HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 052 567
  • 29 854

F#21

Jäsen
Niin siis tossahan mä avasin.
Mä en kyllä nyt ihan tuon tekstin perusteella ymmärtänyt, missä se epäluotettavuus on. Yrittikö Salmelainen siis tehdä suullisen ehdon Turusen kanssa, että hänen kuuluisi jatkaa HIFK:n kanssa, vaikkei suoraan tehnyt sopimusta hänen kanssaan seuraavasta kaudesta? Tämä tuntuisi enemmän Salmelaisen virheeltä, jos ei heti alkuun tehnyt sopimusta virallisesti option kanssa.

Eiköhän tuo silloin mennyt kuten @BOL siitä on aiemmin maininnut. Rahat menivät Broadhurstiin ja valittiin ennemmin hänet, joka sitten meni miten meni.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhyesti.Siis diili meille oli jo sovittu,mutta Turunen kuitenkin ilmoitti kirjoittavansa Ouluun. Siinä meni samalla ohi suun toinenkin pelaaja, joka oli siis tyrkyllä Turusen tilalle narreista. Mä muistelin, että tästä täällä oli jo keskusteltu.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lyhyesti.Siis diili meille oli jo sovittu,mutta Turunen kuitenkin ilmoitti kirjoittavansa Ouluun. Siinä meni samalla ohi suun toinenkin pelaaja, joka oli siis tyrkyllä Turusen tilalle narreista. Mä muistelin, että tästä täällä oli jo keskusteltu.

Sinä siis väität, että Salmelainen ja Turunen olisivat vain suullisesti sopineet pelaajasopimuksesta, ilman mitåån kirjallista jälkeä?

En usko.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on lähinnä muistaakseni avattu asia niin, että Jokereiden toiminta loppui niin yllättäen ja seuraavan kauden joukkueen rakentamisen kannalta vaikeaan aikaan, että IFK:lla ei pelipaikat ja raha riittänyt enää Turusen pitämiseen mm. Pakarisen lisäksi. Jokeri-pelaajille annettiin vapaus siirtyä muualle joskus helmikuun lopussa, ja silloin käsittääkseni seurat usein ovat jo ison osan tulevan kauden kärkihankinnoistaan tehnyt.

Vaikea tilanne se oli kaikin puolin, niin yht’äkkiä kevääksi IFK:hon siirtyneille pelaajille, valmennukselle kuin Salmelaisellekin. Optimitilanteessa uskon, että Turunen olisi haluttu pitää IFK:ssa. Ei se silloin joukkueenkaan kemioiden ja koostumusten kannalta helppo tilanne varmasti ollut, kun ennen siirtorajaa hyökkäykseen tulikin useampi profiilipelaaja Gardinerin, Salomäen, Turusen ja Pakarisen muodossa.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinä siis väität, että Salmelainen ja Turunen olisivat vain suullisesti sopineet pelaajasopimuksesta, ilman mitåån kirjallista jälkeä?

En usko.
En väitä. Kerron, että siellä poltettiin sillat. En tiedä sopimuksen yksityiskohtia. Ainoastaan sen, että Turunen tuli meille niin, että sopimuksen piti sisältää seuraavankin kauden.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Looginen selitys olisi se, että Turusen kanssa ei ole sovittu seuraavaa kautta koskevasti, että hän pelaisi HIFK:ssa.
Oli miten oli. Turusen oli tarkoitus pelata meillä. Sillat paloivat. Ja silloin mullakin meni maku Turuseen. Ei sillä, etteikö pelaa loistavasti, mutta ymmärrän miksei seuraan haluta enää.
Eikä mulla ole oikein lisättävää aiheeseen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli miten oli. Turusen oli tarkoitus pelata meillä. Sillat paloivat. Ja silloin mullakin meni maku Turuseen. Ei sillä, etteikö pelaa loistavasti, mutta ymmärrän miksei seuraan haluta enää.
Eikä mulla ole oikein lisättävää aiheeseen.
Jos ja kun et itse neuvottele pelaajien kanssa, on tässä sekin mahdollisuus että tuo on yksi versio tapahtuneesta jonka ammattitaidoton UTJ on halunnut kertoa seuran sisällä ja Turusella itsellään voi olla erilainen näkemys tapahtuneesta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on ainoastaan tiedossa, että HIFK olisi halunnut kauden 21-22 päätteeksi Turusen pitää, mutta rahat olivat jo toisaalla kiinni. En ole itse kuullut mistään siltojen palamisesta, mutta se ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö niin voisi olla. Kuten Salmelainen itsekin on sanonut, HIFK toimi kuten normaalissa markkinatilanteessa toimittiin, mutta markkina muuttui KHL:n hajoamisen jälkeen totaalisesti. En mä osaa siitä ketään syyttää. Olen itsekin tehnyt päätöksiä, jotka parin kuukauden päästä olisin ollut valmis muuttamaan, mutta se oli myöhäistä. Ja sitten piti elää niiden päätösten kanssa, jotka eivät siltikään ollut vääriä tai huonoja.

Ja mitä tulee Turuseen, hän on monessa mielessä Kärpille niin tärkeä pelaaja, että Kärppien kannattikin laittaa ison rahan tarjous pöytää. Siis muutenkin kuin peliesitysten vuoksi. HIFK:lla ei vastaavaa tilannetta ollut. Ainakaan nyt. Eikä toivottavasti tulekaan.

Koska HIFK:n osalta huhuja on tänä vuonna ihan poikkeuksellisen vähän liikkeellä, olen taipuvainen uskomaan, että tulemme kokemaan yllätyksiä. Ja hyvä niin. Itse tykkään, että kaikki uudet pelaajat eivät ole tiedossa etukäteen. Vähän niin kuin toinen joulu. Kun jengi on julkistettu, eli paketit avattu, se jokin pieni jännitys poistuu. Uskon, että HIFK saa kilpailukykyisen joukkueen taas kerran kasaan ja tänne on saatu pelaajia, jotka tänne on haluttukin. Kuten aina ennenkin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Koska HIFK:n osalta huhuja on tänä vuonna ihan poikkeuksellisen vähän liikkeellä, olen taipuvainen uskomaan, että tulemme kokemaan yllätyksiä. Ja hyvä niin. Itse tykkään, että kaikki uudet pelaajat eivät ole tiedossa etukäteen. Vähän niin kuin toinen joulu. Kun jengi on julkistettu, eli paketit avattu, se jokin pieni jännitys poistuu. Uskon, että HIFK saa kilpailukykyisen joukkueen taas kerran kasaan ja tänne on saatu pelaajia, jotka tänne on haluttukin. Kuten aina ennenkin.
Tätä toivon koko sydämestäni. Toki, viimeksi, kun ounastelit samalla tavalla ja lähdin kelkkaasi oli juurikin tuo mainitsemasi kevät 2022 ja lopputulos oli, että kesällä jo näki, ettei mestaruudesta pelata. Toivotaan tässä, ettei historia toista itseään.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ja kun et itse neuvottele pelaajien kanssa, on tässä sekin mahdollisuus että tuo on yksi versio tapahtuneesta jonka ammattitaidoton UTJ on halunnut kertoa seuran sisällä ja Turusella itsellään voi olla erilainen näkemys tapahtuneesta.
Mitään suullisia sopimuksia Salmelainen ei tehnyt. Ei Turusen, eikä kenenkään muunkaan kanssa. Sopimus on sopimus vasta sitten, kun molempien osapuolten nimet ovat papereissa.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja mitä tulee Turuseen, hän on monessa mielessä Kärpille niin tärkeä pelaaja, että Kärppien kannattikin laittaa ison rahan tarjous pöytää. Siis muutenkin kuin peliesitysten vuoksi. HIFK:lla ei vastaavaa tilannetta ollut. Ainakaan nyt. Eikä toivottavasti tulekaan.

Peliesitysten puolesta Turunen olis ollu juuri sitä mitä toi jengi kaipaa ja joku Turunen-Koivistoinen-Vesalainen ketju olis sen finaalipaikan voinutkin tuoda.

Tää on vähän tätä, et ”juna ei yhtä miestä kaipaa”, mutkun juna on hyytynyt nyt joka kevät.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä toivon koko sydämestäni. Toki, viimeksi, kun ounastelit samalla tavalla ja lähdin kelkkaasi oli juurikin tuo mainitsemasi kevät 2022 ja lopputulos oli, että kesällä jo näki, ettei mestaruudesta pelata. Toivotaan tässä, ettei historia toista itseään.

Sorit siitä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Lyhyesti.Siis diili meille oli jo sovittu,mutta Turunen kuitenkin ilmoitti kirjoittavansa Ouluun. Siinä meni samalla ohi suun toinenkin pelaaja, joka oli siis tyrkyllä Turusen tilalle narreista. Mä muistelin, että tästä täällä oli jo keskusteltu.
Tämä on paskapuhetta. Turusen kanssa keskusteltiin, mutta budjettisyistä valinta oli tehtävä Broadhurstin ja Turusen välillä. Salmelainen päätyi Broadhurstiin ja tarjosi Turuselle matalampaa sopimusta, joka olisi mahtunut budjettiin, mutta Turunen ei tarttunut siihen, mikä on ymmärrettävää. Siihen nähden on erittäin vaikea uskoa, että kukaan muu Narreista tuleva olisi mennyt ohi, jos budjetissa ei ollut käytännössä lainkaan liikkumavaraa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä on paskapuhetta. Turusen kanssa keskusteltiin, mutta budjettisyistä valinta oli tehtävä Broadhurstin ja Turusen välillä. Salmelainen päätyi Broadhurstiin ja tarjosi Turuselle matalampaa sopimusta, joka olisi mahtunut budjettiin, mutta Turunen ei tarttunut siihen, mikä on ymmärrettävää. Siihen nähden on erittäin vaikea uskoa, että kukaan muu Narreista tuleva olisi mennyt ohi, jos budjetissa ei ollut käytännössä lainkaan liikkumavaraa.

Niin kauan kuin kumpikaan esittää mitään faktaa niin molemmat voi hyvin olla paskapuhetta. Näin yleisellä tasolla.

Olen myös hokipedian kannalla koska kulukuriin aiemmin viitattu urheilujohdon toimesta eikä siinä hetkessä ollut perusteltua Turuselle tarjota mottipäistä. Haluttiin molemmat kustannustehokkaasti, luonnollisesti toinen tarttuu parempaan tarjoukseen. Turunen suoritti hyvin, mutta ei sekään Kärpille menestystä tuonut. Levtchin tapauksessa voisi olla perusteltua kiinnittää 15% kokonaisbudjetista yhteen pelaajaan, mutta en sitä näe Turusen kanssa.

Joku voisi perustaa pelkän huhuketjun koska niistä ei tässä ketjussa keskustella kuin hyvin minimaalisesti.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on paskapuhetta. Turusen kanssa keskusteltiin, mutta budjettisyistä valinta oli tehtävä Broadhurstin ja Turusen välillä. Salmelainen päätyi Broadhurstiin ja tarjosi Turuselle matalampaa sopimusta, joka olisi mahtunut budjettiin, mutta Turunen ei tarttunut siihen, mikä on ymmärrettävää. Siihen nähden on erittäin vaikea uskoa, että kukaan muu Narreista tuleva olisi mennyt ohi, jos budjetissa ei ollut käytännössä lainkaan liikkumavaraa.
Sanoin, ettei mulla ole tästä enää mitään sanottavaa, mutta paskaa en varmuudella jauha. Mulla ei olisi ollut välttämättä tarvetta avata aihetta, mutta kun toivottiin.
Rahasta se ei missään nimessä ollut kiinni. Pelkästään jo siksi, että silloin myös toinen soppari kosahti johon meillä oli myös budjetissa varaus. Se kausi aloitettiin juuri näistä syistä vajaa miehisenä. Rahaa jäi silloin alkavalle kaudelle käytettäväksi riittävästi, koska tarjontaa ei siinä kohtaa enään ollut niinkuin sittemmin nähtiin ja oltiin auttamattomasti myöhässä.
Toki jos haluatte pitäytyä tuossa uskossa se on minulle yhdentekevää, muttei se , että kutsut paskanpuhujaksi.

Niin ja mitään todisteita ei ole esittää, joten omalta osaltani jää tähän.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lehdessäkin jo mainittiin. Voisiko olla, että Heljanko olisi tulossa tänne?

Kelpaisi todella hyvin. Maalivahtiongelma olisi kertaheitolla hoidettu. Tuo kävisi siinä mielessä järkeen, että Heljanko on IFK:n kasvatti ja stadilainen jätkä. Ja sanoi kuka mitä tahansa, niin maistuisi se mestaruuden torjuminen paremmalta täällä kuin Tapparassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös