HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 201 849
  • 30 534

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyynikolle: veikkaan että ei ole laiska ja veikkaan, että ei todellakaan ota ensimmäistä joka tyrkyttää itseään, vaan sen viimeisen. Luulen, että sanoo kaikille ei kiitos, kun yrittää jaagaa jotain tosi kovaa. No, tosi kova menee aina puihin, mutta yritys on hyvä. Sitten kun joku pitää kuitenkin saada, otetaan se joka vikaksi ilmoittautuu, kuka vaan.

Generous voi olla ok fyysinen pakki, en ole seurannut kuin otsikkotasolla. Mutta vielä tarvitaan tehoja pakeilta hyökkäyspäähän, sekä ainakin ikosen korvaaja, eli Petrell (itse kelpuuttaisin myös Ilkka Pikkaraisen TPS:n tyhjennysmyynnistä, mutta suurin osa ilmeisesti ei, joten demokratian nimissä: ei sitten). En tosin pistäisi pahaksi jotain ykkösketjun maalintekijääkään. Eli: 1 4:stä on hankittu...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No jossain Vaasassa jossa kamppaillaan siitä että ei jää sarjan hännille niin Generous on hieno pelaaja, mutta HIFK;n pitäisi pelata mestaruudesta eikä näillä tällaisilla hankinnoilla sitä kyllä tehdä.
Niin sitä tapeltiin kyllä Tepsissäkin. Kummasti olisi kyllä sullekin (mulle myös) Nakla aiheuttanut ilopissat. Gene muuten voitti tämän kamppailun.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
No jossain Vaasassa jossa kamppaillaan siitä että ei jää sarjan hännille niin Generous on hieno pelaaja, mutta HIFK;n pitäisi pelata mestaruudesta eikä näillä tällaisilla hankinnoilla sitä kyllä tehdä.

Miksi ihmeessä ei? Matt Generous tuo meidän puolustukseen juuri sitä mitä sieltä on puuttunut. Tähän saakka meillä on ollut kiekollista taitoa, hyvää pelinlukua, hyvää liikettä ja jonkin verran taklausvoimaa. Meiltä on puuttunut ilkeyttä ja vääntövoimaa oman maalin edustalla. No nyt saatiin ilkeyttä, vääntövoimaa ja lisää taklausvoimaa. Itse näen Generouksessa tämän ja ensi kauden Kankaanperän.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuran optio ens kaudelle.

Pistää hymyilyttämään muutaman nimimerkin Generouksen dissaaminen. No, eiköhän sekin lopu aika nopeesti.

Eiköhän tässä ole kyseessä enemmän pettymyksen purkaminen. Mitään Generousilta poisottamatta HIFK:lla oli tilausta jykevälle kärkipakille, mutta saatiin vain kaheli seiskapakki. Ei sillä etteikö sille kahelille seiskapakillekin löytyisi HIFK:n organisaatiossa aina käyttöä, mutta mestaruustaisteluun tästä ei ikävä kyllä ole mitään merkittävää apua...
 

Stigu

Jäsen
Oma näkemykseni IFK:n pakiston puutteista on ollut seuraava:

- oman maalinedustan luuta
- puolustusalueen isäntä, joka kuluttaa vastapuolen hyökkääjien energiaa
- hyvien avauksien antaja
- kova ja tarkka laukaus hyökkäyspäässä

Matt Generous tuo noihin kahteen ensimmäiseen puutteseen parannusta, mutta tuskin parantaa pakistomme hyökkäyspään peliä.

Kaverilla vaatimattomat -15 tältä kaudelta plusmiinuksessa, joten ainut järkevä pari Matille on Grilli. Lisäksi ikää 30v, joten vaikea on Mattia nähdä Stögön ihannepakkina, tämä kyllä haisee Karavaanarin "löydöltä".

Täytyy kyllä sanoa, että jos hankinnat olivat tässä, olen hele-vetin pettynyt.Jos tuonne pakistoon tulee vielä kiekollinen hyökkäyspään pakki, niin Generouksenkin sainauksen arvo nousee. Itse näen Generouksen lähinnä Honkaheimon syrjäyttävänä seiskapakkina.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Tämä oli nyt tällainen halpa ratkaisu. Vaihdossa menneistä miehistä ei paljoa hyötyä ole ollut. Kyllä yksi vielä pitäisi sisään tulla, onko pakki vai laituri...
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Kaverilla vaatimattomat -15 tältä kaudelta plusmiinuksessa, joten ainut järkevä pari Matille on Grilli. Lisäksi ikää 30v, joten vaikea on Mattia nähdä Stögön ihannepakkina, tämä kyllä haisee Karavaanarin "löydöltä".

Täytyy kyllä sanoa, että jos hankinnat olivat tässä, olen hele-vetin pettynyt.Jos tuonne pakistoon tulee vielä kiekollinen hyökkäyspään pakki, niin Generouksenkin sainauksen arvo nousee. Itse näen Generouksen lähinnä Honkaheimon syrjäyttävänä seiskapakkina.

Kun jätkälle tehdään 1,5 vuoden soppari niin kyllä siinä on todellakin Törmäseltäkin kysytty. Eihän nyt nykypäivänä liigassa kukaan utj hommaa pelaajia ilman päävalmentajan hyväksyntää.

Mutta Jatkoajassa toki dumattaisiin kaikki hankinnat jollei uusi pelaaja olis ollut chrispronger tasoa.

Ja kyllä IFK on kääntänyt jokaisen mahdollisen kiven viime kuukausina vahvistaakseen puolustusta. Asiat ei vaan mene aina niin kuin strömsössä vaikka sopiva pelaaja löytyisikin.

Ja onhhan tässä vielä siirtorajaa jäljellä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Sokea apinakin näkee, että tuo rosteri huutaa hyvää kiekollista pakkia. Mikäli Generous on ainoa pakki, joka meille sisään tulee, niin haistappa iso vittu Nybari! Tässä on ollut vaikka kuika paljon aikaa hankkia edes kohtalaista pakkia markkinoilta, mutta mitään ei ole tapahtunut. Mitä vittua se Nybari siellä toimistolla tekee!?!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse näen Generouksen lähinnä Honkaheimon syrjäyttävänä seiskapakkina.

Jos nyt ei kuitenkaan, Honkaheimohan on ollut Grillin ohella paras puolustaja viimeisen parin viikon aikana. On alkanut lunastaa niitä odotuksia, mitä häneltä on odotettu. Generous on enemmän seiskapakki. Jos Söderholm vielä tällä kaudella pelaa, niin pakkiparit menisivät näin:

Grilli-Söderholm
Taipalus-Honkaheimo
Auvitu-Generous
Pikkarainen

Itseasiassa, Pikkarainen olisi seiskapakki tai vaihtoehtoisesti Teppo/Nyqvist. Tilanteen mukaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipa syvä pudotus Nakladalista ja Oystrickista. Vaikka Generous onkin oikean pelaajatyypin pelaaja, niin eihän hänestä lähtökohtaisesti ole mitään hyötyä HIFK:lle. Perustan väitteeni näkemääni, ja minun mielestäni Matti on hädin tuskin liigatasoa, ja jos pitäisi valita Tuukka Mäkelän ja Generousin välillä, niin minä valitsisin hetkeäkään miettimättä Mäkelän. Minun mielivaltaisessa puolustajarankingissa Matti sijoittuu seuraavanlaisesti:

1. Grillfors
2. Taipalus
3. Söderholm (nykykunnossaan)
4. Auvitu
5. Teppo
6. H. Pikkarainen
7. Honkaheimo
8. Generous
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Ja mikä parasta, pitkästä aikaa IFK:lla on "poliisi" joka osaa oikeasti pelata. Generouksella on puutteensa, mutta kyllä se on omassa päässä hyvin vittumainen pakki.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Generous on yksittäisenä hankintana ihan jees; pystyy hyvin roolitetussa joukkueessa pelaamaan kolmosparissa, eikä ole mikkihiiri. Mutta jos tämä oli ainoa lisä puolustukseen tälle keväälle, niin Tomppa... Hohhoijaa.
 

Stigu

Jäsen
Jos nyt ei kuitenkaan, Honkaheimohan on ollut Grillin ohella paras puolustaja viimeisen parin viikon aikana. On alkanut lunastaa niitä odotuksia, mitä häneltä on odotettu. Generous on enemmän seiskapakki.
Mä katson koko kauden perspektiivillä, jolloin pakistossa marssijärjestys on Grilli-Taipalus-Auvitu-Söde. Miihkali tarvitsisi vierelleen sen all-around-pakin, jolloin Matt/Honkaheimo olisi seiskapakki. Pink ei mahdu mun IFK-pakistoon.

Tsekatkaapa muuten jatkoajan kuva (löytyy täältä ATKsta: http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/sportin-uusi-parivaljakko-innokkaana-haasteeseen/164749 ) meidän Generous-vaihdokeista. Kuvatekstin ostikko: Sportin uusi parivajakko innokkaana haasteeseen. Meikäläisen on vaikea löytää noista naamoista innokkuutta...

No, pojille onnea Vaasaan ja kesäduunipaikkakin löytyy satavarmasti täältä http://www.kurre.fi/ (linkki vie Vaasalaisen kalastus-ja eräliikkeen sivuille). Uskon, että maakuntakierros tekee molemmille hyvää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tää nyt huvittavaa: jengissä on kiekollisia pakkeja vaikka hur mycket - Grilli, Taipalus, Auvitu, Hank, Söde, jos palaa vielä vanhalle tasolleen - mutta kovuutta on puuttunut ja sitä on kaivattu koko talvi. Noh, Nyba hankkii kovuutta, ja täällä itketään, että olisi pitänyt hankkia joku popiorr. Toki Melart tai "melart" olisi kelvannut, mutta annetaan Genelle perinteiset n. 10 peliä, ennen kuin dumataan täysin. Eihän se mikään samettikäsi ole, mutta eipä ollut Kurvinenkaan.

IFK on edelleen tehnyt liigassa eniten maaleja, enkä usko, että Generousin hankinta saa IFK:n yhtäkkiä tekemään vähemmän maaleja kuin tähän asti. Sitä vastoin maalien estämisessä kyseinen pelaaja saattaa olla suureksi avuksi ja se apu on varsinkin pleijareissa tarpeen.
 

F#21

Jäsen
^ Jep, samaa mieltä. Vaikka en Generousista oikein pelaajana piittaa, niin hän on oikeanlainen vahvistus tuohon joukkueeseen.

Kyllä Nybondas on kasannut tänä vuonna kilpailukykyisen joukkueen. Verrattuna Kärppiin, ongelma on siinä ettei olla saatu yhtä hyviä pelaajia omista junnuista kuin he. Tässä toivottavasti parannetaan jatkossa Peltosen avustuksella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Onhan tää nyt huvittavaa: jengissä on kiekollisia pakkeja vaikka hur mycket - Grilli, Taipalus, Auvitu, Hank, Söde, jos palaa vielä vanhalle tasolleen - mutta kovuutta on puuttunut ja sitä on kaivattu koko talvi. Noh, Nyba hankkii kovuutta, ja täällä itketään, että olisi pitänyt hankkia joku popiorr. Toki Melart tai "melart" olisi kelvannut, mutta annetaan Genelle perinteiset n. 10 peliä, ennen kuin dumataan täysin. Eihän se mikään samettikäsi ole, mutta eipä ollut Kurvinenkaan.

Olen muuten kanssasi samaa mieltä, mutta Grillistä ei saa kiekollista pakkia tekemälläkään. Perusvarma kiekollisenakin, mutta kyllä ne parhaimmat avut hänellä on omalla alueella, jossa onkin mielestäni koko sarjan luotettavin puolustaja. Oli miten oli, kiekollista osaamista on minunkin mielestäni puolustuksessa kyllä aivan riittävästi ja nyt sinne saatiin juuri sellaisia ominaisuuksia mitä on koko kausi kaivattu.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Olen muuten kanssasi samaa mieltä, mutta Grillistä ei saa kiekollista pakkia tekemälläkään. Perusvarma kiekollisenakin, mutta kyllä ne parhaimmat avut hänellä on omalla alueella, jossa onkin mielestäni koko sarjan luotettavin puolustaja. Oli miten oli, kiekollista osaamista on minunkin mielestäni puolustuksessa kyllä aivan riittävästi ja nyt sinne saatiin juuri sellaisia ominaisuuksia mitä on koko kausi kaivattu.

Jos jotain kiekollisuutta tarvittaisiin pakistoon niin rightin pyssy yv:hen olisi toiveissa, helpottaisi yv:tä. Nämä meidän rightin hyökkääjät eivät oikein osaa pelata viivassa kunnolla. Generous olisi right, mutta ei hajuakaan onko käyttöä yv:llä ja minkälainen laukaus on, ei ainakaan pisteiden perusteella vakuuta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen muuten kanssasi samaa mieltä, mutta Grillistä ei saa kiekollista pakkia tekemälläkään.

No juu, ei tietenkään mikään virtoosi kiekon kanssa, mutta osaa tarvittaessa heittää maukkaan syötön oman pelaajan lapaan hyökkäyspäässä, kuten siinä syksyn Lukko-pelissä, jossa antoi namupassin Zabolle jatkoajan ensisekunneilla.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Tulihan sitä kaivattua kovuutta, juuri sitä, minkä perään tässä on tuskailtu koko kuluva kausi. Hyvä hankinta kokonaisvaltaisesti? Sen saa kaveri itse näyttää, mutta kuulemma asenteesta se ei ainakaan jää kiinni. Tervetuloa Matti!

Se täytyy kyllä myöntää, että hieman huvittaa muutamat nimimerkit, jotka raapivat itselleen vatsahaavan hankinnasta, joka ei ole pelannut IFK:ssa vielä vaihtoakaan. Mielipiteitä saa toki olla suuntaan tai toiseen, mutta tapavalittajat ovat aika reppanoita.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Generouksella on puutteensa, mutta kyllä se on omassa päässä hyvin vittumainen pakki.

Niin, se puute on täydellinen pelisilmän ja luistelun puute. Bonuksena idioottimaiset kilahdukset matsien ratkaisuhetkillä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Tässä tapauksessa otettiin äiti, jolla jo lonkka ja polvivikaa. Kokemusta on monelta taholta. Jatkuvien epäonnistumisten johdosta myös moni mies jättänyt ja vaikuttanut psyykkeeseen. Mutta näillä mennään ja tänään ilman äiteetä Sputnikille turpaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
IFK:lta on puuttunut varma puolustaja, jonka ollessa jäällä voi olla varma ettei vastustaja a) aja maalille eikä b) tee maalia. Generousin tehotilasto on -15.
IFK:lta on puuttunut oikealta ampuva YV-pakki, joka toisi tulivoimaa YV:lle ja lisää variaatiota kuvioihin. Antelias Matti on tehnyt neljällä liigakaudellaan 214 matsissa kokonaiset 6 maalia, kolmella edellisellä kaudella 157 matsissa 3 maalia.
IFK:lta on puuttunut oman maalinedustan luuta, joka jakaa makuupaikkoja. Tässä Matti on luultavasti parempi kuin nykyiset pakkimme.

Lähtökohtaisesti voi siis olettaa, että tämä pelaaja paikkaa yhden kolmesta ongelmakohdasta. Kuvaavaa on, että täällä on pyörinyt noin 20 potentiaalista (ja realistista) nimeä viime kesästä lähtien, mutta ei kukaan ole tällaisen turhakeen perään haikaillut. Korvaisi ehkä Honkaheimon kolmosparissa ja 10-12min peliajalla, mutta eihän edes Nybari voi olla niin pihalla, että kuvittelisi hänen tilkitsevän ne ammottavat aukot, jotka kesästä asti on ollut selvästi näkyvillä.

Ei riitä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minustakaan. Minä olisin halunnut joukkuetta lähtökohtaisesti avittavan kovaa pelaavan puolustajan, enkä lähes mestis-tasoa olevaa Generousia. Oikea profiili, mutta noilla taidoilla ei pitäisi olla mitään asiaa HIFK:n terveeseen* pelaavaan kuusikkoon.

E: Lisäsin *terveeseen.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Kerran huhuketjussa ollaan ja vapaasti voi juttua liikkeelle laittaa niin tammikuun puolella pyöri "huhuna" Kloten ja Micki Dupont. Joku viritys oli tuolloin meneillään, tästä päivästä ei mitään tietoa. Saa ampua alas, enkä spekuloi tätä sen enempää kuin että sanan saattaja on seuran ansiotuloa nauttiva henkilö.
 

Kaliber

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lightning
IFK:lta on puuttunut varma puolustaja, jonka ollessa jäällä voi olla varma ettei vastustaja a) aja maalille eikä b) tee maalia. Generousin tehotilasto on -15.
IFK:lta on puuttunut oikealta ampuva YV-pakki, joka toisi tulivoimaa YV:lle ja lisää variaatiota kuvioihin. Antelias Matti on tehnyt neljällä liigakaudellaan 214 matsissa kokonaiset 6 maalia, kolmella edellisellä kaudella 157 matsissa 3 maalia.
IFK:lta on puuttunut oman maalinedustan luuta, joka jakaa makuupaikkoja. Tässä Matti on luultavasti parempi kuin nykyiset pakkimme.

Niin.. Se tietenkin riippuu mistä kulmasta katsoo. Olihan meillä Kurvinenkin joka koko urallaan teki HIFK:ssa 12 kaudella ja 340 pelissä 8 maalia. YV-pelaajaksi Geneä tuskin on millään muotoa hankittu (toivottavasti) joten minulle Generous on niin kauan vahvistus joukkueelle, kunhan omassa päässä ei soi ja maalille ei vastustaja pääse kävellen (vrt. Moberg, Heikkinen yms.) ja pysyy myös enemmän kasassa kun Kurvinen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös