HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 968 307
  • 29 430

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin unta, että Leskinen viiletti Nordiksella kultakypärä päässään punaisessa paidassa. Pelasi Michael Keräsen oikeassa laidassa, jolla oli myös kultainen potta päässään. Leskinen otti väärästä vaihdosta jäähyn ensimmäisessä erässä.

Voidaan antaa siis tälle siirrolle jo kolme tähteä.
 

Jacobsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt pitää saada yksi hyökkääjä korvaamaan saikulla olevia väliaikaisesti, kunnes palaavat takaisin tai sitten hankitaan suoraan 1+2 sopimuksella ja huhuja ei ole niin sanon "joku" pelaaja.
 

Jacobsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Roope Talaja voisi tulla lainaksi loppukaudeksi ja sitten tehdään 1+1 sopimus, jos pelaa hyvin meillä tai sitten otetaan Tommi Taimi lainaan ja laitetaan Taimi-Järvinen tutka pari yhteen. Tämä on spekulointia vaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Roope Talaja voisi tulla lainaksi loppukaudeksi ja sitten tehdään 1+1 sopimus, jos pelaa hyvin meillä tai sitten otetaan Tommi Taimi lainaan ja laitetaan Taimi-Järvinen tutka pari yhteen. Tämä on spekulointia vaan.

C'mon hei, kai tuo Taimi nyt oli jonkinasteinen vitsi? Se kuinka hän aikoinaan perseili itsensä ulos joukkueesta päästäkseen vuolemaan ruplia Venäjälle pitäisi jo yksinään olla syy minkä vuoksi pysykööt mahdollisimman kaukana tästä organisaatiosta. Ja tuon yhden nappikauden jälkeenhän hän on ollut joukkueesta riippumatta lähinnä sellainen "köyhän miehen Joonas Lyytinen huonoimmillaan", niin en ymmärrä miksi tänne pitäisi moista turhaketta alkaa edes huumorimielessä raahaamaan.

Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin en varmaan edes muista vastenmielisempää näkyä kuin kypärä takaraivollaan surffaileva ja ylimielisesti virnuileva Tommi Taimi kaudella 2016-2017.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Roope Talaja voisi tulla lainaksi loppukaudeksi ja sitten tehdään 1+1 sopimus, jos pelaa hyvin meillä tai sitten otetaan Tommi Taimi lainaan ja laitetaan Taimi-Järvinen tutka pari yhteen.

Ei tarvitse lainata business-Tommia. Kunhan toipuu pienistä vammoistaan niin voi palata vaikkapa 1+1 sopparilla IFK:hon takomaan pisteitä niin kuin silloin wanhoina hyvinä aikoina
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Roope Talaja voisi tulla lainaksi loppukaudeksi ja sitten tehdään 1+1 sopimus, jos pelaa hyvin meillä tai sitten otetaan Tommi Taimi lainaan ja laitetaan Taimi-Järvinen tutka pari yhteen. Tämä on spekulointia vaan.

Tänään Sport otti taas takkiin ja eiköhän tuo ole kohta, jos ei jo ole, matemaattinen mahdollisuus päästä pudotuspeleihin. Taisi nytkin tulla 3 tappiota putkeen. Siinä on aika hankala kääntää tekemistä sille tasolle, että saisi edes voiton joka toisesta matsista. Kun kävi noita Ässien, Sportin ja TPS:n pelaajia läpi, niin onhan siellä potentiaalisia pelaajia mutta Talajalle olisi mun mielestä eniten käyttöä. Kun Lundell ja Jääskä sekä Nykopp palaa, on senttereitä taas lisää. Taitoukkoja on myös ihan riittävästi, mutta yhtä rouhijaa tuonne kaipaisin ja sellaista juuri joka kykenee tekemään maaleja. Toinen kuka kiinnostaisi on Turo Asplund mutta vain siinä tapauksessa että Nykopp ei parane vammastaan. Jos tänäänkin Jääskän olisi paikannut Talaja niin vähemmän olisi tarvinnut jännittää.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Talajan siirto tammikuussa on mullakin vahvasti kiikarissa.

Kyllähän nelosketju Åsten-Nykopp/Jääskä-Talaja olisi jo herkullinen.

Tosin Talaja taistelisi varmasti myös paikasta 2-3 ketjuissa. Joku Saarinen-M.Keränen-Talaja olisi aika kiinnostava tehoketju.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen lähes varma, että jos joku Roope Talaja meille siirtyisi, hän ei olisi se Talaja, joka pelaa Sportissa nyt, vaan kolmoskentän laituri, joka ei pisteillä juhli. Onkohan Talaja muuten jo oppinut sitomaan luistimet niin kireälle, ettei ole jatkuvasti turvallaan? Viime visitiillään ei tainnut olla montaakaan vaihtoa koko kaudella, ettei olisi ollut rähmällään. Ja Nordiksen jää ei kyllä ole sen jälkeen parantunut, päinvastoin. Sanoisin siis, että ei käyttöä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen lähes varma, että jos joku Roope Talaja meille siirtyisi, hän ei olisi se Talaja, joka pelaa Sportissa nyt, vaan kolmoskentän laituri, joka ei pisteillä juhli. Onkohan Talaja muuten jo oppinut sitomaan luistimet niin kireälle, ettei ole jatkuvasti turvallaan? Viime visitiillään ei tainnut olla montaakaan vaihtoa koko kaudella, ettei olisi ollut rähmällään. Ja Nordiksen jää ei kyllä ole sen jälkeen parantunut, päinvastoin. Sanoisin siis, että ei käyttöä.

Mutta ottaisitko nelosen laitaan? Jos kundi haluaa palata stadiin ja sitoutuu antamaan kaikkensa pelipaikasta huolimatta?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ottaisitko nelosen laitaan? Jos kundi haluaa palata stadiin ja sitoutuu antamaan kaikkensa pelipaikasta huolimatta?

Pysyykö pystyssä? Haluaako oikeasti pelata HIFK:ssa nelosessa, kun pääsee pelaamaan Sportissa ykkösessä? Rohkenen epäillä. Maksetaanko me neloskentän pelaajalle saman verran kuin Sport maksaa ykkösen maalitykille?

En epäile, etteikö Talaja antaisi kaikkeaan joukkueelle. Mutta kun hän on nyt selvästi osoittanut pystyvänsä pelaamaan tuloksellista kiekkoa ykköskentässä, mikä motivoisi häntä pelaamaan pienemmässä roolissa meillä? Eihän siinä olisi mitään järkeä. Ja joo, perhe on kaiketi Espoossa ja hän itse Vaasassa tai näin oli viime kaudella, että siinä voisi olla yksi syy. Onko se lopulta riittävä syy motivoitua? Tekisikö hän kuitenkin uransa suhteen liian ison uhrauksen tässä vaiheessa? Mitä tapahtuu, jos hän tajuaakin, ettei saa samoja kicksejä pienemmästä roolista kuin tähtistatuksestaan muualla? Missään nimessä Talajan ei pitäisi meillä olla kahden ekan kentän pelaaja, joten miksi hän tänne tulisi pienille minuuteille?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Kyllähän jotain pelaajaa odotta vielä joulun aikaan tai viimeistään hivenen jälkeen, viime kaudella tyhjennysmyynnistä tippui Salminen, joten eiköhän joku pelimies sieltä noihin jämäkenttiin voisi tulla....

Niinkuin tänäänkin nähtiin, niin muutamia maalipaikkoja oli nelosvitjallakin, mutta olisihan se oikeasti kiva saada nimenomaan VAHVISTUS, sen takia Talajaan itselläkin pieni epäröinti, mutta onko markkinoilla muuta kohtuuhintaista loppukaudeksi...siis aikuisten oikeasti?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Pysyykö pystyssä? Haluaako oikeasti pelata HIFK:ssa nelosessa, kun pääsee pelaamaan Sportissa ykkösessä? Rohkenen epäillä. Maksetaanko me neloskentän pelaajalle saman verran kuin Sport maksaa ykkösen maalitykille?

En epäile, etteikö Talaja antaisi kaikkeaan joukkueelle. Mutta kun hän on nyt selvästi osoittanut pystyvänsä pelaamaan tuloksellista kiekkoa ykköskentässä, mikä motivoisi häntä pelaamaan pienemmässä roolissa meillä? Eihän siinä olisi mitään järkeä. Ja joo, perhe on kaiketi Espoossa ja hän itse Vaasassa tai näin oli viime kaudella, että siinä voisi olla yksi syy. Onko se lopulta riittävä syy motivoitua? Tekisikö hän kuitenkin uransa suhteen liian ison uhrauksen tässä vaiheessa? Mitä tapahtuu, jos hän tajuaakin, ettei saa samoja kicksejä pienemmästä roolista kuin tähtistatuksestaan muualla? Missään nimessä Talajan ei pitäisi meillä olla kahden ekan kentän pelaaja, joten miksi hän tänne tulisi pienille minuuteille?
Vaasassa asuvat koko perhe (varma tieto) ja eivät halua sieltä mihinkään muuttaakaan, juuri käytännön perhesyistä koko perhe muutti Vaasaan, jossa myös tukiverkkoja. Talajan siirto Sportista johonkin olisi osastoa en usko, ennen kuin näen ja vielä kerran näen. En suoranaisesti ihmettelisi jos Talaja loppu-uransa pelaisi Vaasan Sportissa.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Jacobsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mika Partanen voi olla myös yksi niistä, joka voi tulla lainatuksi tai Joonas Rask, joka saa hyvää roolia Örebro joukkueessa, mutta vaivaiset 3+3=6p 21ot. Jos Pelicans pysyy alhaalla, niin sieltä löytyy vaikka mitä pelaajia lainaan. Jesse Ylönen olis kova, Antti Tyrväinen alakertaan timantti tai Björninen olis hyvä päivitys sentteri osastolle. Salmelainen hankkii ihan varmaan Suomalaisen, joka on pelannut Hifk:issä joskus.
Miettikää:
Turunen - Paajanen - Dyk
Varakas - Kousa
Saarinen - Sallinen - M.Keränen
Ahonen - Motin
Rask - Lundell - Kangasniemi
Lyytinen/Kankaanperä - Järvinen
Tallberg - Jääskä - Nordgren
Laakso
1. Tuohimaa (90.9% nyt)
2. Engren (87.6% nyt)
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Vaasassa asuvat koko perhe (varma tieto) ja eivät halua sieltä mihinkään muuttaakaan, juuri käytännön perhesyistä koko perhe muutti Vaasaan, jossa myös tukiverkkoja. Talajan siirto Sportista johonkin olisi osastoa en usko, ennen kuin näen ja vielä kerran näen. En suoranaisesti ihmettelisi jos Talaja loppu-uransa pelaisi Vaasan Sportissa.

Itse kuulin suoraan perheen sisältä, että muutto stadiin olisi toiveissa ja Vaasa olisi ”parin vuoden projekti”. Mutta kai se mieli muuttuu riippuen siitä miten lapsella päiväkodissa menee.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse kuulin suoraan perheen sisältä, että muutto stadiin olisi toiveissa ja Vaasa olisi ”parin vuoden projekti”. Mutta kai se mieli muuttuu riippuen siitä miten lapsella päiväkodissa menee.
Sama, mutta eri. Eli itsellä eri tietoa, mutta aika näyttää.

Sitä en tiedä miten perhe Talaja reagoisi pätkä pestiin, jos hinta mallia älytön tms. Koko kautta Vaasan ulkopuolella en usko, tämän hetken tiedolla tapahtuvan missään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eli vaikuttaisi Talajalla olevan 2 perhettä ja erilaisilla tulevaisuuden suunnitelmilla. Aikamoinen pelimies kyllä. Otetaan tollanen meille :)

Talaja tai Leskinen kävisi kyllä tietysti, jos tässä vielä hyökkääjän perässä ollaan.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Ottakaa pliis mielummin Kalapudas tai Ainali ja jättäkää Talaja Vaasaan...

Kalaputaalla voisi kyllä viime kausien perusteilla olla mahdollisuudet isoonkin tasonnostoon, mikäli seuraa vaihtaisi. Tosin en tiedä, soveltuuko sitten alakenttiin kuinka hyvin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eli vaikuttaisi Talajalla olevan 2 perhettä ja erilaisilla tulevaisuuden suunnitelmilla. Aikamoinen pelimies kyllä. Otetaan tollanen meille :)

Talaja tai Leskinen kävisi kyllä tietysti, jos tässä vielä hyökkääjän perässä ollaan.

En ole siis läheinen perhetuttu, mutta välillä tulee törmättyä, kun stadissa ovat. Viimeksi kesällä. Silloin oli ainakin ajatus, kun kysyin, että jäättekö Vaasaan ja silloin rivien välistä luin, että paluu stadiin olisi ajankohtainen. Mutta sehän edellyttäisi a) hyvää tarjousta Salmelaiselta b) hyvän kämpän ja päiväkodin löytämistä. c) Minnalle (vaimolle) työpaikan löytämistä.

Eli mieli voi muuttua. En siis vänkää, että olisin perillä viimeisimmistä käänteistä. Kunhan huhuilen.

Jos viihtyvät Vaasassa, niin hienoa. Sen mitä olen tutustunut, niin ovat upeita tyyppejä ja toivon heille vain hyvää.

Kalapudas olisi ehkä kiinnostava tulevaisuuden takia. Voi hyvinkin breikata isommaksi pelaajaksi vaikka nyt on ailahtelevaa.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mitäs palsta mieltä Peter Tiivolasta? Itse en usko että Nykopp tulee pelaamaan kovin montaa peliä tällä kaudella, keskustassa muutenkin vajausta...
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En ole siis läheinen perhetuttu.
En minäkään varsinaisesti, vaikka samoissa juhlissa yms olemme olleet ja jutelleet, mutta minun lähipiiristäni löytyy nimenomaan Talajoiden perhetuttuja ja tietoni on aika tuoretta ;)

Mutta katsellaan, kaikkihan maailmassa mahdollista paitsi mahdoton.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitäs palsta mieltä Peter Tiivolasta? Itse en usko että Nykopp tulee pelaamaan kovin montaa peliä tällä kaudella, keskustassa muutenkin vajausta...

Mun mielestä me ei tarvita ton tyylistä pelaajaa enää, ei ole erityisen hyvä oikeastaan missään.

Lähtisin itse vahvistamaan tota nelosta jos jotain. 3 kärkikenttään on jo nyt tunkua ja ne ketjut pitäis saada vakiinnutettua että kaverit alkaa pelaamaan paremmin yhteen. Nelonen on paska ja siitä ei pääse mihinkään. Joku Nykoppia parempi puolustusspesialisti joka voi tuurata kolmosessa rotaatiota/loukkeja olis ihanteellinen mun mielestä, koodinimi Jasu olis täydellinen. Samalla syntyy kilpailua noista nelosen rooleista, ehkä Lennu ja Keränen nostaa tasoaan pakon edessä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mun mielestä me ei tarvita ton tyylistä pelaajaa enää, ei ole erityisen hyvä oikeastaan missään.

Lähtisin itse vahvistamaan tota nelosta jos jotain. 3 kärkikenttään on jo nyt tunkua ja ne ketjut pitäis saada vakiinnutettua että kaverit alkaa pelaamaan paremmin yhteen. Nelonen on paska ja siitä ei pääse mihinkään. Joku Nykoppia parempi puolustusspesialisti joka voi tuurata kolmosessa rotaatiota/loukkeja olis ihanteellinen mun mielestä, koodinimi Jasu olis täydellinen. Samalla syntyy kilpailua noista nelosen rooleista, ehkä Lennu ja Keränen nostaa tasoaan pakon edessä.

OK, ei edes Nykoppin tuuraajaksi?
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
OK, ei edes Nykoppin tuuraajaksi?

No en tiedä onko Tiivola puolustusspesialisti, mulla ainakin mielikuva enempi tuollaisesta ”taitosentteristä” olematta kuitenkaan siinäkään erityisen hyvä. Varmaan jossain nyky-Ässien tasoisessa porukassa menee kakkossentterinä. Joka vuosi siltä on toki odotettu sitä tasonnostoa liigan kärkisentteriksi, ehkä vielä joskus. Mut en näe että toisi mitään sellaista mitä meillä ei jo ole. Tuskin Ässät muutenkaan on pelaajiaan myymässä, eiköhän siellä ole vielä ihan hyvät saumat pleijareihin olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös