Mulla taas Åsten ja Petrell (ikävä kyllä) kuuluvat pelaajiin, joita ilman voisin elää. Katson asiaa siis kliinisesti, punaisia laseja käyttämättä.
Åstenilla on jo soppari, joten sitäkin kautta jatkaa. Jos miettii käytettyä rahaa, niin Muulia en pidä minkään tason ongelmana. CHL:ssä oli kuitenkin jengin paras pistemies, joten on käsistään jopa aliarvostettu pelaaja. Ei tule ikinä näyttämään mallia kuinka b-pisteen kaarelta venytellään ylämummoa tai syötä lättyjä läpi sumpun, mutta nelosketjuun ihan pätevä pelimies. Parhaimmillaan pääsee kuitenkin syvälle vastustajan ihon alle ja täydellisissä peleissä jättää itse vielä boksit ottamatta. Muutenkin HIFK:ssa on ~10 kovapalkkaisempaa turhaketta mukana, niin en jaksa kyllä Muulin mukanaolosta hirveästi päätäni vaivata.
Lennusta sen sijaan samaa mieltä. Useaan otteeseen olen katsellut Lennun menoa kentällä ja ihmetellyt, että luuleeko jannu olevansa joku taitokiekkoilija. Teki viime viikolla ihan kivan maalin, mutta kohtalaisen monta kertaa nuo oivallukset ovat menneet täysin perseelleenkin. Ei jatkoon, jos ei palkka tipu ja ylimääräiset luulot karise kauden jälkeen.
Mikäli sieltä tulee tosiaan Ahtola ja Tyrväinen sisään, niin omasta mielestä osastolta Nykopp, Lennu, Ikonen, Tamminen, Luttinen -osastolta max. kahdelle on tilaa ensi kauden kokoonpanossa. Jo ennen noita huhuja toivoin, että joukkuetta vietäisiin 1) kärki edellä 2) kiekollisempaan suuntaan. Ahtola ja Tyrväinen ovat varmasti kalliita pelaajia, mutta eivät kuulu top3-hyökkääjiin missään nimessä. Tyrväisestä diggaan monilta osin pelaajana, mutta jostain syystä haistan tässä ainekset floppiin about 90% mahdollisuudella.
Edit:
Jos sekä Ahtola että Tyrväinen tulee, niin vähän huolestuttaa miten käy Elkinsin kanssa. Minullehan toki kävisi loistavasti jos ensi kauden pelaavat sentterit olisivat "Ramstedt"-Elkins-Tyrväinen-Ahtola, mutta vähän epäilen kahden jälkimmäisen herran olevan moisista rooleista kovin kiinnostuneita.
Itse lähden siitä, että Ahtola tulee sillä kuuluisalla nimikkeellä "sentterilaituri". Muuten Tyrväinen + Ahtola on omaan jalkaan ampumista.