Lienee epäoleellista puhua jäljellä olevista summista, kun niistä ei ole meillä tietoa. Varojen puutteeseen isojen kalojen saaaminen ei ole kaatunut, taustalla on ollut fiksu rahankäyttö. Esimerkkinä monista vaikka Nokelainen, HIFK ei halunnut lähteä mukaan päättömään kilpajuoksuun rahasta ja ei siten voittanut. Mikä oli lopputulos? Espoolla paloi rahaa kesän ajan hukkaan.mixu kirjoitti:Jhag esitti että varat ovat rajalliset joten kysyin kuka puhuu totta ja kuka ei.
Jos milli rahaa on käyttämättä miten ne varat ovat rajalliset?
Varojen puutteesta taas puhuu se että muut ovat vieneet tähän asti kaikki kotimaiset isot kalat nokan edestä.
No onhan mulla oma käsitykseni varoista ja jotain kertoo Hifkin rosterikin.
Isaksson kirjoitti:Kyllä minä olen ymmärtänyt, että budjetti on yhtä kuin olemassa oleva raha, eli tulot lienevät suht varmat yleisötuloja lukuunottamatta. Mutta toki on täysin eri asia, mihin ja kuinka paljon sitä sitten loppujen lopuksi käytetään.
Vesa kirjoitti:En nyt(kään) jaksa kahlata läpi kaikkia HIFK-ketjuja, joten joudun kysymään ehkä turhaan että missä kunnossa on Pasi Saarinen ?
Onko Patelle luvassa roolia ylivoimassa ?
pp kirjoitti:http://www.edmontonoilers.com/roster/camp.php
Pelaako Hifkissä vai Edmontonissa, vietiinkö viimeinenkin syömähammas hyökkäyksestä vai on vaan väärä tietoa, että lähtee hakemaan sopimusta?
Pelaako Hifkissä vai Edmontonissa, vietiinkö viimeinenkin syömähammas hyökkäyksestä vai on vaan väärä tietoa, että lähtee hakemaan sopimusta?
JHag kirjoitti:Hillosta. Kyllä, veli Isaksson on oikeassa. Sitä on riittävästi. Se ei silti tarkota sitä, että sitä olisi rajoittamattomasti, kuten moni tuntee luulevan. Sitä on riittävästi täsmähankintoihin eikä latiakaan huteihin. Niinhän se pitää olla itse asiassa aina.
kaizu kirjoitti:Mitäs puhetta tämä nyt on ?? Että Salmelainen lähtisi sittenkin ?? Eikö se viimeinen euroopasta siirtymispäivä menny jo aikoja sitten ?? Eli taitaa olla vaan kämmi Oilersin nettisivujen ylläpitäjällä. Kyllä kai niillä päivämäärillä nyt jotain virkaa on ?
Svante kirjoitti:Tässä vaiheessa kaikki aktiviteetit ei ole vielä suoritettu joten pitää olla varaovainen, ettei kuluta liikaa rahoja nyt jos rahaa ei tulekaan loppukaudella suunnitelmien mukaan.
Isaksson kirjoitti:Yleisötuloja ei tietenkään vielä ole latiakaan, mutta eipä tuon 6500 mukaan laskettu tulo kovin paljoa voi heittää suuntaan tai toiseen, joten eiköhän tuo tulopuoli liene aika hyvin selvillä.
Isaksson kirjoitti:Luonnollisesti näin, mutta tulorahoitus jakautuu vain kahteen osaan. Yhteistyösopimukset ja yleisötulot, kaikki muu on nappikauppaa. Yhteistyösopimukset lienevät tehdyt ja kunnossa, joten sillä puolella epävarmuustekijöitä ei ole. Yleisötuloja ei tietenkään vielä ole latiakaan, mutta eipä tuon 6500 mukaan laskettu tulo kovin paljoa voi heittää suuntaan tai toiseen, joten eiköhän tuo tulopuoli liene aika hyvin selvillä.
Svante kirjoitti:Pientä "viilausta":
En voi kuvitella ( ) ravintolabisness ei ole kovin pientä (vai onko?).
cobol kirjoitti:HIFK saa minun tietääkseni pienen siivun hallin ravintolabisneksestä, joten siitä ei kovin isoja tuloja kerry.
Svante kirjoitti:Olin ehkä hieman epätarkka. Tarkoitin juuri klubeja. Kerro miten kauden irtolippumyynti on helposti ennakoitavissa.
Svante kirjoitti:Mitä jos budjettiin on laskettu pleijarit ja mahdolliset bonukset (sponssit + sm-liiga) eikä sinne päästä tai pudotaan heti ekalla kierroksella veks kuten kävi viime kaudella?
RoopeS kirjoitti:Viime vuonna uskon, että HIFK oli laskenut pelaajahankintojen yhteydessä, että he ovat mukana loppuotteluun asti. Eli olivat budjetoineet sm-liigan jakaman voiton omaan pelaajabudjettiin. Tolla rosterilla olisi pitänyt homma hoitua. Noh. Ei hoitunut, joten....:o(
cobol kirjoitti:Ja koska irtolippujen myynti on aika hyvin ennakoitavissa, HIFK:n tulorahoitus on käytännössä selvillä ennen kauden alkua.
scholl kirjoitti:Mielestäni viime kaudella oli aika merkittävä poikkeama se, että budjetoitiin 6500 katsojan ka ja myytiinkin 7007 per peli. Tuo 14196 myytyä lisälippua on kuitenkin Suomen mittakaavassa aika paljon rahaa (=vähintäänkin yhden hyvän vahvistuksen palkka).
Johannes kirjoitti:Doug Shedden: "Jos Picasso maalaisi taulun, niin mallina ei olisi HIFK".
Näin sanoi Shedden äsken nelosen liigaohjelmassa. Tässähän kisaillaan jo ihan Alpon aforismien kanssa.