HIFK kausi 2003-2004

  • 270 275
  • 1 800
Tila
Viestiketju on suljettu.

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueen taso versus vastustus

Jortikka ilmoitti jossain kiekkoyön sivuilla, että hän epäilee, että liigasta taas lähtee ennätysmäärä jengiä ulkomaille. Sen jälkeen sama mies totesi, että narrit panostaa ensi vuonna omiin junioreihin. Saas nähdä jos narrit nyt aloittaa samanlaisen projektin kuin the Pena kaksi vuotta sitten.....

Mikäli Jortikka on oikeassa siinä, että kato käy niin meidän rosterimme on mitä mainioin ensi vuonna, (joskin Jortikan ennustus myöskin tarkoittaa että sm-liigan taso laskee...:-( ). Tämä edellyttää tietysti, ettei kato käy omassa rosterissa ja, että tässä ketjussa esitetyt vahvistukset (sentteri, laituri + kakkosveska tarvittaessa) toteutuvat.

Muutenkin olen sitä mieltä, että paikallisuus tulee olemaan valttia tulevina kausina. Moni fani on lopen väsynyt siihen, että omassa joukkueessa ei ole riittävästi samaistuskohteita = omia junnuja. (lukekaa esim. narrien sivut tältä vuodelta). Minä haluan ainakin, että joukkueessa on aina joitakin ikoneja alá Kölli # 22 jotka edustavat todellista stadilaisuutta.

Mikäli kato käy tulevina vuosina itään ja länteen, ja paikallisuus on valttia, niin ovat ne joukkueet vahvoilla joilla on hyvä junnutyö. Eli pullat ovat kohtuullisen hyvin uunissa tältä kantilta katsottuna, kunhan ei suhteita junnuihin ryssitä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, itse olen myös ajatellut että ei siellä niin huono joukkue ole kuin mitä ihmiset täällä antavat ymmärtää. TheAnimalin kannoilla olen siinä että potentiaalisia junnuja löytyy vaikka muille jakaa. Miksi turhaan oltaisiin uhrattu 2 vuotta jos ei äijiin luoteta yhtään? Reilusti vastuuta vain junnuillemme. Aravirta on juuri semmoinen valmentaja joka saa tehoja irti pelaajista.
Let them even try!
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuukka Mäkelä?

Kertokaapas joku asioista perillä oleva, mikä on Tuukka Mäkelän tilanne? Kerhon ketjussa miestä ei sijoiteta kokoonpanoihin ollenkaan ja joku mainitsi että olisi palailemassa kasvattiseuraan.. onko näin? Olisi mainio lisä ja toisi hyvin laajuutta ja kovuutta nyt jo erinomaiseen puolustusarsenaaliin..
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tuukka Mäkelä?

Viestin lähetti bull
Kiva kiva, katotaas ens kerralla tarkemmin se nimi... :o) Puhe oli HPK:n Tuukka MÄKELÄstä, ei Mäntylästä!

Niinpä. Tosin onhan täällä muutkin joskus näitä sekoittaneet.. mutta nyt siis kysymykseni koski nimenomaan Tuukka MÄKELÄÄ, mäntylä ei vois vähempää kiinnostaa ;)
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Re: Re: Tuukka Mäkelä?

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Uutinen


Mitenkäs tämä uutinen Mäkelän Tuukkaan liittyy?


No joo, rauhaa vaan Sergeille, et ole varmaan ensimmäinen etkä viimeinen, joka nämä Tuukat sekoittaa.


edit: Olinpas hidas.


Jatketaan nyt vielä itse aiheesta sen verran, että Mäkelä saattaisi olla ihan mielenkiintoinen paluumuuttaja, mutta vähän kyllä epäilen miehen mahtumista pelaavaan kokoonpanoon. Söderholm, Karalahti, Kultanen, Hank Pikkarainen, mahdollisesti Zidlicky sekä a-junnuista Purola/Varakas pitänevät huolen siitä, että aika kova nimi saa olla, mikäli meinaa isoille minuuteille meidän puolustuksessa ensi kaudella päästä.

Aikoinani Mäkelän ja Eki Rajamäen missaamista harmittelin, mutta nykytilanteessa kummallekaan en juuri käyttöä keksisi.
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Heh, täällähän menee jo Mäntylät ja Mäkelät sekaisin. Sen verran tästä HPKn Tuukasta, että huhut ainakin olisivat tuomassa häntä takaisin HIFKiin. Kerho etsii uusia vahvistuksia puolustukseen, ainakin yhtä suhteellisen kovaa vahvistusta. Myöskin Korkeavuorelle ja Jarno Virkille on tiedossa enemmän peliaikaa, siis nykytilanteessa.

Sääli sinäänsä, jos Mäkelä lähtee HPKsta, koska mies on ollut hyvä myös hyökkääjänä. Puolustajana on ehkä jopa hieman huonompi.

Jos HIFKiin tulee, niin teillä on ainakin kovaa taklaava pakisto, jonka johtajasta ei taida olla epäselvyyttä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Damn....

Ja nyt menenkin kirjoittamaan sata kertaa liitutaululle "Ensi kerralla luen mitä viestissä lukee, ennekuin painan replyä."
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Ck
Hyvältä näyttää ensi kausi minunkin mielestä. Vielä parempi fiilis on tällä hetkellä siitä, että muilla joukkueilla ei näytä tällä hetkellä lähellekkään yhtä hyvältä.

Kieltämättä teillä on pullat kohtuullisen hyvin uunissa, mutta erittäin suuri vaara menettää Ruutu ja ehkä-mies Santala ison rahan kaukaloihin. Puolustus näyttää kyllä todella kovalta varsinkin, jos potentiaaliset pelaajat kehittyvät. Stathos siihen taakse, niin homma kyllä toimii. Pitää vielä tarttua tähän kohtaan, jossa sanotaan, että muilla joukkueilla ei mene yhtä hyvin. Tony Virta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Virta olisi kyllä ollut erinomainen hankinta siinä mielessä, että onnistuu sekä sentterinä että laiturina pelaaminen ja on suht. varmasti jäämässä Suomeen. Eli olisi yksi varma huippumies ollut joka tapauksessa, jos ja kun ykkös- ja kakkossenttereiksi kaavaillut pakkaavat kamppeensa ja lähtevät rapakon taakse. No, eiköhän tässä pärjätä ilman Virtaakin...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Juhani Tamminen juoruili tänään Ilta-sanomissa pelaajasta nimeltä Josh Holden, niin mitäs mieltä täällä oltaisiin jos saataisiinkin mies IFK:hon? Saattaisi olla todellinen vahvistus sentteri osastolle jos emme saa Santalaa/Ruutua tai kumpaakaan. Vaikka onkin ulkomaalainen niin voi olla että joka tapauksessa joudumme hankkimaan yhden vierastyöläisen sentteriksi ja minusta Josh voisi tulla kyseeseen. Luulen että Holdenille on käynyt vähän samanlailla kuin Jokiselle sillä erotuksella että Jokinen on saanut kunnon näyttömahdollisuuden. Minua ainakin rupesi samantien kiinnostamaan kun näin tilastoja Holdenin aikaisemmilta vuosilta.

Tässä vähän tietoja:

Josh Holden
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Juhani Tamminen juoruili tänään Ilta-sanomissa pelaajasta nimeltä Josh Holden, niin mitäs mieltä täällä oltaisiin jos saataisiinkin mies IFK:hon? Saattaisi olla todellinen vahvistus sentteri osastolle jos emme saa Santalaa/Ruutua tai kumpaakaan. Vaikka onkin ulkomaalainen niin voi olla että joka tapauksessa joudumme hankkimaan yhden vierastyöläisen sentteriksi ja minusta Josh voisi tulla kyseeseen. Luulen että Holdenille on käynyt vähän samanlailla kuin Jokiselle sillä erotuksella että Jokinen on saanut kunnon näyttömahdollisuuden. Minua ainakin rupesi samantien kiinnostamaan kun näin tilastoja Holdenin aikaisemmilta vuosilta.

Tässä vähän tietoja:

Josh Holden

Olen vähän eri mieltä. Jos sentteri pitää ulkomailta asti roudata, niin sen on kyllä oltava tähtisentteri, joka takuuvarmasti keikkuu pistepörssin kärkisijoilla, eikä mikään toivotaan-toivotaan-tapaus. Niitä on nähty HIFK:ssa ihan riittämiin viime vuosina.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Gellner
Olen vähän eri mieltä. Jos sentteri pitää ulkomailta asti roudata, niin sen on kyllä oltava tähtisentteri, joka takuuvarmasti keikkuu pistepörssin kärkisijoilla, eikä mikään toivotaan-toivotaan-tapaus. Niitä on nähty HIFK:ssa ihan riittämiin viime vuosina.

Olet kyllä toisaalta oikeassa tuossa, mutta minusta vaikuttaa ettei Holden ole tämmöinen toivotaan-toivotaan tapaus. Menneillä kausilla IFK:n hankinnat tosiaan on ollut semmoisia, mutta näiden "vahvistusten" pistetilitkin on olleet tyyliin IHL 60 3+7=10 ja tässä suhteessa Holden on kyllä ihan eri kalipeeria. Hänellä olisi myös niitä paljon kaivattuja johtajan ominaisuuksia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
On Pentti yhden hyvän ulkomaalaisen sentterin löytänytkin eli Kotalikin joka valitettavasti meni kuitenkin Buffaloon.
Siinä olisi ollut kunnon pelaaja.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Josh Holden

Tutkailin itsekin herran statseja ja kyllä se on sanottava, että kelpaisi loistavasti. Mieluummin tämä herra kuin Tommi Santala, minun mielestäni. Jos Ruutu sattuisi jostain kumman syystä jäämään (tuskin jää, Hawksin nettisivun äänestyksen pohjalta..), olisi Ruutu-Holden kaksikkona loistava. No okei, on se Santalakin "ihan jees". Joko sillä on sopimus allekirjoitettuna?

Ellei Pena valmistele jotain jättiyllätystä, tuskin Holden tänne ilmaantuu. En kyllä itke siinäkään tapauksessa, tämän tason pelimiehiä löytyy (oletettavasti) AHL:sta kiitettävän paljon. Sinänsä itseäni kiehtoo ajatus pohjoisamerikkalaisesta sentteristä. Tosin sellaisen saattaa saada vielä loka-marraskuussakin, kunhan NHL-kausi potkaistaan toden teolla käyntiin. Siinä mielessä ajatus kauden aloittaminen vain yhdellä huippusentterillä ei ole niin hirvittävä. Tietty suomalaisten nimien pitää olla papereissa jo kesällä.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Holden vaikuttaisi mielestäni aika varmalta nimeltä. Ainoa mikä pistää silmään, on nuo asenneongelmat sekä heikko pelituntuma viime vuosilta. Muuten voisi kyllä käydä, mutta onko lainkaan haluja lähteä Suomeen? Pena antennit ylhäällä nyt! Pari sentteriä tarvitaan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Holden kieltämättä olisi kova hankinta! Kuitenkin näkisin mielummin Santala-Ruutu kaksikon kuin Holden-Ruutu kaksikon, siinä säilyisi ulkomaalaispaikka ja tilaa jäisi yhdelle maalintekijälle alá Bednar ja yhdelle kesken kautta jos tarvetta on. Holden on kuitenkin ykköskierroksen varaus eikä ne koskaan huonoja ole... Mies on kuitenkin 25-vuotias eli parhaassa kiekkoilian iässä!
No eihän häntä kukaan ole IFK:hon huhuissa tuonutkaan.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhuja..

Pistäisikö joku listan, että ketä huhujen mukaan ollaan vielä hankkimassa, ja kuka on vielä aika varmasti tulossa?
 

tl_48

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aattelin kanssa avata sanaisen arkkuni pitkän vaitiolon jälkeen. Mun mielestä IFK:n ei kannattais hommata kun yksi sentteri,siltä varalta et T.Ruutu lähtee. Pelaajia IFK:lla on yllin kyllin ja ellei nuorilla anneta peliaikaa ja vastuuta niin ei ne paljon voi kehittyäkään. IFK:lla on neljä potenttiaalista 2 ketjun sentteriä: Hirso, Viitaluoma, Luttinen ja Holma. Häppölällä ei riitä taidot siihen. Kannatankin että noilla omille kavereille annetaan kunnon paikat pelata, ettei vaan höylää 3-4 ketjua. Tässä kannattaa ottaa mallia ns."pienistä seuroista" (esim HPK ja JYP) antaa nuorille kunnolla vastuuta, niin se kantaa hedelmää niinkuin kaikki tietää.
Vaikeaa on saada kahta "huippusentteriä" jengiin ku ei suomessa muutenkaan löydy hirveesti senttereitä. Tässä kun pelaajia lähtee liigasta tukuttain ulkomaille,niin siihen nähden IFK:lla on aikas hyvä jengi materiaaliltaan. Ensi kaudella pärjää liigassa jengillä jolla on hyvä veskari,pari kokenutta kaveria ja nuorta intoa,näin hieman kärjistäen..Eli hyvältä näyttää meidän kannalta..hmm,saikohan kukaan mitään selvää...?!
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Kummallinen olo... aivan kuin IFK haluaisi pantata keskiviikkoon asti jotain merkittävää.

Siihen kyllä viittaisi se, että menneellä viikolla muuan lätkätuttuni kertoi kuulleensa kahden henkilön keskustelun, joista toinen oli IFK-pelaaja. Tämä oli sanonut, että lähipäivinä julkistettaisiin jääkiekollinen uutispommi. Nimeä/nimiä ei ollut sanonut suoraan, mutta kautta rantain oli antanut ymmärtää, että kyse olisi ollut ainakin Lelusta . Saattoihan se olla vain läpän heittoa, mutta tänään olen kuullut parinkin kaverini spekuloinneissa mainitun samainen pelaaja. Sen takia rupesi itseänikin mietityttämään, että saattaisihan se toisaalta pitää paikkansakin. Takalinjoille varmuutta tarvitaankin, jotta maalis-huhtikuun peleissä päästäisiin mahdollisimman pitkälle. Hyvä puolustus on myös onnistuneen hyökkäyspelin turva. Nähtiinhän se edellisellä mestaruuskaudellakin.

Saattaapi olla, että laivalla tullaan julkistamaan jotain muutakin. Odotellaan... muutakaan ei voi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti redcat
Kummallinen olo... aivan kuin IFK haluaisi pantata keskiviikkoon asti jotain merkittävää.

Siihen kyllä viittaisi se, että menneellä viikolla muuan lätkätuttuni kertoi kuulleensa kahden henkilön keskustelun, joista toinen oli IFK-pelaaja. Tämä oli sanonut, että lähipäivinä julkistettaisiin jääkiekollinen uutispommi. Nimeä/nimiä ei ollut sanonut suoraan, mutta kautta rantain oli antanut ymmärtää, että kyse olisi ollut ainakin Lelusta . Saattoihan se olla vain läpän heittoa, mutta tänään olen kuullut parinkin kaverini spekuloinneissa mainitun samainen pelaaja. Sen takia rupesi itseänikin mietityttämään, että saattaisihan se toisaalta pitää paikkansakin. Takalinjoille varmuutta tarvitaankin, jotta maalis-huhtikuun peleissä päästäisiin mahdollisimman pitkälle. Hyvä puolustus on myös onnistuneen hyökkäyspelin turva. Nähtiinhän se edellisellä mestaruuskaudellakin.

Saattaapi olla, että laivalla tullaan julkistamaan jotain muutakin. Odotellaan... muutakaan ei voi.

Toivottavasti tämä pitäisi paikkansa. Laukkanen on aina kuulunut minun suosikkipelaajiini ja olisi todella mukava nähdä hänet IFK:n paidassa pelaamassa. Jos Lelu saadaan IFK:hon vielä hommattua tähän jo muutenkin hyvään puolustukseen, niin kyllä täytyy siinä vaiheessa nostaa The Penalle hattua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti redcat
Nimeä/nimiä ei ollut sanonut suoraan, mutta kautta rantain oli antanut ymmärtää, että kyse olisi ollut ainakin Lelusta .

Tämä olisi kyllä kylmää vettä kerhon niskaan. Itse olen ollut luottavainen sen suhteen, että lelu on meidän mies liigaan palatessaan. Toki mies on Lahdesta kotoisin, mutta sydän sykkii kerholle ainakin sen perusteella, että kesäisin on lahjoituksia tippunut HPK:n junoritoimillanne Jannen suunnalta. Laukkanen on todella kova taklaaja laihaan varteensa nähden, mutta terveyden suhteen saattaa olla muutamia kysymysmerkkejä ilmassa. Kunnossa ollessaan erittäin kova vahvistus, taistelija ja johtaja.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lelu kyllä aikaisemminkin harkitsi tuloa suomeen ja seura olisi silloinkin ollut IFK. Toivotaan parasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös