HIFK:n maalivahdit kaudella 2011-2012

  • 341 571
  • 1 132

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Filppulan ja Lahden maalit taas olivat loistavia yksilösuorituksia, niihin ei paljoa olisi ollut mahdollisuutta kenelläkään maalivahdilla. Totuus on että peli hävittiin muniinpuhaltelu-kiekkoon. Hävettävä esitys eilen koko joukkueelta!

Kyllä Filppulan maali oli sellainen, olisi pitänyt ottaa. Yksinäinen hyökkääjä suorasta luistelusta kaukaa b- pisteen ympyrästä, eli suorastaan helposti luettavissa oleva tilanne. Lahden maalista ei valitettavaa.

Hävittiin varmasti osaltaan muniin puhalteluunkin, mutta ei sitäkään voi sivuuttaa, että muniin puhaltelu- taktiikka kaatui osaltaan myös vastustajalle helpolla annettuun 0-2 johtoon. Trap oli joka tapauksessa onneton valinta kotiavaukseen, ja jo huomenna jaffalassa pelityylin pitää muuttua.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Niin siis se eka tuli maskista ja saattoi jopa muuttaa matkalla suuntaa => joskus osuu, eilen ei! Filppulan maali oli se ns. helppo ja Lahden pommi se mahoton.

Mutta kuten sanottu, matka on vasta alussa !
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin siis se eka tuli maskista ja saattoi jopa muuttaa matkalla suuntaa => joskus osuu, eilen ei! Filppulan maali oli se ns. helppo ja Lahden pommi se mahoton.

Ja kuinka ollakaan, se Filppulan maali oli tämän ottelun ratkaisumaali. Kyllähän tuollainen hörppy lamaannuttaa myös kenttäpelaajat ja tästä Jokerit saivat entistä enemmän otetta peliin toisessa erässä.

Jakke76: Ei ole Endrasin sijoittuminen ja refleksit olleet ihan kohdillaan, kun tuollainen veto meni sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kyllä Filppulan maali oli sellainen, olisi pitänyt ottaa. Yksinäinen hyökkääjä suorasta luistelusta kaukaa b- pisteen ympyrästä, eli suorastaan helposti luettavissa oleva tilanne. Lahden maalista ei valitettavaa.

Onhan Filppulan vetokin ilkeä, kilpipuolelle, ja sopivan matala. Maalissa pelailen itsekin, ja tuonne suuntautuva veto on todella hankala. Räpyläpuolelta se on paljon helpompi noukkia. En Endrasia siitä edelleenkään syyttäisi. Mutta toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Ehkä joku toinen molarikolleega sanoo toista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, videoclippikerho kokoontuu jälleen ja on löytänyt uuden suojatin. Se ei ole mielipideasia vaan silkka fakta, että Endras ei ollut eilen sillä tasolla kuin maalivahdin pitää playoffeissa olla. Kaksi ensimmäistä menivät luvattoman helposti, kelailee sitä kuvaa kuinka paljon tahansa. Endras on hieno ja näyttävä maalivahti, mutta saanut aivan käsittämättömän aseman fanien keskuudessa. Mies on kuitenkin ihan tavallinen kuolevainen. Toisaalta sokea fanitus on yksi niistä seikoista, joka tekee urheilun seuraamisesta niin hienoa. Eli en valita. Ja olen aivan varma, että Endras huippu-urheilijana petraa eilisestä ja vie IFK:n sarjasta jatkoon.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, videoclippikerho kokoontuu jälleen ja on löytänyt uuden suojatin. Se ei ole mielipideasia vaan silkka fakta, että Endras ei ollut eilen sillä tasolla kuin maalivahdin pitää playoffeissa olla. Kaksi ensimmäistä menivät luvattoman helposti, kelailee sitä kuvaa kuinka paljon tahansa.

En ole kuvasta sitä nähnyt, mutta suoraan Denniksen edestä nähtynä maalivahdin elekieli oli kyllä sellainen, että kiekko muutti suuntaa. Eli Dennis oli mielestäni menossa torjumaan toiseen paikkaan eikä ottamassa torjuntta-asentoa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mitä muuten btw. niissä "videoklipeissä" on vikaa?
Eikös niistä näe paremmin analyyttisesti mitä tapahtui, kuin itsekseen touhottamassa hallilla pää punaisena sekunnissa ohi olevan tilanteen kanssa?
 

Stigu

Jäsen
Jaahas, videoclippikerho kokoontuu jälleen ja on löytänyt uuden suojatin. Se ei ole mielipideasia vaan silkka fakta, että Endras ei ollut eilen sillä tasolla kuin maalivahdin pitää playoffeissa olla.

Juuri näin. Noita klippejä voi kelailla kuinka paljon haluaa, mutta kyllähän se paras mielipide/fiilis noihin "oliko torjuttavissa vai ei"-kysymyksiin tulee nanosekunti maalin jälkeen, ilman hidastuksia.

Ymmärrän kyllä videoklippikerhon funktion ja olemassaolon, mutta kehittäkää nyt edes jonkinnäköiset tasapuoliset säännöt näille veskarien arvosteluille. Jos eilen meidän veskarin selässä olisi lukenut "Lundell" hänet olisi tuomittu alimpaan helvettiiin. Nyt sympaattinen saksalainen kumiukko saa jonkinnäköisen synninpäästön. En ymmärrä, vaikka Deniksestä helwetisti diggaankin.

Ja hieman bensaa nuotioon: Itse olen sitä mieltä, että Denis eilen antoi joukkueelle mahdollisuuden voittoon.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itse olen sitä mieltä, että Denis eilen antoi joukkueelle mahdollisuuden voittoon.

Sittenhän meitä on kaksi... Toki tuo osio loppui eilisessä pelissä tokaan erään, mutta silti!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maskista en tiedä, mutta Bumen maali näytti enemmän siltä, että itse laukaus yllätti kaikki. Oli niin syöttävinään tms, mutta sitten lähtikin roikkukiekko joka leijaili 80 sentin korkeudella olkapään yli maaliin. Mulle jäi kuva että Dennis lähti ennakoimaan poikittaissyöttöä tms. Mutta en ole videoklippejä nyt katsellut, niin saatan muistaa väärinkin.

En menis sanomaan, että Dennis olisi antanut eilen mahdollisuutta voittoon. Ei missään nimessä. Mutta toisaalta ei muukaan jengi antanut mahdollisuutta voittoon. Eilen kusi ihan kaikki viimeistä 3 minuuttia lukuunottamatta. Ai niin, ei muuten ollut Dennis edes maalilla silloin.

Jotenkin huvittavaa, että Lynkkaa Lunkka -klubi on noin vahvasti puolustelemassa Dennistä videoklippeineen. Eilen meni 3 vastaavaa maalia omiin kuin 2006 viidennessä välierässä se yksi ja ainoa. Vielä jotenkin uskon Dennikseen, mutta eiliselle tasolle ei saa enää vajota. Toivottavasti se miehen itsensä kertoma jännitystila on nyt ensimmäisen sm-liigan playoff matsin jälkeen poissa, ja saadaan nauttia paremmasta torjuntatyöskentelystä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun määritelmäni voittavasta veskarista on se, että jälkeenpäin ei tarvitse kelata videoita ja perustella, että tuo ja tuo maali ei ollut veskarin maali vaan syy oli tässä ja tuossa.

Endrasin kohdalla näin ei ole tarvinnut ennen Jokeri-peliä tehdä. Nyt Endrasilla on takanaan kolme heikohkoa peliä perätysten. Toivotaan, että taso nousee. Jos tulee vielä toinen yhtä jännittynyt esitys, niin 0-2 tilanteessa voisi iskeä jo Norskin häkkiin.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt Endrasilla on takanaan kolme heikohkoa peliä perätysten. Toivotaan, että taso nousee.
Tämä. En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta tuskin Endras tahallaankaan päästi runkosarjan päätöskierroksilla niitä helppoja maaleja. Eli kolme matsia on nyt mennyt melko heikosti Denniksen osalta. Nyt Endrasin pitää näyttä tasonsa tai penkki voi kutsua.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Maskista en tiedä, mutta Bumen maali näytti enemmän siltä, että itse laukaus yllätti kaikki. Oli niin syöttävinään tms, mutta sitten lähtikin roikkukiekko joka leijaili 80 sentin korkeudella olkapään yli maaliin. Mulle jäi kuva että Dennis lähti ennakoimaan poikittaissyöttöä tms. Mutta en ole videoklippejä nyt katsellut, niin saatan muistaa väärinkin.

E6:sta nähtynä jäi vähän samanlainen fiilis. Katsoin, että roiskaisee vaan kiekkoa jonnekin. Ensin mun puusilmät oli näkevinään, että menee yli/ohi ja sitten oho, menikin maaliin. Mun suunnasta nähtynä Dennis ei nähnyt kiekkoa ollenkaan. En laittaisi veskan piikkiin ekaa.
 

Stigu

Jäsen
Minun määritelmäni voittavasta veskarista on se, että jälkeenpäin ei tarvitse kelata videoita ja perustella, että tuo ja tuo maali ei ollut veskarin maali vaan syy oli tässä ja tuossa.

Täysin samaa mieltä. Toi videoklippailu veskarin suhteen on vähän sama kuin kelaisi hyökkääjien yksin läpi-tilanteita 40x-hidastuksella ja analysoisi syitä, miksi hyökkääjä ei tehnyt maalia. Itse uskon, että paras perstuntuma tulee 10 nanosekunnin päästä kun tilanne on ohi: Oliko veskarin vika vai ei.

Itse olen sitä mieltä, että 1-0 ja 2-0-maalit olisivat olleet otettavissa, jos Endras olisi sijoittunut oikein ennen laukauksia. Mutta samaan hengenvetoon täytyy kyllä todeta, ettei HIFK olisi ansainnut voittoa tuolla pelillä, suurimmat ongelmat olivat Petun Vintissä (pelitaktiikassa ja joukkueen vireystilassa). Ja jos Petun Vintti on vielä tänäänkin jäässä, niin otetaan sitten Joensuusta pikakomennuksella penkin taakse se Vitun Pentti. Uskoisin, että Sir Pentti olisi paikalla alle 1,5 tunnissa Nybarin soitosta.

Ja kyllähän Norja pitää laittaa veskaan 2-0-ottelusarjatilanteessa pelkästään herättelemään joukkuetta. Mutta toivotaan, ettei tuohon tilanteeseen jouduta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tämä. En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta tuskin Endras tahallaankaan päästi runkosarjan päätöskierroksilla niitä helppoja maaleja. Eli kolme matsia on nyt mennyt melko heikosti Denniksen osalta. Nyt Endrasin pitää näyttä tasonsa tai penkki voi kutsua.

Tässähän tämä hyvin sanottuna. Kuten jo mainittu, eka olisi pitänyt hoitaa vaikka kuinka olisi suuntaa muuttanut ja toisen päästi ilman mitään maskia kulmasta jossa olisi voinut peittää koko maalin. Kolmas oli sitten jo sarjaa aivan sama.

Jotenkin tuntuu, että keskittyminen peliin ei nyt ole ihan sataprosenttinen. Samaan viittasin aiemmin kun ihmettelin kahden viimeisen runkosarjapelin seitsemään päästettyyn maaliin. On se nyt kumma jos play-off -peliin ei osaa keskittyä. Kevättä rinnassa?

Veikkaan myös, että jos tänään narri nauraa, niin Endras ei kun Norski pelaa jatkossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minun määritelmäni voittavasta veskarista on se, että jälkeenpäin ei tarvitse kelata videoita ja perustella, että tuo ja tuo maali ei ollut veskarin maali vaan syy oli tässä ja tuossa.

Tämä on hyvin sanottu ja Endras olisi voinut olla parempikin. Mutta katsokaa kuitenkin myös Salama15:n näkemys playoff-ketjussa narrimaaleista. Jos puhutaan koko ajan maalivahdeista, tässä unohtuu se, että HIFK:n kenttäpelaajat olivat luvattoman lepsuja, eivätkä pistäneet Kilpeläistä lujille. Endrasin unelmapelillähän tämä olisi ollut siis 0-0 peliajalla ja sitten jatkoaika. HIFK:n ainoa maali tuli jo erikoiskokoonpanolla ilman veskaria. Onko hyvä taktiikka playoffeihin? Ei mun mielestäni.

Jos veskari päästää sen max 2, tämän tason hyökkäyspainotteisen nipun pitää kyllä pystyä tekemään 3 maalia. Ei ole vaikeaa Kilpeläiselle. HIFK:n muinoinen videoclippailu oli tragikoomista, toivottavasti tähän aikaan ei tarvitse palata. Sanoin silloin jo, että kun mv on tarpeeksi hyvä, ei häntä tarvitse jälkikäteen puolustella videoclipeillä. Suomen mäkimaajoukkuekin voisi elättää itseään videoclipeillä: katsokaa, juuri tuossa tuuli tarttuu meidän Masan vasempaan lahkeeseen ja vie pituudesta 12 metriä. Aina löytyy selityksiä jälkikäteen, mutta kannattaa luottaa siihen ensivaikutelmaan, kuten veljemme Stigu, ATK-alan velho, totesi. Riksman ei ollut kovinkaan monen supersuosikki ennen viimekeväisiä pleijareita, mutta kyllä hän pelasi helvetin hienosti juuri oikeassa paikassa. Kyllä playoffit taitavat pohjimmiltaan olla isojen, hyvin peittävien maalivahtien kulta-aikaa. Ilman Endrasin runkosarjapanosta HIFK olisi 99% varmuudella aloittanut kuitenkin sääläreistä, sekin kandee muistaa.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos puhutaan koko ajan maalivahdeista, tässä unohtuu se, että HIFK:n kenttäpelaajat olivat luvattoman lepsuja, eivätkä pistäneet Kilpeläistä lujille.

Sanon saman kuim aina kun Lunkkaa puolustettiin kun koko jengi oli paska. Tämä on IFKn mv. ketju ja täällä keskustellaan maalivahdeista. Dennis ei ollut torstaina sillä tasolla jolla nostetaan kannua tai edes mennään jatkoon tästä sasjasta. Tänään on syytä parantaa
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hyvin sanottu ja Endras olisi voinut olla parempikin. Mutta katsokaa kuitenkin myös Salama15:n näkemys playoff-ketjussa narrimaaleista. Jos puhutaan koko ajan maalivahdeista, tässä unohtuu se, että HIFK:n kenttäpelaajat olivat luvattoman lepsuja, eivätkä pistäneet Kilpeläistä lujille. Endrasin unelmapelillähän tämä olisi ollut siis 0-0 peliajalla ja sitten jatkoaika. HIFK:n ainoa maali tuli jo erikoiskokoonpanolla ilman veskaria. Onko hyvä taktiikka playoffeihin? Ei mun mielestäni.

Lundellin unelmapelillä 5 välierä olisi ollut 0-0 ja sitten pelattu sata jatkoaikaa, koska pelaajat eivät maalia pystyneet tekemään, ja tuskin olisivat jatkoajallakaan. Mutta Janne päästin yhden, kenttäpelaajat teki 0, joten kesälomalle lomps. Torstaina IFK teki yhden, joten veskarien unelmapeleillä matsit ois meille 1-0..mutta kun ei tullut edes keskinkertaista vaan päästettyjä 3, playoffeissa 3 on aina liikaa, sillä todella harvoin 3 päästetyllä voitetaan. Torstaista Dennis ei siis saa synninpäästöä, muttei myöskään muu joukkue. Dennis ei antanut mahdollisuutta voittoon, mutta yhtä hyvin voi myös sanoa ettei muu jengi edes ansainnut sitä. Ihme että nyt jengin paska peli onkin hyväksyttävä selitys veskarin huonoudelle. Lundellin aikana paska kenttäpeli ei kelvannut selitykseksi, vaikka päästettyjä olisi ollut vain 1. Jotenkin toivoisi tasapuolisempaa arviointia kaikkien kohdalle, mutta sitähän se fanitus toisaalta on ettei näin ole. =)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Uups, omaa lääkettäni ! Tämä on my bad, sillä tosiaankin olemme mv-ketjussa. Muun joukkueen paskuus on käyty läpi toisissa ketjuissa. Tietenkin Endras hävisi keskinäisen pelinsä Kilpeläiselle ja mv-peli on nyt narreille 0-1. Mutta siitä en ole samaa mieltä, että nykyinen taso ei riittäisi sarjasta läpimenoon.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Enskan nykytaso riittää jatkoonmenoon, JOS matsit on todellista hawaiji-lätkää ja kenttäpelaajat tekee vähintään 4 maalia/matsi seuraavissa 4 matsissa.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jos matsit on havaijikiekkoa Jokerit tekee itse kolme maalia, torstain Endras päästä kaksi ja jokereilla on yhteensä viisi. Turha luottaa, että torstain Narrit on se mittatikku millä sarjasta menee jatkoon. Ei nekään kauaa vedä makaavan veskan mailaan
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä Enskan nykytaso riittää jatkoonmenoon, JOS matsit on todellista hawaiji-lätkää ja kenttäpelaajat tekee vähintään 4 maalia/matsi seuraavissa 4 matsissa.

Kyllä tästä sarjasta mennään jatkoon kenttäpeliä ryhdistämällä. Mutta kultaa ei saada, kun maalivahti päästää 3 byyriä. GAA pitää hinkata välille 1,5-2,0, niin se on aina kultajoukkueissa mennyt. Tässähän on vähän ikävä viime kevään rauhallisesti peittävää Riksmania, pakko myöntää.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tästä sarjasta mennään jatkoon kenttäpeliä ryhdistämällä. Mutta kultaa ei saada, kun maalivahti päästää 3 byyriä. GAA pitää hinkata välille 1,5-2,0, niin se on aina kultajoukkueissa mennyt. Tässähän on vähän ikävä viime kevään rauhallisesti peittävää Riksmania, pakko myöntää.

Norjahan muistuttaa torjuntatyyliltään paljon Riksmania, ehkä siksi omalla tavallaan luotan Norjaan enemmän. Mutta olisihan se riski lähteä noin kokemattomalla playoffeihin. Toivottavasti Enska nostaa tasoaan ja samoin muu jengi, ettei tarvii ranteita viillellä auki.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä brödööri otti sen yhden, mutta oli aika huolellinen imu toi 2-0 maali. Nauhaa kelaamalla paljastuu selvästi, että längistä vilahtaa.

Eli kysymykseen vastaus: ei ole eri säännöt. Ainakaan sen suhteen, että yksi helppo pitää päästää. Vaikka toki ei sitä olisi ottanut brödöörikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös