Tuosta puuttuu täysin peliä tekevä sentteri jolloin semmoinen pitäisi löytyä laidalta (kuten Lasch, Kuusela jne.), mutta kun ei löydy. Viime kauden yv-ongelmat tulevat jatkumaan myös tulevalla kaudella jos tuonne ei löydy luovia pelaajia. Kukaan nyt sisään tullut pelaaja ei yv:tä pyörimään saa. Jos tuossa on IFK:n sentteristö mallia 2017-18 niin tulee perinteinen IFK-kausi. Myös Carlssonin sopeutuminen Liigaan on ihan täysi mysteeri, voi flopata pahastikin vaikka kuinka hyvin olisi SHL:ssä pelannut.
Boldattu osa (oma) nyt on ihan ympäripyöreää diibadaabaa. Ulkomaalaishankinnat on aina riskejä, samoin kuin tähän seuraan tullessa myös kotimaiset pelaajat. Tuolla asenteella tänne ei kannattaisi tuoda ketään Suomen ulkopuolelta. Itse asiassa suomalaisiakaan ei voitaisi kiinnittää, kun ne kuitenkin floppaa täällä. Annetaan siis se mahdollisuus, koska pakko siellä kentällä on joidenkin pyöriä.
YV:stä en sitten taas osaa sanoa yhtään mitään. Onko Tyrväinen tosiaan hyödytön mies ylivoimalla? Laitureitahan tuohon on varmasti vielä tulossa, joten sieltäkin saatetaan vielä saada YV-osaamista, mutta kyllähän tuo toistaiseksi heikolta näyttää, jos Tyrväisestä ja Carlssonista ei ole apua ylivoimalla. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että sentteriosasto on aivan riittävä. Varsinkin, kun ensi kaudesta tulee joka tapauksessa perinteinen IFK-kausi. Suuri vaihtuvuus pelaajistosta valmennukseen ja ylipäätään 2000-luvun vuoristorata ei todellakaan anna mitään syytä odottaa IFK:n taistelevan mestaruudesta ensi keväänä. Itse asiassa pääsy semifinaaleihinkin ylittäisi ainakin meikäläisen odotukset. Ja syyt tähän löytyy jostain ihan muualta, kuin sentteristöstä ja pelaajamateriaalista ylipäätään.
Ykkössenaa huomattavasti tärkeämpää olisi mun mielestä hommata Erosen viereen ykköspuolustaja. Mieti vaikka skenaariota, jossa Ramstedt tulisi jengiin, mutta ykköspakkiparimme olisi Eronen - Varakas. Vielä järkyttävämpää olisi Aaltosen tai Zaborskyn palkkaus ja hyvän pakin hankkimatta jättäminen.