Myönnän myös avoimesti, että olen ladannut aika kovat odotukset Salmelaisen suuntaan. Jos on oikeasti pätevä UTJ, niin nyt pitää tulla ensi kaudesta lähtien niitä joukkueita, jotka ei vuoda Nybarimaisesti lähes joka kausi jostain. Tobias aloitti vasta syksyllä ja osalla pelaajista oli valmiiksi jatkosoppari, mutta kyllähän tässä on ollut lähes koko kausi aikaa kasata ensi kauden joukkuetta, ja tarvittaessa yrittää neuvotella mätiä sopimuksia ulos.
Luulen, että aikaa on ollut liian vähän kuitenkin siinä mielessä, että kun monesti pelaajat tekevät päätöksensä jo tyyliin vuodenvaihteeseen mennessä, niin nyt Salmelaiselle on saattanut tulla kiire ja hän on tehnyt ehkä jopa vähän liian kiireellä sopimuksia ja sopimuksen purkuja. Niinpä esim. loppukauden otteet eivät ole vaikuttaneet. Tämä esim. jos se Iikka-mikälienee tulee sisään ja Malinen lähti.
Salmelaisen aikakaudella odotan, että meille saadaan hankittua halvoilla sopimuksilla niitä ''nousevia tähtiä'' kuten mm. Palola ja Jormakka olivat Tapparassa aikanaan.
Aivan. Nokan aikana Kousa, Ramu, Mikke ja Ahtola. Tuollaisia pitää tulla, jotta pelaajabudjetti pysyisi aisoissa.
Salmelainen vasta lähtee tekemään sitä omaa jatkumoaan, eikä ole kohtuullista olettaa, että imu IFK:hon on heti tapissaan, mutta kyllä ensi kaudeksi pitää jo saada vahvasti mestaruudesta taisteleva joukkue, siis rosterin puolesta.
Top 3 imu jo nyt. Kärppiin on kenties suurin tunku nyt. Mannerin valmennus on osaavaa ja joukkue menestyvä. Tapparalla on dynastia ja osaavat asiansa, joten kyllä sinne halutaan yhä mennä, mutta kaukana perässä ei ole HIFK. Osalle pelaajista HIFK voi olla jo nyt ykkösvaihtoehto. Täällä on organisaatio kunnossa, hyvä joukkuehenki ja valmennuskin näyttää osaavan asiansa mitaliin riittävällä tavalla.
Itse näkisin, että Miehon urakaari tulee olemaan hyvin samankaltainen kuin Nenä-Jalosen aikana ulkoistettujen "lupaavien" ikijunnujen, eli pari kautta sinnittelyä heikommissa liigajoukkueissa.
Mulla tulee mieleen hänestä Eetu Holma.
On sillä se merkitys, että jos sopimus ostetaan ulos / maksetaan purkukorvaus, niin asiat täytyy olla enemmän tai vähemmän sovittuna ennen tilikauden päättymistä, jotta kulut on helppo murjoa päättyvän tilikauden tulokseen, eivätkä ne sitten rasita seuraavaa tilikautta.
Minkä takia haluttaisiin nyt sitten näyttää, että tehdään huonompaa tulosta? HIFK oli mitaleilla, silloin pitää tehdä voitollinen tulos jo noin uskottavuuden kannalta. Siellä on rasitteena nyt pelkästään valmentajille varmaan ylimääräiset 300ke tälle tilikaudelle, joten en ainakaan itse toimitusjohtajana haluaisi tälle tilikaudelle mitään lisärasitteita. Toisaalta tuollaiset sopimuksen puruista koituvat korvaukset ovat karkkirahoja, jos niitä ylipäätänsä syntyy. Jos kulut olisivat suuria, pelaajan sopimusta ei kannattaisi purkaa, vaan hänen kannattaisi antaa pelata. Minä ainakin lähden siitä, ettei muita sopimuksia ole vielä purettu, kun niitä ei julkaistu samaan aikaan kuin nuo kaksi. Jos puretaan, niin silloin se puretaan juuri sillä hetkellä kuin asia selviää. Siellä voi olla esim. vastahankainen pelaaja, jonka kanssa pitää neuvotella. Toinen vaihtoehto on se, ettei pelaajalle ole tullut uusia työtarjouksia. Sekin on mahdollista, ettei korvaavia pelaajia ole tiedossa. Toki sopimukset kannattaa purkaa mahdollisimman ajoissa. Se on kaikkien kannalta reilua ja fiksua. Kun uusi joukkue julkistetaan, niin siellä on turha olla nimiä, joiden kanssa ei haluta jatkaa. Siinä mielessä oletan, että kaikki on selvillä viikon sisällä, mutta muuten olen sitä mieltä, että joku vaikkapa Finleyn sopimus ei meinaa mitään tilikauden suhteen. .