Ollaan jo Marraskuun puolella ja maajoukkuetauolla, joten on hyvä hetki vilkaista jo hieman tulevaan ja aloittaa kautta 2017-2018 koskeva spekulointi.
Uskon ja toivon, että myös IFK kertoo vuoden 2016 puolella kenen valmennuksessa jatketaan tämän kauden jälkeen? Oma toivomukseni on Stögön jatko.
Eliteprospectista katsottuna meillä on tällä hetkellä seuraavat pelaajat jatkamassa myös kaudella 17/18:
Maalivahdit
Niilo Halonen (sopimus 17/18)
Puolustajat
Teemu Eronen (17/18)
Miro Heiskanen (18/19)
Miihkali Teppo (17/18)
Saku Salmela (17/18)
Lisäksi Oliwer Kasken sopimuksessa on optio kaudesta 17/18
Hyökkääjät
Mika Partanen (17/18)
Miro-Pekka Saarelainen (17/18)
Micke Åsten (17/18)
Juha Jääskä (18/19)
Eiköhän Karaavanarin kassakaapista löydy näiden em. herrojen lisäksi muitakin jatkajia ja tulijoita (?), joiden julkaiseminen tapahtuu sitten aikanaan.
Huhuissa ovat pyörineet Rony Ahonen Lukosta (jota pidetään ilmeisesti jo varmana?) sekä Janne Keränen Kalpasta molemmat IFK-kasvatteja. Lisäksi voidaan olettaa, että Roope Hintz lähtee Dallasin organisaatioon kokeilemaan siipiensä kantavuutta.
Nykyisen jengin pelaajista itse tarjoaisin jatkoa seuraaville herroille välittömästi:
Niklas Bäckström
Kevin Lankinen
Joe Finley
Daniel Grillfors
Corey Elkins
Jasse Ikonen
Robert Leino
Arttu Luttinen
Joonas Rask
Thomas Nykopp
Lennart Petrell
Seuraavat pelaajat ovat minulle osastoa EHKÄ:
Juhamatti Aaltonen
Tommi Taimi
Mikael Johansson
Panu Mieho
Matt Generous
Kolmen ensimmäisen kohdalla on myös paljon kiinni heidän omista suunnitelmistaan eli kiinnostaako IFKssa jatkaminen? JMAssa, Taimessa ja Johanssonissa on myös paljon fyrkkaa kiinni, joten pitää myös miettiä onko järkeä tarjota isoja jatkosopimuksia? Minua esimerkiksi kiehtoo Lukon Jesse Virtanen, joka olisi loistava hankinta. Generouksen kohdalla haluan nähdä onko mies isojen leikkausten jälkeen entisensä? Mieho on esittänyt välillä ihan lupaavia otteita, mutta hänenkin kohdalla katsoisin vielä hetken ennen jatkosopimuksen tarjoamista.
Tervemenoa sanoisin seuraaville pelaajille:
Eemeli Heikkinen
Henri Tamminen
Juuso Puustinen
Tomi Tuomisto
Uskon ja toivon, että myös IFK kertoo vuoden 2016 puolella kenen valmennuksessa jatketaan tämän kauden jälkeen? Oma toivomukseni on Stögön jatko.
Eliteprospectista katsottuna meillä on tällä hetkellä seuraavat pelaajat jatkamassa myös kaudella 17/18:
Maalivahdit
Niilo Halonen (sopimus 17/18)
Puolustajat
Teemu Eronen (17/18)
Miro Heiskanen (18/19)
Miihkali Teppo (17/18)
Saku Salmela (17/18)
Lisäksi Oliwer Kasken sopimuksessa on optio kaudesta 17/18
Hyökkääjät
Mika Partanen (17/18)
Miro-Pekka Saarelainen (17/18)
Micke Åsten (17/18)
Juha Jääskä (18/19)
Eiköhän Karaavanarin kassakaapista löydy näiden em. herrojen lisäksi muitakin jatkajia ja tulijoita (?), joiden julkaiseminen tapahtuu sitten aikanaan.
Huhuissa ovat pyörineet Rony Ahonen Lukosta (jota pidetään ilmeisesti jo varmana?) sekä Janne Keränen Kalpasta molemmat IFK-kasvatteja. Lisäksi voidaan olettaa, että Roope Hintz lähtee Dallasin organisaatioon kokeilemaan siipiensä kantavuutta.
Nykyisen jengin pelaajista itse tarjoaisin jatkoa seuraaville herroille välittömästi:
Niklas Bäckström
Kevin Lankinen
Joe Finley
Daniel Grillfors
Corey Elkins
Jasse Ikonen
Robert Leino
Arttu Luttinen
Joonas Rask
Thomas Nykopp
Lennart Petrell
Seuraavat pelaajat ovat minulle osastoa EHKÄ:
Juhamatti Aaltonen
Tommi Taimi
Mikael Johansson
Panu Mieho
Matt Generous
Kolmen ensimmäisen kohdalla on myös paljon kiinni heidän omista suunnitelmistaan eli kiinnostaako IFKssa jatkaminen? JMAssa, Taimessa ja Johanssonissa on myös paljon fyrkkaa kiinni, joten pitää myös miettiä onko järkeä tarjota isoja jatkosopimuksia? Minua esimerkiksi kiehtoo Lukon Jesse Virtanen, joka olisi loistava hankinta. Generouksen kohdalla haluan nähdä onko mies isojen leikkausten jälkeen entisensä? Mieho on esittänyt välillä ihan lupaavia otteita, mutta hänenkin kohdalla katsoisin vielä hetken ennen jatkosopimuksen tarjoamista.
Tervemenoa sanoisin seuraaville pelaajille:
Eemeli Heikkinen
Henri Tamminen
Juuso Puustinen
Tomi Tuomisto