BigRedKoff
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Tästä rohkenen olla eri mieltä. Mielestäni Melartista näkyi ensimmäisestä luistimenpiirrosta asti, että kyseessä on hiomaton timantti jolla kaikki ainekset kehittyä huippupakiksi. Toki monet leimasivat hänet nyrkkihippojen takia turhakkeeksi, mutta nämä tuskin olivat paljon herran pelaamiseen kiinnittäneet huomiota.
Tää alkaa olla jo "uskallatko sanoa tämän IFK:sta"-ketjun kamaa, mutta mä taas en oo vieläkään varma, että onko Melart huippupakki.
Puollustusvarmuudessa ja kiekollisessa osaamisessa on mun muistoissa pahoja puutteita joista konkreettisena esimerkkinä vaikka eräässä viimeisistä IFK peleistään esitetty käsittämätön kämmi superhelpossa paikassa jolla käytännössä ratkesi yksi kpl play-off pelejä.
Jotkut pelaajat (yleensä isokokoiset) nousevat fanien ja asiantuntijoidenkin silmissä välillä ylisuureen arvoon ja Illu on mahdollisesti juuri tälläinen.
Takana on Pauli Levokarimainen NHL ura ja puolikautta KHL:ää muutaman kohtuullisen liigakauden lisäksi. Tällä ei vielä nousta mun asteikossa huippupakiksi.
Jos ura jatkuu parin KHL kauden jälkeen tapahtuvana uutena nousuna NHL:ssä tai edes KHL:ssä pysymisenä ja säännölisinä esiintymisinä maajoukkueessa niin olen valmis antamaan tunnustuksen "huippupakki". Näen vaan Illun uran toisen ääripään potentiaalisena kehityskaarena potkut KHL:stä jonka jälkeen 1-2 rahastuskautta Ruotsissa (riippuen yhden kovahintaisen KHL-statuksella tehdyn sopimuksen pituudesta) ja sieltä paluu ikonina IFK:hon.
Toki toivon ensimmäistä vaihtoehtoa ja toinenkin sopisi mulle ihan hyvin. Pelaajatyyppinä kovaotteiset ja peliäkin kuitenkin hallitsevat pakit -jota Melart toki on parhaimmillaan- ovat lähellä sydäntä ja olisin Illun valmis ottamaan kiljuen esimerkiksi tän hetken jengiin em. kysymysmerkeistä huolimatta, mutta jonkin verran tän kaverin osalta esiintyy mun mielestä ylihypetystä tähän asti nähtyihin esityksiin verrattuna.