HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 210 365
  • 30 544
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Salmen jatko vitutti meikäläistä eilen ihan kunnolla. Ei noin huonolle pakille vaan voi jatkoa rustata. Tänään on jo vähän laimeemmat reaktiot, ihan ok jatko, kuhan ei perkele vaan pelaa yhen yhtä vaihtoa ensi kaudella. Koko kausi helvetin kovaa treeniä, liikettä ja voimaa lisää vaan. Lisäksi vielä joka treenin jälkeen mieheen ruiskutetaan desilitra puhdasta testosteronia ja puolidesiä adrenaliinia. Josko Juusosta sitä kautta kasvaisi meille kunnon sekopää kaudelle 16-17.
Mua ottaa päähän Salmessa eniten se, että potentiaalia olisi fysiikan kannalta vaikka mihin. Kovassa kunnossa, todella vahva ja kokoisekseen ehdottoman sulava luistelija. Mutta... ratkaisut yleensä täyttä kuraa ja pelikäsitys vaikuttaisi olevan nuijapään tasolla.
 

Stigu

Jäsen
Salmen jatko vitutti meikäläistä eilen ihan kunnolla. Ei noin huonolle pakille vaan voi jatkoa rustata. Tänään on jo vähän laimeemmat reaktiot, ihan ok jatko, kuhan ei perkele vaan pelaa yhen yhtä vaihtoa ensi kaudella.
Tässä varsin oiva strategia Salmen sainaukselle :). Liikkuvan Maskin kanssa samaa mieltä noista Salmen vahvuuksista ja heikkoukista. Muutenkin, merkillepantavaa Stögön tämän kauden "pelaa ja kehity"-projektissa oli se ,että mielestäni pakeista ainoastan Auvitu otti kehitysakselia eteenpäin. Taipalus oli hiinähiinä, mutta näitä meidän junnupakkeja leimasi se, että yrittivät vain "selviytyä" kentällä. Salmi, Miihkali, Heikkinen, Moberg, Nyqvist, keitänältänytoli eivät ainakaan omiin silmiini ottaneet sellaisia kehitysaskeleita, joita heiltä olisi odottanut.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Mun mielestä Salmelle oli tehty sopimus tulevalle kaudelle jo viime vuonna, eli oli kaksvuotinen. Kaveri on tietojeni mukaan ollut taas leikkauspöydällä, eli saas nähdä miten jäbän käy. Taitaa pelata divaria vuokralla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ilmoitin väärin Mobergin painon eli 32 kg. Siinä oli mukana tukkaa 5 kiloa, oikea lukema on 27 kg. Jollain perverssillä tavalla kyllä diggaan Mobergista, hänestä voi kehittyä hyvä kiekollinen pakki. Toivottavasti kaikki treeni hänen osaltaan tähtää tähän tavoitteeseen, ettei ruveta pojalle turhaan keräämään massaa, kun ei siihen taipumuksia ole. Ei ollut Tommi Kovanenkaan iso, mutta parhaimmillaan ihan mainio kiekon kanssa. Muina aikoina tietty superärsyttävä mikkihiiri, mutta kaikkiaan Vakaa Liigapelaaja. Plussat siis Mowglin jatkolle. Kuvaavaa Salmen tapauksessa on se, että jatko hyväksytään sillä oletuksella, että kaveri ei pelaa :) - tästä on suora yhteys unkarilaiseen porakoneeseen Timo Lindströmiin, jota joku piti kelpona 3-veskarina "koska hänenhän ei tarvitse pelata ollenkaan". Kai joukkueenrakennuksessa pitäisi olla vähintään sellainen reunaehto, että jokainen rosterissa oleva on edes sitä tasoa, että voidaan laittaa tarvittaessa kentälle.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jollain perverssillä tavalla kyllä diggaan Mobergista, hänestä voi kehittyä hyvä kiekollinen pakki. Toivottavasti kaikki treeni hänen osaltaan tähtää tähän tavoitteeseen, ettei ruveta pojalle turhaan keräämään massaa, kun ei siihen taipumuksia ole. Ei ollut Tommi Kovanenkaan iso, mutta parhaimmillaan ihan mainio kiekon kanssa. Muina aikoina tietty superärsyttävä mikkihiiri, mutta kaikkiaan Vakaa Liigapelaaja. Plussat siis Mowglin jatkolle.

Luigi vol 2 ei ole ongelma tai edes hänen pieni kokonsa. Ongelmaksi muodostuu mahdollisesti se kiekollisuuden jääminen ns. alempaan VL- kategoriaan. Tuolloin HIFK ei ainakaan voi hyödyntää häntä, koska pientä kokoa ei kompensoi jäätävä kiekollisuus. Mutta tämä ei ole vielä edes ensikauden juttu vaan sitä seuraavan. Rotaatiota runkosarjassa ja muuten Mestis- aikaa, avot.

Ja sillä jäätävällä kiekollisuudella tarkoitetaan sitten hyvää pelisilmää ja kykyä toimittaa kiekko sinne missä on mesta, jäädyttää peliä rauhoituksen muodossa ja koko ajan luistella niin että vastustajan kolaajat on perässä. Jos tuohon päälle saadaan VL- tason laukaus, hienoa. Jos se on siitä parempaa, puhutaan 1- kausi ja muualle- projektista.

Salmi on fyysisyydessään kuin jenkkien Sherman vaunut Toisessa Rähinässä. Yleiskolaus onnistuu mutta kun vastassa on vastustajien Panthereita/Tigereitä, tulee armotta turpaan. HIFK ei nyt just tarvi Shermaneita vaan King Tigerin x1 pakistoon.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mun mielestä Salmelle oli tehty sopimus tulevalle kaudelle jo viime vuonna, eli oli kaksvuotinen. Kaveri on tietojeni mukaan ollut taas leikkauspöydällä, eli saas nähdä miten jäbän käy. Taitaa pelata divaria vuokralla.

Mikäli eliteprospectiin on asiassa uskominen, niin Salmen sopimus on päättynyt viime kauteen. Tämän tiedon varassa jos mennään, niin nyt kyllä sille Salmelle on ihan upouusi sopimus annettu. Jos tosiaan mies on käynyt puukon alla, niin toivottavasti kaikki on sujunut hyvin. Kyllähän miehestä voi ihan rouhean liigapakin saada jos vaan on kunnossa. Ei vaan HIFK:ssa.

Puhui Nybari Kamraattienhaastattelussa mitä tahansa, niin minä kyllä uskon pelaajahankinnan menevän niin, että skoutit ja Nyba suosittelee ja Stögö valitsee. Jos minun olettamani ja eliteprospectin tiedot kumpikin pitää paikkansa, niin hieman mieli tässä rauhottuu. Sehän tarkottaisi sitä, että Törmäsellä on joku suunnitelma Salmen varalle. Jos taas minun olettamani pettää, ja Nyba on oikeasti runnonut Salmen jatkon läpi koska se on oma kasvatti, kiva kaveri ja sakkokenraali, niin sitten kyllä alkaa itkettämään. Ihanko pakko meidän on roikottaa mukana kauden alkaessa 24-vuotiasta pelaajaa, josta on enemmän haittaa kun hyötyä kentällä ollessaan. Siis tää kaveri onnistuu ottamaan jäähyn joka helvetin vaihdossa kun on kentällä, eikä minkä tahansa jäähyn vaan koukkaamisen tai kiekko katsomoon. No onhan siinä jännitettävää, että kumman Juuso tällä kertaa nappaa. Ja Nyban käskystä Stögön pitäisi keksiä tälläisen kaverin varalle suunnitelma. Toki sitten on se kolmas vaihtoehto, että Salmen vanha sopimus jatkuu. Silloin mies pitää vaan pitää istumassa penkin päässä, mielellään katsomossa F7, mutta myös E5 kelpaa. Ihan sama kunhan ei kertaakaan tarvitse kuulla Micken sanovan "numero 47 Juuso Salmi".

Myönnän, että on turha repiä pelihousuja tällä tavalla yksittäisestä hankinnasta, semminkin kun kaveri ei tule isossa roolissa ensi kauden joukkueessa pelaamaan. Lähinnä kyse on kai siitä, pelaako missään roolissa. Keskimäärin tälläisen hankinnan kohdalla voidaan sanoa, että nämä eivät ratkaise peliä suuntaan tai toiseen. Minä en ole Salmen kohdalla ihan varma tästä. Tilastoja katsomalla mä taidan liioitella miehen jäähyherkkyyttä, mutta kyllä mulla silti on värinä, että tämä mies pystyy ratkomaan monia pelejä vastustajalle ottamalla jäähyn, vetämällä pitkän kiekon tai ihan vaan menettämällä kiekon huolimattomuuttaan. Luotto pelaajaan tai hänen kehitykseensä on mennyt. Siinä se ensimmäinen syy, miksi Juuso Salmi saa multa näin paljon huomiota.

Toinen syy on silmin nähtävissä oleva kunnianhimon puute. Kunnianhimoinen pelaaja olisi jo lähtenyt etsimään suurempaa roolia ja parempaa kehitysmahdollisuutta muualta. Jotenkin tuntuu vaan, että Salmelle riittää, että saa edustaa HIFK:ta, välittämättä pätkääkään roolistaan tai omasta urastaan. HIFK:lla ei ole pienintäkään tarvetta tälläiselle pelaajalle. Tässä se toinen ja ehkä vielä suurempi syy, miksi Juuso Salmi saa minulta näin paljon huomiota.
 

Stigu

Jäsen
Justicen kanssa samaa mieltä Salmesta.

Itse ainakin katson näiden "junnujen" kohdalla sitä, pyrkivätkö pelkästään selviytymään kentällä, vai onko taustalla/pääkopassa halu yrittää kehittyä, ja sitä kautta ottaa jopa riskejä pelissä epäonnistumisenkin uhalla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Stögön peluuttamisfilosofia tukee tätä yritys-erehdys-kehitys- ajattelua.

Mielestäni noita kaikkia "junnu"pakkeja leimasi se, että pyrkivät pelkästään selviytymään kentällä, eivätkä siksi oikeastaan edes voineet kehittyä. Ja ymmärrän sen, ettei varsinkaan pakki voi hirveästi yrittää kehittää itseään, jos peliaika on pieni. Sen takia tuolla pakistossa saisi mielestäni olla maksimissaan kaksi laadukasta prospektia, joille annetaan tarpeeksi peliaikaa. Nyt näyttää siltä, että Stögö+Nyba ajattelevat että määrä korvaa laadun, ja pelkona on, että ensi kaudella olaan taas tilanteessa, jossa esim. 4-6 prospektipakkia eivät voi yksinkertaisesti kaikki saada tarpeeksi peliaikaa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eihän nyt yksi huono kevät saa hänet varannutta seuraa unohtamaan Hussoa.

Onhan se tietysti aika iso otos hänen miesten peleistään, joita on takana kaksi kautta. Edellisenä keväänä ei tullut yhtään pleijarivoittoa. Mutta joo, ei tietysti saa unohtamaan, mutta varmasti laski kiinnostusta tai ainakin kiirettä saada mies rapakon taakse.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Justicen kanssa samaa mieltä Salmesta.

Itse ainakin katson näiden "junnujen" kohdalla sitä, pyrkivätkö pelkästään selviytymään kentällä, vai onko taustalla/pääkopassa halu yrittää kehittyä, ja sitä kautta ottaa jopa riskejä pelissä epäonnistumisenkin uhalla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Stögön peluuttamisfilosofia tukee tätä yritys-erehdys-kehitys- ajattelua.

Mielestäni noita kaikkia "junnu"pakkeja leimasi se, että pyrkivät pelkästään selviytymään kentällä, eivätkä siksi oikeastaan edes voineet kehittyä. Ja ymmärrän sen, ettei varsinkaan pakki voi hirveästi yrittää kehittää itseään, jos peliaika on pieni. Sen takia tuolla pakistossa saisi mielestäni olla maksimissaan kaksi laadukasta prospektia, joille annetaan tarpeeksi peliaikaa. Nyt näyttää siltä, että Stögö+Nyba ajattelevat että määrä korvaa laadun, ja pelkona on, että ensi kaudella olaan taas tilanteessa, jossa esim. 4-6 prospektipakkia eivät voi yksinkertaisesti kaikki saada tarpeeksi peliaikaa.

Nythän sieltä olisi tulossa huhujen mukaan Taimi ja Koivisto, jotka ainakin itse laskisin vakaisiksi liigapelaajiksi, Taimi jopa hyvä KHL-tason pelaaja. Jos nyt sitten lasketaan mukaan Taipalus, Auvitu, Grillfors ja Generous niin siinä on jo 6 vakaan liigapelaajan statuksen omaavaa pelaajaa. Sitten mukaan vielä rotaatioon Vainio, joka prospectina on näitä meidän omia kavereita astetta parempi ja pystyy varmaan nostamaan tasoaan tuonne samalle tasolle.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Hude - Lankinen kaksikko olisi suorastaan unelma!

Lankinen sai mukavasti pelejä keväällä jota kautta kehittyi huikeasti ja Hude oli rikki junnu-MM:stä asti. Noi kaverit 100% kunnossa hyvän kesän Jannen johdolla harjoitelleena kauden alussa niin avot, sano!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hude - Lankinen kaksikko olisi suorastaan unelma!

Lankinen sai mukavasti pelejä keväällä jota kautta kehittyi huikeasti ja Hude oli rikki junnu-MM:stä asti. Noi kaverit 100% kunnossa hyvän kesän Jannen johdolla harjoitelleena kauden alussa niin avot, sano!

Samaa mieltä, kaiken a& o on ehjänä treenaaminen. Husson bilettämistä miettivät; muistelkaapa miten hyvässä tikissä kaveri oli ennen niitä jortsun kisoja. Kyllä mulle kelpaa sellainen + keväällä esiinpäässyt Lankinen.

Koska Salaman15 kanssa on asiasta vielä vetokin niin väitän Lankisen ottavan askeleen enemmän kohti selkeää 1- tontinvartijaa ;)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänne huhuttu Joni Nikko KalPaan. Ei haittaa, kun meille taitaa sieltä puskea jo Hintziä Ilveksestä.

Mitä tulee Mobergiin, niin kaveri on yksi lupaavimpia pakkeja näistä nuorista jotka ovat nousemassa liigaan. Tero Lehterä kehui kundia maasta taivaisiin syksyllä ja sanoi, että tulee nousemaan muutaman vuoden sisällä johtavaksi pakiksi liigassa, kunhan saa ensin massaa kroppaan ja lisää aikuisten pelejä alle.

Moberg on ainoa näistä nuorista kundeista jota en missään nimessä laittaisi menemään ja onneksi näin ei tehdäkkään. Sai kauden aikana turhan paljon lynkkausta.
 

444

Jäsen
Mun puolesta rosterissa saa olla vaikka 600 vakaata Suomi-sarjatason junnua tai "junnua", kunhan oletusarvo on se, että saavat pelejä alle edarissa vain äärimmäisessä hädässä.
Tämä riippumatta siitä, kuinka lahjakas pelaaja on kyseessä. Jos ei kykene antamaan edustusjoukkueelle lisäarvoa pelatessaan, ei paikka ole pelaavassa kokoonpanossa. Esim. Moberg ei ollut tätä vielä viime kaudella, mutta kokeilkoon mun puolestani tulevalla kaudella myös muutaman pelin. En kuitenkaan halua, että pudotuspeleissä tällaiset sankarit ratkovat yksittäisiä pelejä vastustajalle. Nimestä riippumatta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Itse ainakin katson näiden "junnujen" kohdalla sitä, pyrkivätkö pelkästään selviytymään kentällä, vai onko taustalla/pääkopassa halu yrittää kehittyä, ja sitä kautta ottaa jopa riskejä pelissä epäonnistumisenkin uhalla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Stögön peluuttamisfilosofia tukee tätä yritys-erehdys-kehitys- ajattelua.

Mielestäni noita kaikkia "junnu"pakkeja leimasi se, että pyrkivät pelkästään selviytymään kentällä, eivätkä siksi oikeastaan edes voineet kehittyä. Ja ymmärrän sen, ettei varsinkaan pakki voi hirveästi yrittää kehittää itseään, jos peliaika on pieni.

Katsottiin sit vissiin eri pelejä, kun mun silmiin etenkin Teppo teki rohkeita ratkaisuja etenkin runkosarjassa, ja yritti olla luova, onnistuenkin siinä toisinaan. Salmi taas ei ole niinkään kiekollinen pelaaja, joten häneltä ei ehkä nähty sellaista kiekollista peliä, kuten Tepolta, mutta kyllä täytyy sanoa, että ihan liikaa Salmi saa täällä kuraa. Mä oon ainakin ihan tyytyväinen, että jätkät jatkavat meillä. Uskon edelleen, että näistä kummastakin on liigapakiksi. Kaikki vain eivät kehity samassa tahdissa, ja kyllä kehitystä hidastaa sekin, että joka kausi on ollut aivan eri tavalla pelistä ajatteleva valmentaja. Ensi kaudella näemme näiltä jätkiltä todellisen tason, ja uskon, että kumpikin parantaa. Teppohan ei edes ollut huono. Ja lisäksi uskon, että aivan niin isoa rooliakaan eivät joudu vetämään, vaikkakin mun mielestä Teppoa voi hyvin sovittaa seitsemän pelaavan pakin joukkoon säännöllisesti. Salmen paikka on lähinnä rotaatiopakki näin aluksi, mutta toivon, että harppaa vihdoin sen askeleen, jota tässä on pari kautta odotettu.

Mutta se on kyllä mielenkiintoista, että random-tyypit täällä tietävät paremmin kuin joka helvetin päivä 1-2 kertaa pelaajien otteita näkevä valmennusjohto...
 

Stigu

Jäsen
Noista sopimuksenalaisista prospektipakeista hieman omaa tietoa (huom, ei siis mielipiteitä):

- Teppo taisi olla meidän neljänneksi eniten peliaikaa saanut pakkimme, Liigan sivujen mukaan pelasi keskimäärin 17 minuuttia 51 matsia. Oma tietoni on, että hänessä on potentiaalia mikkokurviseksi. Eli perusvarma stay-at-home pakki, jonka luistelu, laukaus ja pelikäsitys on keskitasoa. Kehityspotentiaalia löytyy ehkä kiekonkäsittelysektorilla. Ja varmaankin sitten noilla muillakin sektoreillakin tietojeni mukaan ainakin vähän.
- Salmi: 27 matsia peliajalla 11,30. Tekee virheitä, which is nice, mutta oppiiko niistä? Mulle tulee jotenkin mieleen 2015-luvun versio Arto Ruotasesta tästä kaverista. Rankka testosteroiinikuuri voisi tehdä hyvää. Kun ajaa vielä päänsä irokeesiksi ja alkaa hengaamaan Jerguksen porukoissa, ja näyttäytyy Metallican keikoilla niin saa uskottavuutta seiskapakiksi.
- Moberg: 19 peliä peliajalla 14.22. Potentiaalia omien tietojeni mukaan mikkokousaksi, mutta vaatisi kovemmat peliajat ja tietysti massaa muuallekin kuin tukkaan Ja tietysti voimaa ja paremman laukauksen. Liikkuvuushan Mowglilla on jo hyvää tasoa..
- Heikkinen: en voi edes kommentoida, kaveri pelasi 9 peliä, eikä jäänyt mulle mieleen oikein missään, paitsi siinä, että yritti tosiaankin vain selviytyä.

Ja nyt se ongelma: Jos nämä prospektit jatkavat, ja pakistossa on 6 kovempaa sälliä (toivon mukaan), niin ei noille kaikille kyllä löydy millään tarpeeksi peliaikaa. Jos noista joku pitäisi vaikkapa 3 vuoden propsektiksi valita, niin ottaisin Viidakkopojan. Miihkaleita, Heikkisiä ja Salmia on Liiga pullollaan.

Mutta tosiaan, olihan se Melartinkin kohdalla niin, että kehittyi loppujen lopuksi vasta loppuvaiheessa.

Olikos muuten Nyqvistillä jatkopahvi?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Olikos muuten Nyqvistillä jatkopahvi?
Ei ole. Viikko sitten laittoi twitterissä päivityksen, että on lähdössä HIFK:sta ja kiitti yhteisistä vuosista. Huhujen mukaan pelaisi ensi kaudella KooKoossa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja nyt se ongelma: Jos nämä prospektit jatkavat, ja pakistossa on 6 kovempaa sälliä (toivon mukaan), niin ei noille kaikille kyllä löydy millään tarpeeksi peliaikaa. Jos noista joku pitäisi vaikkapa 3 vuoden propsektiksi valita, niin ottaisin Viidakkopojan. Miihkaleita, Heikkisiä ja Salmia on Liiga pullollaan.

Mutta tosiaan, olihan se Melartinkin kohdalla niin, että kehittyi loppujen lopuksi vasta loppuvaiheessa.

Jos minunkin pitäisi valita Heikkisestä, Mobergista, Salmesta, Teposta ja jopa Nyqvististä se johon panostaisin pitkällä tähtäimellä, niin valintani olisi näillä näytöillä Moberg. Jos taas ensi kaudelle näistä pitäisi valita yksi, joka olisi se vakiokokoonpanon pelaaja, niin ehdottomasti Teppo.

Teppo ja Moberg olivat ne pelaajat, jotka nimenomaan pyrkivät tekemään muutakin, kuin selviytymään. Teppo etenkin pyrki kauden alkupuolella tuomaan kiekkoa rohkeasti jalalla ylös. Jotenkin loppukautta kohti taso tässä laski. Moberg esitti muutamaan otteeseen ihan huikeita otteita hyökkäyssuuntaan, mutta ongelmat puolustussuuntaan näkivät kaikki. Tämän kaverin pitäisi saada isot minuutit Mestiksessä ja Tepon minuuttinsa liigassa. Heikkinen ja Salmi ovat puhtaita selviyyjiä. Luulen Heikkisen katoavan tässä seuraaan parin kauden aikana vähin äänin savuna ilmaan ja kukaan ei edes muista kaverin olleen olemassa. Salmi pelannee taas ensi kaudella muutaman pelin ja silloin nähdään jäällä kiekkoa katsomoon, koukkuja, kampituksia, pitkiä kiekkoja ja paljon harhasyöttöjä.

Melart kuitenkin otti isoja harppauksia eteenpäin. Muistan keskustelleeni hänestä erään entisen Tapparan pelaajan kanssa yhden sukulaisen synttäreillä pikkujurrissa, jonka kanta oli se, että ei mitään käyttöä pelaajan roolissa. Tämä oli samalla kaudella case tervetuloa stadiin Tuukka episodin kanssa. Väitin vastaan. Tapparan miehen kanta oli se, että en voi nähdä asiaa, koska en ole itse pelannut. Hän on pelannut ja näkee, että ei ole mitään käyttöä. Seuraavan kerran, kun nähtiin Melart oli pelannut EHT:llä ja MM-kisoissa ja NHL-sopimus oli taskussa. Ei tullut edes päivää sanomaan. Pointti tässä on se, että Melartistä näki, että jotain parempaa on tulossa, jos vain paljon hänen pelejään oli nähnyt. Kyllä se on niin moneen kertaan nähty, että kun kaksi täyttä liigakautta on takana ja oikean sauman on saanut, niin joko olet liigapakki tai sitten et.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en kyllä unohda ihan hevillä Heikkistä. Voidaan kait jo nyt sanoa, että on/oli yksi IFK:n historian heikoimpia suorittajia alakerrassa. Jumalauta kun Salmikin näytti jääkiekkoilijalta sen vieressä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmen ongelma on nimenomaan pelikäsityksessä ja sen vuoksi ratkaisut kentällä ovat huonoja. Voimaa, kokoa, näköa ja liikettäkin on. Toisinkuin muita ominaisuuksia, tuota pelikäsitystä ei voi parantaa treenaamalla. Kehittyäkseen vakaaksi liigapakiksi Salmi tarvitsisi paljon peliaikaa ja vastuuta, mutta sitä ei ole HIFK:ssa tarjolla. Ja hyvä niin. Jossain Sportissa tai Kookoossa Salmi pärjäisi varmasti paremmin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Salmen ongelma on nimenomaan pelikäsityksessä ja sen vuoksi ratkaisut kentällä ovat huonoja. Voimaa, kokoa, näköa ja liikettäkin on. Toisinkuin muita ominaisuuksia, tuota pelikäsitystä ei voi parantaa treenaamalla. Kehittyäkseen vakaaksi liigapakiksi Salmi tarvitsisi paljon peliaikaa ja vastuuta, mutta sitä ei ole HIFK:ssa tarjolla. Ja hyvä niin. Jossain Sportissa tai Kookoossa Salmi pärjäisi varmasti paremmin.

Tavallaan olen tästä kaikesta samaa mieltä. Pelikäsityshän se Juuson suurin pelillinen heikkous on. Mä kyllä pidän siltikin kaverin suurimpana ongelmana ymmärtämättömyyttä omista heikkouksistaan. Siinä kohtaa kun jääkiekkoilijan suurin meriitti on leuanvedon suomenmestaruus vuonna nakki, pitäisi vaan ymmärtää, että omat vahvuudet löytyvät fyysiseltä puolelta. Puutteellisesta, suorastaan surkeasta, pelikäsityksestä huolimatta Salmi voisi olla ihan mallikas liigapakki, jos vaan rupeaisi korostamaan pelaamisessaan vahvuuksiaan. Tällä hetkellähän mies pelaa heikkouksien kautta, ja kun ne heikkoudet ovat ihan saatanallisen isoja, niin kusessahan sitä aina vaan ollaan. Jos Juuso Salmi keskittyisi olemaan ilkeä, kovaa taklaava ja kiekollisen pelin enemmän tai vähemmän unohtava pakki, voisi miehelle povata ihan mukavaa uraa.

Jos minä olisin Salmen kehityksestä vastaava valmentaja, ohjeistaisin Salmen ottamaan tavoitteekseen saavuttaa Markus Kankaanperä jäähyminuuteissa. Yhdistäisin tavoitteeseen vielä sakkojärjestelmän, mikä velvottaisi Salmen maksamaan euron jokaista väärästä jäähystä saatua jäähyminuuttia kohti. Vääriä jäähyjä olisivat pelin viivyttäminen - kiekko katsomoon, korkea maila, koukkaaminen, kampitus ja väärä varuste. Kiekolliseen peliin liittyvässä sakkojärjestelmässä sanktioitaisiin omalla alueelle tapahtuneet kiekonmenetykset ja pitkät kiekot. Kiekonmenetyksen hinta olisi kaksi euroa ja pitkän kiekon euro. Summia tulisi luonnollisesti korjata aina tulotason mukaan. Ja tokihan Juuso saisi rahansa takaisin, joko kauden tai uran jälkeen, miten vaan. Kuhan perkele olisi joku intensiivi Juusolla oikeasti perkele keskittyä oikeisiin asioihin.
 

Carlos

Jäsen
Salmen ongelma on nimenomaan pelikäsityksessä ja sen vuoksi ratkaisut kentällä ovat huonoja. Voimaa, kokoa, näköa ja liikettäkin on. Toisinkuin muita ominaisuuksia, tuota pelikäsitystä ei voi parantaa treenaamalla.

Kyllä sitä voi, kaveri vaan ensi kaudeksi hakkaamaan pleikkarilla NHL:ää 12 tuntia päivässä, ja valmentaja antamaan aina kerran päivässä briefingin siitä mitä pelitapaa noudatetaan huomenna.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Koska Salaman15 kanssa on asiasta vielä vetokin niin väitän Lankisen ottavan askeleen enemmän kohti selkeää 1- tontinvartijaa ;)

Niin, meikäläinen oli kovasti sitä mieltä, että Lankisella on liigan paras voittoprosentti tai alhaisin päästettyjen maalien keskiarvo JA Seniori-möötten aikaan 2016! Nähtäväksi jää, mutta eväät on! Toki tuo vaatii myös joukkuetason onnistumista...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, meikäläinen oli kovasti sitä mieltä, että Lankisella on liigan paras voittoprosentti tai alhaisin päästettyjen maalien keskiarvo JA Seniori-möötten aikaan 2016! Nähtäväksi jää, mutta eväät on! Toki tuo vaatii myös joukkuetason onnistumista...

Jep, näin oli. Epäilin kovasti, amatööri kun olen mv-asioissa. Stögö tosin 'sabotoi' mua kun ei peluuttanut poikaa enemmän syksyllä :D
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhut tähän mennessä:

Maalivahdit:

- Irving
- Husson jatko

Pakit:

- Koivisto
- Taimi
- Vainio
- (Melart)

Hyökkääjät:

- Hintz
- Somervuori
- (O. Jokinen) - kaukaa haettua
- Ramstedtin lähtö


Joukkue tällä hetkellä:

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Hintz - Elkins - Puustinen
Partanen - Leino - Luttinen
Lamberg - Nykopp - Ikonen
Åsten

Taipalus - Generous
Auvitu - Grillfors
Teppo - Moberg

Lankinen
Husso
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös