HIFK:n maalivahdit kaudella 2012-2013

  • 58 815
  • 153

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Maalivahtiasiamme olivat pari kautta OK, kiitos Juuson joka nyt sitten päästettiin naapuriin. Nyt tämä alue on taas Penan ajassa selvästi, eli HIFK;lla on mv-ongelmia. Ei siis mitään uutta syysauringon alla.

Mies ei ole täydessä kunnossa. Tuskin enää koskaan. Niin iso riski hintaan nähden että tuon perään on turha itkeä.

Ortio on omalla tasollaan mainio maalivahti liigaan. Tämän osion fanit taas kärsimättömyydessn ja paniikkihakuisuudessaan liigan surkeinta sakkia. Tässä noita otteluita on vielä jäljellä.

SaiPa-peli ei kaatunut Ortioon vaikka moni sitä täällä itkee. Joukkue oli todella paskasti puolustava. Jos nyt oikein muistan niin eka täysin Granlundin maali. Aloituksessa pataan 100-0 ja veto jota ei veska nähnyt. Toinen pakin perseily ja ukko yksin maalilla. Kolmas kääntö maalin edestä jossa Ortio olisi voinut vedellä lumikolaa mutta sitten olisikin olleet kulmat auki. Sitten vielä läpiajo ja kun siihen yhdistetään HIFK:n paska viimeistely oli homma taputeltu.

Paremmalla maalivahtipelillä ei tuota olisi siltikään voitettu. Seppänen kiljuu twitterissä Ortion puikoista. Ja paniikki täällä kasvaa.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ainakin ennakoin tämän juurikin näin. Ortio pelaa viikon kaksi ensimmäistä peliä ja Norja pääsee avaamaan liigakautensa lauantaina. Mun luotto Ortioon ei ole hävinnyt mihinkään, vaikka liigan avaus ei ihan putkeen ole mennytkään.

Ortio oli niin vakuuttava harkkapeleissä, huikea. Mä uskon, että nyt kun pahimmat jännitykset ovat ohi ja kundi saa rentouden päälle, niin nähdään aivan uudenlainen mies.

Erittäin vaikea alku on ollut. Ensimmäinen peli, 3 omiin - ei mitään palaa maaleille. Toinen peli, ainut mies joka Espoossa pelasi kahdessa ensimmäisessä erässä, antoi mahdollisuuden voittoon. Kolmas peli, surullinen ottelu jokaikiseltä. Pelaajat unohtivat, että liiga on käynnissä ja Ortio oli kuunnellut liikaa Jannen opetuksia.

Tänään on mahdollisuus voittaa epäilijöiden luottamus takaisin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ei minua ainakaan niinkään huoleta tulokset, vaan se miltä Ortio maalilla näyttää: Liike on kömpelön oloista ja (varmaan johtuen huonohkosta liikeestä) tuntuu pelaavan itseään tilanteista ulos ja joutuu tekemään jalkapallo-maalivahdille tuntumpia syöksyjä.

Jotenkin on vaikea uskoa, että tuollainen johtuisi mistään hermostuneisuudesta tms joka korjautuisi kovinkaan pikaisesti. Ikävä sanoa, mutta kyllä IFK:lla jonkinlainen maalivahti-ongelma taitaa olla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei minua ainakaan niinkään huoleta tulokset, vaan se miltä Ortio maalilla näyttää: Liike on kömpelön oloista ja (varmaan johtuen huonohkosta liikeestä) tuntuu pelaavan itseään tilanteista ulos ja joutuu tekemään jalkapallo-maalivahdille tuntumpia syöksyjä.

Jotenkin on vaikea uskoa, että tuollainen johtuisi mistään hermostuneisuudesta tms joka korjautuisi kovinkaan pikaisesti. Ikävä sanoa, mutta kyllä IFK:lla jonkinlainen maalivahti-ongelma taitaa olla.

Jännä juttu kuinka asian voi nähdä monella tavalla. Minun mielestäni Ortion liike ei ole ongelma. Mies on itseasiassa yksi parhaista kun mennään maalilla jäässä edestakaisin. Tuo kankeus-mielikuva voi tulla jo siitä yksinkertaisesta asiasta että mies pelaa patjoilla kokoa 34+4 joissa tuo polven yli tuleva osa on ihan helvetin iso. Leveä stanssi tuohon päälle niin jalat näyttävät pölkyiltä. Varsinkin kun näyttävät olevan joko yhdellä breikillä tai ei ollenkaan breikkiä.

Ei se nopeus treenipeleistä mihinkään ole kadonnut.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ortio

Mulla löytyy täysi luotto Ortioon. Tiistain peli ei ihan nappiin mennyt, mutta ei sinne kaameita hörppyjäkään tullut. Ollaanko yhden pelin takia täällä ampumassa huikean treenikauden pelannutta veskaria teloittamassa. Miksiköhän IFK:n maalille luistelevilla veskoilla on niin "kirkkaat valot"?

Jos Norjaa halutaan peluuttaa, niin lauantaina kotona ja sen jälkeen taas Ortiolla useampi peli...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Jännä juttu kuinka asian voi nähdä monella tavalla.

Tämähän se on keskustelun suola :).

Mites sitten tuo tilanteista ulkona oleminen ja fudisveskarimainen dyykkailu? Meneekö pelkästään huonon puollustuksen piikkiin?

En minä tässä ole Ortiota ristiinnaulitsemassa mutta huolestunut olen, koska odotin harkkapelien raporttejen perusteella parempaa. Näitä pelejä en siis itse nähnyt.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Yksi maali on mennyt hortoiluun. Jokereiden eka. Maalivahtipelissä on tiettyjä lainalaisuuksia asioista joita puolustajien olisi tietys paikassa tehtävä. Ja kun pakit ei niitä tee tulee veskarille helvetin kova kiire ja näyttää siltä että on väärässä paikassa.

Esimerkkinä Jokereiden eka maali. Hyökkääjä tulee kulmasta josta oletetaan vetoa ja pakin homma on ottaa maalille nouseva pois. Pakko tulla ulos koska jos pysyy viivalla niin etunurkka on helposti otettavissa. Ortio tekee juuri näin. Pakki vaan päästää hyökkääjän syöttölinjalle ja tekemään maalin.

Puhdas 2-0 olisikin pelattu ihan eri tavalla.

Korjatkaa toki jos olen näiden kanssa ihan metsässä

edit: muistin väärin, se olikin eka maali
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tuolla peliesitykset ketjussa oli keskustelua Norjasta joten täytyy tänne postata omat ajatukset maalivahti tilanteesta.


Norja on kyllä hyvä kakkosena koska pääsee tavallaan paineettomassa
tilanteessa torjumaan koska Ortio sata varmasti pelaa Ässiä vastaan jos on terveenä. Norjasta on kasvamassa hyvää vauhtia helvetin hyvä kakkos maalivahti liigaan, mutta en kyllä usko Norjan kykyihin kannattamaan liiga joukkuetta koko kautta. Jos näin tulee tapahtumaan muutaman vuoden sisällä niin ansioita voi jakaa huoletta Lundellille siitä.

Jos meidän puolustus toimii niin Ortio-Norja on erittäin hyvä pari maalinsuulle. Norja antaa Ortiolle lepoa ja sen takia uskonkin Norjan useammat pelit tulevan näillä tupla viikonlopuilla. Jos puolustus ei toimi niin se on ihan sama vaikka siellä olisi se kuuluisa Brodeur.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mikakin onnistui heti kärkeen, hienoa! Tällä poistuu aika paljon paineita koko pukukopista kun jengi voi oikeasti luottaa siihen, että tuo osasto ei systemaattisesti petä, on siellä luukulla kumpi maalivahti tahansa...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Veskarit pelaavat kauden puoliksi. Ortio hoitaa vieraspelit ja Norja kotimatsit. Eikä kumpikaan loukkaannu kauden aikana.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Koska olin (, ja olen hieman kyllä edelleenkin) skeptinen Ortiosta, niin tullaan nyt antamaan kehut miehelle. En nähnyt tätä peliä, mutta kavereilta tuli viestiä Porista, että Ortio seisoo päällään. En epäile näiden kavereiden näkemystä, joten huippupelin on mies pelannut ja pisteet stadiin. Hienoa.
 

Sakkoliha

Jäsen
Koska olin (, ja olen hieman kyllä edelleenkin) skeptinen Ortiosta, niin tullaan nyt antamaan kehut miehelle. En nähnyt tätä peliä, mutta kavereilta tuli viestiä Porista, että Ortio seisoo päällään. En epäile näiden kavereiden näkemystä, joten huippupelin on mies pelannut ja pisteet stadiin. Hienoa.

Ortio oli maaginen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ortio oli kyllä todella hyvä tänään. Kaksi vierasmatsia, kaksi päästettyä maalia ja kaksi voittoa.
Itsellä oli kova luotto Ortioon ja toivottavasti lunastaa nyt niitä odotuksia, jotka ainakin minä Jonille asetin.
Norja pelasi hyvän pelin lauantaina, vaikkei kovin pahaan testiin joutunutkaan, mutta kyllä tässä veskareiden osalta voi aika luottavainen olla.
Jonin sekoilu tänään ekassa erässä toi kyllä mieleen erään kaverin, joka valmentaa nykyisin veskareita tuolla itä-naapurissa.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kattelin tämän Ässäpelin ja täytyy möläyttää, että ihan peruspeli Ortiolta ja samanlaisia on luvassa iso kasa tällä kaudella. Tuntuu jotenkin perverssiltä, että IFK:lla ei ole maalivahtiongelmaa vaan päinvastoin liigan top3-maalivahti. Kaikkea sitä näkee kun tarpeeksi vanhaksi elää.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Jep jep, kyllä sitä pitää olla selkärankaa myöntää, kun on ollut väärässä ja todeta, että parissa viime pelissä Ortio on ollut erittäin hyvä. Kun vielä jatkaa samaa rataa, ei poikkisanoihin enää ole aihetta. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu jotenkin perverssiltä, että IFK:lla ei ole maalivahtiongelmaa vaan päinvastoin liigan top3-maalivahti. Kaikkea sitä näkee kun tarpeeksi vanhaksi elää.
Etkö seurannut liigaa vielä toissa kaudella? Ei se Riksmankaan huonosti veskaroinut mestaruuskaudella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mäkin olin vanhana pessimistinä dumaamassa Ortiota alussa. Nyt pitää ottaa sanoja takaisin, hyvin on vetänyt ja kivi sydämeltä on hieman vierähtämässä. Ja Norjalta hyvä backuppi (johon totuttiin jo viime kaudella) ekassa pelissään. Ei näytä huonolta just nyt.
 

jogoalie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Panthers
Mainiosti Ortio ehti kiekon tielle eilen. Näin pelistä ensimmäisen erän ja kolmannesta alle puolet. Ensimmäisessä erässä Ortio oli suorastaan loistava. Kiekot jäivät haltuun ja hän esitti useamman mainion torjunnan. Kolmannen erän loppupuolella Ässien painostuksen aikaan huomioni kiinnittyi hänen tekniikkaansa tai paremminkin sen hajoamiseen usein.
Kuten joku aikaisemminkin huomioi Ortio pelaa omaan silmääni (liian) isoilla patjoilla - jokainen maalivahti kuitenkin itse löytää itselleen sopivan koon ja tämä lienee hänen mieltymyksensä. Välillä kuitenkin näyttää kuin patjojen plussatuumat "estäisivät" jouhevan liikkumisen. Voi olla, että nuorella kaverilla tuli vain hiukan hätäilyä vastustajan prässätessä.
Ensimmäisen erän työskentely oli tosiaan mieluista nähtävää. Tuolle tasolle kun Ortio pelaamisensa vakiinnuttaa niin ei ole huolta.
 

newill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Ortio ei ole maalissa kun kerran torjui hyvin porissa. Vois antaa ykkösveskarin pelata kun kulkee, mutta Hifk:lla on joku must vaihtaa veskaria vaikka ei välttämättä ole mitään syytä. Norskilla ei ekan erän perusteella ole paras päivänsä tänään, toki on vielä kaksi erää aikaa korjata tilanne...
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Ortio ei ole maalissa kun kerran torjui hyvin porissa. Vois antaa ykkösveskarin pelata kun kulkee, mutta Hifk:lla on joku must vaihtaa veskaria vaikka ei välttämättä ole mitään syytä. Norskilla ei ekan erän perusteella ole paras päivänsä tänään, toki on vielä kaksi erää aikaa korjata tilanne...

Tää nyt oikeastaan oli ainut mahdollisuus laittaa Norja maaliin ja tuskin kenellekään ennen ensimmäistä erää oli nokan koputtamista asian suhteen. Lauantaina Ortiolla kasvattajaseuraa vastaan, tiistaina Tappara ja torstaina Jokerit, niin eiköhän Joni hoida nämä pelit.

Ollut kyllä Norja luvattoman huono tänää. Ensimmäinen helpohko maali omiin, toinen helppo ja kolmannessa nyt ei hirveästi sanaa.

Joni Ortio toisessa erässä maalilla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Huvittavasti ensin todellakin vaikutti siltä, että Norja torjuu hima matsit ja Ortio vieras pelit, mutta olen edellisen kanssa samaa mieltää, että tämä oli ainut peli jossa Norjaa voitiin peluuttaa ja vihkoon meni. Nyt mitataan kyllä Norjaa pystyykö hallitsemaan paineet jotka tästä syntyy. Propsit Lundellille maalivahdin vaihdosta tilanteessa 2-3, kaikilla ei välttämättä vielä tässä vaiheessa peliä ole munaa tehdä tälläisiä päätöksiä.
 

newill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä että vaihto tehtiin. Kyllä hyvä veskari jaksaa pelata siinä missä kenttäpelajatkin ja pidemmät putket on hyvää treeniä playoffeja varten...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No ei tuossa kyllä mun mielestä mitään dramaattista ollut. Lähinnä vaihto tehtiin joukkueen herättämiseksi ja toisesta erästä eteenpäin, peli olikin HIFK:n halussa lähes täydellisesti. Norja tulee saamaan jatkossakin peliaikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös