HIFK:n kokoonpanot 2011-2012

  • 372 797
  • 1 167

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Nelson saa nyt 'ykköselle kuuluvan' peliajan, niin olisi mielenkiintoista tietää yv-koostumukset. Pödehän on pelannut extraa kakkos-yv-kokoonpanossa.

Eiköhän tässä nyt ole kysymys vain ja ainoastaan näennäisestä muutoksesta. Tai siis muutoksen ilmoittamisesta. En millään jaksa uskoa, että Nelssonit pelaisivat n. 20min. ottelussa, enkä kyllä näe siinä oikein järkeäkään, jos meinaavat vahvuuksillaan pelata. Voi olla, että Petu päättänyt jakaa tasaviisikoin pelattavan peliajan reiluun kolmeen osaan. Nelonen pelaa sitten loput ja Pera erikoistilanteet.

Ainahan on mahdollisuus myös siihen, että nelonen = ykkönen, koska aloittavat ottelun. Ehkä Petu myös ajattelee, että JYP kakkii housuunsa, kun kuulee, että Nelssonit tulee pelaamaan koko ottelun... Niin varmaan!
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nää puheet Wirtasen "levosta" on? Eikös Wirtanen ollut viimeksikin Jyväskylässä (en muista oliko juuri JYPiä vastaan) nelosessa ja pelasi 20 minuuttia pelissä.

Mielestäni hyvin roolitetut kentät ja vihdoin Eero on tajuttu ottaa pois veljesten viereltä. Kiben olisin mielummin siinä nähnyt, mutta kelpaa siinä Pessikin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainahan on mahdollisuus myös siihen, että nelonen = ykkönen, koska aloittavat ottelun. Ehkä Petu myös ajattelee, että JYP kakkii housuunsa, kun kuulee, että Nelssonit tulee pelaamaan koko ottelun... Niin varmaan!

Tai sitten viesti on suunnattu omalle joukkueelle? Noh, kohtahan se nähdään :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten viesti on suunnattu omalle joukkueelle? Noh, kohtahan se nähdään :)

Tämähän nyt olisi varsin Petumainen ratkaisu. Itse sössitään ja sitten lähetellään viestiä pelaajille. Pyh.

Maltan tuskin odottaa seuraavaa kahta tuntia! Alkaisi jo! On kyllä innostus huipussaan. Eli ei ole.
 

scholl

Jäsen
Tai sitten viesti on suunnattu omalle joukkueelle? Noh, kohtahan se nähdään :)

Eiköhän Petu sovittele tossa hirttoköyttä kaulansa ympärille. Syksyllä joku jakeluautokuljettaja oli tukkinut koko tien. Kuorma oli purettu, huomautin tyypille, voisiko siirtää autoa vähän sivuun, koska tilaa oli ja siitä olisi mahtunut ohitse niin hän ilmoitti, että ei huvita, koska hänellä on oikeus olla siinä 15 minuuttia, joten poltti röökiä tms. Sen jälkeen sanoin, että mikäs työnantaja tämä tällainen on niin voisin valittaa aiheesta niin hän antoi minulle auton perästä puhelinnumeron, joka menee Kehä Vehoon eli josta auto on ostettu, eikä siihen putiikkiin, mikä kyljessä luki hänen työnantajanaan. Lisäksi jannu ilmoitti, että Suomi on paskamaa, eikä olisi halunnut tulla Suomeen ja se duuni on paskaa ja hän on jo keväästä asti yrittänyt hankkia itselleen potkut, muttei ole onnistunut. Tulee Petusta sama mieleen. Hän tietää, että saa palkan kuitenkin sopparikauden loppuun, joten tekee käsittämättömiä juttuja, jotka sabotoivat IFK:n menestystä.

Kaikki kunnia Liivikille ja kumppaneille, mutta ei heidän paikkansa ole edes symbolisesti ja paperilla ykkönen. Se on ihan pimeetä touhua tehdä noin. Onneksi eilen oli yleisömäärä enää 6500. Yhtään katsojaa eivät ansaitse enää Petun aikana saada.
 

scholl

Jäsen
Maltan tuskin odottaa seuraavaa kahta tuntia! Alkaisi jo! On kyllä innostus huipussaan. Eli ei ole.

Koska Petu saa turpaan? Onneksi en ole vähään aikaan nähnyt hänen haastattelujaan, joten en ole sitä feissiä joutunut näkemään, mutta onko niin, ettei kukaan pelaaja vitutuksissaan ikinä muka tempaise Petua? Jos tollaisen tyypin kanssa joutuu olemaan tekemisissä pari kertaa joka päivä niin sehän on sietämätöntä. En ymmärrä pelaajia.
 
Mitä nää puheet Wirtasen "levosta" on? Eikös Wirtanen ollut viimeksikin Jyväskylässä (en muista oliko juuri JYPiä vastaan) nelosessa ja pelasi 20 minuuttia pelissä.

Mielestäni hyvin roolitetut kentät ja vihdoin Eero on tajuttu ottaa pois veljesten viereltä. Kiben olisin mielummin siinä nähnyt, mutta kelpaa siinä Pessikin.

Mun mielestä on täysin perseestä, että pelaaja joka on ollut koko joukkueesta useimmin kentällä, kun on tehty tasakentällisin maali, joutuu pelaamaan "luistin painaa kolmannen vaihdon jälkeen" Rajumäen ja "ei mitään kykyä vielä kiekollisena" Åstenin kanssa. Onko Petu oikeasti niin vitun ulapalla ja ylpeä, ettei voi myöntää olleensa väärässä? Kärpät jos voittaa tänään parilla-kolmella maalilla ja HIFK häviää vastaavilla, niin ollaan taas lähtöruudussa (eli kuuden parhaan ulkopuolella) ja hyvät vuodenvaihteen otteet on vedetty vessasta alas. Onko tämä oikea aika kokeilla, kun ollaan kolmen ottelun tappioputkessa ja HIFK:n pahimmassa pelillisessä suvantovaiheessa moneen vuoteen? Tai siis kokeilu on tottakai ok, mutta onko kokeilun työkaluna pakko olla juuri se joukkueen tärkein lenkki (kyllä, tässä tilanteessa mun mielestä Pera > Mikke)? Pelaaja, joka pystyy pitämään viisikkonsa kanssa koossa ehkäpä paremmin, kuin kukaan muu liigassa?

Toisaalta mitä vitun väliä, kun komisario PS:n ketjuruletti alkaa, kun noin 2.47 ensimmäistä erää on pelattu ja sen jälkeen ainoa sääntö on, että kahta kertaa peräkkäin ei saa ketkään muut, kuin Granlundit, mennä kentälle samojen tyyppien kanssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bobby teki hyvin työtä kolmannessa maalissa.

Hienoa peliä näiltä jätkiltä! Ja olinko kuulevinani Ikan kommentoinnissa tiettyä kuittaamista Petulle, kun tuli puhe Liivikistä: "Hän ansaitsee ehdottomasti työrauhan". Ilmeisesti Mestis-komennus ei ole Ikan mielestä sama asia kuin työrauha, vaikka Ika itse Simon saikin. Mä diggaan ylipäätään kommentoijista, jotka eivät yritä olla kaikkia miellyttäviä diibadaabalässyttäjiä. Hyvä Ika!
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Hienoa peliä näiltä jätkiltä! Ja olinko kuulevinani Ikan kommentoinnissa tiettyä kuittaamista Petulle, kun tuli puhe Liivikistä: "Hän ansaitsee ehdottomasti työrauhan". Ilmeisesti Mestis-komennus ei ole Ikan mielestä sama asia kuin työrauha, vaikka Ika itse Simon saikin. Mä diggaan ylipäätään kommentoijista, jotka eivät yritä olla kaikkia miellyttäviä diibadaabalässyttäjiä. Hyvä Ika!

Mä diggaan myös Kuulasta, jätkämeininkiä eikä turhaa paskan liirumlaarumia. Lisää tälläsiä selostajia jotka eläytyy tuohon hommaan eikä ole virkamies.
 

Fordél

Jäsen
HIFK:lla on kaksi hyvää kenttää, joista toinen on Liivikin kenttä ja toinen rakentuu Granlundin ympärille. Ongelma on nyt se, että ne kaksi muuta kenttää puuttuu. Redenbach näyttää olevan nyt se jengin heikoin lenkki, jolle ei tunnu löytyvän roolia. Toisaalta taas Wirtanen kärsii tästä Redenbachin tilanteesta. Wirtasen kohdalla pitäisi kuitenkin ymmärtää, että hän on todellakin jo kärkikenttien sentteri. Ei enää tarvi puhua mun mielestä mistään ideaalista kolmossentteristä vaan kyllä pyttyä tavoittelevassa jengissä voi pelata Wirtanen kakkosen keskellä. Huikea pelaaja, joka pelaa todella fiksusti molemmissa päissä kenttää. Yksi joukkueen arvokkaimmista pelaajista.

Eli näillä mietteillä kasaisin kentät muotoon:

1. Granlund - Granlund - Somervuori
2. Kuhta - Wirtanen - Pesonen
3. Jäljelle jäävät
4. Nyholm - Liivik - Pöysti
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
- - - - --
Eli näillä mietteillä kasaisin kentät muotoon:

1. Granlund - Granlund - Somervuori

Tämä ei kyllä oikein toimi. Perjantaina Eero rupesi työjuhdaksi kun veljeksistä ei siihen ollut, eikä se ole kyllä Eeron rooli. Pysyköön keskellä valmiina laukomaan kun kiekko lapaan tulee, siinä hän on parhaimmillaan. (Sekä nopeissa nousuissa) Eli jos Eero jäisi ykköseen niin nuorempi G-mies pois ja joku raastaja (näitähän riittää...) tilalle kuka hoitaa kiekon kulmasta Mikelle jne.
 

Fordél

Jäsen
Tämä ei kyllä oikein toimi. Perjantaina Eero rupesi työjuhdaksi kun veljeksistä ei siihen ollut, eikä se ole kyllä Eeron rooli. Pysyköön keskellä valmiina laukomaan kun kiekko lapaan tulee, siinä hän on parhaimmillaan. (Sekä nopeissa nousuissa) Eli jos Eero jäisi ykköseen niin nuorempi G-mies pois ja joku raastaja (näitähän riittää...) tilalle kuka hoitaa kiekon kulmasta Mikelle jne.

Mun mielestä Gralundeja on turha hajoittaa, koska pystyvät pelaamaan hyvin hyökkäyspäässä. Pitkiä hyökkäyksiä, jotka on kaikki pois vastustajan hyökkäysajasta. Siihen kolmenneksi lenkiksi hyvä viimeistelijä niin hyvä kärkikenttä on valmis.

Pesonen on mielestäni monipuolisempi pelaaja kuin Somervuori, joten sopisi hyvin Wirtansen vierelle tuomaan taitoa ja kiekkokontrollia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli näillä mietteillä kasaisin kentät muotoon:

1. Granlund - Granlund - Somervuori
2. Kuhta - Wirtanen - Pesonen
3. Jäljelle jäävät
4. Nyholm - Liivik - Pöysti

Ei, ei. Ykkönen on aivan liian lapanen omassa päässä. Olkoon vaikka yv-ketju mutta ei tasaviisikoin. MaG ei valitettavasti ole liigatason fysiikassa vielä.

Pesonen-MG-Eero
Kibe-PW-MaG
Trio Rikolliset
Raju-Tyllerö-Åsten

Peluutus niin, että Tyllerön kenttä tauottaa kun ykkönen&kakkonen huilaa. Rikolliset painakoot sitten suuremmalla peliajalla. Minimoidaan huonot(Redenbach+Eki) ja maksimoidaan hyvät(Rikolliset). Ykköseen Pesonen joka oikeasti ansaitsee/tarvii hyvät ukot rinnalle. Wirtasen show on ollut parasta kun Kibe vetää vierellä, MaG tuokoon siinä hyökkäysjuonikkuutta ilman että omissa kolisee.

AV1: PW+Pöde
AV2: Liivik+Raju

VP kun tulee takas niin sitten uusiksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mun mielestä Gralundeja on turha hajoittaa, koska pystyvät pelaamaan hyvin hyökkäyspäässä. Pitkiä hyökkäyksiä, jotka on kaikki pois vastustajan hyökkäysajasta. Siihen kolmenneksi lenkiksi hyvä viimeistelijä niin hyvä kärkikenttä on valmis.

Nuorempi Granlund on kuitenkin loppupeleissä aika lapanen kaksinkamppailuissa sekä puolustus- että hyökkäysalueella, joten siksi haluaisin itse nähdä hieman enemmän kamppailuvoimaa tässä ykkösessä. Paras olisi IMO Peltonen palatessaan kehiin, mutta siihen saakka Pesonen ja esim. Somervuori kehiin, niin johan rokkaa. Nuoremman Granlundin kokeilu Wirtasen ketjussa ei myöskään olisi huono idea.

Tänään oli joka tapauksessa hieno yhteistyö Pesoselta ja Granlundilta, tätä lisää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Wirtasen kohdalla pitäisi kuitenkin ymmärtää, että hän on todellakin jo kärkikenttien sentteri. Ei enää tarvi puhua mun mielestä mistään ideaalista kolmossentteristä vaan kyllä pyttyä tavoittelevassa jengissä voi pelata Wirtanen kakkosen keskellä. Huikea pelaaja, joka pelaa todella fiksusti molemmissa päissä kenttää. Yksi joukkueen arvokkaimmista pelaajista.

Samaa mieltä, sitä paitsi Wirtanen oli myös pytyn voittaneen joukkueen kakkossentteri...Sen sijaan Markus Granlund ei ole pyttyä tavoittelevan joukkueen ykkösketjun mies. Minusta ei edes kakkosen. Pärjää helpoissa peleissä, jopa loistaa, mutta harmittavan usein hiipuu statistiksi, kun otteet ja meno kovenevat. Nuo kaksi asiaa kun Petullekin valkenisi, niin alkaisi permanentti hahmottua. Nyt menee taas aikaa hukkaan, kun Redenbachille yritetään rakentaa toimivaa kakkoskenttää. Ei sitä löydy, kun Rede itse ei riitä.
 

Fordél

Jäsen
Ei, ei. Ykkönen on aivan liian lapanen omassa päässä. Olkoon vaikka yv-ketju mutta ei tasaviisikoin. MaG ei valitettavasti ole liigatason fysiikassa vielä.

Pesonen-MG-Eero
Kibe-PW-MaG
Trio Rikolliset
Raju-Tyllerö-Åsten

Onhan se toki näinkin ja eihän se pahaa tekisi jos MiG:n kentässä olisi paremmalla fysiikalla varustettuja valmiimpia pelaajia. Vielä kun Peltonen saapuisi takas niin kentät voisi asettua ihan hyviin uomiinsa. Redenbachin viereen voisi tällöin istuttaa Erkin lisäksi jonkun vähän kiekollisemman kaveri, joka kenties osaisi laittaa kiekkoa reppuun sitten kun Redenbach innostuu taas tarjoilemaan. Eli vaikka:

Peltonen - MiG - Somervuori
MaG - Wirtanen - Pesonen
Kuhta - Redenbach - Rajamäki
Nyholm - Liivik - Pöysti
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyholm - Liivik - Pöysti

Aamun hesarissa oli päävalmentajalta hyvin mielenkiintoinen kommentti siihen, miksi oheinen kolmikko on pelannut viime aikoina niin vahvasti. Syy on kuulemma se, että ovat itse huomanneet että osaavat pelata. Menee kyllä tollaiset kommentit pahasti yli; vaikka miten ollaan jätkäkulttuurissa. Ainakin meikäläinen näki jo viime keväällä, että kyseessä on roolissaan äärimmäisen hyvä koostumus, joka pystyy ratkaisemaan pelejä. Ehkä olisi kannattanut miettiä ja vastata siihen, miksi alkukaudella oheinen kolmikko piti hajottaa.
 

Stigu

Jäsen
Ei, ei. Ykkönen on aivan liian lapanen omassa päässä. Olkoon vaikka yv-ketju mutta ei tasaviisikoin. MaG ei valitettavasti ole liigatason fysiikassa vielä.

Pesonen-MG-Eero
Kibe-PW-MaG
Trio Rikolliset
Raju-Tyllerö-Åsten

Peluutus niin, että Tyllerön kenttä tauottaa kun ykkönen&kakkonen huilaa. Rikolliset painakoot sitten suuremmalla peliajalla. Minimoidaan huonot(Redenbach+Eki) ja maksimoidaan hyvät(Rikolliset).

Brother Junior Shit (suom. huom. Kikkare) puhuu jälleen kerran asiaa. Villen ja Turon kuntoutuessa MaG ja Åsten voivat vaikka huilata. Lobotomia voisi vaikka paistaa pojille räiskäleitä pelin aikana.

.. ja toi Tyllerö on hyvä :)

P.S. Mikäs Turon tilanne on? Häntä kaivattaisiin tuonne taskurakettien sekaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
IFK tarvitsee neljä hyvää ketjua joten on turha laittaa neloseen mitään jämiä, itse rakentaisin ketjut seuraavaan muotoon kun kaikki jätkät ivat kunnossa:

Peltonen/Pesonen - Mikke - Somervuori
Pesonen/Peltonen - Wirtanen - Kuhta
MaG - Tyler - Turre/Eki
Nyholm - Liivik - Pöysti

Mikä Piiparisen tilanne muuten on, ei ole kuulunut hänestä mitään?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tänään

Kuhta-Wirtanen-Peltonen

Granlund-Granlund-Pesonen

Rajamäki-Redenbach-Somervuori

Nyholm-Liivik-Pöysti

Fernholm-Söderholm

Kurvinen-Jokela

Melart-Kousa

Norja-Endras


VP tekee paluun, loistavaa!
 

tuffgong

Jäsen
Ite oon jo pidemmän aikaa miettinyt että haluisin kapteenin palatessa nähdä ketjut muodossa:

Peltonen - MiG - Pesonen
Kuhta - Wirtanen - Rajamäki
MaG - Redenbach - Somervuori
ja sit se itsestäänselvyys
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ite oon jo pidemmän aikaa miettinyt että haluisin kapteenin palatessa nähdä ketjut muodossa:

Peltonen - MiG - Pesonen
Kuhta - Wirtanen - Rajamäki
MaG - Redenbach - Somervuori
ja sit se itsestäänselvyys

Ei, ei. Tyllerön ketju on tossa muodossa aivan lapanen omassa päässä. Avainsana tässä touhussa on tällä hetkellä tasapaino ja tarkoitus.

Tasapaino = Ketjun pitää pystyä pitämään puolensa omassa päässä
Tarkoitus = Samettinäppien ei tarvi olla telaketju jne.

Tähän sitten yhdistetään peluutusaikojen järkevyys niin ollaan hyvillä vesillä.

Vittu kun on ikävä Turrea. Onko kellään mitään dataa jäbän kondiksesta?
 

ConGordiO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk+LoKv+J.Jalosen Leijonat+M.G.
Ilmeisesti HIFK tänään
Kuhta-Wirtanen-Peltonen

Granlund-Granlund-Pesonen

Rajamäki-Redenbach-Somervuori

Nyholm-Liivik-Pöysti

Itse olisin halunnut nähdä että tämä MigMag pari hajotettaisiin ja ketjut menisivät näin:
Kuhta-PW-MaG
Peltonen-MiG-Pesonen
Kolmonen ja nelonen niin kuin nyt.

Tässä olisi huomattavasti parempi Balanssi kun Peltonen toisi Miken kenttään rauhallisuutta ja puolustusvoimaa, ja MaG olisi playmakerina jopa parempi kuin Peltonen ja PW hoitaisi puolustus suunnan. No nyt mennään näillä ja kyllähän tämä nyt kuitenkin parempaan päin on..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös