HIFK - mitä meillä on?

  • 45 818
  • 318

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kun että julkisuudessa on annettu semmoinen kuva että Caloun meni "ilmaiseksi" bluesin!

Niinkö, kuka on antanut ? Fanit itse ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vakio

Minulle oli kausikortin " pitämiselle " kynnyskysymyksenä vain se , että junnut pidetään kotona. Ne pidettiin ja olen uusinut korttini
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
IFK:n ongelma

Taitaa olla pari vuotta siitä, kun viimeksi otin osaa näihin keskusteluihin (silloin Pesän puolella). Eikun asiaan:

Korvaussummat sopimusrikoista yms. eivät tietenkään kuulu julkisuuteen. IFK:n ongelma ei minun näkövinkkelistäni katsottuna ole kuitenkaan yli- tai alitiedottaminen, vaan se, että tiedotaan paikkansapitämättömiä asioita kuten juuri tässä Caloun-casessa. Lehdissä luki selvästi Matikaisen suulla sanottuna, että Honza päästettiin pois ilman korvauksia. Nyt kuitenkin on käynyt ilmi, ettei näin ollutkaan. Miksi piti antaa julkisuuteen virheellinen (ellei jopa valheellinen) tieto, eikä vain sitä olennaista, että sopimus on purettu ja piste?

Muita vastaavanlaisia esimerkkejä: Stuntmanit ("meillä on kaksi allekirjoitettua sopimusta korvaavien pelaajien kanssa") ja se kuuluisa tiedotustilaisuus ("merkittäviä taloudellisia ja urheilullisia asioita"). Yritysmaailmassa olisi oikeasti aika paha juttu, jos olisi kolmesti näin lyhyen ajan sisällä jäänyt housut kintuissa kiinni paskanpuhumisesta virallisissa tiedotteissa. Eivätköhän maksumiehet sielläkin ärähtäisi. Jos jotain ei voi kertoa, niin sitten pitää olla kertomatta eikä keksiä satuja.

Tämän takia Matikaisen toiminta ärsyttää allekirjoittanutta, vaikken hänen varsinaisen työnsä - joukkueen kokoamisen - onnistumista voikaan vielä arvioida. Olen maksava asiakas, enkä voi sietää itseeni kohdistuvaa aliarvioimista.
 

alpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ihmettelen...

..., notta miten ihmeessä Kantor ja Kobe..a on jo saatu tuomittua aivan paska hankinnoiksi. Väitän, ettei kukaan näistä kiihkoilijoista ole nähnyt minuuttiakaan näiden ukkojen pelaamista.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Isaksson
Ei kaikkea tarvitse kertoa mitä joukkueessa tapahtuu, mutta IFK:ssa ei ole tapahtunut muuta kuin negatiivisiä asioita viimeaikoina (sopimuksien purkamiset, lomauttamiset ym.). Eli jos on joku hyvä pelaaja saatu hankittua, kannattaisi siitä kertoa. Se olisi mielestäni myös kausikorttien markkinointia. Ainoa tieto, mitä on tullut, että neuvotellaan uusista pelaajista ja kausikorttien hinnat nousee. No, en jaksa enempää valittaa, touhutkoon puutarhuri rauhassa seuraavat kuukaudet. Toivottavasti saa kaikki rikkaruohot kitkettyä ja muutama näistä nuorista taimista kasvaa vastuunkantajiksi.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Old Time Hockey

"Veit sanat suustani". Juuri tästä on kysymys. Pena on puhunut roskaa minkä kerkiää kunnes toisin todistetaan. Ja toivottavasti todistetaan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kantor on vaihtanut usein joukkuetta ... ? Loukkaantumiset haitanneet uraa .... ? Kobedza pelannut farmisarjoissa ..... ? Kukaan scoutti ei ole noteerannut tätä isoa pakkia .... ? Kumpikaan ed.main. puolustajista ei juuri pisteitä tee .... ? Kenen muun mielestä tämä kuullostaa vähintään mielenkiintoiselta ... ?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkennuksia

Muita vastaavanlaisia esimerkkejä: Stuntmanit ("meillä on kaksi allekirjoitettua sopimusta korvaavien pelaajien kanssa") ja se kuuluisa tiedotustilaisuus ("merkittäviä taloudellisia ja urheilullisia asioita").

Zidlicky ja Bednar ovat edelleen sopimuksen alla. Mistä tiedät tässä vaiheessa, ettei korvaavia sopimuksia ole ? Minä taas luulen, että on.

Eikö Koffin kanssa tehty kaksi ja puolivuotinen mittava sponsorisopimus ole "merkittävä taloudellinen ja urheilullinen asia". Jos katsot, ettei talous liity "urheilullisuuteen" niin se on lähinnä tulkintakysymys, ei kuitenkaan valhe.

Jos Matikainen todella sanoi, että Caloun päästettiin ilmaiseksi niin hän ei kertonut totuutta, mutta sanoiko hän todella niin ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mitä Pentti sanoi ja mitä tarkoitti

Nämä Pentin sanomiset ja sanomatta jättämiset kuullostavat jo huonolta jenkkiläiseltä oikeusdraamasarjalta. Urheiluruudun haastattelussa Matikainen sanoi , että " IFK taistelee tasapäisesti ensi kaudella Suomen mestaruudesta " . Tämä kyseinen otos minulla on videoituna nauhalle. Mutta hänhän ei maininnut lajia ? Entä oliko kuvaa / ääntä manipuloitu ? Jospa nämä korvaavat pelaajat ovatkin kuvassa kättelevät Pentti Matikainen ja Johan Furuhjelm ( KOFFin TJ ) ?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewerille lisää

En oikein ymmärrä ajatuksen juoksuasi. Haluaisit, että IFK olisi tehnyt sopimuksen pelaajien kanssa, jotka mahdollisesti viikon päästä ovat lähdössä rapakon taakse. Mitäs järkeä siinä on ?

Eihän ollut Zidlickyllä, Stepanekilla eikä Bednarillakaan varausta ja ihan kohtuu pelimiehiähän noikin olivat. Entäs Rafalski, listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Ongelma on siinä, ettei teille (sinulle) kelpaa mikään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vale ?

Urheiluruudun haastattelussa Matikainen sanoi , että " IFK taistelee tasapäisesti ensi kaudella Suomen mestaruudesta " . Tämä kyseinen otos minulla on videoituna nauhalle.

Onko tämä tulkittava niin, että sinulla on oikein kuvamateriaalia siitä, että Matikainen valehtelee ??????
En ymmärrä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ei valehtele

Niin , Isaksson ; toimitusjohtaja Matikainen ei tietenkään valehtele , mutta puhuu muunneltua totuutta . Vai uskotko todella , että tuolla IFK jengillä taistellaan jääkiekon Suomen mestaruudesta ? Minusta on tosiaankin turhaa roudata kaikenmaailman rivimiehiä ympäri Tsekinmaata ja Slovakiaa tänne Suomeen . Omastakin takaa löytyy vastaavia , vaikka Kautonen , Rajala , Sormunen , Nuutinen , Tuukka Mäkelä etc. No turhaa tässä nyt enää kinastellaan. Minä en ole tyytyväinen ja sinä olet , joten 1 - 1 tasapeli.Toivottavasti olet oikeassa ja Herrat K & K menestyvät , kuten koko IFK:kin. Niin ja tietysti myös Pentti täten onnistuu.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Tarkennus edelleen (Isaksson)

Korjaan sen verran, että lehdistötilaisuutta koskeneessa tiedotteessa luki "merkittäviä taloudellisia ja urheilullisia UUDISTUKSIA". Tottahan toki Koff-diili on todella merkittävä asia enkä sitä väheksy, mutta jatkosopimus ei ole uudistus. Miksi hyvä asia pitää vesittää antamalla ymmärtää, että tiedossa olisi jotain aivan muuta? Juuri tästä puhun.

Stuntmanien suhteen en tiedäkään. Viimeaikaisista lausunnoista on kuitenkin ollut tulkittavissa, että sopimustilanne on auki. Jos kerran sopimukset ovat olemassa ja ovat kaiken aikaa olleet, miksei Matikainen edelleen sano niin yhtä ponnekkaasti kuin huhtikuussa? Ehkä housut kintuissa on turhan voimakas ilmaus tästä casesta, mutta epäilykset ovat silti korkealla.

Calounista lukee virallisessa tiedotteessa näin:

"HIFK on tällä päivämäärällä vapauttanut J. Calounin HIFK:n joukkueesta ilman velvoitteita. Hän on vapaa edustamaan haluamaansa seuraa missä maassa tahansa."

Tuota vielä tarkennettiin lehdessä nimenomaan siirtokorvauksen osalta, mutta valitettavasti en löytänyt aiheeseen liittyvää artikkelia arkistoista (IL, IS, HS).
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
JA vahvisti Kantorin ja Kobedzan siirrot

Täytyy rehellisesti sanoa, että ko. miesten tasosta ei minulla ole harmainta aavistustakaan. Toivottavasti aavistukseni osoittautuvat vääriksi ja miehet yllättävät. Kausikorttien myynti ei kuitenkaan näillä nimillä saa potkua. TODELLISIA TÄHTIÄ tarvitaan vielä muutama.
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole moni tänne kirjoittavista nähnyt Kantorin ja Kobezdan pelaavan ei, mutta tuskin on Penakaan tositoimissa äijiä nähnyt...agentti vaan kehui kovasti. Saman tason pelaajia varmasti olisi löytynyt Suomestakin monia.

Kaikki nämä valitukset ovat tietysti mielipide asioita joista ei pitäisi kauheasti kiistellä mutta rehellisesti kuinkahan moni on TYYTYVÄINEN Penan aikaansaannoksiin viimeisen puolen vuoden aikana. Ehkä joku voi olla mutta mielestäni(en näköjään ole yksin) mikään ei ole muuttunut paremmaksi, vaan lähes kaikki mihin Pena on koskenut on huonontunut.
Puheet ovat olleet valheellisia tai vääristeleviä ja sekös oloamme helpottaa. Todistamiseen ei varmaan videoita tarvita.
Jos homma futais niin ei tämmöistä Fanien älämölöä syntyis.

Veneestä ollaan pudottu eikä siitä sen enempää, kaipa sen joku asioista päättävä jossain vaiheessa huomaa.
Älkää hukkuko.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Näin lunttasin minäkin

" Ilman velvotteita " lukee IFK tiedotteessa ( 9. 5. 2001 ). Mistä sitten yhtäkkiä on saatu tietoon tämä mystinen summa 300.000 ? FIM tai Euroa ? En ymmärrä ?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewerille

. Vai uskotko todella , että tuolla IFK jengillä taistellaan jääkiekon Suomen mestaruudesta ?

Mikä on "tuo jengi". Jos lasket ulos Zidlickyn ja Bednarin ja heidän mahdolliset korvaajansa niin en usko. Mutta se jengi, joka aloittaa kauden taistelee tietysti mestaruudesta, ei epäilystäkään.


Old Time Hockeylle

"HIFK on tällä päivämäärällä vapauttanut J. Calounin HIFK:n joukkueesta ilman velvoitteita. Hän on vapaa edustamaan haluamaansa seuraa missä maassa tahansa."

Minusta tuosta tiedotteesta ei voi vetää johtopäätöstä, ettei kompensaatiota saatu. Se kertoo vain sen, että asiat on sovittu ja herra on vapaa tekemään mitä lystää.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tuo jengi , Isaksson

Maalivahti ? PlayMaker pakki ? Ykkössentteri ? Ykköspyssy ? YV - peli ? Näitä puutteita ei korvata ennen syyskuuta , eikä edes ennen tammikkuta 2002 , mutta on tossa jengissä sen verran hyvää , että pleijareihin päästään , mutta sitten ? En tiedä ?
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Brewer
Mä kirjoitin ton summan, kun aamulla sain viestin siitä eräältä tuttavalta. Mutta kuten tiedät, eihän täällä mikään juttu ole täyttä faktaa eikä näitä juttuja pystytä todistamaan. Olen sinun kanssa samoilla linjoilla hankinnoista ja myös Isakssonin kanssa samaa mieltä siitä, että Penaa ei vielä voi tuomita. Hänellä on aikaa näyttöihin yli puoli vuotta. Olisikohan meille kaikille spekuloijille hyvä pitää pieni tauko ja unohtaa muutamaksi viikoksi IFK:n lätkäjengi? Nautitaan Suomen kesästä ja Koffista!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Anteeksi nyt Kempes

Anteeksi nyt Kempes tämä ainainen marina , mutta voisitko ystävällisesti informoida minua , missä se Suomen kesä on ? KOFFia nautitaan ,mutta " jättäkää IFK asiat pariksi viikoksi " ? Hmm , voi olla vaikeaa . Tästäkin huolimatta ( tai juuri sen takia ) Hyvää Jussia , älkääkä tilastoituko !
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Kempes
Isaksson
Pena/IFK on kuulemma saanut 300 000,- korvauksia Calounin sopimusrikkomuksesta. Tän asian kertoi äsken tuttavani, joka oli lukenut tätä ketjua ja välittömästi otti yhteyttä ja informoi tietonsa, jonka on kuullut. Eli jos summa pitää paikkaansa, miksei Pena voinut sitä kertoa? No, Pena taitaa elää vielä brezhneviläisyyden aikaa...

Kysynpä vaan että mitä järkeä sun on puhua paskaa?
HIFK ei saanut Calounista penniäkään, sopimus purettiin.

Matikaiselta rehti teko.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Kaipaan lisä tietoa!

Kempes sait tiedon 300 000 markan korvauksesta!

Kuka sen maksoi Blues vai Caloun itse? Eli oliko kyseessä siirtokorvaus? Itse olen tähän asti uskonut, että Blues ei joutunut maksamaan Honzasta IFK:lle mitään. Jos joutui ei tuo kauppa kaikkinen riskeineen tunnu, enää kovin järkevältä!

Jan Calounin lähtö muistutti mielestäni Toni Koivusen lähtöä Bluesista. Eli mies halusi pois ja hänen annettiin mennä. Hänestä ei saatu Lahden suunnalta yhtään mitään - ei rahaa, ei pelaajaa vaihdossa!

IFK:n uudet vahvistukset vaikuttavat mielestäni siltä, että Zidlicky jatkaa sillä nyt on nimen omaan haettu puolustavia pakkeja. Ja eihän siitä Marekin lähdöstä enää ole edes tullut uutta tietoa. Eli jos näin niin kyllä ainakin pakkikalusto kestää vertailun!

Itse en yhtään ihmettelisi vaikka Davidsson pukisi ensi kaudella punapaidan päällensä. Hyvät muistot, uralle saatu uusi nousu ja ennen kaikkea miehen kommentit kauden pettymyksen jälkeen!

Valmennuskin teillä on kunnossa, joten relax...

Toisaalta en täysin voi olla ihailematta kiihkon lujuutta joukkueen ympärillä, siitä pisteet.
 

JanJ

Jäsen
Calounin sopimus purettiin ja hän oli vapaa siirtymään mihin tahansa seuraan maailmassa.
Siirtorahaa ei siis liikkunut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös