HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

• 7 555 469
  • 32 245

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Musta Sahlstedt on tehnyt vuosi toisensa perää tosi hyviä pelaajalöytöjä ja saanut niitä tulemaan pienelle paikkakunnalle kaukana kaikesta, mutta Virran jälkeen valinnut paskoja valmentajia vaikka nimekkäitä onkin olleet.
Näihin valmentajavalintoihin viittaankin. Sanotaanko että ovat ennalta jo olleet niin karmeita etten pysty millään nostamaan Sahlstedtia listan kärkeen.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei tuossa pitäisi mitään epävarmuutta olla, kun Korisliigaan lappaa jenkkiä kokoajan ja nyt myös Liigaan Quenneville.

Toi Quenneville voisi olla sellainen pelaajatyyppi, joka tänne tulisi. Eli ei ole pelannut missään koko kaudella ja voinut rauhassa katsoa himassa, että mihin menee ja ei ole jäbälle katastrofi, jos ei oleskelulupaa tulekkaan.

Mä luulen, että tää siirto avaa kanssa ne portit ja nyt alkaa tulemaan lisää kanukkeja ja jenkkejä.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi Quenneville voisi olla sellainen pelaajatyyppi, joka tänne tulisi. Eli ei ole pelannut missään koko kaudella ja voinut rauhassa katsoa himassa, että mihin menee ja ei ole jäbälle katastrofi, jos ei oleskelulupaa tulekkaan.

Mä luulen, että tää siirto avaa kanssa ne portit ja nyt alkaa tulemaan lisää kanukkeja ja jenkkejä.
Siis mikä tää juttu on ettei oleskelulupia myönnettäisi? Oleskelulupa myönnetään ihan samalla tavalla kuten ennen. Ammattilaisurheilijalle.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Siis mikä tää juttu on ettei oleskelulupia myönnettäisi? Oleskelulupa myönnetään ihan samalla tavalla kuten ennen.

Eikös tää muutos tulkittu, että erona aiempaan luvan hakuprosessi pitää nyt aloittaa pelaajan kotimaassa?

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Voisi jälleen tehdä jo tutuksi tulleen johtopäätöksen, että Tappara on ammattimainen organisaatio kaikilla osa-alueilla. Meillä ihmetellään, selitellään sekä keksitään tekosyitä, Tampereella toimitaan.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Voisi jälleen tehdä jo tutuksi tulleen johtopäätöksen, että Tappara on ammattimainen organisaatio kaikilla osa-alueilla. Meillä ihmetellään, selitellään sekä keksitään tekosyitä, Tampereella toimitaan.
Tapparan ulkomalaisvahvistukset ovat olleet ennen EHT-taukoa yllättävänkin heikkoja. Lähinnä täytemiehiä. Nyt tilanne on jo toinen. Ammattimainen organisaatio ei valitse arpoja tärkeimmille vastuupaikoille; esimerkkinä urheilujohtaja. Meillä tehtiin se virhe ja toistettiin se heti perään uudestaan.

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Pelaajat mitkä Tappara hankki ei ole sen profiilin pelaajia mitä edes tällä hetkellä pitäis hakea. Markkinat voi edelleen olla kuivat niiden profiilien osalta mitä haetaan.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pelaajat mitkä Tappara hankki ei ole sen profiilin pelaajia mitä edes tällä hetkellä pitäis hakea. Markkinat voi edelleen olla kuivat niiden profiilien osalta mitä haetaan.

Kyllä toi Quenneville olis meillä mahtunut kokoonpanoon kärkiketjuihin ja tässä Tappara näyttää osaamistaan.

Pelaaja on varmaan kuntouttanut kotona ja sitten Tappara napsii sen sopivasti verorajan jälkeen vai onko jo sovittu kesällä tulosta verorajan jälkeen ja näin saatu oleskelupa-asiat tehtyä varman päälle kotoa käsin?

Mut joo, sentteriä ja pakkia haetaan.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onko meidän osalta huhut tyrehtyneet täysin? Pelaajia hankitaan maakuntiin, jopa sinne missä ei varsinaista tarvetta ole. Lindbohmin luokkaantumisen olisi luullut aktivoivan pelaajaliikennettä meidän suuntaan mutta aika hiljaiselta vaikuttaa. Pidän puheita markkinoiden kuivuudesta lähinnä vittuiluna. Maailmassa ei muka ole Liigatason kiekkoilijoita saatavilla kuin maaseudulla.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko meidän osalta huhut tyrehtyneet täysin? Pelaajia hankitaan maakuntiin, jopa sinne missä ei varsinaista tarvetta ole. Lindbohmin luokkaantumisen olisi luullut aktivoivan pelaajaliikennettä meidän suuntaan mutta aika hiljaiselta vaikuttaa. Pidän puheita markkinoiden kuivuudesta lähinnä vittuiluna. Maailmassa ei muka ole Liigatason kiekkoilijoita saatavilla kuin maaseudulla.

Sehän tässä eniten huolettaa. Mä oon koko ajan ajatellut, että Pesosen budjetti oli jo Salmelaisen käyttämä ja näin on voinutkin olla, mutta nyt pitäisi olla Kela-rahaa ainakin yhteen asialliseen hankintaan.

Näytä kalamies vähän osaamista!

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mä kyllä luulen, että Tappara oli ainoa varteenotettava suomalainen seura Quennevillelle, koska pelannut ennenkin Grönborgin alaisuudessa, ellei tässä vaiheessa ois tullu muilta jotain 300k luokkaa tarjouksia.
Joo, varmaankin näin.

Ongelma meidän kannalta on se, että täällä sitä tarvetta laatuvahvistuksille olisi huomattavasti enemmän. Meillä noiden ykkösjätkien kuormitus on ihan helvetin kovaa, koska eivät saa riittävää taustatukea muulta jengiltä.

Ykkösketjusta jonkun loukkaantuessa saattaa senkin tehot pudota ihan reilulla kädellä, eikä tuo sama liito tule muutenkaan kantamaan koko kautta. Kevään matseissa vastustajat pystyvät muutenkin varmuudella saamaan vitjan tehoja alas, koska voivat keskittää huomion muutamaan pelaajaan sen sijaan, että uhkaa tulisi laajemmalta osastolta.

Samoin puolustus alkaa olla repaleinen Lindbohmin ja Sundin loukkaantumisten myötä, joten sinnekin pitäisi saada oikeaa laatua, eikä mitään Seppälää Espoosta. Meillä on noita tusinaukkoja muutenkin jo aivan riittävästi.

Mun mielestä on ihan turha muutenkaan itkeä mistään markkinoiden kuivuudesta tietyn kaltaisten pelaajien osalta, koska osaava varmasti löytää haluamansa, kuten Tapparan esimerkki näyttää vuodesta toiseen. He hankkivat nytkin tarvitsemansa pelaajat, meillä sen sijaan vallitsee täysi hiljaisuus. Onhan tuossa eroa, kun toinen roudaa nimimiestä sisään ja toinen käyttää visiitillä jotain osa-aika vahvistusta Ruotsin jämäsarjasta.

Veskariosastokaan ei mitenkään vakuuta, mutta sille tuskin ollaan mitään tekemässä tämän kauden aikana ilman isompia loukkaantumisia. Ensi kaudeksi olisi sekin puoli jo ihan oikeasti laitettava kuntoon.

Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi viikolla julkistetaan Ville Peltosen jatkosopimus

Siihen mennyt kaikki NHL draft rahat ja Petterin KELA avustukset
Älä nyt yhtään pelottele! Siis kyllä nyt pitää katsoa vasta kauden jälkeen sitä jatkoa. Mikäli ei pelata finaalissa, niin musta Peltosella ei pitäisi olla tulevaisuutta enään joukkueessa valmentajana.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ei se minustakaan ole mikään ideaalitilanne. Kyllä mulle kelpaisi vaikka Miro Heiskanen, mutta oon realisti, enkä jaksa uskoa että TET-harjoittelija saisi taiottua tänne Granbergien jälkeen jotain supertähtiä.

Ihmettelen kyllä miten joku täällä jaksaa aina fantasioida oulapalveista ja aleksisaareloista, kun mikään ei viittaa siihen että tänne mitään superhankitoja olisi tällä hetkellä tulossa. Liigatason 7 pakki on kuitenkin parempi kuin mestistason tai ruotsin 2 divarin pelaaja.

Edit. Lisäys.
Miro Heiskasen ja Granbergin väliin mahtuu aika monta puolustajaa. Miro Heiskasen ja Seppälänkin väliin mahtuu aika monta puolustajaa. Kyllä tuonne seiskapakin tontille on tarjontaa, että sinne täytyisi vielä alkaa jotain Kiekko-Espoon ylijäämäpakkia roudaamaan.

Enkä kyllä lainkaan ymmärrä miten joku ”aleksisaarela” tai ”oulapalve” liittyy asiaan.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tuo Tapparan alakerta on kyllä aivan jäätävän kova ja leveä (ao. hahmotelma kopioitu heidän palstaltaan):

Leskinen - Matinmikko
Brickley - Sustr
Tuulola - Rafkin
Gallet
Kärki

Tuostakin puuttuu Juolevi. Kannattaisi ehkä tiedustella, että onko erittäin lupaavalla ja 3. kierroksella varatulla Kärjellä kiinnostusta siirtyä muualle isomman peliajan perässä? Tuskin haluaa kehityksensä kannalta tärkeää kautta pyöriä jossain rotaation ja 7. pakin tontin välimaastossa.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Tapparan alakerta on kyllä aivan jäätävän kova ja leveä (ao. hahmotelma kopioitu heidän palstaltaan):

Leskinen - Matinmikko
Brickley - Sustr
Tuulola - Rafkin
Gallet
Kärki

Tuostakin puuttuu Juolevi. Kannattaisi ehkä tiedustella, että onko erittäin lupaavalla ja 3. kierroksella varatulla Kärjellä kiinnostusta siirtyä muualle isomman peliajan perässä? Tuskin haluaa kehityksensä kannalta tärkeää kautta pyöriä jossain rotaation ja 7. pakin tontin välimaastossa.
HIFK:ssa sen sijaan hankitaan vuodesta toiseen puolustus täyteen puujalkoja ja puukäsiä. Ihan kun puolustus ei voisi olla puolustussuuntaan laadukas ja samaan aikaan kiekollisesti osaava. Siinä on malliesimerkki millainen puolustuksen pitäisi olla näillä resursseilla.

Kärjestä niin mahtuisiko hän edes täällä kokoonpanoon? Tasonsa puolesta tulee mieleen kategoria Nykyri/Kiviharju. Ainakin mun sommitelmissa Kärki olisi rotaatiopakki.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy