Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja voihan se olla, että Suomela saisi jopa Jokereista vielä tarjouksen (onhan tuonne heikompiakin kavereita eksynyt), mutta jos tähtäin on oikeasti NHL:ssä niin tuskin Suomela on mihinkään yli vuoden lappua enää tekemässä tai sitten siinä on juurikin tuo NHL-pykälä. Tämä voi olla asia johon moni esim. KHL-seura ei suostuisi vaan haluaisi sitouttaa pelaajan pidemmäksi aikaa seuraan, mutta HIFK olisi valmis tämmöiseen, tämmöisestä/kin voi olla kyse jos Suomela tänne päätyisi pelaamaan ensi kaudella.
Sekin pitää mainita, että Liigasta on viime vuosina lähtenyt paljon pelaajia jotka ovat olleet noin PPG kavereita, mutta ovat flopanneet sitten oli sarja KHL tai SHL. Näiden floppausten jälkeen on monen pelaajan ura lähtenyt myös sivureiteille ja vaikuttaahan tuo varmasti myös itse näiden seurojen halukkuuteen lähteä palkkaamaan pelaajia täältä kun edeltävät vastaavat haut ovat flopanneet.
Aika fifty-fifty näkisin itse mahdollisuuden Suomelan pelaamiseen täällä. Itse pelaajana vastaavassa tilanteessa välttäisin kyllä KHL:ää ja SHL:ää ja lähtisin mieluummin tavoittelemaan paikkaa NHL:stä (tai sitten kausi täällä vielä). Noihin pariin sarjaan kerkeää sitten jos floppaa siellä, mutta toisin päin tuo ei enää onnistukaan eli, että kävisit floppaamassa KHL:ssä tai SHL:ssä ja lähtisit sitten kokeilee suurta unelmaa.