HIFK kaudella 2023–2024

  • 467 915
  • 2 859

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Seppälän laina kestääkin marraskuun loppuun asti. Luulin aluksi, että on vain tämän ottelun. Toivottavasti sinne haettiin nyt syvyyttä eikä taustalla mitään muuta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Onko varma tieto tuo 1-2 hankintaa vai mutu?Niin no joo, taidettiinhan sitä 2011 myös hankkia Hamilton ja Hyvönen kesken kauden vaikkei Hurja loppuun asti kautta täällä vetänytkään.

Hyökkäykseen jos hankintoja tehdään, niin toiveissa MAALINTEKIJÄ!
Olen myös aika varma, että 1-2 pelaajaa vielä tulee ja on pakko tulla, jotta on leveyttä kevättä varten. Itse hankkisin hyökkäykseen sentterin, joka johtaa sitä neloskenttää, voittaa aloitukset ja on ikävän fyysinen vastustajan kannalta. Minusta maalintekijöitä on joukkueessa, mutta puuttuu se se erikoismies nelosen keskeltä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oltiinko viime kaudella näissä vaiheissa jossain jumbosijan lähettyvillä? Tampereen kirous, loukkaantumishuolet, tehottomuus ja pelin sisäiset ailahtelut ovat tuttuja juttuja, mutta onhan tuossa IFK:n kokonaisuudessa paljon todella positiivisia ja aiemmilla Peltosen kausilla poissaolollaan loistaneita tekijöitä. Isoin juttu on se, että joukkueen tärkeät roolit ovat olleet täytettyinä kauteen lähtiessä, erityisiä floppeja ei kärkimiehistä löydy, joukkueella on korkea työmoraali ja pisteitä on saatu kerättyä alkukaudella ihan kärjen tahtiin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oltiinko viime kaudella näissä vaiheissa jossain jumbosijan lähettyvillä? Tampereen kirous, loukkaantumishuolet, tehottomuus ja pelin sisäiset ailahtelut ovat tuttuja juttuja, mutta onhan tuossa IFK:n kokonaisuudessa paljon todella positiivisia ja aiemmilla Peltosen kausilla poissaolollaan loistaneita tekijöitä. Isoin juttu on se, että joukkueen tärkeät roolit ovat olleet täytettyinä kauteen lähtiessä, erityisiä floppeja ei kärkimiehistä löydy, joukkueella on korkea työmoraali ja pisteitä on saatu kerättyä alkukaudella ihan kärjen tahtiin.

Ehei oltu lähelläkään jumbosijaa, 2 joukkuetta vielä alempana. Hyvissä kyttäysasemissa ja turvallisessa 1 piste.ka meiningissä oltiin, ja 10 säkki saikkulistalla kuten aina :o

Tän päivän pelistä pakko sanoa kyllä se, että 0-1 ja varsinkin 0-2 jälkeen onneks parempi luotto voittoon ja rauhallisempi fiilis, kun joissain muissa peleissä samaan peliaikaan johtoasemassa. Se papp -peli otti myös harppauksen eilisestä, mutta ei esim. Lindbohm voi tollasia minuutteja jatkossa vetää runkosarjassa. Liian riskialtista ja väsyneenä tulee niitä kolhuja helpommin. Äkkiä saikulta niitä pakkeja takas.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka turhauttaa kauden tahmea alku ja menetetyt pisteet niin hyvä fiilis siitä, että tappiot ovat olleet maalin pelejä ja IFK:lla on joka matsissa tekeminen hyvällä tasolla ja maalipaikoille päästään. Puolustuskin on jo parempaa, vaikkei tosin paikoista saada kiekkoja kovinkaan hyvällä prosentilla sisään. Alivoima toimii hyvin ja IFK pelaa fyysisesti ja ylivoiman suhteen myös ihan ok tekemistä. Ylivoima todennäköisesti tulee vielä paranemaan tästä, kuitenkin niin kovia hyökkääjiä joukkueessa.

Toivottavasti pakistoon saataisiin parin viikon sisällä laadukas pakki loppukauden sopimuksella ja hyökkäykseen myös leveyttä ensi- tai joulukuussa viimeistään. Väänäsellä ja Seppäsellä ei tunnu lähtevän mutta Kaskimäki ansaitsee lisää peliaikaa ja voihan olla että Tallbergillekin alkaa pikkuhiljaa tulla onnistumisia ja sitä kautta tehoja. Tekeminen kuitenkin on hyvän näköistä.

Mutta edelleen vituttaa ne hävityt matsit ja menetetyt pisteet! Ehkä stoori on kuitenkin vaikeuksien kautta voittoon tai jotain sinne päin..
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se papp -peli otti myös harppauksen eilisestä, mutta ei esim. Lindbohm voi tollasia minuutteja jatkossa vetää runkosarjassa. Liian riskialtista ja väsyneenä tulee niitä kolhuja helpommin. Äkkiä saikulta niitä pakkeja takas.
Mä oon vähän eri mieltä, kuitenkin änärissä huippupakit vetää reilusti yli 20min per peli ja niitä pelejä ja matkustamista on vielä enemmän. Olihan hetki sitten Turussa muuan Tallinder joka taisi painaa samoja minuutteja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä oon vähän eri mieltä, kuitenkin änärissä huippupakit vetää reilusti yli 20min per peli ja niitä pelejä ja matkustamista on vielä enemmän. Olihan hetki sitten Turussa muuan Tallinder joka taisi painaa samoja minuutteja.
NHL nyt ei ole millään tavalla vertailukelpoinen, kun siellä on joka erään kaupallisia taukoja noin 10 minuuttia, jotta nämä kärkihepat saavat lepoa jo pelin aikana. Tallinder painoi Tepsissä tuollaisia minuutteja, koska muu puolustus oli huomattavasti heikompi. Se myös näkyi heidän urheilullisessa menestyksessä. Myös Lindbohmin minuutit eilen johtuivat siitä, että saimme jalkeille hiukan karrikoiden 3 Liigatason puolustajaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mä oon vähän eri mieltä, kuitenkin änärissä huippupakit vetää reilusti yli 20min per peli ja niitä pelejä ja matkustamista on vielä enemmän. Olihan hetki sitten Turussa muuan Tallinder joka taisi painaa samoja minuutteja.

Niin siellä vedetään koko kausi kuudella pakilla joten siellä väkisin kärkipuolustajien peliaika on siellä +25min.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
NHL nyt ei ole millään tavalla vertailukelpoinen, kun siellä on joka erään kaupallisia taukoja noin 10 minuuttia, jotta nämä kärkihepat saavat lepoa jo pelin aikana. Tallinder painoi Tepsissä tuollaisia minuutteja, koska muu puolustus oli huomattavasti heikompi. Se myös näkyi heidän urheilullisessa menestyksessä. Myös Lindbohmin minuutit eilen johtuivat siitä, että saimme jalkeille hiukan karrikoiden 3 Liigatason puolustajaa.

Onhan meilläkin kaksi taukoa per erä. Ei tosin niin pitkiä mittaa riittäviä saamaan lepoa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Melart, Sund ja Luhanka oli kaikki day to day. Seppälän laina liittyy varmaan siihen, että Kotkansalon kanssa otetaan rauhassa.
Tuo Melartin day-to-day voi IFKn tapauksessa muuttua hyvin nopeasti viikoiksi tai kuukausiksi, joten en nyt vielä laskisi lyhyen poissaolon päälle, kun loukkaantumisesta on näin lyhyt tovi. Sund on ollut jo kolmatta viikkoa pidempään poissa kuin aiemmin arvioitiin, joten hänenkin day-to-day monitulkintainen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä oon vähän eri mieltä, kuitenkin änärissä huippupakit vetää reilusti yli 20min per peli ja niitä pelejä ja matkustamista on vielä enemmän. Olihan hetki sitten Turussa muuan Tallinder joka taisi painaa samoja minuutteja.

Joo ei se mitään :)
Mielummin toki sen verran kova pakisto ettei kenenkään tarvitse siellä mitään 25-30min vedellä, mutta nythän siellä onkin puolet pakeista saikulla, eli tilanne peliajoissa kantavien seinien osalta tietysti on mikä on. Saatais nyt Melart ja Sund takas ni tasottuu peliminuutit.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Itse hankkisin hyökkäykseen sentterin, joka johtaa sitä neloskenttää, voittaa aloitukset ja on ikävän fyysinen vastustajan kannalta. Minusta maalintekijöitä on joukkueessa, mutta puuttuu se se erikoismies nelosen keskeltä.
Mä näkisin, että Leksan paluun jälkeen ja kaikkien senttereiden ollessa terveinä Ikonen olisi nelssonin sena ja Lehterä, Jääskä & Koivistoinen ne kolmen ekan ketjun sentterit. Nelosesta tulisi laakista lisää höökiä hyökkäyspäähän. Mutta Peltonen & co ei toki osta tätä mun visiota.
 

Bromse

Jäsen
Kateellisena saa seurata sivusta miten Ipa vahvistaa jo valmiiksi kovaa puolustusta, ennakkoon aika ylikylän kaverilla. Samaan aikaan Helsingissä sommitellaan Tallbergia ja mestis-lainoja pakistoon kun muut palikat putoilee yksi toisensa jälkeen saikkulistoille.

