mäkelä Hjalliksen apuun ja tuli radiomainos jos he juttelevat mukavia ja sitten Kivinen toteaa että kun "Jokereiden matseissa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista". Huoh.


Viime kaudella IFK:lla oli loistava Stadi teema.
http://www.youtube.com/watch?v=dv9cri0JhYw (linkki youtubeen HIFK:n mainokseen)

Öö, no Jokereilta tulee "Vain yksi jengi stadista". Yllättävää.
http://www.youtube.com/watch?v=6KMf95_-kUk (linkki youtubeen Jokereiden mainokseen)

"...Minä, Me, Jokerit" Huoh! Tällä kertaa siis teemana on perheajattelu, jaa kappas kun IFK:lla tommoinen kamppanja alkoi just viime kesänä.

No muutenkin, "jos oot suomalainen, niin jengisi on Jokerit". Voi huhhuh. No mitäs jos oot Suomenruotsalainen Jokerifani, varmaan koit hyvän fiiliksen tuosta mainoksesta. Vittu-sanan piipittely ei myöskään kuulu TV mainokseen, ellei se tuu hyvässä yhteydessä. Tässä se ei todellakaan tuu.

Jokerit, olkaa omaperäisiä! Se että Hjallis haluaa Jokereiden olla IFK, ei tarkoita sitä että markkinointiosaston tarvitsee haluta samaa. Tuskin fanitkaan haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Taitaa poikkeus kuitenkin vain vahvistaa säännön, vai mitä scholl?

Toki kyllähän pesunkestäviä demareita on, mutta tarkoitin lähinnä niitä hengailijoita siinä Jokereiden ympärillä eli vähän väliä tulee jotain ostareiden ihkuteemu -porukkaa, jotka kannattavat pari vuotta Jokereita ja sitten se unohtuu koko juttu. Niitä ei yllätys ole koskaan ollut IFK:n ympärillä. Sama juttu on maalaiset, jotka eivät kunnolla edes lätkää seuraa ja sitten kun niiltä kysyy, mitä seuraa kannattavat niin se on Jokerit vaikka olisivat vaikkapa Kotkasta ja ensimmäistä kertaa lätkämatsissa. Toki onhan kertakäyttökannattaminenkin kannattamista ja tuo seuralle rahaa, mutta itse lämpenen enemmän vähän isommasta, pidempiaikaisesta, monien sukupolvien yli kantaneesta sitoutumisesta.

Samaa mieltä tuosta käteisestä rahasta. En tajua minkä hemmetin takia jengi maksaa korteilla lätkä- ja futismatseissa. Se on aivan käsittämätöntä. Nordiksella on yläkerrassa se yksi jääkaappi, mistä mimmit ainakin viime keväänä myivät Koff Litea vitosella. No saakeli siihenkin oli pitänyt laittaa maksupääte. Ja yllättäen aina joku hemmetin magneettinauha ei muka ole luettavissa tai yhteys tökkii. Aivan käsittämätöntä, sitten kun siellä takana alkaa käämit palaa niin urpoasiakas väittää, että vika on koneen, eikä hänen, joka ei pidä rahaa mukana. Juomien hinnat pitää olla tasarahoja eli femman ja ihmisten pitää ottaa pieniä seteleitä mukaan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Öö, no Jokereilta tulee "Vain yksi jengi stadista". Yllättävää.
http://www.youtube.com/watch?v=DyksT_sy6XY(linkki youtubeen Jokereiden mainokseen)

Siis onko tämä tekele joku Jokereiden virallinen mainos? Vaikuttaa lähinnä jonkun yläasteelaisen youtube-tekeleeltä. Todella surkea tekele, jopa naapurilta.

Tämä Minä, Me, Jokerit ja Vittu - mainos on nyt hieman ammattimaisempaa tekemistä. Mikko Kivisen pulla suussa nassuttaminen on sympaattisen oloista. Aikalailla kuvastaa Jokereita tuo mainos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös