Veikkaan myös että Halonen - Taponen kaksikolla mennään.
Ja jos näin on kauden alkaessa, se ei suinkaan tarkoita sitä, että kauden päättyessä tilanne olisi sama. Pointti siinä, että kaikille pelipaikoille tulee olemaan taas oletettavasti tarjontaa reilunlaisesti, eikä kaikille ihan kelvollisillekaan pelaajille välttämättä löydy pelipaikkoja kauden alkaessa. Jos HIFK lähtee Halonen-Taponen kaksikolla kauteen, kyllä sinne silloin jätetään rahaa kesken kauden tulevalle veskarihankinnalle. Ei Salmelainen kuitenkaan tyhmä ole.
Tällainen tilanne ei välttämättä ole ideaali, mutta en näe kauheasti vaihtoehtoja, miten muuten Halosta ja Taposta meillä mitattaisiin. High risk, high reward.
Pudotuspelit ovat oma maailmansa, mutta on se Liigassakin nähty, ettei menestyminen niissäkään ikää katso, jos pää on kunnossa ja pyörä lähtee pyörimään alusta lähtien oikeaan suuntaan. Niin, ja joukkue muutenkin suorittaa hyvällä tasolla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Halosen osalta itse olen sitä mieltä, ettei mitään sulamista varsinaisesti edes tapahtunut, vaikka se yksi peli menikin aivan reisille. Nippe vaan ei päässyt edes omalle parhaimmalle tasolleen pitkän poissaolon jälkeen ja Garteigin loukkaantuessa. Jos olisi päässyt, se olisi tietysti ollut hienoa, mutta nyt niin ei tapahtunut. Näkisin Halosessa kuitenkin niin paljon positiivisia asioita, etten itse anna tämän yhden pudotuspelisarjan määritellä häntä määräänsä enempää. Enkä usko, että valmennuskaan antaa.
Itselläni on sellainen käsitys, ettei Auvitulla ole meille sopimusta, mutta tämä nyt ei ole ihan tämän päivän tieto, joten voin olla väärässäkin. Mun jengiini Yohann kyllä mahtuisi, mutta voi hyvin olla, että HIFK hakee jotain muuta.