Toivottavasti Tobbarilla olisi vielä joku kani hatussa, hyökkäys kun on kuitenkin kasattu aika täydellisesti.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kateellisena saa seurata sivusta miten Ipa vahvistaa jo valmiiksi kovaa puolustusta, ennakkoon aika ylikylän kaverilla. Samaan aikaan Helsingissä sommitellaan Tallbergia ja mestis-lainoja pakistoon kun muut palikat putoilee yksi toisensa jälkeen saikkulistoille.

Toivottavasti Tobbarilla olisi vielä joku kani hatussa, hyökkäys kun on kuitenkin kasattu aika täydellisesti.

Ei ole ehkä tämän ketjun kamaa, mutta olisin Ilveksessä katsonut ehkä ennemmin maalivahtia kuin puolustajaa . Tuleva puolustaja ei ole mikään puolustamisen erikoismies.

Luotan, että Salmelainen reagoi sitten kun se oikea pelaaja tulee eteen mikä todella vahvistaa joukkuetta. Voi rauhassa katsella markkinoita kun mitään hätää ei ole.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei viitsi turhaan pelästyttää muita, niin pistän tänne enkä saikku-ketjuun. Eli eipä taida vielä Melartin tilanteesta olla kenelläkään parempaa tietoa?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks

Tämän uutisen mukaan IFK oli Clendeningin perässä ennekuin hankki Luke Martinin. Vaikka olen tyytyväinen Martiniin, niin olisin mielelläni ottanut myös Clendenignin tänne pelailemaan.

Tässä kun on lähteenä Sasha Huttunen niin varmaan on tehnyt päätelmät Helsingforcen postauksista tänne.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Niko Seppälä vaikuttaa hyvälle pakille. Fyysinen, hyvässä kondiksessa, vahva luistelija, ja oikea-aikainen pelin pysäyttämisessä. Liikuttaa kiekkoakin mukavasti.
Motinin seuraajaksi oikein kelpo ehdokas, ehkä parempikin taidoiltaan. Vaikka erikätinen onkin.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
En tiiä oliko Kaskimäelle omaa ketjua mutta hyvin kehittynyt!
Hyvin kehittynyt tälle kaudelle ja töitä selvästi tehty viime kesänä, mutta vielä puuttuu se viimeinen iso steppi ja marinoituminen varsinaiseksi pelien ratkaisijaksi. Esim. jalkatyö ja mailapeli edelleen kehittyneet tälle kaudelle.

Osin vielä jää hyökkäyspäässä pelin ytimen ulkopuolelle, menettää kiekkoja kulmissa kun body ei vielä riitä ja laukauksessa joko suoraan syötöstä tai itsenäisesti kaivataan lisää voimaa/tarkkuutta. Luisteluasento on se klassinen mikä kaikille junnuille opetetaan pienestä pitäen ja käännökset terällä teräviä.

Hyvät maaliahneen pelimiehen elkeet, mutta paljon kaivataan vielä lisää rutiinia kovista peleistä, viisasta yksilövalmennusta ja sopivasti itsekkäitä ratkaisuja sekä henkistä kovuutta silloin kun paikka aukeaa. Kaskimäki ei vielä varsinaisesti ole tulosyksikön kärjessä, mutta kaikki eväät vakiinnuttaa jatkossa pysyvä paikka HIFK:n kahdessa kärkikentässä jos vuosikehitys etenee samaa tahtia kuin mitä tälle kaudelle viime vuodesta. Näkisikö valmentaja Ville Kaskimäessä Ville pelimies kakkosen?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vaikka joukkue ei sylje byyrejä siihen malliin kun olisi voinut ennen kautta kuvitella, niin ei niitä pääsääntöisesti meille niin helposti tehdäkään. Ja se on tärkeää sitten keväällä, jolloin olen ihan tyytyväinen 1-0 voittoihin. Eteenpäin kohti joulua.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mä oon hieman huolestunut Salinista ja Teissalasta, kummallakin jää vajaaksi kokoajan, Teissala hieman skarpannut.

Kaveri jo väläytti sellaista ajatusta et onko kavereista tullut partyboyta, fledat värjätty ja yhtä löysiä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon hieman huolestunut Salinista ja Teissalasta, kummallakin jää vajaaksi kokoajan, Teissala hieman skarpannut.

Kaveri jo väläytti sellaista ajatusta et onko kavereista tullut partyboyta, fledat värjätty ja yhtä löysiä?
Lisäisin listalle Kaskimäen, vaikkei blondi taida ollakaan. Vahvasti näyttää nyt siltä, ettei pojilla ole käyttöä kun pleijariväännöt alkavat. Yksittäisiä väläytyksiä toki voi odottaa, mutta fysiikka ei riitä jatkuvaan kamppailuun. Seppälä mennee samaan kategoriaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös