HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 020 281
  • 29 660

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kiekollinen pakki joka tukee useasti hyökkäyksiä. Suurimmat ongelmat puolustuspäässä ja fyysisyydessä, jossa jää kakkoseksi. Köyhän miehen Lauri Taipalus tällä hetkellä. Mulle tuo pakisto on ihan fine siinä kohtaa, kun Koivisto vaihtuu oikeasti johonkin EHT-tason puolustajaan + tulee se Melart tai joku saman roolin pelaaja sisään, jolloin saadaan pakkikalusto muotoon:

Auvitu - Grillfors
Taipalus - Melart/xxxxx
Taimi - "EHT"
Generous - Vainio

Liigatason pakkeja pitää olla se 8-10 kappaletta, koska joukkuetta kuormitetaan ensi kaudellakin aivan saatanasti kaikkineen CHL, EHT ja Liigapeleineen.

E: Koivistokin kelpaa, kuhan ei ole lähtökohtaisesti TOP6 puolustaja.

Ok, kiitos infosta.

Kannattaakohan tosiaan enää tämän tyyppisiä pakkeja haalia, kun meillä on jo Taipalus, Auvitu ja Grilli ennestään jo...
 

Tuamas

Jäsen
Taimi on ennen kaikkea all-aroundi. Ehkä viiden HIFK matsin perusteella Grilleri on mielestäni aika hyvä verrokki Taimelle.

Taimi on puolustussuuntaan erittäin hyvä pelaaja. Vahva ja vähän virheitä tekevä pelaaja. Omaan muistikuvaani myös hyvin liikkuva. Ei kuitenkaan mielestäni mikään kiekollinen virtuoosi tai ylivoiman kuningas.

E: puolustuksen kautta Taimi on aina pelannut ja hyökkäyspään avut alkoi kunnolla tulla esiin vasta viimeisellä kaudella. Ekat 134 ottelua on poikinut +29 tehotilaston ja tälläinen uran aloitus kertoo mielestäni paljon pelaajasta.

Niin ja työteliäisyys kentällä ja sen ulkopuolella on vielä pakko lisätä Taimen vahvuuksiin.

Dodiin, tässähän se ehkä tähän asti paras luonnehdinta Taimesta tuli.

Itse lisäisin vielä pelin avaamisen Taimen ehdottomiin vahvuuksiin, Vaasassa varmasti muistetaan ikuisesti Taimen viimeisen kauden viimeisen matsin viimeinen syöttö. Vaasan Sport mestis-mestari 2011 - YouTube
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun asiaa tarkemmin pohtii, niin eihän tuossa sinunkaan hahmotelmassasi tulevan kauden IFK:sta ole kuin kaksi pakkia, joiden suurimmat vahvuudet ovat hyökkäyspäässä (Taipalus & Taimi). Kyllä joku Auvitu on mielestäni niin "all-around" kuin voi vain olla. Ja eikö sitä rightin kiekollista pakkia ole muutenkin huudeltu viimeisen vuoden verran?

On huudeltu joo, eikä mulla ole Taimea vastaan mitään. Kuten mä jo ylempänä vihjailin, niin mulla tökkii eniten tämä että miksi sieltä tulee sisään (mahdollisesti) Koivisto ja Taimi. Ihan saman profiilin pelaajia. Ja Koivisto menee myös tuohon kastiin jonka suurimmat avut ovat hyökkäyspäässä, erona Taimeen vielä se, että siinä missä hän on kohtuu hyvä omissa, niin Koivisto on useammin hädässä omalla alueella.

Se mitä mä kait tässä yritän sanoa, niin IFK näyttää panostavan jälleen alakerrassa vahvaan liikkuvuuteen ja kiekollisuuteen, ehdottomasti hyvä juttu, mutta mielestäni sitä ollaan taas tekemässä jopa voiman kustannuksella. Esim. minua edelleen vähän askarruttaa kuitenkin että pystyykö muun muuassa Matt Generous nostamaan tasonsa ihan uusiin svääreihin. Pelasi toki hyvät poffit tällä kaudella ja ne olikin ekat sellaiset Suomessa, mutta vielä pitää saada parempaa esille.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Esim. minua edelleen vähän askarruttaa kuitenkin että pystyykö muun muuassa Matt Generous nostamaan tasonsa ihan uusiin svääreihin. Pelasi toki hyvät poffit tällä kaudella ja ne olikin ekat sellaiset Suomessa, mutta vielä pitää saada parempaa esille.
Pakko sen verran tulla tökkimään, että Generous oli kyllä hyvä Play-Offseissa myös jokaisella Lukko kaudella, jolla niitä pääsi pelaamaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stögön haastattelusta sai muuten sen käsityksen että Miihkali Teppo ja Juuso Salmi jatkavat ensi kauden joukkueessa.
 
Taimen saaminen jengiin on ihan helvetin hieno juttu. Erittäin hyvä all around -puolustaja Liigaan. Toivottavasti toteutuu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taimi on ennen kaikkea all-aroundi. Ehkä viiden HIFK matsin perusteella Grilleri on mielestäni aika hyvä verrokki Taimelle.

HIFK-pelaajista Auvitu on pelaajatyyppinä hieman lähemmän Taimea. Sportissa ja Ässissä pelatessaan osui silmään ja useimmiten positiivisessa mielessä. Jonkin verran tekee virheitä, joita Grillfors hyvin harvoin tekee, mutta vastapainoksi Taimella on myös jotain annettavaa hyökkäyksessäkin.
Taimi on ihan kelpo pelaaja, mutta ei hän mitenkään korvaa Södeä (siis pelillisesti sitä kondiksessa olevaa Södeä). Jos Melart vielä tulee, niin sitten ollaan jo lähellä.

Melart*
Auvitu
Grilli
Taipalus
Taimi*
Koivisto*
Generous
+Muut

Jos pakiston depth chart näyttäisi tältä, niin sitten se olisi riittävä ja lähellä Liigan parasta puolustusta, muttei kuitenkaan missään nimessä mitenkään mahdoton saada tähän liigaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
HIFK-pelaajista Auvitu on pelaajatyyppinä hieman lähemmän Taimea. Sportissa ja Ässissä pelatessaan osui silmään ja useimmiten positiivisessa mielessä. Jonkin verran tekee virheitä, joita Grillfors hyvin harvoin tekee, mutta vastapainoksi Taimella on myös jotain annettavaa hyökkäyksessäkin.
Taimi on ihan kelpo pelaaja, mutta ei hän mitenkään korvaa Södeä (siis pelillisesti sitä kondiksessa olevaa Södeä). Jos Melart vielä tulee, niin sitten ollaan jo lähellä.

Melart*
Auvitu
Grilli
Taipalus
Taimi*
Koivisto*
Generous
+Muut

Jos pakiston depth chart näyttäisi tältä, niin sitten se olisi riittävä ja lähellä Liigan parasta puolustusta, muttei kuitenkaan missään nimessä mitenkään mahdoton saada tähän liigaan.
Itse en näe Auvitussa ja Taimessa oikeastaan mitään samaa :) Jo peliälyn kivijalka on molemmilla ihan eri, toinen on henkisesti hyökkääjä ja toinen henkisesti pakki. Taimella on ajatuksissa aina puolustus ensin, niinkuin pakilla kuuluukin. Hyökkääjä taustastaan johtuen Auvitulla ei näin ole, siis jos oikein muistelen.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse en näe Auvitussa ja Taimessa oikeastaan mitään samaa :) Jo peliälyn kivijalka on molemmilla ihan eri, toinen on henkisesti hyökkääjä ja toinen henkisesti pakki. Taimella on ajatuksissa aina puolustus ensin, niinkuin pakilla kuuluukin. Hyökkääjä taustastaan johtuen Auvitulla ei näin ole, siis jos oikein muistelen.

Viime kaudella Yohan ainakin oli henkisestikkin puolustaja. Toki nousee jalalla hyvin omista mutta ei ollut enää sellaista laiturimaista menoa!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Aamulla näköradiossa haastateltiin henkilöä, jonka sukunimi oli Hyöty. Eduskuntaan valittiin henkilö, jonka sukunimi oli Kasvi. Hommataan nämä ja saadaan kerrankin jotain hyödyllistä rikkaruohojen sekaan.

Nyt Nybari tarkkana, kaikki sulle nauraa muutenkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Heh - vähän huvittaa kun katson Jypin tämänpäivän julkistuksia: Nättinen, Kolehmainen, Tavi. Voi mitä kauheaa marinaa täältä kuultaisiinkaan, kun nimet olisivat "näin mielenkiinnottomia". Jyp kuitenkin pelaa joka kausi HIFK:ta paremmalla tasolla. Muiden tekemät hankinnat kannattaa aina muistaa taustaksi, kun täällä omia kaappauksia arvioidaan. Ensinnäkin ne antavat realistisen kuvan siitä materiaalista, millä meidän liigaa tänäpäivänä pelataan - ja vielä pärjätään! Toisekseen pärjääminen ei ole edelleenkään Stiga-ukkoilua a.k.a tekstitv-scouttaamista, missä jokainen pelaaja punnitaan yksilönä vanhoja pistepörssejä katsellen. Jos seuralla / valmentajalla on tietty sabluuna, pelaajat istutetaan siihen.

Samaan aikaan HIFK-osiossa mietitään vakavissaan mahtuuko OJ ykkösketjuun. Olen tähän astisiin täällä vilahtaneisiin HIFK-nimiin suhteellisen tyytyväinen. Nyt ei olla vuodessa 1998, ei ole tulossa Rafalskia, Timosta, Marekia, Thomasia etc. Ei ole muillekaan. Jos Törmänen saa pelikirjansa ruuvattua kuntoon, HIFK on ensi kaudella pitkällä. Okei, tottakai tässä toivoisi muskeleita ja väriä, mutta realisti sanoo, että valmentaja katsokoon itselleen sopivimmat kaverit.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jyp hommasi Kolehmaisessa aimo annoksen fyysisyyttä ja 2-4 ketjun VL-laiturin. Olisi kelvannut tännekin.

Mikä tää Salmen jatko on? Fanit on taas koiria?!
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Sport-osiossa huhutaan Joni Nikkoa HIFK:hon. 20v Sport-kasvatti, joka pelannut kuitenkin viime vuodet Lukossa. Mitat EP:n mukaan 188/87. Tällä kaudella todella rikkonainen kausi loukkaantumisten takia, taisi pelata vain yhden pelin liigassa, muutaman lainalla mestiksessä ja jotain 10 peliä A-junnuissa. Teki kuitenkin viime kaudella liigassa Lukossa tehot 10+9 ja oli ehdolla vuoden tulokkaaksi, pelasi myös tuossa U20-kultajengissä.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos seuralla / valmentajalla on tietty sabluuna, pelaajat istutetaan siihen.
Tästä olemme ennenkin täällä kirjoittaneet ja nythän JYP hankki nimenomaan näköisiään pelaajia. Egoiltaan eivät ole hankaluuksia aiheuttavia, ovat työtelijäitä ja eteenpäin urallaan haluavia (vaikka kokemusta jo paljonkin) ja jo edellisissä seuroissaan saavuttaneet nostetta eli eivät ole kategoriassa "lupaukset" tai "arvat", soveltunevat hyvin myös JYPin pelikirjaan ja pelityyliin ja ovat myös hinnaltaan suhteellisen edullisia. Voin tässä jo veikata, että eivät flobbaa JYPissäkään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jyp hommasi Kolehmaisessa aimo annoksen fyysisyyttä ja 2-4 ketjun VL-laiturin. Olisi kelvannut tännekin.

Ois mullekin. Käytin vain esimerkkinä nimestä, joka täällä yleisesti ottaen olisi dumattu, kun ei tunnu oikein miltään :D. Eipä silti, on mussakin vielä aimo annos nostalgikkoa, joka kaipaa aivan veretseisauttavia nimiä HIFK-paitaan. Mutta aika on nyt sellainen, että kotimaamme liigaan ei kertakaikkiaan saada supertähtiä. Pitää tyytyä siihen, että täällä saa edes katsella jonkun Granlundin, Teräväisen, Donskoin ja Nutivaaran uran alut. Tepolle nyt voisi vielä kauden antaa, Salmen jatkoa en ymmärrä ollenkaan.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Luulen että Husson arvo romahti vuoden vaihteen jälkeen eikä rapakon takana olla enää niin kiinostuneita miehestä. Joten en olisi kauhean yllättynyt vaikka mies jatkaisikin IFKssä.

Eihän nyt yksi huono kevät saa hänet varannutta seuraa unohtamaan Hussoa.

Hussolla on sopimus IFK:n kanssa niin tietenkin hän jatkaa. Ellei tee NHL-sopparia ja lähde AHL:ään. Mutta siihen asti tietenkin Törmänen puhuu siitä maalivahtikaksikosta jonka kanssa IFK:lla on sopimus.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ois mullekin. Käytin vain esimerkkinä nimestä, joka täällä yleisesti ottaen olisi dumattu, kun ei tunnu oikein miltään :D. Eipä silti, on mussakin vielä aimo annos nostalgikkoa, joka kaipaa aivan veretseisauttavia nimiä HIFK-paitaan. Mutta aika on nyt sellainen, että kotimaamme liigaan ei kertakaikkiaan saada supertähtiä. Pitää tyytyä siihen, että täällä saa edes katsella jonkun Granlundin, Teräväisen, Donskoin ja Nutivaaran uran alut. Tepolle nyt voisi vielä kauden antaa, Salmen jatkoa en ymmärrä ollenkaan.

Kaikkein pahinta on se jos homma kaatuu samalla tavalla vuoden päästä eli sen kokemuksen ja fyysisyyden puutteeseen. Kyllä mä kestän jos kaveri on parempi kuten Tappara oli tänä keväänä, sekä taktisesti että fyysisesti. En sitten kestäkään niin hyvin jos lähdetään taas ehdoin tahdoin liian nuorella ja kokemattomalla poppoolla liikkeelle. Vaikka Liiga on nykyisin kasvattisarja, ei se tarkoita että HIFK:n pitää haalia kaikki alle 25v lupaukset rosteriinsa.

Kaksi vuotta putkeen samat finalistit. Ei siellä kokemusta ole puuttunut kumpanakaan vuonna.

Ps. Salmi on käsittämätön. Alastonfotoja? Kummipoika? Verkkariliksalla?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ps. Salmi on käsittämätön. Alastonfotoja? Kummipoika? Verkkariliksalla?

Tunnollinen treenaaja? Hyvä pukukoppipelaaja? Valitsee kivat musat? On kyllä eräs aikamme suurimmista mysteereistä. Enkä mä ole koskaan oikein ymmärtänyt Teponkaan (lievää) hypettämistä, jota oli havaittavissa tämän kauden alussa. Erittäin köyhän miehen Mikko Kurvinen. Mutta menee tässä liigassa kyllä rosteripakkina. Nyqvist ja Moberg olivat mielestäni lupaavimmat näistä nuorista pakeista ja Nyqvisthän ei jatka. Mobergilla on pelisilmää, asennetta ja kohtuuhyvä liike. Jos nyt hakemalla hakee jotain negatiivista hänestä, niin ehkäpä se 32kg:n massa ei ihan riitä liigaan. Mutta ei Mowgli ole ollenkaan toivoton tapaus - kellään tietoa hänen jatkostaan?

Näkisin, että HIFK:n ensi kauden menestys / menestymättömyys lepää sen varassa, miten runko saadaan säilytettyä. Suurelta osin hyvin, se on positiivinen merkki. Ramun tapaus on mielestäni todella isossa roolissa - eli lähteekö vai jääkö? Hänhän on taitotasoltaan ihan liigan huippua ja jos Ramun lähtöä ei korvata aidosti kovalla nimellä, ollaan ongelmissa. Isoissa ongelmissa. Mulle Ramu on enemmän 1-sentteri kuin Elkins.
 

Stigu

Jäsen
Kyllä tuosta kamraattien haastattelusta sen kuvan Törmäseltä sai, että Salmella ja Tepolla on jatkot taskussa. Puhui myös maalivahtikaksikosta, että ovat nyt vuoden kokeneempia, eli jatkaako Hussokin?
Voi perseen perse. Eikös pakeista myös Mobergilla ja Heikkisellä ole sopimus ensi kaudesta? Täytyy kyllä ihmetellä Stögön + Nybarin "junnu"fetisismiä: Noista neljästä yksikään ei ole kolmen vuoden arvoinen prospekti. Miihkalista saattaa viidessä vuodessa kehittyä se mikkokurvinen, Mowgli tarvitsee 45 kiloa lisää massaa ja yli 60 kg:n penkkipunnerrustuloksen, mutta silloin hänestä onkin tullut jo uusi juusosalmi.

Itse näkisin, että pakeissa pitäisi panostaa yhteen kovaan luuhun ja yhteen kovaan prospektiin, Tuntematta/tietämättä Narrien junnupakistoa, olen lähes satavarma että sieltä löytyisi joku huippulupaus. Tuon lisäksi Melartti kehiin, niin pakisto näyttäisi hyvältä.

Ihmetyttää kyllä, jos Stögö ei korjaa viime kaudella eniten vuotanutta osastoa oikein kunnolla. Samoin Husso/Lankinen veskariosasto ei herätä hurraa-huutoja. Joku kokenut veskari Lankisen pariksi, Hussosta on kehittymässä kovaa vauhtia uusi keskinkertainen Hattu.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi perseen perse. Eikös pakeista myös Mobergilla ja Heikkisellä ole sopimus ensi kaudesta? Täytyy kyllä ihmetellä Stögön + Nybarin "junnu"fetisismiä: Noista neljästä yksikään ei ole kolmen vuoden arvoinen prospekti. Miihkalista saattaa viidessä vuodessa kehittyä se mikkokurvinen, Mowgli tarvitsee 45 kiloa lisää massaa ja yli 60 kg:n penkkipunnerrustuloksen, mutta silloin hänestä onkin tullut jo uusi juusosalmi

Tässä on pakko olla joku salajuoni takana. Nybondas on varmaan Salmen biologinen isä tai ainakin yrittää tämän adoptoida. Mikään ei tue tämän herran jatkoa. Nybari on vaatinut Salmen jatkoa ja Törmänen on kieltäytynyt, mutta suostunut sitten, kun Nybari on suostunut ostamaan mottipäisellä Taimen diilin ulos Ässistä. Näin kumpikin on saanut haluamansa. Joku näistä pakko olla taustalla.

Onneksi tilanne taitaa pakkiosastolla tulee olemaan sen verran enemmän leveyttä, että on aivan sama ketkä ovat rotaatiossa sijoilla 8,9 ja 10. Salmi, Teppo ja Moberg tarvitsisivat isot peliminuutit ja HIFK ei näitä pysty tarjoamaan. Vuokradiilit joko liigan pienimpiin seuroihin tai Mestikseen. Teppo lienee se ensimmäinen kaveri näistä, joka pelaavaan kokoonpanoon tupsahtaa.
 

Stigu

Jäsen
Onneksi tilanne taitaa pakkiosastolla tulee olemaan sen verran enemmän leveyttä, että on aivan sama ketkä ovat rotaatiossa sijoilla 8,9 ja 10. Salmi, Teppo ja Moberg tarvitsisivat isot peliminuutit ja HIFK ei näitä pysty tarjoamaan. Vuokradiilit joko liigan pienimpiin seuroihin tai Mestikseen. Teppo lienee se ensimmäinen kaveri näistä, joka pelaavaan kokoonpanoon tupsahtaa.
Mä vähän pelkään, että kyseiset herrat tulevat olemaan rotaatiossa sijoilla 6,7 ja 8. Eli: Auvitu, Grilli, Taipalus, Generous, Joku ja sitten nämä sankarit. Jotenkin meikäläisestä tuntuu, että sekä Stögö että Karavaanari halauavat kasvattaa näitä huippulupauksia vuosi vuodelta, kunnes heistä kolmen vuoden kuluttua kuoriutuu uusia melartteja ja kousia. Tai sitten ei.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä vähän pelkään, että kyseiset herrat tulevat olemaan rotaatiossa sijoilla 6,7 ja 8.

Suotta huolit. Ihan vaan jo yhteenlaskemalla Stögön puheet rosterin leveyden puutteesta ja meille vahvasti huhutut pakit voidaan päätellä, että kyllä sinnen nyt vähintään se 2-3 pakkia on tulossa. Kyllä mä lasken Taimen jo aikalailla varmaksi meidän mieheksi ensi kaudella, samoin Koiviston. Mä olen käsittänyt, että Satakunnan Kansa ja Savon Sanomat ovat kumpikin ihan luotettavia julkaisuja näiden siirtojen tiimoilta. Ja jos ei ehkä just noi kaverit lopulta tulekaan, niin kyllä siellä jotain virityksiä on kuitenkin ollut. Eli kyllä HIFK vaikuttaisi olevan ihan tosissaan pakkikaupoilla nyt.

Salmen jatko vitutti meikäläistä eilen ihan kunnolla. Ei noin huonolle pakille vaan voi jatkoa rustata. Tänään on jo vähän laimeemmat reaktiot, ihan ok jatko, kuhan ei perkele vaan pelaa yhen yhtä vaihtoa ensi kaudella. Koko kausi helvetin kovaa treeniä, liikettä ja voimaa lisää vaan. Lisäksi vielä joka treenin jälkeen mieheen ruiskutetaan desilitra puhdasta testosteronia ja puolidesiä adrenaliinia. Josko Juusosta sitä kautta kasvaisi meille kunnon sekopää kaudelle 16-17.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös