Sensijaan Kaarlehto, Jarkko Malinen, Juhamatti Aaltonen, Antti Pihlström, Joose Antonen ynnämuut haikailemasi supersankaritko sen kannun toisivat?
Kyllähän näitä kehitettäviä pelaajia (mestishaku/omat junnut) pitää olla ringissä mukana, sillä ei kenenkään budjetti riitä ostamaan kaikkia pelaajia ulkopuolelta. Ei ole Hartikainen loistanut vaan on myöskin joutunut pelaamaan liian isossa ruudussa viimeajat. Näillä kestää joskus useampi kausi päästä kunnolla sisään liigaan, ihan vaikka Teemu Turusista alkaen vaikkei Hartikaisessa samaa potentiaalia olekaan. Ärsyttää muutenkin miten puhut noista omista junnuista, ”just joku Jalasti” esimerkkinä. Onko sun mielipide siis, ettei liigaa saa pelata ennenkuin suoraan tekee tulosta ja pitää kaikki junnut laittaa mestikseen ja vuokralle ”just johonki saipaan tai muuhun pikkuseuraan”? Sensijaan pitäis olla kaikkia saatanan Malisia ja Juhamatteja ku sentään joskus pelas ihan hyvän kauden 10 vuotta sitten.
No siis nämä ensin mainitsemasi pelaajat nyt olisivat olleet täällä vain pelkästään neloskentän rooleissa ja vaihdoin kyllä sittemmin mielipidettäni myös sen Aaltosen ja Malisen suhteen, sillä kyllä tämä joukkue tarvitsee sittenkin parempia pelaajia, kun näitä uransa ehtoopuolella olevia konkareita. Kuten vaihdoin mieltäni myös sen Antosen suhteen, koska sen verran heikosti hän oli näköjään pelannut tämän kauden Saksassa.
Tiedän että tämä toki jakaa todella paljon mielipiteitä, että miten niitä omia junnuja tässä seurassa peluutetaan ja miten paljon heille oikein annetaan niitä näytönpaikkoja ja peliaikaa. Mutta itse nyt vaan tykkään katsella niissä nuorissa pelaajissa ja junioreissa enemmän niitä pelaajia, jotka ovat täällä tasoa Kiviharju, Kaskimäki, A. Lundell, Heiskanen ja Granlund, kun näitä vielä liigatasolle opettelevia, joista huomaa aika hyvin sen, etteivät he ole ihan vielä valmiita näihin liigaympyröihin.
Sanoisin kyllä sitä, että niiden junnujen omankin uran kannalta se olisi parempi saada sitä peliaikaa just jossain pienemmissä seuroissa, kuten mm. Jukureissa, Sportissa ja HPK:ssa, kun että he joutuisivat pahimmassa tapauksessa paikkaamaan täällä meillä mm. Lehterän, Vesalaisen, Lindbohmin ja muiden kovien nimien loukkaantumisia sen vuoksi, kun se meidän rosteri on liian kapea ja pelaajia putoaa pitkin kautta sairastuvan puolelle.
Nuoria pelaajia tietenkin myös meille tarvitaan, mutta mieluummin mä sitten hankkisin meille muualta niitä jo koviksi liigapelaajiksi todettuja pelaajia, kuten mm. Marjala, Ala-Siurua, Benjamin Rautiainen ja Petteri Puhakka.
Ja mitä Mestis-hankintoihin tulee, niin mä nyt en vaan oikein itse lämpene sille, että tämän tason ja kokoluokan seura lähtisi etsimään niitä uusia pelaajia ja vahvistuksia sieltä Mestiksen puolelta, koska mielestäni tällainen toiminta on vaan enempi niiden pienen budjettien seurojen toimintaa ja meidän luokan resursseilla pelaavan joukkueen pitäisi kyllä pystyä hankkimaan ne pelaajat kaudesta toiseen juurikin sieltä muista liigaseuroissa ja kovien kiekkomaiden pääsarjatasolta.
Jos tähän ei pystytä, niin silloin kyllä olisi syytä vaihtaa sitä seurajohtoa.