HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 196 182
  • 30 524

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jos kaikki parin viime kuukauden sisällä eri medioista / muista lähteistä kantautuneet huhut pitäisivät paikkansa, niin ensi kauden nippu näyttäisi kutakuinkin seuraavalta:

Zaborsky - X - Rask
Jormakka - Ramstedt - Luttinen
Hintz - Elkins - Ju.Ikonen
Ja.Ikonen - Nykopp - Partanen
Lamberg, Leino, Åsten

Auvitu - Grillfors
Taipalus - Melart
Koivisto
- Generous
Vainio

Irving

Lankinen

Ensimmäinen huomio on se, että nippu on aivan saatanan nuori ja kokematon. Kasapäin nousevia kykyjä, joista toki osalla on potentiaalia breikata tulevalla kaudella isomminkin, mutta silti aivan liian vähän ns. varmoja nimiä. Lisäksi kuten on nähty, kokemus rulettaa playoffseissa.

Toiseksi olen satavarma, etteivät Lamberg ja Leino ole kauteen lähdettäessä ylimääräisiä hyökkääjiä. Loukkaantumisia tietty tulee aina, mutta täydennysvaraa kokoonpanoon tullaan jättämään kauden ajalle, niin kuin on tehty ennenkin. Tästä voidaan päätellä, että näistä huhuista tuskin kovin moni tulee toteutumaan.

Jos pitää veikata, niin Hintz tulee hyökkäykseen ja Vainio sekä Koivisto puolustukseen. Muitakin uusia pelaajia toki tulee, mutta Jormakka, Ikonen, Melart ja Irving vaikuttavat ankoilta.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä lähtisin sentteristön kanssa siitä, että hankitaan enää kokenut 3. tai 4. ketjun sentteri jolloin se nelikko olisi muodossa:

1. Ramstedt 2. Elkins 3. Nykopp/kokenut 4. Kokenut/Nykopp

Käytetään ne ylimääräiset pennoset mieluummin puolustuksen vahvistamiseen, kun meillä on liigatasolle täysin kykeneväiset 1. ja 2. ketjun sentterit. Tämän lisäksi Nykopp on todennäköinen breikkaaja, ja kunnossa ollessaan ottanee isoa tonttia ensi kaudella.

Pakistossa taas on selkeitä puutteita, joten toivottavasti toimisto keskittää ne eurot sen korjaamiseen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä lähtisin sentteristön kanssa siitä, että hankitaan enää kokenut 3. tai 4. ketjun sentteri jolloin se nelikko olisi muodossa:

1. Ramstedt 2. Elkins 3. Nykopp/kokenut 4. Kokenut/Nykopp

Käytetään ne ylimääräiset pennoset mieluummin puolustuksen vahvistamiseen, kun meillä on liigatasolle täysin kykeneväiset 1. ja 2. ketjun sentterit. Tämän lisäksi Nykopp on todennäköinen breikkaaja, ja kunnossa ollessaan ottanee isoa tonttia ensi kaudella.

Pakistossa taas on selkeitä puutteita, joten toivottavasti toimisto keskittää ne eurot sen korjaamiseen.

Täysin samaa mieltä. Kyllä nyky-Liigassa Ramstedt-Elkins-kaksikoon pitäisi olla riittävä sentteripari kahteen ylimpään ketjuun. Järjestys olkoon mikä hyvänsä. Kärkisenttereitä ei mielestäni voi hankkia määräänsä enempää ilman, että siitä seuraava liian kova kilpailu peliajasta alkaa vaikuttaa pelihaluihin/-suorituksiin.

Ei varsinaisesti enää tähän ketjuun kuulu, mutta minusta Hirson hommaaminen kaudelle 2011-2012 oli sikäli järkevää, että isomman Granlundin tiedettiin lähtevän kauden jälkeen isompiin ympyröihin. Hirson oletettiin todennäköisesti ottavan ykkössentterin paikan seuraavalla kaudella. Hieno ajatus, mutta käytännössä tuo on vaikea kuvio.

Lopuksi vielä, että olen ehdottomasti samaa mieltä (kaikkien) kanssa siitä, että senttereitä on oltava tarpeeksi. Mutta jo tällä hetkellä IFK:ssa on riittävän monta sentterinä pelaamaan kykenevää laituria. Sen sijaan se yksi alempien kenttien täysverinen sentteri vielä tarvitaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Minä lähtisin sentteristön kanssa siitä, että hankitaan enää kokenut 3. tai 4. ketjun sentteri jolloin se nelikko olisi muodossa:

1. Ramstedt 2. Elkins 3. Nykopp/kokenut 4. Kokenut/Nykopp

Täysin samaa mieltä. Kyllä nyky-Liigassa Ramstedt-Elkins-kaksikoon pitäisi olla riittävä sentteripari kahteen ylimpään ketjuun. Järjestys olkoon mikä hyvänsä. Kärkisenttereitä ei mielestäni voi hankkia määräänsä enempää ilman, että siitä seuraava liian kova kilpailu peliajasta alkaa vaikuttaa pelihaluihin/-suorituksiin.

Esitän eriävän näkemyksen.

- Tarvitaan selkeä syömähammas. Kuparisen piti olla parilla edellisellä kaudella se EHT-tason johtava ykkössentteri, mutta toteutunut jäi kauas tästä. Kuparisesta myös lohkeaa pätäkkää ihan riittävästi pätevän korvaajan hankkimiseen.
- Ramstedt on parhaimmillaan huikea, mutta taso ailahtelee edelleen liikaa.
- Tarvitaan riittävästi leveyttä. Mistä saadaan keskelle riittävästi käsiä jos Ramu sattuisi loukkaantumaan siirtorajan jälkeen? Lukossa kun on ollut loukkaantumisia ja sentteriosasto suht. kapea, niin siellä on vedellyt puolustaja Forsberg viime matseissa keskushyökkääjänä.
- Tunnollisesti puolustussuuntaan pelaava Elkins on mielestäni ihanteellinen kolmossentteri missä tahansa menestystä hakevassa jengissä. Ja kun puhutaan menestystä hakevista jengeistä, niin esimerkkinä Kärppien kolmosketjussa viilettää tällä hetkellä maajoukkueeseenkin tyrkyllä oleva Joonas Kemppainen.
- Itse nimenomaan olisin valmis satsaamaan ns. veretseisauttavaan ykkösketjuun silläkin varauksella, että asiaa jouduttaisiin kompensoimaan alempien ketjujen laiturihankinnoissa. Sentteristö "Petruzalek - Ramstedt - Elkins - Nykopp" olisi kovaa valuuttaa tähän sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokin itsessäni ei vaan näe Elkinsiä riittävänä kakkossentterinä etenkään jos Ramstedt laitetaan ykköseen. Riittävä on ehkä, mutta paljon ideaalimpi kolmossentteri on Elkinsin profiili. Ramstedt voidaan pitää ykkösessä/kakkosessa ja toiseen kenttään vielä se yksi hiukan Elkinsiä kovempi kaveri hyökkäyssuuntaan.
Elkins tuntui tällä kaudella vielä viime kauttakin hitaammalta. Siis oikeasti helvetin hitaalta ja välillä tuntui, ettei jalka riitä minnekään.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jokin itsessäni ei vaan näe Elkinsiä riittävänä kakkossentterinä etenkään jos Ramstedt laitetaan ykköseen. Riittävä on ehkä, mutta paljon ideaalimpi kolmossentteri on Elkinsin profiili.

Samalla tavalla minäkin asian näen. Ja nyt ei saa ymmärtää väärin, sillä arvostan Elkinsiä suunnattomasti; korkea työmoraali, vahva kuin härkä, loistava aloittaja, esimerkillinen joukkuepelaaja, tulee yleensä voittajana laitakamppailuista jne.., mutta ei samalla tavalla pehmeät kädet / hyvän pelisilmän omaava sentteri kuin mitä toivoisin kahteen tulosyksikköön. Hieman puolustavammassa roolissahan Elkins on Liigan eliittiä, varsinkin kun huomioi, että kykenee tarvittaessa myös tuuraamaan toista kärkisentteriä.

Jos keskushyökkääjämme olisivat mallia "Ramstedt - Elkins - Nykopp/3-4-sentteri - Nykopp/3-4-sentteri", niin olisihan se toki ehkä sarjan keskikastia, joka on tällä budjetilla operoivalle jengille aivan liian vähän. Ja mitä jos Ramu loukkaantuisi siirtorajan jälkeen tai muuten syystä tai toisesta kyykkäisi? Ei tuohon nippuun valtavasti enää käsiä jäisi. Sitäpaitsi tämän hetken hahmotelmia kun katsoo, niin ylipäinsäkään koko hyökkäysarsenaalissa taitoa ei tällä hetkellä edusta juuri kukaan muu kuin Ramu ja se on aivan liian vähän. No ok, on siellä myös Zabo, mutta kyllä hänkin on profiililtaan enemmän suoraviivaisesti maalille pelaava, kovaa luisteleva ja paljon laukova hyökkääjä kuin mikään taitopelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos keskushyökkääjämme olisivat mallia "Ramstedt - Elkins - Nykopp/3-4-sentteri - Nykopp/3-4-sentteri", niin olisihan se toki ehkä sarjan keskikastia, joka on tällä budjetilla operoivalle jengille aivan liian vähän.

Olen täsmälleen samaa mieltä tästä, että yksi sentteri lisää. Tämä on se pelipaikka, johon monesti kaadutaan. Tänäkin keväänä Elkinsin poissaolo oli paha menetys. Kupariseen käytetty 280k + vähän lisää laadukkaaseen sentteriin. Ramstedtille jää riittävä rooli kakkosen keskellä. Otti tänä keväänä askelia myös kevään pelaajana, mutta silti herran kohdalla lepää pieni epäilys siitä, että kausi voi olla ihan mitä tahansa floppaamisen ja nappikauden välillä. Eikä se ole kiellettyä olla silti pelillisesti ykkössentteri. HIFK:ssa se kilpailutilanne pitää kestää. Muuten voi siirtyä Bluesiin tai HPK:hon, jossa ykkössentterin tontti tatuoidaan rintaan. Olli Jokinen esim. olisi sellainen sentteri, jonka Ramstedt pystyisi kiekollisessa pelaamisessa varmasti voittamaan ja olemaan esim. yv:llä joukkueen ykkönen. OJ olisi vielä siinä mielessä täysin ihanteellinen sentteri Törmäselle, että on tuollaisen suoraviivaisemman pelityylin ystävä ja antoi mm. Jukka Jalosen kiekkokontrollille rajua kritiikkiä. Itse ainakin aina haluan nämä laadukkaat paluumuuttajat takaisin ja kyllä tuolla Kuparisen palkalla pitää saada laadukas sentteri muutenkin.

Jostain aina sitten pitää tietysti säästää. MV-osastolle olisi saatavissa varsin laadukas ja hinta-laatu suhteeltaan loistava pari Lankinen-Riksman. Mikäli Riksmania ei kiinnosta stadiin paluu, niin joku kokenut maalivahti pitää saada. Lähtisin siitä, että Lankinen on ykkönen. Toinen säästämisen paikka on sitten laituriosasto. Sitä on helpoin täydentää kauden mittaan, jos tarvetta on. Toki kärkiosaamisen pitää olla kunnossa. Rask oli loistava loppukaudesta ja Zaborsky jatkaa. Mikäli tämä Tapparan Jormakka on oikeasti tulossa, niin alkaisi olla kahden ensimmäisen kentän laitahyökkääjät täytetty. Jormakkaan Puustisen palkka tai vastaava ukko tilalle. Wärn kelpaisi. Yhdestä paikasta tappelisivat sitten Luttinen, Leino, Partanen, Hintz ja miksi ei Ikonen. Edelleen laituriosastolle löytyy ihan mielenkiintoista talenttia. Pakistoon ottaisin sitten mielelläni huhutut Vainion ja Koiviston, kun ei näistä omista "junnuista" nyt oikein tähän ollut, mutta silti yksi korkean profiilin - se kuuluisa rightin YV-pakki - pitää hankkia. Tähän sitten Söderholmin palkka, vaikka kapteenimme mahdollinen menetys riipaiseekin mahan pohjasta. Petrellille pitää aina löytyä palkkapussin pohjata tilaa.

Allekirjoittaneella on yllättävän postitiivinen olo ensi kautta ajatellen. Pelaajanhankinnoissa (Törmäsen ansiosta) näkyy selkeä kaava siitä, että minkä tyyppisiä pelaajia tänne halutaan: Halutaan jalkoja, mutta silti omaan silmääni Dan Hackerin tyyppisiä aivottomia duracelejä ei haeta. Kyllä Raskilla ja Auvityllä selkeästi myös pelillisiä avuja on ja tämän tyyppisi pelaajia halutaan. Samaa kaavaa menee Hintz ja ilmeisesti myös Vainio ja Koivisto. Tämän fyysisyyden perään on huudettu ja tietysti huudan minäkin. Omaan silmään loppukautta kohti fyysinen pelaaminen lisääntyi ja toivottavasti sillä tiellä jatketaan. Ei Törmäsellä varmasti mitään fyysisiä pelaajia vastaan ole, koska Åstenkin -vähän pakostakin- aika ison roolin sai. Törmänen varmasti odottaa, että nämä fyysisen roolinkin pelaajat pystyvät pelaamaan tietyllä tavalla, eli omaavat jalkaa. Edelleen Lennu.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että sentteri puolelle pitää etsiä nyt se pitkään kadoksissa ollut laadukas ja rooliinsa tyytyväinen nelossentteri. Se vaan on ihan pirun vaikea tehtävä, ainakin Liigan sisältä. Jonne Virtanen lisi minun ykkösvalintani, mutta oharit. Henri Heino olisi toinen hyvä vaihtoehto, samoin kuin Tuomas Vänttinen. Kumpikin herroista vaan lähti pienempiin seuroihin isomman roolin toivossa. Tapio Laakso olisi myös ollut hyvä vaihtoehto, mutta herra päätti ryhtyä maalitykiksi Ilveksessä. Tämä on kuitenkin se ainoa paikka joka HIFK:n keskikaistalta pitää paikata kauden alkuun menessä.

Yllä olevaan muodostaa poikkeuksen Olli Jokinen. Nämä omat pojat on vaan pakko kotiuttaa, jos siihen tilaisuus tulee. Sen sijaan Petruzalekit, Hodgmanit ja muut kärkisentterit tulevat kyseeseen vain mikäli Ramu ei meillä jatka.

Sen sijaan rahat pitää laittaa kiinni tandem-maalivahtiin ja puolustukseen. Maalivahtia valittaessa pitää unohtaa nämä kiertävät sairaskertomukset, eli ei kiitos Riksmanille ja Hoviselle. Irving olisi tähän rooliin mitä mainioin valinta. Tämä, jos mikä pitää pelata varman päälle, maksoi mitä maksoi. Puolustukseen sitten taas kovuutta ja kiekollista taitoa, ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Itse hankkisin ensi kauden jengiin mielummin sekä Melartin että Järvisen kuin kärkiketjujen sentterin. Kiekolliseksi rightin pakiksi itse liputan edelleen Vojtech Mozikia tai Vladimir Rothia Extra Ligasta.

Se mistä itse olen valmis nipistämään on nimenomaan laiturit. Jos keskikaista on muotoa Ramstedt - Elkins - Nykopp - huippu 4. sentteri, ei meillä ole tuolta osin hätää. Jengistä löytyy sitten kuitenkin vielä Ikonen, Leino, Luttinen ja Åsten, jotka voivat paikata sentteriä tarvittaessa.

Laitureita meiltä puuttuu määrällisesti, mutta kärkiketjuihin riittää, että hankitaan yksi laituri. Alempiin ketjuihin tarvitaan laitahyökkääjiä sitten vähän enemmänkin, mutta nämä ovat onneksi niitä helpoiten hankittavia ukkoja jengiä kasattaessa.

Kaikkein tärkeintä on se, että kauden aikana reagoidaan uusin hankinnoin mikäli siihen ilmenee tarvetta. Siirtorajan jälkeen tarvitaan sitten vähän onneakin siinä, ettei pahoja loukkaantumisia jengille sattuisi. Toki loukkaantumisista huolimatta kyse on yhä edelleen joukkuepelistä. Esimerkiksi Lukko on kovaa matkalla finaaleihin, vaikka menettivätkin Vahalahden KalPa-sarjassa. Menetys jota ainakin itse pidän kovempana, kuin Elkinsin tippuminen Ilves-sarjassa.
 

Bromse

Jäsen
Söden jatkaessa uraansa muualla, alkaa pitkän linjan IFK-laiset olemaan vähissä. Leivotaankohan Artulle ensi kaudeksi C rintaan, ja varakapteeneina Elkins ja ? (Päällikkö tai Melart jos Nordikselle päätyisivät)
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Söden jatkaessa uraansa muualla, alkaa pitkän linjan IFK-laiset olemaan vähissä. Leivotaankohan Artulle ensi kaudeksi C rintaan, ja varakapteeneina Elkins ja ? (Päällikkö tai Melart jos Nordikselle päätyisivät)

Lennu sitten vielä himaan jossain vaiheessa. Ei vissiin ollut tulossa vielä ensi kaudeksi?

Onhan se ilman muuta Luttinen kapuna ensi kaudella.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söden lähdön varmistuttua kokemusvaje on syytä huomioida ensi kauden joukkueen kasaamisessa, sillä kokemusta edustavat ainoastaan:

- Grillfors
(- Auvitu)
(- Taipalus)
- Luttinen
- Ramstedt
- Zaborsky
- Rask
- Elkins

Ei riitä pelkät hintzit, vainiot ja koivistot, vaan kokemusta on myös tultava ovesta sisään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä toivon, että viimeistään nyt Söderholmin lähdön myötä meille ainakin yritetään hankkia jotain aivan veret seisauttavaa kiekollista pakkia tyyliin Zidlicky tai Murphy. Juu, tiedän, ettei noita ole koskaan puissa kasvanut, ja nykyliigaan vielä vaikeampi haalia kuin edellä mainitut aikanaan. Yrittää saa aina silti, ja ehkä KHL:n tilanne antaa tähän myös hieman paremmat mahdollisuudet kuin viime vuosina keskimäärin.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Mä toivon, että viimeistään nyt Söderholmin lähdön myötä meille ainakin yritetään hankkia jotain aivan veret seisauttavaa kiekollista pakkia tyyliin Zidlicky tai Murphy.

No tähän toiveeseen on helppo yhtyä. Pitääkö tähän lisätä arvaus :)

Toivoin ettei Söde lähdekään, mutta sinne män. Kiitos ja näkemiin.

Oli kyllä rikki tällä kaudella, siitä huolimatta kyllä Södeä korvata saa tosissaan.
 

10penttiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Habs, Sympatiat NY Rangers
Nyt kantautu korviin sellasta outoa tietoa eräältä syväkurkulta että on pakko jakaa tänne, eli Hannu Jortikka on kuulemma tulossa johonkin rooliin meidän organisaatioon, yritin lypsiä lisää tietoa mutta tässä vaiheessa oli epäselvää tehtävän nimike ja tuleeko edustuspuolelle vai junnuihin. Melko luotettava lähde kyseessä mutta en laittaisi kaikkia rahoja likoon että tulee toteutumaan.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen edelleen sitä mieltä, että pelimerkit pitäisi lyödy puolustukseen. Sentteri osasto olisi erittäin hyvässä kunnossa nelikolla Ramstedt, Elkins, Nykopp ja nelssoninsena. Teille joille Ramu ja Elkins eivät riitä 1. ja 2. senoiksi, niin kysyisin ihan ilman sarvia ja hampaita, että minkä liigaseuran kanssa vaihtaisitte sentterit päittäin. Itse vaihtaisin ehkä Kärppien kanssa, tosin sieltä kiinnostaisi ainoastaan Kemppainen.

Runkosarjassa tehtiin riittävästi maaleja ja pleijareissa tehtiin riittävästi maaleja. Puolustus ja pakkien karkeat henkilökohtaiset virheet maksoivat liikaa pisteitä ja voittoja. Kokemusta ja voittamisen kulttuuria puolustukseen, eli pari kovaa pakkia ja Riksman/Bäckström tandemiksi Lankiselle.

Sinänsä rauhallinen mieli, että paljon on hyviä palikoita olemassa tulevaksi kaudeksi ja muutamilla oikeilla ja onnistuneilla hauilla sijoitus tulee parantumaan varmasti. Silti tientenkin pieni pelko kytee mr. Utj:n takia.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä vaihtaisi minäkään minkään jengin kanssa senttereitä päittäin. Miksi? Koska Ramstedt on yksi harvoja tämän liigan senttereitä jolla on maagiset kädet ja pelisilmä. Oikeastaan tulee äkkiseltään vain mieleen Perrin ja Hirschovits Ramun lisäksi. Toinen noista on liian vanha ja toista on jo kokeiltu useasti. En vaihtaisi Ramstedtia edes Kemppaiseen, koska tässä on kaksi erillaista pelaajaa. Kemppaisen hyvistä kausi huolimatta, ei se oli mikään hullu kiekonkäsittelijä ja umpitaitava. Enemmän kahden suunnan sentteri, joka on pystynyt nostamaan tasoaan vuosi vuodelta myös hyökkäyssuunnan pelaamisessa. Teemun kaltaiset vanhanajan pelinrakentajat ovat oikeasti jo pikkuhiljaa aika harvinaisuus tässä liigassa. Etenkin sentterien osastolla.

Elkins taas on samaa tasoa Maxwellin ja kumppanienkaa.

E: Pakko sanoa, että olen ihmetellyt kyllä kummasti näitä "Ramu ei riitä" puheita. Kattoko kukaan edes täällä poffeja? Jatkuvalla syötöllä IFK:n vaarallisin pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Zabo (350k) - Ramu (250k) - Rask (100k)
Hintz (70k) - Hirvonen (200k) - Jormakka (200k)
Lennu (100k) - Nypsi (50k) - Jasse (50k)
Arttu (100k) - Töykkälä2015 (30k) - Jauho (30k)
Åsten, Leino, Masa ja kumppanit (100k yht. ?)

yht. 1 630 000

Porsche (200k) - Lädä/Koivisto (200k)
Au vittu (100k) - Grillfors (125k)
Koivisto/Lädä (125k) - Hasardi (100k)
Gene-Matti (75k)
Junnupakit (100k yht. ?)

yht. 1 025 000

Keke (50k)
+
Leland Irving / Bäcks (150k)

yht. 200 000

= yht. 2 855 000

Ei tää oo niin vaikeeta. Nybari ja Stögö, tätä saa käyttää myös. Rahaa voi käyttää myös pari sataa tonttua kauden aikana, jos täytyy jengiä täydentää. I dig. Jos haluaa repästä, niin Päällikölle parin sadan kilon pahvi ja nakit sulamaan.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Koko teksti

Amen.

Jotkut pelaajat eivät vaan miellytä, taidoista/näytöistä huolimatta, näin se menee. Mäkin diggaan ihan sikana Ramun luovuudesta ja "erilaisuudesta", kun on vielä tehokaskin. On mielestäni hienoa, että kaikki eivät ole samasta muotista. Kyllä niitä "tahto- ja ryminäsenttereitäkin" tarvitaan, mutta niitä on myös helpompi hankkia, kun tarjontaa on paaaaljon enemmän. Tästäkin pelaajatyypistä diggaan, eipä sillä. Summasummarum: mun jengiin mahtuu aina yks Ramu. Niin ja yks Elkins. =)
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sentteri osasto olisi erittäin hyvässä kunnossa nelikolla Ramstedt, Elkins, Nykopp ja nelssoninsena.
Niin, ja sitten käy niin että Elkins ja Nykopp loukkaantuvat. Hei mut, eihän niin voi käydä.

Joko lapsenusko on tosi kova tai muisti lyhyt.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E: Pakko sanoa, että olen ihmetellyt kyllä kummasti näitä "Ramu ei riitä" puheita. Kattoko kukaan edes täällä poffeja? Jatkuvalla syötöllä IFK:n vaarallisin pelaaja.

Se on kumma, että täällä otetaan aina kaikki jonain henkilöjahtina. Itse koko kauden puolustin Ramstedtia, vaadin ykkösen keskelle ja olin iloinen hänen onnistuessaan pudotuspeleissä. Voi katsoa viestihistoriasta. Oma näkemys vaan on se, että Ramstedt, Elkins, Nykopp periaatteessa riittää sentteriosastolle, mikäli kaikki ovat terveenä, mutta kuten tänä keväänä nähtiin Elkinsin loukkaannuttua, että kuilusta tulee syvä ja vielä syvempi siitä tulisi, jos Ramstedt loukkaantuisi, koska silloin HIFK:lla olisi kiekolliseen klassiseen sentteripeliin kykeneviä senttereitä tasan nolla kappaletta. HIFK osallistuu ensi kaudellakin CHL:ään ja Törmänen haluaa joukkueeseen lisää leveyttä. Sentteriosasto vaatii sitä eniten. Haluan kaksi kappaletta kiekolliseen peliin pystyviä senttereitä Ramstedt ja X ja kaksi hyvää kahden sunnan sentteria Elkins ja Nykopp. Tämän lisäksi joukkueessa on pelaajia, jotka pystyvät näitä rooleja paikkaamaan: Leino, Åsten jotka vetävät terveellä rosterilla laidalla. X:N ei tarvitse olla ykkössentteri. Ramstedt voi sen roolin minun puolestani hoitaa, mutta Kuparisen tilalle pitää saada paikkaaja, joka on sen rahamäärän arvoinen. Muutenhan taas jätetään yksi vakaan liigapelaajan paikka korvaamatta vain sillä perusteella, että Leino tai Nykopp hoitaa sen halvemmalla.

Kuparisenhan piti olla se kiekollisen roolin toinen sentteri. Ennakkoon varmaan oli laskettu hänen olevan jopa ykkössentteri. Lopputulos oli se, että hän oli lopulta keskitason kolmossentteri. Ei huono, mutta ei loistanut mitenkään. Silti se ei ole syy, että tuota roolia ei täytettäisi.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ja sitten käy niin että Elkins ja Nykopp loukkaantuvat. Hei mut, eihän niin voi käydä.

Joko lapsenusko on tosi kova tai muisti lyhyt.

No näinhän se tietysti on. Sitten kun Jypiltä loukkaantuu Perrin ja Lahti, Kärpiltä Pirnes ja Kemppainen, Lukolta Gagnon ja Komulainen, Tapparalta Malinen ja Järvinen, ketäs heillä on heittää tilalle? On se kumma, että menestyäkseen, HIFK on ainoa liigajoukkue jolla täytyy olla reservissä mj-tason ukko joka pelipaikalle. Tästä varmaan mut kivetään hengiltä, mutta Leino paikkasi sentterivajetta täysin riittävällä tasolla pleijareissa. Tottakai laajuutta tarvitaan rosteriin, mutta joku järki siltikin. Ehkä tämäkin on jollain tasolla mielipideasia, mutta kuten jo aiemmin totesin hyökkäys riitti heittämällä koko kauden ajan, puolustus ei. Sinne siis Melart/Kousa-tason vahvistusta ja Lankiselle kaveri.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Perrin ja Lahti, Kärpiltä Pirnes ja Kemppainen, Lukolta Gagnon ja Komulainen, Tapparalta Malinen ja Järvinen, ketäs heillä on heittää tilalle? On se kumma, että menestyäkseen, HIFK on ainoa liigajoukkue jolla täytyy olla reservissä mj-tason ukko joka pelipaikalle.

Kärpillä ainakin Maxwell, Davis, Keränen ja lisäksi sekä Huml että Pyöräläkin pystyvät stunttaaman hyvin keskellä. Tapparallakin jää mainitsemiesi nimien jälkeen Dixonia ja Greeniä keskelle. Kuka tässä sitäpaitsi on sanonut, että pitäisi olla reservissä mj-tason ukkoa? Jos sentteristö olisi Ramu - Elkins - Nykopp/3-4-sentteri - Nykopp/3-4-sentteri, niin kuluneen kauden HPK:n ja Ilveksenkin keskushyökkääjillä oli enemmän käsiä kuin tuolla nipulla. Sori vain, mutta ei riitä minulle enkä ymmärrä miksi riittää muillekaan kun huomioi, että Kuparisesta jää rahaa oikeasti pätevän keskushyökkääjän hankkimiseen. Pelkkä Ramun loukkaantuminen tekisi tuosta nipusta aivan liian kädettömän ja siis yleisestikin tämän hetken hyökkäystä katsoessa ei voi olla toteamatta, että ainoa taitopelaaja siellä on nimenomaan Ramstedt. Kyllä tuo yhtä "Kerästä" huutaa.

Mutta jätetään vaan taas sentteristö vajaaksi ja itketään sitten kauden päätteeksi kuorossa kuinka Nybari pitäisi kenkiä vittuun kun jätti jälleen kerran jonkun osa-alueen puolitiehen.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jeps, 5 sentteriä (kaikkien ollessa terveinä 1 noista pelaa laidassa), jonka lisäksi pari sellaista laituria, jotka pystyvät stunttaamaan keskellä, jos/kun senttereitä on telakalla taas ainakin jossain vaiheessa pitkää kautta. Sen kummempaa tiedettä tuossa ei mielestäni tarvita.

Missäs miedän kaikki huhut on? Melartin ja Koiviston jälkeen ei ole kuulunut mitään. Maikkari ja IS... tulkaa takas!!!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kärpillä ainakin Maxwell, Davis, Keränen ja lisäksi sekä Huml että Pyöräläkin pystyvät stunttaaman hyvin keskellä. Tapparallakin jää mainitsemiesi nimien jälkeen Dixonia ja Greeniä keskelle. Kuka tässä sitäpaitsi on sanonut, että pitäisi olla reservissä mj-tason ukkoa? Jos sentteristö olisi Ramu - Elkins - Nykopp/3-4-sentteri - Nykopp/3-4-sentteri, niin kuluneen kauden HPK:n ja Ilveksenkin keskushyökkääjillä oli enemmän käsiä kuin tuolla nipulla. Sori vain, mutta ei riitä minulle enkä ymmärrä miksi riittää muillekaan kun huomioi, että Kuparisesta jää rahaa oikeasti pätevän keskushyökkääjän hankkimiseen. Pelkkä Ramun loukkaantuminen tekisi tuosta nipusta aivan liian kädettömän ja siis yleisestikin tämän hetken hyökkäystä katsoessa ei voi olla toteamatta, että ainoa taitopelaaja siellä on nimenomaan Ramstedt. Kyllä tuo yhtä "Kerästä" huutaa.

Mutta jätetään vaan taas sentteristö vajaaksi ja itketään sitten kauden päätteeksi kuorossa kuinka Nybari pitäisi kenkiä vittuun kun jätti jälleen kerran jonkun osa-alueen puolitiehen.

Kärpät ovat tässä kohtaa aivan eri asemassa, kiitos laadukkaan juniorityönsä. Sitä on lähdetty viimein onneksi ottamaan kiinni, mutta se vaatii aikaa. Toki meilläkin löytyy noita pelaajia, jotka voivat stuntata siinä keskellä, mutta Kärpille ei tässä leikissä pärjätä, se on pakko myöntää. Toki Kärppien tilanteessa nähdään se, että liiallisesta laajuudesta kärsii aina joku, Kärppien tapauksessa Davis.

Sen sijaan Tapparan kanssa ei olisi mitään eroa mikäli meille hankitaan se laadukas nelossentteri. Verrattaessa kaksikoita Ramu - 4-sena ja Dixon - Green kääntyy vaakakuppi pelkästään Ramun vaikutuksesta meille. Toki vertailu ei mene oikein senttereiden joukkueen sisäistä järjestystä mietittäessä. Lienee niin, että oikea vertailupari Tapparalta olisi Järvinen - Green. Oli se kumpi tahansa, kääntää Ramu tuon vertailun meidän eduksi. Mutta se ei tietenkään tarkoita sitä, että sitä lukumääräisestikin tarvittavaa sentteriä etsittäessä voitaisiin tyytyä bulkkiin. Laadukas pelaaja pitää saada, on hänen roolituksensa ihan mikä tahansa. Fakta lienee kuitenkin se, että pelkästään laadukkaan nelossentterin hankkimalla HIFK:n keskikaista pärjää Liigan keskikaistojen vertailuissa varsin hyvin. Kärpilläkin lienee ensi kaudella astetta paria keposempi keskikaista kun Kemppainen lähtee kokeilemaan siipiään ulkomaille.

Varmasti monenkin jengin keskushyökkääjillä on enemmän käsiä, jos meiltä tippuu ykkönen pois. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että siihen pitää varautua heti kauden alussa. Jengiin voidaan hakea pelaajia myös kesken kauden. Tälläkin kaudella Liigan startin jälkeen tänne tuotiin Nybalaarista tuotua ainakin Dixon ja Maxwell. Taitopelaaja hyökkäykseen toki tarvitaan, mutta se voidaan hyvin hankkia myös siihen kärkilaiturin tontille, joka on ensi kauden rosterissa toistaiseksi merkattu X:llä. Jos Ramu loukkaantuu pidemmäksi aikaa pitää ostoksille joka tapauksessa lähteä. Jos taas loukkaantuminen on lyhytaikainen, on meillä kuitenkin miestä lomittamassa 40 pisteen ukko.

Se mitä mä ihmettelen tässä uuden ykkös-kakkossentterin haihattelussa on tuo puhuminen Kuparisesta jäävistä rahoista. Johan se on UTJ:n suulla sanottu, että rahaa ei ole levitettäväksi asti. Ilmeisesti myös budjetti tulee ensi kaudelle jälleen hieman tippumaan. Jos kuvitellaan, että tällä kaudella on joukkueen rakentamiseen käytetty kaikki budjetoidut rahat, voidaan todeta, että varoja pitää ensi kaudelle allokoida hieman toisin. Tämä kun lasketaan yhteen ilmeisesti laskevan budjetin kanssa, ei keskushyökkääjään vaan ole käytettävissä Kuparisen rahoja, ei vaikka ne olisivat suuruudeltaan 280k€. Tai voidaanhan me mennä all in sentteriosastolla ja jättää pakisto taas vajaaksi, itketään sitten kauden aikana kuorossa, miten Nybari on sokea paska kun ei näe niitä puutteita mitä me kaikki täällä näemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös