HIFK:n ketjuruletti kaudella 2014–2015

  • 241 561
  • 1 057

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Luttisen kaltaista voimapelaajaa/sniperia itsekin suosin kahden laukauksia säästelevän taiturin rinnalla. Leinolle tarjoaisin näytönpaikkaa Elkinsin laidalla, jossa Blomqvistilla on ollut tehoihinsa nähden yllättävän kiveenhakattu vakiopesti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luttisen kaltaista voimapelaajaa/sniperia itsekin suosin kahden laukauksia säästelevän taiturin rinnalla. Leinolle tarjoaisin näytönpaikkaa Elkinsin laidalla, jossa Blomqvistilla on ollut tehoihinsa nähden yllättävän kiveenhakattu vakiopesti.

Tätä itsekin olen miettinyt, miksi ei ole kokeiltu. Onko tässä kyse laiturin paikasta, onko toinen puhtaasti vasen tai oikea.

Tietty tässä on sellainenkin näkökulma kevättä ajatellen että Luttinen sentterin kokemuksella tuo aloitusvoimaa kenttään ja nähdään se hyöty myös Ramun tai Nykoppin rinnalla, kun taas Elkins on niin selkeä voittamaan näitä aloituksia ja ei paljoa vaihdella pois aloittajan paikalta.

_
 

F#21

Jäsen
Leino taisi alkukauden pyöriä tuossa Elkinsin ja Puustisen kanssa, mutta siitä ei tullut yhtikäs mitään. Piti kiekkoa liian pitkään itsellään ja ketjukavereista huomasi kuinka tuskastuneita he olivat. Tietenkin Puustinen oli alkukauden huonossa kunnossa muutenkin, joten ehkä tuota kolmikkoa voisi kokeilla uudestaan.

Mielestäni Blomqvist on sopinut hyvin tuohon Elkinsin ja Puustisen kanssa. Hän luistelee paljon ja jättää enimmän kiekollisen pelin muille. Ja ihan OK tehot nuo 4+10 pistettä ovat 12:28 minuutin keskiarvolla.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Jotain lisäpiristystä tuohon Blomqvistin sijasta tarvitaan, että Elkins-Puustinen samalla saataisiin nousemaan lähemmäksi viime kauden tasoaan. Blunkalle on annettu erinomainen tontti läpimurtoa varten, mutta aika laihoiksi on tehot tuossa jääneet. Toisaalta mistä sitä tietää, vaikka jannu tulevan 2 kk:n aikana nousisi uudelle tasolle. Joka tapauksessa kun monia muitakin parempia kundeja kierrätetään, niin kyllä SB:kin voi välillä väistyä uusien yrittäjien tieltä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jotain lisäpiristystä tuohon Blomqvistin sijasta tarvitaan, että Elkins-Puustinen samalla saataisiin nousemaan lähemmäksi viime kauden tasoaan. Blunkalle on annettu erinomainen tontti läpimurtoa varten, mutta aika laihoiksi on tehot tuossa jääneet.

Mielestäni Blomqvist on pelannut yllättävänkin hyvän kauden tähän mennessä, sillä allekirjoittanut odotti hänestä lähinnä rotaatiopelaajaa nelosketjun laitaan. Pisteetkin ovat peliaikaan nähden ihan kohtuulliset. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että Leino voisi sopia hänen paikalleen paremmin, sillä tuollaisenaan ketju on ominaisuuksiltaan vähän yksiulotteinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Elkinsin ketju on tehnyt useita maaleja mistä saa kiittää myös Blomqvistin suoraviivaisuutta, kundi ajaa suoraan maalipaikoille yhtään kikkailematta, tainnut Puustinen lyödä jonkun ribarin maaliinkin siitä. Ollut kieltämättä mies paikallaan.

Leino on jännä pelaaja, mä olen sitä mieltä että on yksi meidän monipuolisimmista ja vielä sellaisessa iässä että kehittyy koko ajan, tälläinen koutsin unelmapelaaja. Leinohan tuossa Ramun kentässä alkukaudesta ei ollut niin hyvä mitä on ollut muutamissa viime kuukauden peleissä ennen U20 taukoa, aluksihan kaikki pyöritti kiekkoa ja oli karuselliä koko kenttä, mutta mä näen että Leinon peli on muuttunut tuossa Ramun kentässä suoraviivaisemmaksi ja taas nelosessa tekee enemmän perussentterin roolia missä menee mun mielestä hukkaan. Joka tapauksessa nämä ovat positiivisia ongelmia kun jätkät suoriutuu useammassa roolissa.

_
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Blomqvist niinsanotusti täyttää paikkansa, mutta minä haluan parempaa ja vertailupohjana on viime kauden Elkinsit. Peltosen vaihtuminen SB:hen on todella iso muutos. Olen kyllä tyytyväinen Törmäsen pyrkimykseen vetää runkosarja leveällä rintamalla siten, ettei kaikki munat ole samassa korissa. Ei olla yhden ketjun joukkue, vaikka silläkin taktiikalla joskus mitali on otettu , olikos se Harkinsin aikana. Keväämmällä pitää sitten aina tarvittaessa kyetä tiivistämään joukkuetta niin, että kuumat pelaa enemmän.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä ne ovat Puustinen ja Elkins, jotka saisivat parantaa huomattavasti nähtyä enemmän. Elkins on hyökkäyspäähän välillä aivan täysin turhake, joka hoitaa aloitukset, mutta that's about it. Kokoa on vaikka muille jakaa, samoin voimaa, mutta tietty kiima puuttuu kokonaan. Loistava pelaaja, mutta itse vaadin häneltä kyllä huomattavasti enemmän kuin mitä nyt on saatu. Mulle ei riitä, että taklaa joka 12. matsi, vaan odotan, että näyttää kaikille närhen munat joka pelissä. Puolustussuuntaan ei ole napisemista, pl. se yksi vähän vaisumpi jakso. Puustinenkaan ei vielä ole siinä vedossa kuin hönen pitäisi olla, mutta voin odotella, jos ns. toimittaa keväällä. Blomqvist ylisuorittaa odotuksiin nähden tuossa ketjussa odotuksiin nähden, kaksi aiemmin mainittua hieman alisuorittaa.

Luttista tarvitaan Leinon tilalla Ramun ja Goldien kanssa. Ketju tarvitsee vääntövoimaa ja sitä Artulla on. Goldie on parantanut, mutta kyllä mä näen, että tosipeleissä hän lentää kuin leppäkeihäs ja Leinon jalat eivät ehkä riitä paikkaamaan Artun ketjuun tuomaa vääntövoimaa.
 

Stigu

Jäsen
Jos pleijareita ajattelee, niin itse jakaisin nähdyn perusteella pleijareihin kelpuutettavat pelaajat seuraaviin koreihin:

Huippupelaajat: Ramu, Zabo, Grilli
Parempaa keskitasoa olevat peruspelaajat: Puustinen, Elkins, Luttinen, Söde
Peruspelaajat: Kuparinen, Nykopp, Rask, Auvitu, Taipalus
Reservi: Blomqvist, Åsten, Leino, Tamminen, Goldie, Partanen, Lamberg, Miihkali, Honkaheimo

Kolmesta ekasta korista riitää pelaajia 2,5 kentällisen verran, joten noita reservejä tarvitaan.Pakistoon tarvitaan tietty Miihkali + Honkaheimo, mutta hyökkäys onkin kinkkisempi juttu: siellä on neljä metriheikiä, kaksi raamit omaavaa pelaajaa ja yksi ryssäläinen nuorukaisprimadonna. Itse nostaisin pleijarikokoonpanoon metriheikeistä Lambergin ja Leinon, molemmat raamipelaajat sekä ryssäläisen nuorukaisprimadonnan. Ketjut voisivat olla jotain seuraavaa:

Zabo-Ramu-Puustinen
Taiplaus-Grilli

Luttinen-Elkins-Goldie
Söde-Auvitu

Rask-Kuparinen-Leino
Miihkali- Honkaheimo

Partanen- Nykopp-Tamminen

Jokaisessa kentällisesä olisi taitoa ja voimaa (sen minkä tuosta helsingin kalpasta pystyy irti repimään) . Lisäksi uutena surprisena Stögön IFK:hon jengistä löytyisi roolitusta: Ykkönen ainakin yrittäisi olla se terävin keihäänkärki ja nelonen se vastustajan fysiikkaa moukaroiva pataljoona. Itse olen tykästynyt Tammisen peleihin, ja Partanenkin on näyttänyt lieviä heräämisen merkkejä viime aikoina. Ja for old time's sake: Olisi kiva nähdä tuollainen perinteinen IFK:n näköinen neloskentällinen pleijareissa.

Isoimpana ongelmana näen pakiston. Perkele kun tuolla olisi kärkinelikon jälkeen hieman parempaa materiaalia.

Tai itse asiassa vieläkin isompana ongelmana näen sen, että Stögö miettii pelkästään joukkueen pelisapluunaa, eikä roolituksia. Tämän lopputuloksena pleijareissa nähdään kaikki meidän metriheikit ja puolustuksen kääpiöt ilman minkäänlaisia roolituksia ja jokainen kentällinen yrittää toteuttaa Air-Hokia parhaimman mukaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ilmeisesti Kuopion Gänstä ei ole vielä ainakaan viime kauden vireessä ennen loukkaantumista. Pisteitä tulee aina välistä, mutta jotakin jää kuitenkaan puuttumaan. Mistä tämä teidän enemmän hänen pelejään nähden silmin johtuu?

Onko ketjukemioissa vikaa? Peliajassa tai saako mies yvvastuuta joiden kautta tulisi onnistumisiakin? Vai missä mättää. Oli kuitenkin vuosi sitten melkoinen maalinsylkijä ja on toki vieläkin jos palaset vain naksahtaa paikoilleen

Edit.. Jollei joku nimeä tunnista niin #71 Puustisesta siis kyse
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ilmeisesti Kuopion Gänstä ei ole vielä ainakaan viime kauden vireessä ennen loukkaantumista. Pisteitä tulee aina välistä, mutta jotakin jää kuitenkaan puuttumaan. Mistä tämä teidän enemmän hänen pelejään nähden silmin johtuu?

Onko ketjukemioissa vikaa? Peliajassa tai saako mies yvvastuuta joiden kautta tulisi onnistumisiakin? Vai missä mättää. Oli kuitenkin vuosi sitten melkoinen maalinsylkijä ja on toki vieläkin jos palaset vain naksahtaa paikoilleen

Edit.. Jollei joku nimeä tunnista niin #71 Puustisesta siis kyse

Puustisesta on aika paljon ollut juttua täällä, mutta ymmärrän ettei koko ketjua jaksa kahlata läpi, joten koitan tiivistää.
Alkukaudesta Puustisella oli jotain vammaa ja se näkyi. Sitten hän paranteli tuota jonka jälkeen meno olikin jo tutumman näköistä. Nyt on kuitenkin taas hieman vajonnut, tietysti ongelmia voi olla kondispuolella jos ei esim. kesällä ole tuosta loukkaantumisesta johtuen pystynyt treenaamaan kunnolla, tämä näkyy väkisinkin tässä otteluruuhkassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Heittäisin venäläisen primadonnan pihalle kokoonpanosta, jos ei meno parane kuluvan ja ensi viikon aikana. Täysin hyödytön kaartelija kentällä, jolle tulee luvattoman paljon kiekonmenetyksiä. Sama koskee myös Partasta, vaikka nelosketjussa ei sinänsä pysty tekemään damagea tulosyksikköihin. Jos pystyy pelaamaan nolla nollaa, niin fine. Jos edes yrittäisi olla fyysinen, mutta kun ei.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Samaa mieltä Axborin kanssa. Mielestäni Goldie vaan sekoittaa peliä ja hankaloittaa oman ketjun tekemistä surffailullaan. Mestikseen pelaamaan.

Ketjut voisi tämän jälkeen laittaa hyvinkin muotoon:

Zaborsky-Kuparinen-Rask
Luttinen-Ramstedt-Lamberg
Blomqvist-Elkins-Puustinen
Åsten-Nykopp-Tamminen
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Uskokaa pois että Leino tulee vielä kevättä kohden ottamaan roolia, mulla vahva luotto mieheen. Tekee paljon oikeita asioita kentällä ja kykenee vielä paljon parempaan. Stögö peluuttanut miestä vähän joka kentässä joka näkyy siinä ettei ole täysi potentiaali päässyt esille kun ei ole väkiintunut ketjukaverit, mm nelossentterinä on skulannut missä on suoriutunut vähintäänkin kelvollisesti, kundi on joukkueen idearikkaimpia mitä tulee kiekollisuuteen. Voisi olla tulevaisuutta Ramun ja vaikkapa Luutisen kanssa jos heivataan hetkeksi Goldobin sinne Partasen kanssa neloseen, niin kuin olen jo aiemmin todennut mun kakkosketju olisi muutamissa marras-joulukuun peleissä maagisiin suorituksiin äitynyt Goldie - Ramu - Leino.

_
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Leino! Unohdin hänet tuosta sommitelmasta kokonaan. Ehdottomasti paikka kakkosen laidalta laittamassa Ramun passeja sisään.
 

Arminius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK tänään:


Maalivahdit

34 Ville Husso
30 Kevin Lankinen (varalla)

Hyökkääjät

67 Tomas Zaborsky - 11 Matti Kuparinen - 88 Joonas Rask
19 Sami Blomqvist - 91 Corey Elkins - 27 Henri Tamminen
78 Nikolai Goldobin - 46 Teemu Ramstedt - 45 Micke Åsten
29 Toni Leinonen - 62 Robert Leino - 12 Miro-Pekka Saarelainen

Puolustajat

48 Hannu Pikkarainen - 8 Daniel Grillfors
56 Lauri Taipalus - 43 Miihkali Teppo
26 Toni Söderholm - 33 Sebastian Moberg
44 Otto Honkaheimo
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Onhan tuo ykkönen ihan ok, mutta kyllä mä Törmäsenä katsastaisin tuon Zaborsky-Ramstedt -kaksikon samassa ketjussa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan tuo ykkönen ihan ok, mutta kyllä mä Törmäsenä katsastaisin tuon Zaborsky-Ramstedt -kaksikon samassa ketjussa.
Eikös ne pelannutkin jonkun matsin, vai muistanko ihan väärin. Ei toiminut peli molempiin suuntiin ja siten ihan hyvä tuo nykysysteemi että YV:llä nähdään Ramua ja Zaboa, mutta sitten tasaviisikoin Kupru tasapainottaa hyvin vauhtikoneita Zabo - Rask.

Jatkoaika antoi kaksi tähteä Goldobinille eilisestä pelistä, mistä hyvästä. Jätkä on täysin unessa kun pelissä on vauhtia, muutaman kuvion sai lopussa taas läpi Leinon kanssa kun Stögö siirtyi kolmeen kenttään.

_
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoaika antoi kaksi tähteä Goldobinille eilisestä pelistä, mistä hyvästä. Jätkä on täysin unessa kun pelissä on vauhtia, muutaman kuvion sai lopussa taas läpi Leinon kanssa kun Stögö siirtyi kolmeen kenttään.
_

1+1 (ja ainakin yksi hommattu jäähy jälleen kerran) ja lopussa piti välillä yksin Bluesin puolustusta täysin pilkkanaan. Vain ketjukavereiden kädettömyys ratkaista esti lisätehot. Kokonaisvaltaisessa pelissä on kyllä ongelmia, siksihän hän täällä pelaakin. Aloitti myös ottelun kehnosti, mutta kolmannessa erässä varmaan meidän vaarallisin pelaaja.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
1+1 (ja ainakin yksi hommattu jäähy jälleen kerran) ja lopussa piti välillä yksin Bluesin puolustusta täysin pilkkanaan. Vain ketjukavereiden kädettömyys ratkaista esti lisätehot. Kokonaisvaltaisessa pelissä on kyllä ongelmia, siksihän hän täällä pelaakin. Aloitti myös ottelun kehnosti, mutta kolmannessa erässä varmaan meidän vaarallisin pelaaja.

Goldie piristyi tuosta maalistaan huomattavasti, sitä ennen se oli sitä samaan flegua surffailua kuin aikaisemmissa peleissä kisoista palaamisen jälkeen. Lopussa pyöritteli Bluesin pakistoa mennen tullen. Jotenkin tuntuu että saa itsestään premmin irti Leinon kuin Ramun kanssa. Toisaalta taas ykkönen sai tasakentällisin huomattavasti paremmin aikaan Ramun tuuratessa Kuprua tämän istuessa käytöskymppiään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ristiriitainen pelaaja Goldobin on ja itsekin toivon todella että löytäisi sitä peli-iloa koko ketjun kanssa tekemiseen. Periaatteessa jos saivarrellaan niin nuo Goldien avut eilenkin oli aika pitkälti sellaisissa tilanteissa missä on yksin ja loogisinta että maali tulee rankkarista, olisi toki saanut tulla lopussa toinenkin.

Jos ja kun Ramu on meidän maagisin sentteri niin oudon vähän ne saa mitään järkevää tehtyä tämän wonder-boyn kanssa joka kiistatta on maaginen käsistään. Se mitä aikaisemminkin olen maininnut niin parempia tilanteita tulee kun Goldie syöttää vauhtiin Leinolle jolla on myös taitoa ja sitä silmää hiffata nämä Goldien passit. Koska tässähän ei puhuta mistään takatolpalta tyhjiin passeista vaan onnistuessaan nuo passit tulee vauhtiin ja tyhjään tilaan.

_
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jatkoaika antoi kaksi tähteä Goldobinille eilisestä pelistä, mistä hyvästä. Jätkä on täysin unessa kun pelissä on vauhtia, muutaman kuvion sai lopussa taas läpi Leinon kanssa kun Stögö siirtyi kolmeen kenttään.
_

En tiedä millä logiikalla jatkoaika noita tähtiä jakaa, mutta joskus itsekkin IS:n tähtiraadissa istuneena, ohjeissa luki että "yksi yksittäinenkin tähtisuoritus voi riittää tähden saamiseen" eli joku väläytys joka jää raadin mieleen voi oikeuttaa noihin IS tähtiin. Joita ei siis enää tällä kaudella jaeta.
Kyllähän Goldobin kuitenkin keräsi tehot 1+1
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jos ja kun Ramu on meidän maagisin sentteri niin oudon vähän ne saa mitään järkevää tehtyä tämän wonder-boyn kanssa joka kiistatta on maaginen käsistään. _

Joo, tämä on mielestäni yksi niisät pareista jotka vaikuttavat paperilla täydelliseltä yhdessä, mutta käytäntö osoittaa muuta. En tiedä ovatko sitten liian samanlaiset pelaajat jolloin se yhteispeli ei oikein tuo mitään lisää. Toisekseen hieman outoa että Stögö jatkaa tämän parin peluuttamista pelistä toiseen vaikka tulosta ei kauheasti tule.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
HIFK tänään:

Zaborsky-Kuparinen-Rask
Goldobin-Ramstedt-Puustinen
Blomqvist-Elkins-Leino
Åsten-Nykopp-Saarelainen
Leinonen

Grillfors-Pikkarainen
Söderholm-Honkaheimo
Teppo-Moberg

Lankinen
(Husso)

Eli eli, Nykopp ja Puustinen takaisin sairastuvalta, sen sijaan Taipalus on seuraava flunssa-aallon uhri (toivottavasti flunssaa). Lankinen maalilla. Pari muutosta ketjuihin kun Puustinen kakkoseen, Leino kolmoseen Elkinsin laidalle.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No niin Kevin maalissa ja Taipalus jostain syystä myös poissa. Saarelainen pelaa nelosketjussa tänäänkin.

Hienoa että Kevinille annetaan kotipelejäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös