HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 999 459
  • 29 606

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nyt ensi kauden jengi on lautasella jo keväällä ja ilmeisen laadukas sellainen ja täällä naristaan Juho Keräsen signaamisesta? Pekka Virran sanoin : Tuo joukkueeseen isoa voittamisen kulttuuria. Pidän hienona asiana sitä,että nelosketju rakennetaan jo keväällä.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmessa ekassa ketjussa on taitavampia pelaajia kuin Jääskä, Engberg, Hämäläinen jne. Omista junnuista Nordgren ottaa paikan kolmesta ekasta ketjusta.
Laiturit Thorell - Rask, Kangasniemi - xx, Nordgren - Tallberg nyt ainakin. Ellei Salmelainen ole hankkinut vielä enemmänkin laitureita.
Kyllä Juho Keränen ominaisuuksiensa puolesta mun nelosketjuun mahtuu. Ei siinä mitään.
Ajattelen asian niin, että meillä on neloseen jo riittävät pelimiehet ja kaiken lisäksi hyviä nuoria omia junnuja paikkaamassa loukkaantumisia.

Nyt kun pitkään aikaan näyttää siltä, että omista junnuista on tulossa liigakelpoisia pelaajia, niin annetaan niille mahdollisuus.
Ja neloseen on huomattavasti helpompi hommata myöhemmin pelimies kuin ykkösketjuun, jos sellaiselle on tarvetta.
Kyllä ketju Åsten - Mieho/Nypsi (se pelaa joka on ehjänä) - Lennu on tarpeeksi fyysinen.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa kun on noita U18 kisoja katsonut niin näyttää siltä, että parjatusta junnumyllystä on tulossa useampiakin hyvätasoisia pelaajia. Tosin pari vuotta tässä menee ennen kuin nämä nuoremmat ovat liigatasolla.
 

Stigu

Jäsen
Nyt ensi kauden jengi on lautasella jo keväällä ja ilmeisen laadukas sellainen ja täällä naristaan Juho Keräsen signaamisesta? Pekka Virran sanoin : Tuo joukkueeseen isoa voittamisen kulttuuria. Pidän hienona asiana sitä,että nelosketju rakennetaan jo keväällä.
Sama. Keränen on mielestäni loistava signaus, jos tulee. Tuo neloseen juurikin voittamisen kulttuuria sekä taitoa. Joku Tallberg-Jääskä-Keränen olisi meikäläisen ihannenelonen. Vähemmän maskottipitoinen kuin nykyinen, mutta vastaavasti olisi luistelun, energian ja taidon suhteen astetta parempi. Muutenkin, jos IFK luopuisi tuosta "nelonen on fyysinen nelonen on jarruketju nelonen yrittää ja tsemppaa"-ajattelusta, niin joukkueen dynamiikan suhteen ratkeaisi monta asiaa (referenssinä nyt vaikkapa nykyinen nelonen vs tuo oma ihannenelosketjun)i:

- nelosen pelaajat pystyisivät aidosti tuuraamaan ylempien ketjujen poissaoloja
- junnuja pystyisi ajamaan sisään myös nelosketjuun
- nelonen toisi lisää ratkaisuvoimaa joukkueeseen
- nelonen olisi tyylillisesti samanlainen ketju muiden ketjujen kanssa

Kärppien nelonen on tällä hetkellä muotoa Sailio-Ikonen-Karvinen ja Tapparalla Nenonen-Jasu-Ojamäki. Tuohon suuntaan ollaan siis Liigan huipullakin menossa. Taitoa, luisteluvoimaa ja energiaa, eikä mikään tyylillisesti erillinen ketju muusta joukkueesta.

Ja Nykopista: IFK on nyt neljän viimeisen kauden aikana pelannut 52 play-offs-ottelua. Lasi on ollut niistä jäällä yhdeksässä matsissa, eli yli 80% pleijareista hän on VMTL/VUP-osastolla. Mä kyllä itse jättäisin hänet pois kaikista vähänkään kunnianhimoisemmista ketjusommitelmista.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältäkin peukkua Keräsen hankinnalle! Kokemusta ja kokemusta voittamisesta. Lisäksi muutenkin pelityyliltään hänen kaltaiselleen kaverille on tilausta. Tallbergin pisteitä kun katsoo niin aika huumorijutuilta kuulostaa hänen hamuamisensa neloseen. Joo, olisi varmaan hyvä "unelmanelosen" lisä, mutta vähän samaa tasoa olisi sijoittaa jotain Joonas Raskia neloseen.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Täällä puhutaan siitä, millaisia pelaajia tarvitaan nelosketjuun. Minulla on valmis vastaus: Sellaisia pelaajia kuin Niklas Hede. Hän teki 17 maalia kaudella 1994-1995 HIFK:n nelosketjussa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Nykopista: IFK on nyt neljän viimeisen kauden aikana pelannut 52 play-offs-ottelua. Lasi on ollut niistä jäällä yhdeksässä matsissa, eli yli 80% pleijareista hän on VMTL/VUP-osastolla. Mä kyllä itse jättäisin hänet pois kaikista vähänkään kunnianhimoisemmista ketjusommitelmista.

Koko teksti täyttä asiaa Stigscheisselta. Tähän oma lisäys: jotenkin tulee itselleni visio, että Lasitomppa saattaisi saada ns. terästä jos viettäisi pari-kolme kautta muualla. Landella voisi joku sanoa ihan suoraan, että nykyisin Liigassa ei lasiheebot pitkään pärjää.

Keräselle hankinnlalle iso peukku! Tulee mieleen -11 Töykkälä.
 

scholl

Jäsen
Koko teksti täyttä asiaa Stigscheisselta. Tähän oma lisäys: jotenkin tulee itselleni visio, että Lasitomppa saattaisi saada ns. terästä jos viettäisi pari-kolme kautta muualla. Landella voisi joku sanoa ihan suoraan, että nykyisin Liigassa ei lasiheebot pitkään pärjää.

Keräselle hankinnlalle iso peukku! Tulee mieleen -11 Töykkälä.

Ramu oli viltissä pleijareissa ja Töykkälä oli kolmosen keskellä eli tuossahan on sopiva työnjako. Nykopp pelaa runkosarjassa, jos ei ole klesana ja Keränen hoitaa pudotuspelit. Ei mithää häthää.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Veikkaan jotain tälläistä ensi kauden kokoonpanoksi:

Thorell-Suomela/X-Rask
Kangasniemi-Tyrväinen-X
Tallberg-Malinen-Nordgren
Petrell-Keränen-Åsten
Nykopp, Mieho, Jääskä, Engberg, Kulmala jne

Pitkä kausi niin reserviä oltava

x-Motin
Eronen-X
Kankaanperä-O'Connor
Varakas
Finley, Ulander yms

Engren
Halonen
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Suomela pelasi todella vahvan EHT-turnauksen ja on tyrkyllä MM-kisoihin. Mikäli pääsee lopulliseen joukkueeseen ja suorittaa myös kisoissa vastaavalla tasolla, niin lienee käytännössä varmaa, ettei hän pelaa meillä peliäkään. Mielelläni toki olen väärässä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun on jotenkin todella vaikea uskoa, että Keränen pelaisi jarruketjussa. Kolmosketju vähintään, mutta mikään nelosketjun kirittäjä ei missään tapauksessa.

Aivan taatusti tulee pelaamaan lähtökohtaisesti nelosketjussa ja sieltä stunttaa mahdollisia loukkaantumisia ylemmissä koostumuksissa. Sama pätee myös mm. Nykoppiin ja Åsteniin.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Suomela pelasi todella vahvan EHT-turnauksen ja on tyrkyllä MM-kisoihin. Mikäli pääsee lopulliseen joukkueeseen ja suorittaa myös kisoissa vastaavalla tasolla, niin lienee käytännössä varmaa, ettei hän pelaa meillä peliäkään. Mielelläni toki olen väärässä.

Toki näin. Siinä tapauksessa IFK hommaa uuden ykkössentterin.
 

huikee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle United
Mites Iiro Pakarinen? Sopimus näyttää päättyvän tähän kauteen. Tällä kaudella NHL:ssä 40 ottelua, 2+1=3, saakohan vielä uusia tarjouksia NHL:stä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Ei toi Pakarisen paluu ihan mahdoton skenaario ole. Mies löytyy Acmen listoilta. 1+1=2. Elämme mielenkiintoisia aikoja totesi Uugekin aikoinaan.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Voisi kuvitella, että nyt kun noita soppareita purettiin niin sieltä tulisi Suomelan ja Keräsen lisäksi kolmas sentteri.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mä en ihmettelisi ollenkaan, jos Tuomo Ruudun nimi ilmestyisi meidän tiedotteeseen lähiaikoina.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voisi kuvitella, että nyt kun noita soppareita purettiin niin sieltä tulisi Suomelan ja Keräsen lisäksi kolmas sentteri.
Olisi syytä, sillä Nykoppin varaan on ihan turha laskea mitään.

Mua ainakin vähän aina kylmää, kun IFK rupeaa korjaamaan, jotain sellaista mikä ei ole rikki.
 

Kurt

Jäsen
Johan jysähti.

Malinen ei varmaan ihan helpolla saa niin isoa sopparia, millä huhujen mukaan pelasi, joten hänen sopparin purkamisestaan sai varmasti laittaa kättä vähän syvemmälle taskuun. Tietysti aina voi olla henkilökohtaisiakin syitä, jolloin molemmat osapuolet voivat olla halukkaita purkamaan paperin. Perheellinen mies kyseessä kuitenkin, tällöin isovanhemmilta tuleva apu lastenhoitoon, vaimon työt ja muut seikat vaikuttavat paljon kokonaisuuteen.

Ja samalla ovenavauksella sitten Miehokin lihoiksi. Hänelle tuskin tarvitsi kovin suurta liksaa maksaa ja ihan kelpo rotaatiosentteri kuitenkin kyseessä. Aika yllättävää, että hänestäkin piti päästä eroon.

Mielenkiinnolla seuraan, että mihin heidän tiet vievät. Kimppakyydillä Haatajan kanssa Kouvolaan koko kolmikko... :)
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Itse olen kuullut että "heti vapun jälkeen" tulee uutisia. En osaa sanoa tuleeko infoa sitten jo ennen kaljakelluntaa vai vasta kaljakellunnassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös