Eihän siellä junnuissa ole ikinä tapahtunut mitään ilman Nybondaksen siunausta.
Ymmärrän, että Kärpät naaraa pelaajia suuremmalta alueelta, mutta en mitenkään voi käsittää, että se olisi joku tekosyy laiskana olemiselle. Miksi HIFK ei voisi tehdä samaa kuin mitä Kärpät tekee? Miksi HIFK ei ole alkanut tehdä sitä ennen Kärppiä? Miksi HIFK ei iske hyvinkääläisiin tai riihimäkeläisiin junnuihin? Sieltä tulee päivittäin Stadiin tuhansia ihmisiä kouluun ja duuniin, miksi hokihessut eivät voisi tulla? Joskus sata vuotta sitten, kun minä olin esim. lukiossa, meidän koulu oli täynnä espoolaisia. He siis tulivat joka päivä dösällä skoleen, hengasivat stadissa tai kävivät harrastuksissaan ja menivät illalla kotiin. Hallilla ne istuu kaiket päivät kuitenkin ja samapa tuo, missä se halli sijaitsee. Jos junnuikäiset ulkopaikkakuntalaiset valitsevat Bluesin tai Jokerit, mutta eivät HIFK:ta, vika on HIFK:ssa. Eikö esim. Nordikselle ole hyvät liikenneyhteydet melkein mistä tahansa? Minusta on. Ruuhka-aikaan aikaa menee toki enemmän, mutta sellaista se on.
Toki olen myös sitä mieltä, että kaikkiin vaatimuksiin ei pidä lähteä mukaan, mitä junnut vanhempineen ja agenttineen keksii. Haluaisin kuitenkin uskoa, että siellä joukossa olisi muutama täyspäinenkin yksilö, jolla on realiteetit hallussa. Itse näen, että kysymys on enemmänkin kunnianhimosta kehittää omaa toimintaa sekä junnujen menestys että myös sitä kautta edustusjoukkueenkin menestys silmällä pitäen.