Erittäin hyvältä kuulostaa Genematin jatko. Tätä olen toivonutkin jo kuukausia ja ihmetellyt, miksi ei jatkoa ole sorvattu. Jos on (ilmeisesti) käynyt jossain operaatiossa kauden päätteeksi (tai ainakin kuntouttanut vammaa), tuntuu kuitenkin loogiselta, että ennen jatkopahvin laatimista on haluttu katsoa, miten toipuminen edistyy. Hyvä näin ja kohta pakistosta puuttuu enää ykkösparin isäntä. Toivokaamme, että se isäntä on Järvinen. Aulien tai "Aulien" voisi minun puolestani hankkia vasta kauden aikana, mutten todellakaan valita, jos itse keken kanssa sorvataan jatko jo ennen kauden alkua. Pakiston luultiin aluksi hajoavan aivan täysin. Jos alun kauhuskenaarioiden jälkeen ainoastaan Auvitu menetetään (ja Taipalus päästettiin menemään), olisi se kyllä erinomaisen huikeata.
Nykoppin taso on jo korkealla, ainoana kysymysmerkkinä on ehjänä pysyminen. Leino ja Hintz ovat erinomaisia yhdessä, eikä missään lue, että kumpaakin on välttämättä peluutettava sentterinä. Näistä syistä syvyyssentteri a) mahtuu kokoonpanoon ja b) on hankittava. Perusvaatimuksina hankittavalle sentterille on VL, riittävä nopeus, PW/Elkins-tason puolustaminen ja hyvä syöttötaito.
Jumalooda on taitava viimeistelijä, mutta onko hän riittävä yv-moottori? Kuka hakee ylivoimalla syöttöjä? Leino sopisi tähän, muttei Hintz eikä liioin Elkins. Taimi tietenkin, ehkä Eronenkin, mutta viivalta on huono hakea poikittaissyöttöjä. Syvyyssentterin olisi juuri siksi hyvä olla erityisen syöttötaitoinen.
P.S. Next season Nykopp will break. One way or another :P