HIFK:n harjoitusottelut 2018

  • 32 885
  • 142
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin 1. ja 3. erän ja niiden perusteella IFK:n tekeminen ihan hyvällä tasolla ja tuntui, että IFK oli se peliä vievä joukkue noissa.
Senkin suhteen aika tylyt numerot taululla.

Surkeaa oli IFK:n viimeistely, kun oli tyhjiä maaleja useampikin tarjolla, mutta niissä joko sudittiin ohi kiekosta tai sitten saatiin se vielä johonkin patjan kärkeen osumaan ja yli maalista esimerkiksi.
Bäckström vei kyllä maalivahtien taiston selvästi ja Ruusu oli aika epävarman oloinen meidän maalilla.
Hauska nuo avauserän tilastot, kun torjunnat oli Bäckström 18 - Ruusu 3 ja Tappara johti 3-0.

Ihan hyvä "kuitti" Bäckströmiltä meitä vastaan, kun tietää miten tiet erosi ja mitä kohua oli viime kaudella ja nytkin pari päivää sitten sitä vielä otettiin uudestaan esille.

Lessio vaikuttaa kyllä ihan hyvältä haulta. Vähän on tekemistä vielä pelisysteemien kanssa, kun tuntui välillä väkisin haluavan puskea yksin omista kiekon kanssa. Kyllä tuosta varmaan sellainen 25-30p. ukko saadaan vähintään riippuen tietysti roolista ja kentästä.

Seppälästä jäi kyllä hyvät fiilikset puolustuksesta.

Ulanderilta ei mikään erikoinen peli ja jäi vähän pettynyt fiilis. Vielä on tekemistä, jotta saataisiin "Heiskanen lite", johon on potentiaalia.

Harjoituspelit on harjoituspelejä, joten eipä näistä oikein osaa sanoa mihinkään suuntaan.

Mulla on aika hyvä fiilis kyllä ensi kaudesta. Jotenkin luottoa löytyy tuohon Selinin touhuun ja usko on, että viime kaudesta se pelaaminen vain paranee.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Olis voinu paikoista tehdä. Kävi just niin ku pelkäsinkin: Backström piti nollan.

IFK:n kolme parasta omaan silmään:

Seppälä ***
Lessio **
Jääskä *
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehdottomasti Seppälä oli meidän paras. Ruusulta hyvä peli vaikka neljä meni selän taakse, todella vaikea peli varmasti maalivahdille. Enää yksi matsi ja sitten pitäisi homman toimia kun CHL starttaa, tänään oltiin kaukana edes mistään välttävästä suorituksesta, todella heikko matsi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ehkä eniten tämä peli kertoo vain siitä faktasta, että Tapparalla on finaalijoukkueen pakisto kun taas IFKlla on ”Hyvällä tsägällä välieriin” pakisto.

Se on tuollaisten kavereiden takana veskallakin helpompi pelata.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkä eniten tämä peli kertoo vain siitä faktasta, että Tapparalla on finaalijoukkueen pakisto kun taas IFKlla on ”Hyvällä tsägällä välieriin” pakisto.

Se on tuollaisten kavereiden takana veskallakin helpompi pelata.

Joo samaa jankkaan edelleen. Syvyyttä on, mutta pakistoon olisi pitänyt kyllä joku 1-korin äijä saada.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olishan se kiva edes joskus voittaa Tappara tai edes olla lähellä Tapparan tasoa.

Teille tämä kelpaa mut itse en jaksa tällaista roskaa katsoa.
Yhden pelin jälkeenkö sen taas näkee?

Ei minulle tämäniltainen tietysti pitkässä juoksussa kelpaa. Mä nyt vaan olen tehnyt periaate- ja tunnepäätöksen, että kannatan HIFK:ta vaikka menisi välillä huonommin tai ei olisi se kovin rosteri. Samalla voi kuitenkin kritisoidakin organisaatiota, mutta tämän kauden osalta en tosiaankaan näe vielä syytä moiseen.

Negaosasto elää luulossa, että kaikki olisi varmasti paremmin, jos fanien joka huutoon vastattaisiin välittömästi. Atukin olisi viime kaudella saanut kenkää jo syyskaudella. Sutten se Hyipun veljes sisään ja mestaruushan sieltä olusi tullut. Mut kun me lampaat ei osattu vaatia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä nyt vaan olen tehnyt periaate- ja tunnepäätöksen, että kannatan HIFK:ta vaikka menisi välillä huonommin tai ei olisi se kovin rosteri.

Periaate-, tunne- ja tukemispäätöksen olen tehnyt minäkin jo yli 50 vuotta sitten. Matkan varrella sattuu ja tapahtuu, ihmiset joukkeessa vaihtuu, mutta sielunkumppania ei jätetä. Nalkuttaa toki voi... Köh.
Elämäni pisin suhde!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kanssa itse oikein ymmärrä, että miksi tässä pitäisi nyt synkkyyteen vaipua. Ei kauhean monesti torjuntojen ollessa 18-3 vastustaja johda 3-0. Nyt kävi niin, kun maalit lahjoitettiin löperön puolustuspelin seurauksena. Kiekollisessa pelissähän HIFK oli ylivoimaa lukuunottamatta edellä. Monta vakioukkoa sivussa ja vielä ilmeisesti etsitään sentteriä ja pakkia. Aika rauhallisin mielin vielä tässä vaiheessa.

Se kyllä itseäni ihmetyttää tuossa ylivoimassa, että kiekon sisäänviennin jälkeen kiekkoa lähinnä heitellään maalille roikkokiekkoina ja ohjureina. Eronen on ihan hyvä kiekollinen pakki, mutta kyllä tuosta puuttuu sellainen viivapommi edelleen ja ties kuinka monetta vuotta. Suoraan syötöstä kovaa kiekkoa maaliin ampuva puolustaja.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Olishan se kiva edes joskus voittaa Tappara tai edes olla lähellä Tapparan tasoa.

Teille tämä kelpaa mut itse en jaksa tällaista roskaa katsoa.

Muistanko ihan väärin vai etkös sä ollut se kaveri kun alko narrejakin kannattamaan kun siirtyivät Venäjälle? No sinne sitten vaan omiesi joukkoon, hus!

Edit: Yritin etsiä ja en löytänyt todisteita väitteelleni, joten pahoittelut virheestäni. Jostain syystä sun nimimerkistä tulee aina mieleen tuo tapaus, mutta ilmeisesti menee nyt nimimerkki sekaisin jonkun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olishan se kiva edes joskus voittaa Tappara tai edes olla lähellä Tapparan tasoa.

Teille tämä kelpaa mut itse en jaksa tällaista roskaa katsoa.

Justhan tuossa päättyneellä kaudella Tappara-peikko selätettiin oikein hyvin.

Lyhyt on ihmisen muisti.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse en negaile muuta kuin, että pakiston materiaali ei vielä riitä finaaliin.

Ykköskorin kaveri puuttuu ja hienoa on, että se on hakusessa. Se on sitten eri asia löytyykö oikeasti hyvää ukkoa enää.

Seppälällä ja Ulanderilla on enemmän roolia vuoden päästä.

x-Motin
Eronen-Kanki/Laakso
O’Connor-Varakas/Laakso
Ulander/Seppälä

Eipä se nyt sillä yhdellä hankinnallakaan kullaksi muutu.

Hyökkäyksestä on paljon iloa tällä kaudella.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
No paljonko se peli nyt sitten päättyi lopulta? Onko kausi jo ohi elokuun helteissä? Missä olemme ja mistä tulemme? Ape takas.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyökkäyksestä on paljon iloa tällä kaudella.

Eihän se hyökkäysmateriaalikaan paljon näissä harkkapeleissä häikäissyt. Santala on aivan helvetin hidas ja maksimi lienee rajatuilla minuuteilla kolmoskentässä. Sentteri tarvitaan pelkästään määrällisestikin, mutta sellainenhan on pakin ohessa tulossa mikäli Salmelaiseen on uskominen.

Thorell - X - Rask
Kangasniemi - Tyrväinen - Lessio
Tallberg - Santala - Petrell
Åsten - Nykopp/Koivisto - Keränen
(Nordgren*, Jääskä, Engberg, Lundell, Myllylä)

Eronen - Motin
X - O'Connor
Ulander - Kankaanperä
Seppälä/Laakso/Varakas
(Finley + A-junnut)

Ulos: Pitkänen (tryout)
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Olishan se kiva edes joskus voittaa Tappara tai edes olla lähellä Tapparan tasoa.

Teille tämä kelpaa mut itse en jaksa tällaista roskaa katsoa.

Muistanko ihan väärin vai etkös sä ollut se kaveri kun alko narrejakin kannattamaan kun siirtyivät Venäjälle? No sinne sitten vaan omiesi joukkoon, hus!

Edit: Yritin etsiä ja en löytänyt todisteita väitteelleni, joten pahoittelut virheestäni. Jostain syystä sun nimimerkistä tulee aina mieleen tuo tapaus, mutta ilmeisesti menee nyt nimimerkki sekaisin jonkun kanssa.
Olisko niin että ko kirjoittajan nimimerkki mahdollisesti viittaa Jokeri-hallin katossa olevaan nimeen? Tuosta voisi joku vetää johtopäätöksiä.
 

444

Jäsen
Niin tai ees puolet tosta karmeasta summasta, joka joudutaan maksamaan! Hjelp!
Aivan! Mun mielestäni olisi oikeus ja kohtuus saada miettiä kausarin ostamista vähintään joulutaukoon asti, ja käydä katsomassa pelit siihen asti ilmaiseksi. Siinä ajassa selviäisi keiden kaikkien palkkoja pitäisi leikata ja kuinka moni vahvistus floppasi. Puhutaan kuitenkin 6,63 € investoinnista per peli.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi huono erä eilen ja hyvää yötä. Pelillisesti olen nähnyt huonompiakin harkkamatseja, jotka ollaan lopulta voitettu ja liigakausi on lopulta päättynyt huonosti.

Eilinen tulos oli myös siinä mielessä hyvä opetus, että työtä on edelleen paljon edessä. Perjantainen Pelicans-voitto takasi sen, että ihan täysin voitoitta jengi ei kuitenkaan harkkamatseista tule jäämään eikä paniikkinappulaa tarvitse painaa pohjaan asti ja kehittää olemattomasta paineita. Mua kiinnostaa huomattavasti enemmän, millaista peli on keväällä ja että silloin tulee tulosta.
 

Destroyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En jaksa teidän ketjuja selata läpi joten kysynpä täällä. Onko Iikka esiintynyt pelatuissa IFK:n treenimatseissa? Jos, niin minkä näköistä on ollut meno? Liigapörssivakoilu on aloitettava ajoissa =)
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En jaksa teidän ketjuja selata läpi joten kysynpä täällä. Onko Iikka esiintynyt pelatuissa IFK:n treenimatseissa? Jos, niin minkä näköistä on ollut meno? Liigapörssivakoilu on aloitettava ajoissa =)

Pelasi osan 1. treenipelistä ja loukkaantui. Eli ei oikein voi johtopäätöksiä tällä otannalla tehdä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kesänä - jos CHL:ään kammetaan taas mukaan - näitä treenipelejä alle hieman enemmän ja kovatasoisempia. Oma keski-euroopan turnee ennen kun kausi alkaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ensi kesänä - jos CHL:ään kammetaan taas mukaan - näitä treenipelejä alle hieman enemmän ja kovatasoisempia. Oma keski-euroopan turnee ennen kun kausi alkaa.

Samaa mieltä, kolme harjoituspeliä on aivan liian vähän ennen näitä vääntöjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös